Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maryanne

Re: Wordt het geen tijd voor een 'zwarte lijst'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 14:59

Schimmelig schreef:
Maryanne schreef:
Ik ben hier de bokker waar het topic over gaat... Eerst was er iets fout gegaan bij de bank, en hebben ze het geld later weer terug gestort. En toen ben ik het gewoon vergeten over te maken en daar schaam ik me echt enorm voor!! Ik heb inderdaad van meerdere mensen allerlei dingen gekocht, en ieder van hun zal zeggen dat ik het geld dezelfde avond nog over had gemaakt! Ik ben dus helemaal niet slecht en het was al helemaal niet met opzet, want zo ben ik helemaal niet! Inmiddels is het geld al overgemaakt, dus is alles al weer goed gekomen.. Maar wil dus even zeggen dat het niet mijn bedoeling was en ik me er ook heel erg voor spijt!

Ik heb speciaal je naam niet genoemd om onduidelijkheden, geroddel e.d. te voorkomen. Je moet wel snappen dat dit speelt vanaf: 01-10-06 12:58 (De datum van onze eerste PB wisseling). Begin deze week heb ik je nog een aantal PB's gestuurd, welke ook gelezen zijn, maar kreeg toen geen reactie. Op mijn ietwat serieuzere PB (van 15-11-06 12:05) werd wel weer gereageerd. Tot dusver staat er overgens nog geen bedrag bijgeboekt... Lachen

Ik vind het ook goed van je dat je mijn naam niet hebt genoemd, maar omdat ik geen oplichster bén heb ik zelf verteld dat ik degene was waar het topic over gaat. Ik had niet gereageerd op je eerdere PB's van deze week omdat ik gewoonweg nog niet op internet was geweest! En toevallig reageerde op de dag dat je de serieuzere PB had gestuurd... Ik kan een screencap voor je maken om te bewijzen dat het bedrag over is gemaakt als je dat zou willen.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:01

Dat zou super zijn Lachen OK dan!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:41

Citaat:

Beste Nicky,

Ik meen mij te herinneren dat jij aan kennissen van mij een ''drachtige'' merrie die volgens jou RAD liep hebt verkocht. Deze merrie bleek zeer onregelmatig te lopen (spat) en bleek ook helemaal niet drachtig te zijn. Je had het keuringsrapport notabene thuis liggen!
Dit wist jij, dus geen twijfel over mogelijk Lachen

Misschien wil jij geen zwarte lijst, omdat je bang bent daar zelf ook een plekje op te krijgen?

ik mag hier van de mods niet inhoudelijk op reageren
maar nee daar ben ik niet en zeker niet om die reden bang voor
wij hebben in goed vertrouwen naar eer en geweten gehandeld
daarbij hebben wij bij aankoop geen keurings rapport gehad of gezien
ben erg benieuwd hoe je daar ign op / aan komt

ik pb je wegens eerst genoemde reden

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-06 15:44

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 21:36

Fijn dat het probleem waar dit topic voor gestart is, in ieder geval is opgelost.

Een zwarte lijst wel of niet? Daar hebben we het binnen het moderatorteam ook wel eens over gesproken. Uiteindelijk waren we er niet enthousiast over omdat het moeilijk te achterhalen is of zowel de verkopende als de kopende bokker al dan niet moedwillig in gebreken blijven.

Iets soortgelijks zou je wel kunnen doen, maar dan niet een zwarte lijst, maar een lijst met positieve ervaringen zou ik persoonlijk liever zien. Wanneer je ziet dat een bepaalde bokker al vaker goed verlopen ver- of aankopen heeft gedaan, is de kans groot dat het bij jou ook goed zal gaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 02:08

Schimmelig schreef:
Pardon Alane Verward

Zoals je ziet in een van mijn posts hierboven heb ik niks anders gedaan dan correct handelen.
Ik wacht echter nog steeds op het bedrag. Ik heb het pakket enkele dagen na de PB wisseling op de post gedaan, omdat ik er van uit ging dat ik met mensen te maken heb (Bokkers) die ik gewoon kan vertrouwen. Misschien ben ik iets te goed van vertrouwen, my bad Lachen

Wie vond jij ook alweer het slachtoffer? Ik heb namelijk geen naam e.d. vermeld. Alleen mijn situatie.

dat was niet naar jouw toe, maar naar Sylvia toe. En dus positief naar jou toe bedoelt Haha!
klinkt even ingewikkeld maar als je even leest vanaf de post van Maryanne dan denk ik dat je het wel snapt en anders even weer melden Haha!

ps was ook ergens iets vergeten..
Citaat:
Is wat anders dan die moet gelijk op de zwarte lijst gezet worden....

moet zijn:
Is wat anders dan: "die moet gelijk op de zwarte lijst gezet worden...."

