Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemene vraag over mensen beschuldigen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:32

Schimmelig schreef:
Zolang je je bij de feiten houdt moet het geen probleem zijn, maar generaliseren is uit den boze.

En daar is de grens nogal vaag...bij het een lijkt het wel te mogen, bij het ander niet.
Omdat het bij het een bekender is? Geen idee iig Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:33

hopla schreef:
Russel en superwoman,
Ik geloof niet dat dit topic bedoeld is om mij nu af te vallen

Dat is het niet. Ik ging verder op jouw voorbeeld

Dát is wat mij is bij gebleven.
Het topic was voor veel mensen(bokkers) kwetsend, maar er werd niet tegen opgetreden.

Maar ik heb het vaker gezien! Niet alleen dat topic dus. alleen dát topic weet ik nog goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:34

O jeetje Hopla, ik heb helemaal geen bericht van jouw in dit topic gelezen, ben ook binnengevallen op een bericht wat ik net lees, ik praat in het algemene. Ik ben wel zo als ik jouw bedoel, dan quote ik een bericht van jouw en dan ga ik daar op in.

Maar als ik toch op jouw in ga, ik weet het topic nl ook wel. BV Barmat, maar er waren er meer die aan het woord waren. Zijn er specifieke bokkers met boktnaam genoemd die dus niet "echt ziek" zijn? Toen is er ook in het algemene geschreven. Dan was het topic heel anders verlopen en dan hadden die bokkers zich kunnen verdedigen. Maar persoonlijk worden mag niet op bokt, wat krijg je dan die mensen die zich aangesproken voelen gaan dan reageren en dat zijn dan ook die mensen die daadwerkelijk heel wat hebben, dat gun je niemand.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:36

@superwoman, als het voor zoveel bokkers kwetsend zou zijn dan zeg je dus eigenlijk dat er veel chronishce zieke bokkers zijn die profiteren.
Want hoe kun je mensen kwetsen die zich niet aangesproken voelen?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:38

Ik (jaja) heb mijzelf ook wel eens "aangevallen" gevoeld door bepaalde personen uit dit topic, wat ik dan doe is mijzelf eroverheen zetten. Waarom doet de rest dit niet? Altijd maar klikspanen bij de moderators, want als volwassenen lukt het ze niet iets op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:39

Als er wordt geschreven dat als je de hele dag kan bokken, kan je ook werken, dan ben je al kwetsend, want dat is zo eenvoudig gedacht. Als iemand zich dan genoodzaakt voelt te reageren, iemand die idd vaak op bokt zit, want die komen dan ook in dat soort topics binnen, dan heb je de persoon te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:40

Schimmelig schreef:
Ik (jaja) heb mijzelf ook wel eens "aangevallen" gevoeld door bepaalde personen uit dit topic, wat ik dan doe is mijzelf eroverheen zetten. Waarom doet de rest dit niet? Altijd maar klikspanen bij de moderators, want als volwassenen lukt het ze niet iets op te lossen.

Hier kan ik mij niets bij voorstellen, dus als diegenen zich over beschuldigingen niet heen kunnen zetten en temmen, dan kunnen ze het niet volwassen oplossen? Maar wat als die persoon herhaaldelijk niet serieus genomen wordt als niet werkende?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:43

hopla schreef:
@superwoman, als het voor zoveel bokkers kwetsend zou zijn dan zeg je dus eigenlijk dat er veel chronishce zieke bokkers zijn die profiteren.
Want hoe kun je mensen kwetsen die zich niet aangesproken voelen?

Aangesproken voelden ze zich, door de beginpost.
Bokkers die "bokken" en paardrijden, maar niet werken!

Maar een topic uitgebreid bespreken is niet de bedoeling. Het was een voorbeeld Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:44

russel schreef:
Schimmelig schreef:

Hier kan ik mij niets bij voorstellen, dus als diegenen zich over beschuldigingen niet heen kunnen zetten en temmen, dan kunnen ze het niet volwassen oplossen? Maar wat als die persoon herhaaldelijk niet serieus genomen wordt als niet werkende?

Dan zal deze persoon iets gedaan hebben zodat de rest de persoon in kwestie niet meer serieus neemt? Kan gebeuren, in dat geval is - denk ik - de beste oplossing om je gewoon even buiten de discussie te houden, ook al voel je je gekwetst en persoonlijk aangevallen i.p.v. steeds op de tem knop te rammen waardoor je in feite de discussie (het topic) sluit.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:50

Schimmelig schreef:
de beste oplossing om je gewoon even buiten de discussie te houden, ook al voel je je gekwetst en persoonlijk aangevallen i.p.v. steeds op de tem knop te rammen waardoor je in feite de discussie (het topic) sluit.

