Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:39

ik gaf al voorbeeld, dat je een beicht ontvangt, als je bv een mid een bericht staaur, dat ontvangen is en wat ze ermee aan doen zijn.
je meer op de hoogte houden, (en niet ban al in laten gaan en dat er pas gereageerd word als je ban bijna afgelopen is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:39

Ik geloof wel degelijk dat het gelezen wordt, daar twijfel ik niet eens over.
Maar betreft dat dagje langer over hebben, dat heeft vaak geen nut
Duurt alleen maar langer voor een sanctie en soms zijn de mods het er (allemaal) over eens dat het een OW is.
Dus die zien het nut van langer wachten dan ook niet zitten, want dan zeggen ze dag erop nog hetzelfde Lachen

Al denk ik wel dat wat dieper op dingen inlezen nu minder wordt gedaan dan voorheen, want dat gevoel krijg ik met de OW's die ik de laatste tijd zie.
Bijv bij die van griebels, maar ook bij andere.
Berichten die helemaal niet op de mesthoop staan, dus waar je als gebruiker ook gewoon kunt lezen wat er vooraf gaand is gebeurd, of hoe de strekking van het bericht is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 09:50

Wanneer de mods het er over eens zijn dan hoeft het geen dag langer te duren nee.
Maar ik bedoel bij de twijfelgevallen. Waarom dan een overhaaste beslissing nemen?
Niet alle mods zijn elke dag online, dus waarom dan diezelfde dag moeten beslissen?
Een overduidelijke ban of OW waar iedereen het mee eens is is niet nuttig om dagen over te denken.

Dat inlezen gebeurt naar mijn idee ook weinig.
Misschien omdat er te weinig tijd is? Te weinig mods?
Dus meer mods aanstellen? Zou dat een optie zijn?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:51

Ik merk 2 dingen:

Er wordt ten eerste geklaagd dat er soms te lang moet gewacht worden op uitleg of dat een OW laat gegeven wordt. Aan de andere kant menen sommigen dat er niet genoeg overlegd/ingelezen wordt. Er wordt wel degelijk overlegd, dit verklaart dan ook dat het soms iets langer duurt.

Wij bemiddelaars zenden altijd een bericht dat we met je aanvraag bezig zijn, en leggen hierbij uit hoe alles verder verloopt. Als dat niet gebeurd is, excuses daarvoor.
We geven, een week na het ontvangen van de aanvraag, altijd bericht. Mogelijks geven we dan ons belsuit, of we vragen om wat extra tijd.

En verder denk ik altijd: als mijn bericht verkeerd kan geïnterpreteerd worden dat het kwetsend/beledigend/etc. overkomt bij iemand, dan zou ik de volgende keer misschien beter even mijn post rustig herlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:57

Citaat:
En verder denk ik altijd: als mijn bericht verkeerd kan geïnterpreteerd worden dat het kwetsend/beledigend/etc. overkomt bij iemand, dan zou ik de volgende keer misschien beter even mijn post rustig herlezen

Mee eens
Maar als je dat terug leest, lees je dat terug met de toon zoals jij dat bedoeld en in je hoofd hebt zitten. Dus zie je op dat moment niet in dat een ander, dat anders op kan vatten.
(heb ff helaas zo geen voorbeeld bij de hand)

Dan zie je soms dat iemand er wat pinnig op reageerd en kun je zeggen, nee joh, dat is niet wat ik bedoel, bedoel het zo en is het goed.

Maar voor hetzelfde geld word er op getemd, in die tem staat dan al, gebruiker X valt me daar aan met zijn haar post oid. Mods lezen het ook met die toon, omdat je dat over neemt uit de tem...en hoppa, het is zover...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:59

Wacht even... RK een OW??? Wow! Heb je goed gedaan Knipoog Haha!. Maar da's offtopic Lachen.

