Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ben altijd veel met spelling bezig en kan me ook heel erg irriteren aan topics waar héél veel taalfouten in worden gemaakt!
Cyntje schreef:Cyntje schreef:Wanneer zijn de selectierondes
nou?![]()

MoonChloe schreef:Ze zeggen toch altijd dat Belgen beetje raar zijn haha![]()
Sommige belgenkinders hebben het nou eenmaal moeilijk met AN te schrijven/praten. (Ik stoor me er ook aan hoor
)

Djeenie schreef:MoonChloe schreef:Ze zeggen toch altijd dat Belgen beetje raar zijn haha![]()
Het gaat hier goed in dit topic! Eerst kunnen we niet goed schrijven/praten en nu zijn we nog raar ookSommige belgenkinders hebben het nou eenmaal moeilijk met AN te schrijven/praten. (Ik stoor me er ook aan hoor
)
Verder vind ik een taalmod wel een goed idee, maar lijkt me een heel groot (onbegonnen) werk, maar als je een heel team wil klaarstomen wil het misschien wel lukken!
Elaine schreef:Arabesk schreef:N.a.v. viewtopic.php?f=25&t=711426&hilit=&p=21881729#p21881729
Wie zou er taalmod willen zijn als dit zou bestaan?
![]()
Ik zet mezelf vast op de lijst
Zet mij er maar bij!
Op zich hoeven die berichten niet verwijderd te worden, maar aangepast met een waarschuwing.
Dus:eerst schreef:Iick hep un liefe ponina aanpassing schreef:Ik heb een lieve pony.
[taalmodopmerking]Let op! Msntaal/breezah is niet toegestaan en met normale hoofdletters en leestekens werken leest een stuk makkelijker
Zoiets dus
En als het (ik noem maar wat) na 5x nog niet verbeterd is een OW.
Maar niet dat je bij iedere vergeten punt op je donder krijgt, maar meer bij echt hele teksten zonder normale hoofdletters en leestekens.. en msn/breezah
? Dan zijn er genoeg dislexies op bokt, gaan jullie die mensen schaduwen? Laat dan een goede spelligcheck mee draaien op bokt.
, maar ik was 6 maanden geleden naar een bedrijfsfeest in Belgie.

Elaine schreef:@ russel:
Misschien dan handig dat de mensen met dyslexie bekend worden bij de taalmods, dat die er rekening mee houden
En msn/BreEz4h word al redelijk goed aangepakt, maar als een bokker een heel verhaal op JH/LZP zet wat onduidelijk te lezen is.. krijg je hier meer commentaar op dan dat ze hulp krijgen over hun probleem.

)Cyntje schreef:Ja maar zouden mensen Dyslexie dan niet als smoesje gaan gebruiken?

Chiwawa schreef:Ik meld me!
Ik ben Belgisch![]()
Ik ben leerkracht (en zodoende professioneel taal-verbeteraar) ~~}>
Ik ben allergisch aan onleesbare teksten (spelling hoeft niet correct te zijn, maar van die doorlopende teksten zonder leestekens, hoofdletters en enters word ik)
Klaar voor de strijd!

Amanda schreef:Dat wordt wel een dagtaak denk ik.
Er worden zo ontzettend veel taalfouten gemaakt op bokt dat dat voor 1 iemand echt niet bij te houden is
Daarbij vind ik het eigenlijk een beetje nutteloos.
Als je het niet leesbaar vindt of je er aan irriteert lees je het toch gewoon niet?
Mods hebben wel betere dingen te doen.
Daarom misschien handig om taalmods aan te stellen? 
Amanda schreef:Dat wordt wel een dagtaak denk ik.
Er worden zo ontzettend veel taalfouten gemaakt op bokt dat dat voor 1 iemand echt niet bij te houden is

MoonChloe schreef:Bij taalmod heb ik de idee: ze gaan geen spelfouten o.i.d verbeteren. Enkel de ONLEESBARE teksten. (breezah, geen interpuncties)

Elaine schreef:Dat denk ik wel eigenlijk.
Je bedoeld voor of tegen een taalmod en wie zich daarvoor aanbied
Ik zal even een mod pben met het idee
Elaine schreef:Even zeer offtopic, maar ik was 6 maanden geleden naar een bedrijfsfeest in Belgie.
Daar vroegen mijn vriendin en ik naar de garderobe en geen enkel personeelslid kon ons helpen.. totdat we vroegen waar we onze jas op konden hangen.
Toen wezen ze ons naar de vestiere.