nog steeds met 2 maten meten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re: nog steeds met 2 maten meten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:45

@Slimmerik: als Marreke dat ook vind verwacht ik binnen korte tijd dat er een verzoek binnenkomt bij de bemiddelaars.

@Vikki: ik ga het plusje in de groep gooien Lachen

@Russel: dat is jou mening, en dat mag je absoluut vinden. Wij hebben daar achter de schermen ook over gediscussieerd, over het geven van complete openheid, maar wij hebben ervoor gekozen dat niet te doen. wij hebben gekozen voor een zekere mate van openheid, het sticky op forumzaken, en niet meer dan dat. Er is op geen enkele manier sprake van een 'verplichting' tot meer of minder openheid.

De reden die jij noemt is níet de reden dat Marreke geband is. Maar als dit topic gaat verzanden in een 'wij noemen redenen dat Marreke en Bas geband zijn, en de moderators mogen dan 'kouder' of 'warmer' zeggen, is het m.i. tijd voor een slotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:48

slimmerik schreef:
Euh Bas is diverse keren teruggekomen onder allerlei schaduws en wist dat dit fout zou gaan. Maar blijft dat Marreke echt te zwaar gestraft wordt.

Ik denk dat dat een legale manier is om de putdeksel er op te zetten. Dat Bas is gebannd omdat hij sa's aanmaakt, is ook niet goed te praten en natuurlijk terecht, maar ik denk dat het dieper ligt. Het klikt niet en wekt irritatie op, Marreke is daardoor de dupe geworden, maar doordat het man en vrouw zijn, gaan ze er van uit dat ze medeschuldig is. Dus ze wordt gelijk getrokken met Bas zijn handelen. Dat zijn de 2 maten. De mattenklopper bij Marreke is wat groter en slaat harder dan bij een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:52

Ellende schreef:
@Slimmerik: als Marreke dat ook vind verwacht ik binnen korte tijd dat er een verzoek binnenkomt bij de bemiddelaars.

@Vikki: ik ga het plusje in de groep gooien Lachen

@Russel: dat is jou mening, en dat mag je absoluut vinden. Wij hebben daar achter de schermen ook over gediscussieerd, over het geven van complete openheid, maar wij hebben ervoor gekozen dat niet te doen. wij hebben gekozen voor een zekere mate van openheid, het sticky op forumzaken, en niet meer dan dat. Er is op geen enkele manier sprake van een 'verplichting' tot meer of minder openheid.

De reden die jij noemt is níet de reden dat Marreke geband is. Maar als dit topic gaat verzanden in een 'wij noemen redenen dat Marreke en Bas geband zijn, en de moderators mogen dan 'kouder' of 'warmer' zeggen, is het m.i. tijd voor een slotje.

Als je dat een slotje waardig vind, moet je dat doen, geeft aan dat jullie idd niet tot discussie open staan en idd verdoezelen willen. Komt mij erg autoritair over, toch logisch dat mensen gaan speculeren? om een open, eerlijke sfeer te creeeren binnen een forum is openheid naar zijn gebruikers wel zo wenselijk. Maar ik heb al een OW dus een 2e zal ook wel niet ver van mij liggen, vind het best hoor, heb al wat leuke forums gevonden. Krijg hiervan altijd weer het gevoel een "ongehoorzame bokker" te zijn.

Voor jullie ook niet leuk dat altijd weer hetzelfde groepje in discussie gaat, de 12-13 jarigen doen dat niet en daar is bokt nu groot mee......

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:02

Russell: je komt nu met jou persoonlijke mening over de relatie tussen Bas, Marreke en Bart. Hoe kan ik daarover in discussie gaan? Onze redenen voor de ban van Bas en Marreke staan in het centrale topic, meer informatie geven we volgens het huidige beleid niet naar buiten.

Op het moment dat je een algemene discussie wil starten over de hoeveelheid openheid die Bokt zou moeten geven: ga je gang. Maar op het moment dat je ons verwijt op persoonlijke titel bans uit te delen, kan ik niet op een normale manier reageren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:24

Het wordt nu wel een beetje kras hoor, de bokkers mogen niet precies weten waarom zij gebanned zijn. Is die ban dan bedoeld ter bescherming van de moderators?

Ellende, jij zit ook op andere fora, vind jij het nou niet een beetje een rare gang van zaken hier?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:34

Bokkers zelf weten om welke reden ze geband zijn. De rest van de gebruikers van het forum niet.

