Lielle schreef:Citaat:Vrag je af warom je op bokt topics leest: om de mischien aanwezige schrijffouten of om de inhoud?
Staan jullie er wel eens bij stil dat het voor mensen met een sterk ontwikkeld taalgevoel niet mogelijk is om de tekst nog op inhoud te lezen als die wemelt van de taalfouten? Die springen er voor mij uit alsof het led lichtjes zijn, en dan al helemaal als er ook geen gebruik wordt gemaakt van leestekens, hoofdletters etc. Ik praat niet over een enkele d of t, maar over teksten als
me moeder heeft gistere egt de smit gebelt.
k vraag me af wat uberhaupt de bedoeling is van een g ipv ch etc.. Hoe moeilijk is het nou om een N achter gisteren te zetten?
En smid is toch een algemeen bekend woord? Dan mag het toch ook bekend zijn dat je dat toch echt met een D schrijft en niet met een T of zelfs DT! Zag ook een keer wetstrijdt, paardt, wedstrijdt langskomen. Dan vraagt ik me af of het een werkwoord is?
ik paard
jij paardt
hij paardt
wij paarden?
Nu kan ik er nog vrij makkelijk overheen lezen, maar het kost wel moeite als iemand een lap tekst neerzet om dat steeds te gaan ontcijferen. Een enkele spelfout kan ik nog inkomen, maar soms gaat het echt te ver..