Anyway, de meeste kritiek die ik hier lees zou zo gemakkelijk uit de wereld geholpen kunnen worden... Als ik hoor dat mensen van het mid of modteam pas na 5 dagen o.i.d. bericht terug krijgen.. Het is niet vreemd dat je dan een berg kritiek krijgt. M.i. zou het zo makkelijk zijn om bijv. om de dag even wat van je te laten horen. "Ja, we zijn er nog mee bezig, maar we zijn bijna klaar met het nemen van de beslissing!" o.i.d. Of "bedankt voor je bericht, we gaan het er over hebben. Over ?? dagen hoor je meer!" Nu worden zulke berichtjes misschien wel verstuurd, maar m.i. niet vaak genoeg als ik dat zo lees hier.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:02

Ik heb een OW gehad, ooit, in mijn ogen onterecht toen. Discussie met de Mod toen was niet mogelijk omdat zij gewoonweg zei, zo is het, en klaar. En uiteindelijk niet meer reageerde. Als gebruiker ben je dan uitgepoept en moet je het er maar meedoen.

Merk zelf idd dat er veel onderscheid word gemaakt, maar niet alleen door de Mod's, ook door de gebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:03

1?
Zelfs 2 Tong uitsteken

Je krijgt idd als je naar een bedrijf belt ook om de 30 sec te horen, al onze medewerkers zijn in gesprek.
Dat is er ook voor om je te laten weten dat je nog wel steeds aan de lijn hangt.
Is denk ik ongeveer hetzelfde.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:05

Idd, als ze iets laten weten weet je iig dat ze er mee bezig zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:13

idd vind ik ook, en poes zei dat er een bericht word gestuurd dat ze ermee bezig zijn. kan toeval zijn, maar jij was een mid die ik om gestuurd heb, en pas zo laat reactie van kreeg.
weet niet of het druk was of uitzondering, maar steeds als ik ow had en om stuurde duurde het enkele dagen en krege gelijk al " de uitslag" en kon verder niks meer aan doen omdat ban al was ingegaan.

ik vind dat mss eerder een waarschuwing gegeven kan word, in topic of via pm, niet meteen een OW.
Als dan nog op zelfde manier word doorgegaan, is een ow terrecht

maar nu i shet vaakl dat je je laat meeslepen in een topic, wat vaak heel persoonlijk kan zijn, en dat je dan verkeerd reageerd.
als je daar even op gewezen word, veranderd vaak ook al een boel, zonder meteen een ban te pakken te hebben

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 10:17

poes schreef:
Wij bemiddelaars zenden altijd een bericht dat we met je aanvraag bezig zijn, en leggen hierbij uit hoe alles verder verloopt. Als dat niet gebeurd is, excuses daarvoor.
We geven, een week na het ontvangen van de aanvraag, altijd bericht. Mogelijks geven we dan ons belsuit, of we vragen om wat extra tijd.

Dat kan dus, na een paar dagen of een week.

Ben het wel met je eens dat een gewone waarschuwing in een topic ook al voldoende kan zijn.
Een OW kan daarna altijd nog.
Maar dan moet wel duidelijk gemaakt worden dat wanneer er wordt doorgegaan ná die 1e waarschuwing meteen een OW volgt.
Dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:22

Waarom dan dit topic, want ik riskeer er tenslotte een OW mee.
Omdat ik mensen onterecht een OW zie krijgen omdat ze een eerlijke mening zie geven, maar ook omdat ik anderen rellen uit zie lokken of opmerkingen zie maken die zwaar kwetsend zijn terwijl daar imo weinig mee gebeurd.
Het is zo krom en zou zo anders kunnen. Als er maar duidelijkheid is en dat is er niet.
Boktregels zijn er en die zijn ook nodig. Maar waarom is die ene lijn er dan toch niet?

Hier verbaas ik me ook nog steeds over (bv. nav topic in febr dit jaar).
Er wordt op de man af gespeeld, afgekraakt en zelfs heeft diegene (die dit doet) niet eens een OW te pakken.
Plaats je een paar foto’s teveel krijg je een achterbaks pbtje met de waarschuwing niet te veel foto’s te plaatsen, anders volgt OW !!!!
Er is indd geen één lijn. Ach, ik maak me er niet druk over, men doet maar. Ik verbaas me steeds meer over hoe de maatschappij functioneert en in mekaar zit.
Het is soms LACHWEKKEND te noemen, bij het trieste af ….

