Discussie over nieuws op VN.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Discussie over nieuws op VN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:58

De laatste opmerking hierboven over het scrollen, was met betrekking op tabbladen, en niet op topics die je niet zinnen Ja

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 17:59

Oooh, zie je ik vatte het alweer verkeerd op. (met de nadruk op alweer )

Laten we er van uit gaan dat iedereen er tevreden over is dat er nu wat meer aan het nieuws gedaan wordt. Dit topic moeten we denk ik zien als fine-tuning over wat nou wel en wat niet gewenst is op VN.

Eerder werd het categorieen-idee genoemd, leek mij wel wat. Ik weet alleen niet of dat realiseerbaar is. Bart? Haha!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 18:32

Cayenne schreef:
De laatste opmerking hierboven over het scrollen, was met betrekking op tabbladen, en niet op topics die je niet zinnen Ja

Oh ok.. Dat dat je meer bedoelde van inderdaad kat, wat ik nou de moeite om verder naar beneden te scrollen naar het volgende bericht wat je wel aanspreekt.
Zal het wel verkeerd begrepen hebben Knipoog

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:39

Sjoert schreef:
Laten we er van uit gaan dat iedereen er tevreden over is dat er nu wat meer aan het nieuws gedaan wordt. Dit topic moeten we denk ik zien als fine-tuning over wat nou wel en wat niet gewenst is op VN.

Dat is wel een hele makkelijke conclusie die je trekt... Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:41

Dus jij bent niet blij dat er meer aan het nieuws wordt gedaan..? Haha! Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:43

Wat er aan nieuws geplaatst word maakt mij niet veel uit. Als ik het interessant vind lees ik het en anders niet.
Waar ik me meer aan stoor zijn de foto's die er tussendoor staan en waardoor er een gapend groot gat ontstaat tussen 2 artikelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:46

Ik zie het ook zeker zoals Sjoert zegt Ja
Zoals eerder gezegt geen aanval op de nieuws redactie voor het nieuws op zich. Super tof het werk wat erin gestopt wordt Ja
Maar idd de fijn afstemming met waar kunnen we het beste onder brengen Lachen

Verder denk ik dat verschillende categorieën wel werkt. Immers is dat in een gewone krant ook opgedeeld voor de duidelijkheid en dat iedereen snel kan vinden waar zijn interesse ligt Lachen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:54

Niet blij is het juiste woord niet, maar je leest nu overal hetzelfde (en ik mag graag wat surfen over de paardensites... Bloos ) en de voorpagina van Bokt ziet er uit als de voorpagina van Horses.nl aangevuld met alle berichten van het KWPN en KNHS die de nieuwsredactie interessant lijken + berichten uit Nieuw Zeeland en omstreken waar toch niemand op zit te wachten...

Heb een tijd terug af en toe eens bij dergelijke topics gezet, is dit nou VN waardig maar daar krijg je dan weer zo'n domme reactie op dat ik daar ook maar mee gestopt ben, al denk ik het soms nog dagelijks. Dus de conclusie van Sjoert vindt ik vrij kort door de bocht. Hoeveel van de kweeniehoeveelledenboktheeft lezen hier op FZ bv dit topic en geven hun mening? 0,001%? Dus hoe weet je dan dat iedereen het eens is met het huidige beleid op VN? Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, het heeft toch geen zin hier wat over te melden, dus waarom doe ik het ook eigenlijk... Nors opkijken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:37

Ik ga mee betreft de buitenlandse berichten. Dan zie ik een titel, bijv toen over die pony die door jagers doodgeschoten was en dan denk ik: Dat dat in NL kan.... Blijkt het dus helemaal niet in NL te zijn.. Baanbrekende onderzoeken op bijv medisch vlak vind ik wat anders, maar de berichten over verwaarloosde paarden in amerika zie ik wel op animal planet

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:40

Cyntje schreef:
Wat er aan nieuws geplaatst word maakt mij niet veel uit. Als ik het interessant vind lees ik het en anders niet.
Waar ik me meer aan stoor zijn de foto's die er tussendoor staan en waardoor er een gapend groot gat ontstaat tussen 2 artikelen...

Ligt dit niet aan je computer? Ik heb dit nl. niet. De foto's komen naast het nieuwsbericht te staan en die van daaronder netjes onder het andere bericht.

Gitta1977 schreef:
Heb een tijd terug af en toe eens bij dergelijke topics gezet, is dit nou VN waardig maar daar krijg je dan weer zo'n domme reactie op dat ik daar ook maar mee gestopt ben, al denk ik het soms nog dagelijks.
Maar goed, het heeft toch geen zin hier wat over te melden, dus waarom doe ik het ook eigenlijk... Nors opkijken
Jammer Gitta. In de topic's op VN is het niet de juiste plek om in elk topic te plaatsen is dit VN waardig? Nu kan dat hier, dus doe er je voordeel mee. Lachen
We kunnen het vast niet iedereen naar z'n zin maken, maar als echt duidelijk blijkt dat er aan berichten over X of Y geen behoefte aan is dan kunnen wij daar ook wat mee.