Dat is in sommige gevallen zeker de beste oplossing.
In andere gevallen, vind ik dat anders. Een aanstotend topic bijvoorbeeld, dat mag snel gesloten worden. En wanneer iemand duidelijk een gehele groep "zwart" maakt.
Maar als je een keer op je pikkie getrapt voelt,terwijl je zelf ook niet de liefste dingen heb geschreven, dan moet
je niet kinderachtig zijn. Dat laatste gaat niet over dit topic vind ik.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 29-10-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:51

Precies en dat geldt ook wel eens voor de groepen die zich aangevallen voelen ("chronisch ziek", "werkeloos", etc) Nagelbijten / Gniffelen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:54

Schimmelig schreef:
Precies en dat geldt ook wel eens voor de groepen die zich aangevallen voelen ("chronisch ziek", "werkeloos", etc) Nagelbijten / Gniffelen

Maar dat voorbeeld vond/vind ik een aanstotend topic.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:56

superwoman schreef:
Schimmelig schreef:

Maar dat voorbeeld vond/vind ik een aanstotend topic.

Ik heb dat betreffende topic gemist - gebeurt mij niet vaak, maar was dit keer beter zo te lezen Tong uitsteken

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 21:58

Schimmelig schreef:
Ik heb dat betreffende topic gemist - gebeurt mij niet vaak, maar was dit keer beter zo te lezen Tong uitsteken

Dat denk ik ook Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:16

Schimmelig schreef:

Ja, juist Schimmelig, vandaar dat ik nu ook jouw reaktie begrijp Knipoog Dat verliep op een gegeven moment zelfs genant naar sommige bokkers toe, die werden echt de hoek in gedrukt. Die bokkers mochten blij zijn als ze zich door de dag wisten te worstelen en dan nog werden hun suggesties aangedragen hoe ze de kost konden verdienen...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:55

Apesnoetje schreef:
@ Hopla

Jij vindt dat veel ' chronisch zieke' bokkers profiteren.
En hoe zit dat dan met jou?
Jij zegt dat je een parttime baan hebt. Maar als je jouw berichten bekijkt dan is het overgrote deel tijdens werktijden geschreven. Op je werk dus.
En hoe vaak lees je niet dat jij met 'migraine' thuis gebleven bent? Dan kun je blijkbaar ook bokken en naar je paard. Hoe zit dat dan precies Hopla?
Noem je dat dan geen profiteren? Omdat het niet van de soos is maar van je werkgever?
Vind je dat dan niet hetzelfde? Of geldt dat niet voor jou?

Oe, dit vind ik eigenlijk niet kunnen Hiermee val je iemand persoonlijk en echt keihard aan......

Nu doe je precies hetzelfde als Hopla in dat topic deed, is dit een soort oog om oog, tand om tand?

Enne... je hebt maar 1 bericht.... stille lezer of moet ik dit anders zien?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:00

Nieuw accountje, vandaag aangemaakt? Muy tipico.............
Vind dit bovendien veel erger dan wat Hopla in dat betreffende topic deed, die stelde een vraag waardoor een aantal mensen zich persoonlijk in het kruis getast voelde. Dit is niet meer of minder dan een rechtstreekse aanval 'op de man'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:07

Barmat, met je eens
Vind dit ook niet kunnen en is dus ook niet de bedoeling van dit topic.
En een SA aanmaken vindt ik helemaal laf, heb dan het lef het gewoon rechtuit te zeggen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 10:09

russel schreef:
Schimmelig schreef:

Ja, juist Schimmelig, vandaar dat ik nu ook jouw reaktie begrijp Knipoog Dat verliep op een gegeven moment zelfs genant naar sommige bokkers toe, die werden echt de hoek in gedrukt. Die bokkers mochten blij zijn als ze zich door de dag wisten te worstelen en dan nog werden hun suggesties aangedragen hoe ze de kost konden verdienen...

het punt is dat het voor anderen altijd moeilijk zal zijn om te kunnen begrijpen wat er in een ander mens omgaat, in iemands anders zijn lichaam...

Ik WEET niet hoe iemand zich met MS voelt
Ik WEET niet hoe iemand met Fybro zich voelt
Ik WEET niet hoe iemand die met zichzelf geestelijk in de knoop zit, voelt
Ik WEET niet hoe iemand met chronische koppijn zich voelt

Ik kan alleen beoordelen hoe IK me voel, wat er in MIJN lichaam omgaat. Dat is ook voor een ander niet voor te stellen, hoe dat is. Sterker nog, geen mens met een hersenbloeding is hetzelfde Geen mens met epilepsie is hetzelfde.... en toch wordt er geoordeeld door anderen.

Heel erg, vooral als je rechtstreeks tegen iemand zegt dat hij/zij een profiteur is, want we kennen Pietje ook, en die werk wel normaal, dus waarom jij niet?

Om mezelf even bloot te stellen: ik heb nu epilepsie. Voordat ik dat kreeg, dacht ik bij mensen met epilepsie aan schokkende lichamen op de grond, schuimbekkend en echt heel eng..... Nu, terugdenkend aan de laatste paar maanden, ook voordat ik wist dat ik epilepsie had, blijkt dat die epilepsie zich heel langzaam de kop heeft doen opsteken.... een kriebeltje in mijn arm, een hand die het even niet meer deed.... Ik zou zeggen: ga eens kijken op de website van de nederlandse vereniging van epilepsie-patienten, daar kun je ook een drietal filmpjes zien van soorten aanvallen: de eenvoudige lokale aanvallen, de complexe lokale aanvallen, absences, en die zware gevallen die ik eerder noemde. Allemaal heel verschillend, allemaal heel anders, en TOCH is het allemaal epilepsie!

