Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Waar is het goede betrouwbare EA gebleven !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:00

Dinopino schreef:
maar worden bij de regels ook mensen die geen kwaad willen dan ook slachtoffer. Ik bied iets te goeder trouw aan. Maar het hele mod team heeft er nog van gehoord of de ervaring die ik er mee heb. Bijvoorbeeld een kunstof hooibal. Want ik wil er van af hij bevalt bij mijn paard niet.
Zet ik de reden er van wil niemand hem hebben terwijl het voor anderen misschien wel werkt. Of iemand heeft er een slechte ervaring mee en die wil dan ook iedereen waarschuwen zo'n bal te kopen en heeft intussen zijn eigen bal al wel veilig kunnen verkopen. Iets is niet altijd goed of fout. Eenmaal een oordeel van een modteam en het produkt heeft een stempel.

Als voorbeeld die hooibal dan maar.
Ik heb ooit zo'n hooibal gehad. Moest aan het plafond hangen. Maar als je stal wat klein is en je paard wat doordrukt, heb je kans dat je paard met hoofd IN die bal eindigt. Is Lan gebeurt. Die gelukkig bleef wachten tot iemand haar kwam bevrijden.

Dan kun je een waarschuwing onder die advertentie zetten dat die ballen alleen veilig zijn als ze zo ruim in de stal hangen dat een paard ze nooit klem tegen de muur kan zetten en dus met het hoofd erin komen. Een potentiële koper kan dan zelf besluiten of zijn/haar stal groot genoeg is voor die bal. En die dus veilig kopen en er rekening mee houden.

Of een paardenvoetbal. Er zijn gymballen in de handel die weinig gewicht kunnen hebben. Als daar een paard op gaat staan is er een groter risico op knappen en dus op een ongeluk. Maar ik voetbal wel moet zo'n bal. Omdat ik weet dat mijn paard er niet op gaat staan en niet erg raar doet als zo'n bal knapt. Een ander zou ik de echte (veel duurdere) paardenvoetbal aanraden.

Dus die veiligheidsaspecten zijn relatief.

Dat ligt dus anders bij zadels die zo slecht zijn dat ze van geen kant voldoen aan de meest minimale veiligheidseisen en tegelijkertijd zo'n slechte pasvorm hebben dat ze het betreffende paard pijn doen. Dat vind ik dan rot voor de verkoper (meestal ook nog een commerciële partij) maar rotter voor nietsvermoedende koper en helemaal niks in te brengen hebbend paard.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:55

heb niet veel kaas gegeten van passende zadels. Maar is een goedkoopzadel per definitie altijd slecht. Kan het ook niet eens voorkomen dat juist dat goedkope zadel het enige zadel is wat op dat paard past. En wat heeft kwaliteit met pasvorm te maken? Is niet beter gewoon als algemeen advies laat een erkende zadel passer kijken of het zadel goed past en de boom bijvoorbeeld niet gebroken is en het paard er prettig onderloopt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:01

@Dinopino: ja een goedkoop zadel is per definitie slecht. Er zullen zeer weinig uitzonderingen op die regel zijn. Het is gewoon niet mogelijk om onder de 500 euro een zadel te maken wat én veilig in elkaar zit én waar stevige materialen voor zijn gebruikt. En dan heb ik het nog niet eens over kinderarbeid waar je dus niet aan zou moeten willen meedoen.
De bomen van goedkope zadels die ik gezien heb daar past geen normaal paard onder. De schouderruimte is smal en de rugvorm is rond(dus breed). Die kombinatie komt bij een fatsoenlijk paard niet voor.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 16:09

zie ook de link in mijn onderschrift Dinopino

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 16:10

@ANya: Die link is niet zo zichtbaar, maar je ziet wel aan je muis wanneer je hem 'raakt'. Schuld van Parelli Knipoog

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 19:51

@Anya heb je stukej gelezen. Maar stel ik weet niets van zadels (klopt ook wel). Ik kan uit jou stukje halen dat goedkope zadel slecht zijn omdat de kwaliteit slecht is. Fenders die niet stevig hangen, leer dat slecht is en lelijk wordt. Waarom is dat slecht voor mijn paard. Dat is voor mij misschien niet zo prettig wanneer ik mijn fender verlies. (En dat gebeurt laatst met een buitenrit reed iemand op geleend paard met kunstof westernzadels. We mochten twee keer stoppen omdat ze haar fender of stijgbeugel verloor. Gelukkig hadden we touwtjes bij ons Haha! ) Wanneer een boom niet past maakt de kwaliteit en aanschafprijs van het zadel niet uit. Een zadel moet passen. En wanneer goedkope zadel slecht boompasvorm hebben zullen dus deze NOOIT passen. Dus wanneer je iemand dan adviseert het alleen te kopen met een goede zadelaanmeter zit je dan toch goed?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 00:14