Mij valt op dat vele hier de 'kleinere' berichten over het buitenland (doodgeschoten pony's,val en bijtpartijen) niet VN waardig vinden.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 10-01-08 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:44

Nee, want het is niet iedere keer zo Knipoog
Maar laatst waren er echt een paar gapende gaten Ja

Edit: de fotos die ik nu op VN zie is dat niet zo,... maar soms is het wel zo en dan vraag ik me af of dat dan niet wat netter neergezet kan worden Bloos

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:46

Maak de volgende keer anders een printscreen, ik heb zelf ook wel eens trouble met de voorpagina met verspringende regels e.d. maar dat ligt aan mijn pctje/instellingen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 11:49

Aan die springende regels heeft Bart laatst wat gedaan Ja
Had ik toen ook aangegeven en daar heb ik geen problemen meer mee,...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:57

dit soort dingen

Sammie schreef:
nickyu schreef:
ah okee (leuk als ze niet updaten maar gewoon nieuw topic maken ..)

Het is geen update het is een nieuw bericht. Maar verbeteringen voor de VN e.d. zijn altijd welkom [FZ] Discussie over nieuws op VN.

meerdere topics over het zelfde die in de zelfde lijn gaan
was echt de weg kwijt , miste tekst
blijkt er dus een nieuw topic te zijn .. word als nieuw bericht gezien
ipv aanvulling op het eerste ..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:03

Daarom staat eronder ook "verwante artikelen". Lachen
Met steeds updates in het topic wordt het juist erg onoverzichtelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:19

Maar kan dan niet beter het eerdere artikel dicht?
Nu is men vaak op 3 plaatsen aan het discusieren erover Lachen

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:23

Het lijkt mij ook het handigst om dat 1e artikel te sluiten en dan als laatste reactie gewoon de link van het nieuwe topic te geven. Dan kan daar verder gepraat worden over het artikel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:25

Dan moet je even TeMMen Haha!
De NR kan wel slotjes zetten, maar dat mogen we niet Lachen
En soms is het nieuwe topic wel een vertakking, maar staan er in het oudere topic toch ook nog andere zaken waarover gediscussieerd wordt. Het ligt dus aan de inhoud van het topic denk ik.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 11:42

om een ander voorbeeld te geven ..

je krijgt nu als en de telegraaf en het parool en de eigen site
en het ad alle 4 en dag na elkaar een iets plaatsen over anky

en elk net een andere insteek heeft maar verder 95%
het zelfde verhaal dus 4 topics met 4 discussies
die zga het zelfde verlopen

of
topic 1 ->20 hengsten aangebracht voor de keuring
topic 2 -> die ene specifieke hengst gaat naar die keuring
topic 3 -> die andere hengst word uitgebracht door
topic 4 -> die hengst van jantje is er ook
topic 5 -> 5 hengsten door
topic 6 -> wat goed en fijn voor jantje zijn henst is door
die andere niet maar gaat net als nog 4 andere naar de herkeuring
topic 3 -> 5 hensgten naar de her keuring

man lijkt wel een soap Haha! nu is het knhs ook net een soap dus dat scheelt
(veel andere organisaties ook trouwens maar dat is andere discussie)

kan dat niet
ipv nieuws per dag weer gewoon topics
en dan UPDATE 1 op pagina x ?
of inderdaad het 1e topic dicht

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:39

Ten eerste super dat er meer berichten op de voorpagina terecht komen... maar het risico wat je dan wel een beetje loopt is dat het meer verandert in een soort van roddelrubriek.
Zoals bijvoorbeeld dat berichtje over Edward Gal en Hans Peter Minderhout. Leuk hoor, dat ze homo zijn, maar uit de reacties op dat bericht blijkt wel dat dat allang bekend was, dus wat is de nieuwswaarde van een dergelijk bericht?
Leuk voor de telegraaf ofzo, maar dit heeft wat mij betreft niks met paarden te maken...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:44

Uhm, het ging ook niet over het feit dat ze homo zijn. Dat is namelijk niet het doel van het artikel en idd al jaren bekend Clown Het ging over de samenwerking.
Het is gewoon een leuk interview ter afwisseling. VN is niet alleen voor nieuws Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:48

Waarom dat dan wel in de titel van het forum?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:57

Omdat er nog meer van zulke artikels komen? Haha!
Het is een vertaald artikel Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:07

Toch denk ik echt dat het zonde is om dit soort artikelen op de voorpagina te plaatsen. Het lijkt op het moment nogal willekeurig wat er wel en niet op wordt geplaatst door de nieuwsredactie en eigenlijk ook alleen maar interessant voor een kleine groep. Namelijk de groep die wedstrijden rijdt met een kwpn'er.
Andere rassen en andere disciplines komen nauwelijks naar voren. En als je dan ook nog dit soort berichten gaat plaatsen, vind ik persoonlijk dat de nieuwswaarde beneden alle peil daalt. Jullie lijken er ook gewoon geen beleid voor te hebben. Wat is nu eigenlijk het doel van de voorpagina?
Ik dacht dat het idee was om een interessant voorportaal te hebben met allerlei nieuws omtrent paarden?
Dat zou impliceren dat je gevarieerd nieuws plaatst met enige nieuwswaarde...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:11

Zoals al eerder werd gezegd in dit topic, doen we ook echt wel ons best voor de andere rassen, maar de stamboeken zijn niet zo scheutig met het publiceren Lachen We zijn dan ook druk op zoek naar extra correspondenten. De stamboeken laten heel weinig los (wat ik uberhaupt al niet snap, omdat ik als stamboek juist mijn ras zou willen promoten Verward )
Maar als er geen nieuws over komt, dan houdt het voor ons natuurlijk ook op. Het komt vanzelf wel weer Ja
Daarnaast zijn het echt niet alleen de KWPNers hoor. Wanneer je even goed de eerste paar pagina's spit, dan kom je ook allerlei andere rassen tegen Ja