Ik ben gebruiker op een aantal andere forums. Naar mijn weten zijn die nog minder open naar hun gebruikers toe, op het moment dat iemand daar een gele kaart of rode kaart krijgt, wordt dat niet bekend gemaakt naar gebruikers, ook niet in één regel. Topics over bans van anderen komen voor, maar worden vaak zonder pardon op slot gemieterd.

Wij hebben op bokt op dit moment gekozen voor gedeeltelijke openheid: eerste OW wordt niet vermeld in het sticky, bij elke volgende OW of ban wordt kort de reden vermeld. Op het moment dat een gebruiker het niet eens is met zijn of haar ban, kan hij bemiddeling aanvragen bij de bemiddelaars. Dat is het beleid, en dat wordt ook in dit geval uitgevoerd. Ik zeg niet dat dit hét beste beleid van welk forum waar in de wereld dan ook is. Als jij voorbeelden weet te noemen van forums die er in jou ogen beter mee omgaan (en die van vergelijkbare grootte zijn, ivm werkbaarheid voor het modteam), hoor ik die graag.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 13:50

Citaat:
Bokkers zelf weten om welke reden ze geband zijn. De rest van de gebruikers van het forum niet.

Ik ben gebruiker op een aantal andere forums. Naar mijn weten zijn die nog minder open naar hun gebruikers toe, op het moment dat iemand daar een gele kaart of rode kaart krijgt, wordt dat niet bekend gemaakt naar gebruikers, ook niet in één regel. Topics over bans van anderen komen voor, maar worden vaak zonder pardon op slot gemieterd.

Dat klopt, meestal weten de leden al gauw zelf waarom dat is.
Of omdat ze al mods of de admin hebben aangeschreven over die persoon of omdat op de achtergrond deze persoon 'beledigend/grensoverschrijdend heeft gedaan naar een team, aan ledenwerving heeft gedaan/ enz enz' .
Dan heb je al 2 keer gewezen naar de regels van een fora, negeert men die en past het gedrag niet aan dan volgt een definitieve ban.
Over terecht of niet, een team ( mods/admin ) hoeft geen verdere uitleg te geven, om reden dat er dan ook onderlinge pb's openbaar zouden moeten worden geplaatst en dat is verboden ( wil je tenslotte ook je eigen richtlijnen handhaven )
Het zal dus onduidelijk blijven, de kant van Marreke hoor je niet meer, Bokt zal zwijgen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 14:53

Precies, bokt zal zwijgen.
Marreke heeft géén mail ontvangen dat ze gebanned ging worden, ook heeft ze geen pb gehad (waarschijnlijk tenminste, want ze kan niet inloggen om dit uit te zoeken Haha! )
Bas wíst dat zijn volgende overtreding een ip ban op ging leveren, welke ook Marreke ging treffen.
Aangezien die ip ban niet werkte, tja sommige mensen zijn nu net wat handiger met een pc Knipoog , heeft Bas dat nog even duidelijk gemaakt.
Bart heeft nu blijkbaar wél het goede knopje voor een ip ban gevonden, want ze kunnen van huis uit écht niet meer op bokt.
Niet al te moeilijk te omzeilen, lijkt mij, maar daar bestaat de behoefte niet aan.
Bas zijn punt is aangekomen bij Bart en deze ip ban werkt Haha!
Marreke heeft helemaal niks met de acties van Bas te maken en kan nu ook niet meer bij een vriendin of de plaatselijke bibliotheek inloggen onder haar eigen account.
En dit dus door uitlenen van haar account.
Terwijl er niemand permanent gebanned is geweest voor het uitlenen van zijn account
ën daarom dit topic, niet als persoonlijke aanval naar de moddies, maar gewoon, zoals al eerder opgemerkt, als stof tot nadenken.
ik ben mij er best van bewust dat ik "slechts een gast" ben en niets heb te vertellen over de regeltjes, maar de boel scherp houden moet mogen, toch?
Dit topic is dan ook zeker niet bedoeld als rel-topic.
Maar ik ben nu eenmaal niet iemand die alles aanneemt met ja en amen, zit niet in het beestje Haha!
maar dat is wel wat anders dan rellen, lijkt mij Knipoog

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:12

Dan nog ff wat om een voorbeeld te noemen.
Paar weken terug, toen ik nog in het team van gestolenpaarden.nl zat werden we voor leugenaar etc uitgemaakt op een heel smerige wijze, waar ons team bewijzen kon weerleggen dat wij de waarheid spraken. Dat topic laat men open, want stiekem achter de schermen moet men er vast om lachen en nu gata het topic op paardenpraat dicht, omdat het uit de hand kan gaan lopen of omdat er over en weer geroepen wordt. Waarom daar wel een slotje en op het topic va destijds niet, terwijl het er daar verschrikkelijk grof aan toe ging??? Leg mij dat eens uit, vind dit nl ook een vorm van niet met twee maten meten..