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 13:40

Schimmelig schreef:
PB's ontvangen. Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Je hebt een PB terug.

Het viel mij overgens op dat er nu twee andere topics lopen, iets extremer dan hier het geval is:

viewtopic.php?f=25&t=684950
viewtopic.php?f=25&t=673806

dat 1e topic gaat idd over mij.. ik heb geld verzonden en het spul nooit ontvangen..
ik durf dus nu ook niets meer te kopen, en dat gebeurt oook niet meer

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:14

Alane schreef:
Schimmelig schreef:
Pardon Alane Verward

Zoals je ziet in een van mijn posts hierboven heb ik niks anders gedaan dan correct handelen.
Ik wacht echter nog steeds op het bedrag. Ik heb het pakket enkele dagen na de PB wisseling op de post gedaan, omdat ik er van uit ging dat ik met mensen te maken heb (Bokkers) die ik gewoon kan vertrouwen. Misschien ben ik iets te goed van vertrouwen, my bad Lachen

Wie vond jij ook alweer het slachtoffer? Ik heb namelijk geen naam e.d. vermeld. Alleen mijn situatie.

dat was niet naar jouw toe, maar naar Sylvia toe. En dus positief naar jou toe bedoelt Haha!
klinkt even ingewikkeld maar als je even leest vanaf de post van Maryanne dan denk ik dat je het wel snapt en anders even weer melden Haha!

ps was ook ergens iets vergeten..
Citaat:
Is wat anders dan die moet gelijk op de zwarte lijst gezet worden....

moet zijn:
Is wat anders dan: "die moet gelijk op de zwarte lijst gezet worden...."

Woeps Haha!

Boel nog eens doorgelezen en inderdaad. Sowrieee Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 18:16

Jolliegirl schreef:
Schimmelig schreef:
PB's ontvangen. Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Je hebt een PB terug.

Het viel mij overgens op dat er nu twee andere topics lopen, iets extremer dan hier het geval is:

viewtopic.php?f=25&t=684950
viewtopic.php?f=25&t=673806

dat 1e topic gaat idd over mij.. ik heb geld verzonden en het spul nooit ontvangen..
ik durf dus nu ook niets meer te kopen, en dat gebeurt oook niet meer

Ja vreselijk. Zoiets kan dus voorkomen worden door zo'n groene/zwarte lijst (my opinion).

Niet al je ervaringen baseren op één zo'n 'miskoop' joh, da's echt zonde Lachen
Ben je veel geld kwijtgeraakt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:21

Het grootste probleem lijkt mij de bewijslast. Hoe controleer je dat iemand die zegt geld over te hebben gemaakt, dit ook heeft gedaan? En als iemand zegt dat het pakketje niet ontvangen is, maar de verkoper zweert bij hoog en bij laag dat het wel zo is, hoe weet je wie er dan gelijk heeft? Hoe voorkom je dat vrienden op elkaar gaan stemmen, terwijl ze niet echt iets gekocht hebben? Of dat mensen uit boosheid om (bijvoorbeeld) onvriendelijke opmerkingen net doen alsof ze iets gekocht hebben maar dat niet hebben gedaan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:35

Shadow0 schreef:
Het grootste probleem lijkt mij de bewijslast. Hoe controleer je dat iemand die zegt geld over te hebben gemaakt, dit ook heeft gedaan?

Als ik zeg het overgemaakt te hebben dan kan ik dat aantonen adv bankafschrift, digi camera foto maken klaar... túúrlijk is die te vervalsen, echter heb je dan ook nog de ontvanger van het geld...

Shadow0 schreef:
En als iemand zegt dat het pakketje niet ontvangen is, maar de verkoper zweert bij hoog en bij laag dat het wel zo is, hoe weet je wie er dan gelijk heeft?

tracktrace codes werken alleen icm postcode ontvanger...
kan natuurlijk gebeuren dat een pakket kwijt raakt, maar ga er maar vanuit dat een pakket dat op de site als bezorgd vermeld staat ook daadwerkelijk bezorgd is...

Shadow0 schreef:
Hoe voorkom je dat vrienden op elkaar gaan stemmen, terwijl ze niet echt iets gekocht hebben?

Geld toch voor bokt transacties?
als zowel de verkoper als de koper beide bevestigen dat ze tot een akkoord zijn gekomen tellen alleen die transacties en niet die via PB of andere sites zijn gedaan.

Shadow0 schreef:
Of dat mensen uit boosheid om (bijvoorbeeld) onvriendelijke opmerkingen net doen alsof ze iets gekocht hebben maar dat niet hebben gedaan?
idem als hiervoor: beide moeten in het topic bevestigen dat ze tot een akkoord zijn gekomen, komt er dan heibel of juist geen dan kunnen alleen die mensen stemmen Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:51

Alane schreef:
Als ik zeg het overgemaakt te hebben dan kan ik dat aantonen adv bankafschrift, digi camera foto maken klaar... túúrlijk is die te vervalsen, echter heb je dan ook nog de ontvanger van het geld...