Helaas behoor ik nu tot de groep die schokkend op de grond ligt, al dan niet bij bewustzijn, dat is geleidelijk zo gegaan. Maar ook alle andere aanvallen zijn deel van mijn leven.... Zien jullie mij al werken, als ik een complexe lokale aanval heb? (Ga het filmpje kijken, echt een aanrader!) Als ik in de supermarkt loop, dan betekent dat, dat ik onophoudelijk pakken tomatensap ga inladen (bijvoorbeeld) die door manlief subtiel weer uitgeladen worden Haha!

Ik mag geen auto rijden, geen brommer, geen FIETS... mijn leven speelt zich op dit moment af in en rond de Rhododendronstrasse, waar ik woon. Zuur ja, heel erg zuur. Ik ga ook met angst en beven een eventuele WIA keuring tegemoet, niet wetende wat voor persoon ik tref, niet wetende of die persoon van mening is dat ik kan werken of niet.... en zo ja, wat voor werk? En hoe kom ik in Nederland? Lopend?

Allemaal onzekerheden die mijn leven beheersen. En dan zou ik geen afleiding mogen zoeken in af en toe eens fijn en stompzinnig bokken? Met een vriendin een klein rustig buitenritje maken? Kom nu op zeg!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:19

Zullen we ophouden over de prive-dingen?

Nu lijken we verder te gaan met dát topic, terwijl dat niet de bedoeling is.

We kunnen het imo nog wel als voorbeeld gebruiken.
Vind het wel jammer dat hopla toen niet gestraft is en erger nog dat zij nog steeds zegt dat die mensen zich zelf aangsproken voelen en dus zichzelf hebben gekwetst. Maar daarna nog wel wat schoppen na geven, met "Maar ik weet zeker dat er een paar bokkers zijn die werkelijk niet zo ziek zijn als dat men beweerd te zijn."
Dan gaat iemand imo toch echt tever.

Nu kan ik er wel tegen, maar voor degene die nog in de situatie zitten dat ze het nog moeten accepteren, of die "thuis" moeilijkheen hebben met vrienden/familie/werk dóór hun ziekte.Voor hén is dat 1 en al herkenning. Die zitten misschien tegen een depressie aan. Bokt mag toch niet de plaats zijn voor dat laatste zetje/schopje?
Ze zitten te bokken voor afleiding en dan krijgen ze dat!
Dat mag niet de bedoeling zijn van bokt.

Het beledigen van "groepen" moet gewoon not-done zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 12:23

Hopla komt zich zelf nog wel een keer tegen.. Sigaar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:26

russel schreef:
Hopla komt zich zelf nog wel een keer tegen.. Sigaar

Dat denk ik ook wel.

Maar ik hoop dat dit topic serieus genomen wordt en dat er wat aan gedaan gaat worden.
Heb nog geen Mod gezien hier??

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:51

Waarom is het nu nodig om het weer 'op de man' te spelen? Verward Daar ging dit topic toch ook niet over?

Probleem is volgens mij, dat net als met dit topic, dat algemeen bedoeld is, mensen meteen alles op zichzelf gaan betrekken en daar ook naar reageren. In dat topic van Hopla zaten mensen zowat tegen elkaar op te bieden met de ellende die ze hebben/hadden om aan te tonen dat ze echt niet kunnen werken. Dit bedoel ik niet negatief, maar je hoeft jezelf op een forum toch verdorie niet te verantwoorden tegenover mensen die je helemaal niet kent en die jou ook niet kennen? Als je niet kan werken dan is dat zo, als je dan wel kan bokken ter afleiding dan is dat ook zo, daar is niemand een ander verantwoording voor schuldig. Een ander kan niet oordelen over hoe iemand zich voelt en waar een ander toe in staat is, ik begreep in principe de vraag van Hopla wel, we weten denk ik allemaal best dat er nu eenmaal profiteurs zijn, snap ook dat dat op sommige mensen kwetsend kan overkomen, maar ik ga er niet van uit dat het ook zo bedoeld was. Ik sta er alleen van te kijken dat zoveel mensen zich persoonlijk aangesproken voelen door zo'n topic, en zich geroepen voelen om op internet te zetten wat ze dan allemaal mankeren waardoor ze niet kunnen werken, negeer zo'n topic gewoon dan is het na 3 berichtjes doodgebloed en bespaar je jezelf ook heel veel frustratie en negatieve gevoelens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:53

Waarom moeten de groepen zich maar inhouden en stoppen met reageren?

Is dat niet de omgedraaide wereld?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 13:55

In de meeste gevallen heb je gelijk.
Toch kan ik me heel goed voorstellen dat die mensen het nodig vonden om hun verhaal te plaatsen.
Zij maken het zó vaak mee en meestal heb je de kracht niet om daar wat van te zeggen of om weer je verhaal te vertellen.
Op internet bereik je veel mensen en wil je dathet eens stopt met die vooroordelen.
Kan je dat begrijpen?

En dat is niet alleen met dát onderwerp het geval