drie redenen

- bekijk het topic van dubbeldun m.b.t. het uit elkaar gehaalde zadel en de scheve boom.
- lees het stukje van AafkeB (westernzadelmaker) over westernzadelbomen. Een kale fatsoenlijke en rechte boom kost al meer (inkoopsprijs) dan de prijs waarvoor de hele zadels worden verkocht. En die bomen komen in verschillende maten.
- De zadels worden ook ofwel niet gepast, ofwel gepast door iemand die er geen verstand van heeft.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:43

heb even het stukje van dubbeldun gelezen, maar dan wel met het oog van wat van dingen die zij schrijft is nu direkt schadelijk voor mijn paard. Slecht leer geen goede bevestiging, harde zit, dat heeft alles met kwaliteit te maken. Het enige wat schadelijk is in mijn ogen dan is een scheve boom. Er staken geen schoeven uit die het paard stoorde. Leg je dit zadel op je paard zie je dat het niet past dan is het probleem toch opgelost. In weze is toch elk zadel ongeacht de aanschafprijs cq kwaliteit, pas schadelijk voor een paard wanneer het niet past. Dus wanneer je enkel aangeeft laat het zadel door een erkende zadelmaker op je paard passen ben je toch van alle problemen af. Dan vallen die goedkope zadels vanzelf door de mand.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 10:47

En wat denk je dat die scheve boom met dat paard doet? Dus los van of het past. Met een scheve boom kan een zadel niet passen. En zo zitten al die bomen in elkaar.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:45

Zullen we even ontopic blijven Lachen De discussie over zadels kan denk ik beter in andere topics gehouden worden.

Handiger is om hier voor alle objecten een oplossing te vinden, niet alleen voor westernzadels Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 13:29

Idd, dat is ook mijn insteek als TS geweest Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 14:25

Eind deze week zullen de mods uitslag geven werd er gezegd he?

Mods: mochten er nog dingen zijn waar jullie over struikelen.. gooi het in dit topic, misschien dat wij een idee hebben Lachen

Ben wel benieuwd Ja

Overigens ben ik, en nog wel meerdere uit dit topic (zoals bijv de TS) denk ik, bereid om te helpen met wat er dan ook uitkomt voor oplossing Lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 15:41

hoop dat er uit komt dat positief commentaar niet als ontopic wordt verwijderd. En dat waarschuwingen of ervaringen ook gewoon mogen. Wanneer je elk punt van discussie of commentaar zo afkapt gaat inderdaad het vertrouwen bij bokt ea weg. Duidelijk de boel bedonderen en of oplichten of bewust foutieve informatie geven moet zonder pardon gebanned worden

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:31

Het probleem met waarschuwingen plaatsen is dat je dus ook een topic naar de eeuwige jachtvelden kunt helpen, doelbewust.
Tussen bewust en onbewust zit ook een groot schemergebied, en over dat schemergebied praten we hier...
(echte oplichting is zichtbaar, bewust een topic naar de haaien helpen is ook zichtbaar...)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:45

Het verschil tussen bewust en onbewust maakt voor de koper niets uit lijkt me. Dis is gewoon geholpen met een waarschuwend woord.
De manier waarop de waarwschuwing geuit wordt blijft aan regels gebonden en ter ingrijpen van de Mod's.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 16:11

Siempie schreef:
Bij deze een melding van onze kant. We zijn het op dit moment aan het bespreken. Eind volgende week zullen we meer weten in ieder geval.

is het al bijna zo laat??? Haha!

Ik ben niet ongeduldig ben een vrouw Tong uitsteken

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:55

Ann schreef:
Ik denk dat het juridisch gezien niet mogelijk is om 'zwarte lijsten' te maken, deze zullen onder laster vallen?

Juridisch gezien gebeuren hier wel meer dingen die niet mogelijk zijn. Zoals praatverboden opleggen, zonder dat er stemmingmakerij aan ten grondslag ligt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:05

Prima schreef:

Juridisch gezien gebeuren hier wel meer dingen die niet mogelijk zijn. Zoals praatverboden opleggen, zonder dat er stemmingmakerij aan ten grondslag ligt.

Hmm, nou dat topic al weer op slot zit, verspreidt de discussie zich over heel bokt...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 15:09

Iets wat uit eerste hand komt (dus niet van horen zeggen) kan nooit laster zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:18

slimmerik schreef:
Hmm, nou dat topic al weer op slot zit, verspreidt de discussie zich over heel bokt...
Begrijpelijk, maar niet de bedoeling van dit topic.

@DD, laster is dan niet het juiste woord. Ik bedoelde meer wat dan als je onterecht negatief in iemands profiel staat? Kan dit juridische gevolgen hebben voor degene of voor Bokt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 15:22

Bokt heeft zich via de regels al vrijgepleit Knipoog
En in een profiel is alleen laster als het niet uit eerste hand is.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:27

Aha, dat is duidelijk. Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:00

DubbelDun schreef:
Bokt heeft zich via de regels al vrijgepleit Knipoog
En in een profiel is alleen laster als het niet uit eerste hand is.

zou dat voldoende zijn?
Voor zowel gebruiker als bokt zelf?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 17:11

Dat laat ik aan een jurist. Zal vast al wel jurisprudentie over zijn Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:13

Maaarrrrrr tis vrijdag... zullen we nog wat te horen krijgen???