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:57

We zijn op een punt beland dat ik dezelfde dingen voor de derde keer ga vertellen. Dat geeft mij het gevoel dat het niet langer gaat om iets niet weten, maar een weerstand die blijkbaar wel sterk aanwezig is bij sommige gebruikers.

Lynn_nikita: als je werkelijk geen bericht hebt gekregen 2 dagen na indienen van je aanvraag dat we er mee bezig waren, mijn oprecht excuus daarvoor dan. Dan ben ik daar inderdaad in de fout gegaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:59

exusus aanvaard hoor, is alleen vervelend, ( niet alleen met jou want had er meerdere pm gestuurd) als je niks hoort en ineen sban hebt en niks terug kan zeggen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 11:09

Ik denk dat we dat nu wel weten Knipoog

Poes: dat er weerstand is is zeker. Daarom heb ik dit topic geopend.
Niet om mensen als mods en mids zwart te maken, maar om dit uit te spreken en er een oplossing voor te zoeken. Lachen
Ik vroeg me af of er meer mensen waren die er zo over dachten en dat blijkt dus wel.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:47

runningkawa schreef:
Dat ben ik zeker met je eens vikki
Niet iedereen is even kundig in zeggen op schrift wat de bedoeling is ook al doen ze wel hun best

ff recent voorbeeld, hoop dat dat mag, maar geeft hopelijk duidelijkheid

Voorbeeld is griebels
Zat in een topic over rad honden die zonder papieren afgemaakt worden op hun ras.
Griebels is een grote dierenvriend en voor haar zijn dieren en mensen gelijk.

Ze haalt daarbij aan dat hitler de joden dode om hun ras. Waar iedereen natuurlijk van zegt, dat kan toch niet, iemand doden omdat ze toevallig joods zijn.
Ze haalt op diezelfde manier turken erbij, alleen onhandig geschreven, maar toch als je haar bericht goed leest bedoel je juist dat ze zegt, ook die mensen ga je toch niet vermoorden omdat ze turk zijn en er toevallig mensen nu leven die vooroordelen naar hen toe hebben.
En zo vind ze dat je pitbull achtige honden ook niet mag doden, omdat er een paar slechte tussen zitten, maar dat maakt toch niet alles slecht, net zoals bij turken.

Had ze nu gezegd ipv turken, verzin maar wat, rassen met spleetogen, was het oke geweest, omdat daar in nederland nooit wat verkeerds over gezegd wordt.

Nu wordt dit getemd, bericht wordt gelezen en men ziet turk en hitler staan en leest totaal niet de context van het bericht.
Gaat meteen uit van het slechte, ipv eens na te vragen, bedoel je dat als discriminatie?
Wat overigens toen ik dat bericht de eerste keer al las, ik snapte wat ze daar bedoelde.
Ongelukkig voorbeeld misschien, maar is een ongelukkig voorbeeld reden voor een OW?
Persoonlijk vindt ik dan gewoon dat er niet goed gelezen is door de mods en ook geen moeite gedaan is richting gebruiker van, hoe bedoel je dat.
Lijkt me dat dat best anders kan

Nu ik toch bezig ben
NM is een forum waar het vaak over politieke dingen gaat en dus fel.
Moet kunnen.

Niet mee eens, het is al lang geweten dat het niet mag, er is al talrijke keren voor gewaarschuwd. En dan onrecht gaan roepen als je dan een ban krijgt. Nou nee sorry hoor, die vergelijking is ongepast wat voor vriend je ook bent, en totaal niet te vergelijken met het onderwerp een gigantische mensenafslachting, vergelijken met het inslapen van verboden honden waarbij er een serieus overgangsregeling was jak. Maar dat terzijde een gewaarschuwd mens is er twee waard, moet je daarna niet gaan zagen dat je een ow hebt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:51

Waarom mag het woord hitler niet genoemd worden?
Noem die naam aub wel, zodat we niet gaan vergeten wat voor enge dingen hij deed.
Enge dingen zoals mensen uitmoorden op ras, niet om wie ze werkelijk waren.

En ik heb dus niks tegen de vergelijking door te trekken naar dieren.
Wie zijn wij boven dieren te gaan staan om lieve honden dood te maken om hun uiterlijk?
Hebben die honden daar om gevraagt?