Hoe bedoel je? Ik neem aan dat de ontvanger van het geld - als die echt niet te vertrouwen is - niet staat te springen om zijn / haar schuld aan te tonen. Toch?

En als mensen blijkbaar de boel bedonderen dan kan dat aan beide kanten gebeuren toch? Hoe weet je wie er dan gelijk heeft?

Citaat:

tracktrace codes werken alleen icm postcode ontvanger...
kan natuurlijk gebeuren dat een pakket kwijt raakt, maar ga er maar vanuit dat een pakket dat op de site als bezorgd vermeld staat ook daadwerkelijk bezorgd is...

Dat is inderdaad waar, dat betekent wel dat alleen klachten over track-en-trace-pakketjes mogen worden ingediend lijkt me?

Citaat:
Geld toch voor bokt transacties?
als zowel de verkoper als de koper beide bevestigen dat ze tot een akkoord zijn gekomen tellen alleen die transacties en niet die via PB of andere sites zijn gedaan.

Dat zou wel kunnen werken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:37

ben niet veel geld kwijtgeraakt, maar dáár gaat het niet om
het FEIT dat iemand je bedonderd!!! dat is het ergste!
ik ben er ook echt boos om, we gaan ook zeker aangifte doen, en ik weet haar adres wel te achterhalen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:41

Ze geeft helemaal niet thuis?
Hoe is het precies gegaan als ik vragen mag...?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:43

Schimmelig schreef:

tegen mij? Wat bedoel je daarmee?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:48

Jolliegirl schreef:
Schimmelig schreef:

tegen mij? Wat bedoel je daarmee?

Jep Tong uitsteken
Of jij iets hebt opgestuurd en dat toen niet is betaald door haar, of vice versa Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:53

ik heb iets gekocht, EN betaald! heb alles uitgeprint enzo qua gegevens en bewijs
en nooit iets ontvangen, elke keer een andere smoes dat ze met werk zat enzo, opgegevemoment was ze niet meer op msn te vinden, toen zijn we verder via pb gegaan, tot ik over aangfite begon toen ging ze dreigen dat haar hand wel eens uit kon schieten als k voor d'r zou staan enzo.
en nu is ze al n maand niet meer op bokt, wij gaan morgen aangifte doen, heb aantal gegevens en heb wel een lijst met tel. n'rs van haar achternaam in diezelfde woonplek, dus mischien maar gewoon ff 15x bellen Lachen tot we de juiste te pakken hebben

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:56

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 19:57

Jolliegirl schreef:
ik heb iets gekocht, EN betaald! heb alles uitgeprint enzo qua gegevens en bewijs
en nooit iets ontvangen, elke keer een andere smoes dat ze met werk zat enzo, opgegevemoment was ze niet meer op msn te vinden, toen zijn we verder via pb gegaan, tot ik over aangfite begon toen ging ze dreigen dat haar hand wel eens uit kon schieten als k voor d'r zou staan enzo.
en nu is ze al n maand niet meer op bokt, wij gaan morgen aangifte doen, heb aantal gegevens en heb wel een lijst met tel. n'rs van haar achternaam in diezelfde woonplek, dus mischien maar gewoon ff 15x bellen Lachen tot we de juiste te pakken hebben

Gewoon proberen inderdaad! Misschien krijg je wel een van haar ouders aan de telefoon, kun je mooi je verhaal doen Ja

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:00

ik vraag gewoon of er ene joyce woont en of ze haar kennen als ze d'r niet woont

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:01

Jolliegirl schreef:
ik vraag gewoon of er ene joyce woont en of ze haar kennen als ze d'r niet woont

Uhuh. Wel je woordje klaar hebben als je eenmaal beet hebt Duivel

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:14

nou dat heb ik echt wel hoor, en anders mijn pa wel!
heb van de 15 , 3 nummers overgehouden die aan de gegevens voldoen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 20:15

Jolliegirl schreef:
nou dat heb ik echt wel hoor, en anders mijn pa wel!
heb van de 15 , 3 nummers overgehouden die aan de gegevens voldoen

Spannend! Je bent er bijna Nagelbijten / Gniffelen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:49

ik heb nu ook een adres.. wat dicht bij haar school ligt.. ze heeft ooit gezecht op een paar minuten afstand van haar school te komen

morgen maar even dat nummer bellen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:07

Jolliegirl schreef:
ik heb nu ook een adres.. wat dicht bij haar school ligt.. ze heeft ooit gezecht op een paar minuten afstand van haar school te komen

morgen maar even dat nummer bellen

Wat goed zeg! Nou, ik ben benieuwd. Je houdt ons vast wel op de hoogte toch? Nagelbijten / Gniffelen