Citaat:
Marreke heeft géén mail ontvangen dat ze gebanned ging worden, ook heeft ze geen pb gehad (waarschijnlijk tenminste, want ze kan niet inloggen om dit uit te zoeken Haha! )
Een PB zal ze niet kunnen ontvangen als je per direct wordt geband.
Maar aangezien een fora altijd het mailadres heeft van een lid zou je dus een email moeten sturen met de reden van je ban/permanent of tijdelijk.
Zou wel zo correct zijn, maar misschien was er al via PB al duidelijk gemaakt dat 'gedrag een reden was' om een ban te gaan uitvoeren.
Een mod kan namelijk niet bannen, die heeft geen rechten in het adminpaneel en is daarvoor dus Bart of Heike opgetrommeld die het hebben uitgevoerd.
Het tijdsbestek tussen uitvoeren en of inloggen van Marreke kan elkaar overlappen waardoor ze een eventuele PB niet meer heeft gezien ( al zou er dan nog wel een bericht moeten zijn geweest via de mail ' Bokt private message' waar ze niet meer bij kon )
Citaat:
Bas wíst dat zijn volgende overtreding een ip ban op ging leveren, welke ook Marreke ging treffen.
Aangezien die ip ban niet werkte, tja sommige mensen zijn nu net wat handiger met een pc, heeft Bas dat nog even duidelijk gemaakt.
Bart heeft nu blijkbaar wél het goede knopje voor een ip ban gevonden, want ze kunnen van huis uit écht niet meer op bokt.
Niet al te moeilijk te omzeilen, lijkt mij, maar daar bestaat de behoefte niet aan.
Bas zijn punt is aangekomen bij Bart en deze ip ban werkt
Natuurlijk kun je met een beetje handigheid en nadenken weer terug op het forum komen, alleen niet onder je eigen naam.
Lijkt me ook niet dat je de behoefte nog hebt.
Citaat:
En dit dus door uitlenen van haar account.
Je bent ten alle tijden verantwoordelijk voor je account, de reacties en gedrag op een forum.
Wij hadden ooit iemand die zich netjes gedroeg en plotseling ging deze persoon zich 'klierig' gedragen.
Tot het moment dat de taal steeds onbeschofter werd en ik hem per PB liet weten dat het gezien het reglement niet te tolereren was en graag een uitleg wilde, anders een ban het resultaat was.
Bleek zijn jongere broertje thuis in te loggen op zijn account ( 'automatisch inloggen' ) en degene te zijn die dat was.
Hij kreeg 1 kans, per direct zijn wachtwoord veranderen en te zorgen dat ook 'handige broertjes' niet meer achter de gegevens konden komen of hij kreeg bij de eerste de beste misdraging een ban voor altijd.
Hoe het thuis bij bas en marreke gaat is hun zaak, maak je afspraken over wat prive is en in hoeverre je belang hecht aan een lidmaatschap bij Bokt.
Eerlijk gezegd had ik het idee dat ze beiden wel genoeg hadden van dit forum en hun zegje hadden gedaan.