Dus nee, die OW snap ik niet, omdat het niet discriminered is.
Was het wel discriminerend geweest had ik de OW meer dan terecht gevonden.
Of als er gestaan had, hij/zij/jij/ doet zoals hitler, jij wijzend op personen die honden afmaken

Maar niet meteen op tilt gaan staan bij het woord hitler Lachen
Dat is wat ik daarmee dus bedoel
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-06-07 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:51

Lynn_Nikita schreef:
ik vind dat mss eerder een waarschuwing gegeven kan word, in topic of via pm, niet meteen een OW.
Als dan nog op zelfde manier word doorgegaan, is een ow terrecht

maar nu i shet vaakl dat je je laat meeslepen in een topic, wat vaak heel persoonlijk kan zijn, en dat je dan verkeerd reageerd.
als je daar even op gewezen word, veranderd vaak ook al een boel, zonder meteen een ban te pakken te hebben

Veel OW's (en toevallig ook de veel die hier aangehaald worden) zijn gegeven omdat mensen iets plaatsen nadat ze er al eens op aangesproken zijn (via een modopmerking of een pb). Ook al kan zoiets weken geleden geweest zijn, die waarschuwingen zijn algemeen.
Bijvoorbeeld, iemand wordt aangesproken op de toon van zijn berichten. Aantal weken gaat het goed, maar langzaam valt die persoon weer terug in de oude toon. Die persoon is er al voor gewaarschuwd geweest en kan daarvoor dan een OW krijgen. De meeste andere gebruikers zien dit als een OW voor een enkel bericht, terwijl er dus wel een voorgeschiedenis was. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:55

runningkawa schreef:
Noem die naam aub wel, zodat we niet gaan vergeten wat voor enge dingen hij deed.

Wie zijn wij boven dieren te gaan staan om lieve honden dood te maken om hun uiterlijk?

Of als er gestaan had, hij/zij/jij/ doet zoals hitler, jij wijzend op personen die honden afmaken

Ik heb daar wel moeite mee om Hitler te noemen in die context, zoiets doe je niet. Je kunt het best anders omschrijven. Kun je dat niet dan moet je de gevolgen dragen. Maar we zouden het hier niet over specifieke gevallen hebben dacht ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:55

runningkawa schreef:

Ze loopt al langer mee in die topics, elke keer komt het voorbij en word ervoor gewaarschuwd. Op het inslapen ga ik niet in dat is het onderwerp niet. Maar die vergelijking mag niet en daar ga ik helemaal in mee.
Dat zijn nu eenmaal regels, wie zich verbrand op de kolen mag op de blaren gaat zitten.

Niemand krijgt een ow voor hitler, maar die vergelijking nee sorry hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:58

De vergelijking is toch hetzelfde
doden op ras, niet om innerlijk,,ik zie daar echt geen probleem Lachen
Ik zie pas problemen als het gaat om discriminatie of om iemand aan te avllen, niet als voorbeeld.
Heeft niks te maken met lang mee draaien.
Ik draai ook lang mee maar zie het probleem ook niet.

en nee het gaat niet om persoonlijke ow's, maar geeft wel goede voorbeelden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:00

Je bent hier te gast, er zijn regels. Overtreed je die kan je toch niet zeggen dat een ow onterecht is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:02

ik lees nergens in de regels dat een vergelijk met hitler niet mag Lachen
Er mag niet gediscrimineerd worden, maar dat doet ze toch ook niet

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:02

Ik vind de vergelijking persoonlijk een beetje overdreven. Je pakt de holocaust en trekt die door op honden Verward
Dat is not done. Een waarschuwing vind ik wel meer gepast dan een OW, dat wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 12:04

Ik vind de vergelijking eigenlijk ook niet verkeerd.
Er wordt niet gediscrimineerd, alleen vergeleken.
Wat RK zegt: juist dit soort dingen moeten niet vergeten worden.
Nu kreeg ze er een OW voor. Had ze het in een andere, subtielere verpakking gegoten was er misschien niks aan de hand geweest.
En dat is waar ik ook een beetje op doelde in mijn begin post.
Irl komt ze waarschijnlijk ook voor deze mening uit. Waarom kan dat op bokt dan niet?