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:16

Citaat:
Marreke heeft géén mail ontvangen dat ze gebanned ging worden, ook heeft ze geen pb gehad (waarschijnlijk tenminste, want ze kan niet inloggen om dit uit te zoeken Haha! )

Een PB zal ze niet kunnen ontvangen als je per direct wordt geband.
Maar aangezien een fora altijd het mailadres heeft van een lid zou je dus een email moeten sturen met de reden van je ban/permanent of tijdelijk.
Zou wel zo correct zijn, maar misschien was er al via PB al duidelijk gemaakt dat 'gedrag een reden was' om een ban te gaan uitvoeren.
Een mod kan namelijk niet bannen, die heeft geen rechten in het adminpaneel en is daarvoor dus Bart of Heike opgetrommeld die het hebben uitgevoerd.
Het tijdsbestek tussen uitvoeren en of inloggen van Marreke kan elkaar overlappen waardoor ze een eventuele PB niet meer heeft gezien ( al zou er dan nog wel een bericht moeten zijn geweest via de mail ' Bokt private message' waar ze niet meer bij kon )

Citaat:
Bas wíst dat zijn volgende overtreding een ip ban op ging leveren, welke ook Marreke ging treffen.
Aangezien die ip ban niet werkte, tja sommige mensen zijn nu net wat handiger met een pc, heeft Bas dat nog even duidelijk gemaakt.
Bart heeft nu blijkbaar wél het goede knopje voor een ip ban gevonden, want ze kunnen van huis uit écht niet meer op bokt.
Niet al te moeilijk te omzeilen, lijkt mij, maar daar bestaat de behoefte niet aan.
Bas zijn punt is aangekomen bij Bart en deze ip ban werkt

Natuurlijk kun je met een beetje handigheid en nadenken weer terug op het forum komen, alleen niet onder je eigen naam.
Lijkt me ook niet dat je de behoefte nog hebt.

Citaat:
En dit dus door uitlenen van haar account.

Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je account, de reacties en gedrag op een forum.
Wij hadden ooit iemand die zich netjes gedroeg en plotseling ging deze persoon zich 'klierig' gedragen.
Tot het moment dat de taal steeds onbeschofter werd en ik hem per PB liet weten dat het gezien het reglement niet te tolereren was en graag een uitleg wilde, anders een ban het resultaat was.
Bleek zijn jongere broertje thuis in te loggen op zijn account ( 'automatisch inloggen' ) en degene te zijn die dat was.
Hij kreeg 1 kans, per direct zijn wachtwoord veranderen en te zorgen dat ook 'handige broertjes' niet meer achter de gegevens konden komen of hij kreeg bij de eerste de beste misdraging een ban voor altijd.

Hoe het thuis bij bas en marreke gaat is hun zaak, maak je afspraken over wat prive is en in hoeverre je belang hecht aan een lidmaatschap bij Bokt.
Eerlijk gezegd had ik het idee dat ze beiden wel genoeg hadden van dit forum en hun zegje hadden gedaan.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:51

juno1 schreef:
Een mod kan namelijk niet bannen, die heeft geen rechten in het adminpaneel en is daarvoor dus Bart of Heike opgetrommeld die het hebben uitgevoerd.

Op het forum waar ik mod ben, kan ik zeker weten bannen, ook kan ik zelf de mate van de ban instellen Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:56

@Kimberley: daar kan je beter contact over opnemen met een moderator die dat topic kent, bijvoorbeeld degene die het topic nu gesloten heeft. Ik kan daar zelf niets over zeggen omdat ik het topic niet ken.

@Juno1/luxje: moderators kunnen op bokt wel bannen. Daarvoor is wel toestemming van een hoofdmod / beheerder nodig (behalve in uitzonderingsgevallen)

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:26

Het zal per fora verschillend zijn.
Kleinere fora's en fora's waar beheerders niet altijd in de gelegenheid zijn bij calamiteiten snel in te grijpen.
( omdat werk en prive ook de aandacht hebben )
Maar ik ga er wel van uit dat een ban en de voorgeschiedenis/aanleiding daartoe, wel eerst wordt besproken op het besloten deel.
Niet dat een mod zelfstandig de beslissing neemt in geval een lid wat al langer lid is en waar ook de bijdrage aan fora positief is te noemen.
In geval van spammers of dergelijke zul je wel zelfstandig kunnen handelen of het figuur verwijderen naar en vuilnisvat.