Gebande gebruiker online?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Gebande gebruiker online?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:27

Sylvia schreef:
Als je gaat tellen in die lijst zou dit haar 5e OW zijn en niet haar 4e, dus 3 maanden ipv 1. 6 of 7 OW's in 10 maanden tijd vind ik best fiks, zelfs als er 2 vanaf zouden zijn.

OW vervalt na 6 maand... in augustus zit ze op 3 OW's + deze voor het gebruik van andermans account = 4.

Sylvia schreef:
Het verhaal van de permanente ban:
- op 6 november 21:10 plaatst ze een bericht onder andermans account.
- imo was dat zowiezo een bericht dat via pb had gemoeten.

Waarom was een reactie op een openbaar geplaats bericht van mij in dat topic...
Sylvia schreef:
- op 7 november om 17:15 was ze weer online.
- ze plaatst een pb op Bokt mét naam van de verzender.

NADAT ze een permanente ban heeft ontvangen.

Sylvia schreef:
Imo had ze die dag best kunnen wachten en wellicht had ze een nieuwe OW gekregen als ze dit onder haar eigen naam had geplaatst.
Jij hebt jouw mening, Desiree de hare, had ze er een l*lverhaal van gemaakt over op visite blabla.... geef het een draai dan was er niets aan het handje geweest...
Sylvia schreef:
En ze heeft voor de 2e keer een OW openbaar gemaakt, ze wist dat dat niet mag want de 1e keer heeft ze 'm verwijderd.
je tijdlijn klopt niet helemaal.... ze heeft geen 2e OW openbaar gemaakt maar een 'permante ban' bericht.... (en die eerste toen wist ze niet dat dat niet mocht en ze heeft hem dus netjes verwijderd...

Sylvia schreef:
Maar nogmaals, als ze van mening is dat de ban onterecht is, dan moet ze contact opnemen met de bemiddelaars. Wie weet kunnen we haar binnenkort weer verwelkomen op Bokt.

Ik heb geen idee of Desiree het onterecht vind of niet, ik verkondig niets uit naam van, maar enkel mijn eigen persoonlijke mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:29

Iedereen weet toch dat (en hoe) je direct contact op kunt nemen met alle mid's en mod's?
Lukt het bij de één niet meteen probeer je een ander...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-06 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:37

eerlijk gezegd had ik geen flauw idee, tot iemand erna vroeg...
Als ik nu, om wat voor reden een ban zou krijgen zou ik viavia iets kenbaar moeten maken op bokt..
en als we het toch over eerlijk hebben.... als ik onterecht ergens op aan gekeken wordt en iets wordt dan terug gedraait, dan heb ik ook veel minder geduld dan anders.........
en ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben (en gezien de reacties als bokt weer eens 'dood' is denk ik dat ik niet zo heel erg ongelijk heb Haha! )

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:00

Sylvia schreef:

Maar nogmaals, als ze van mening is dat de ban onterecht is, dan moet ze contact opnemen met de bemiddelaars. Wie weet kunnen we haar binnenkort weer verwelkomen op Bokt.

Ik heb geen idee of Desiree het onterecht vind of niet, ik verkondig niets uit naam van, maar enkel mijn eigen persoonlijke mening...

desiree vind het wel ontrecht maar ze kan er wel bij stil gaan staan maar ze kan er niet meer op dus gaat ze verder op een ander paardenforum waar ze het lang niet zo gezellig vind als hier.
dus daarom hoop ik en nog meer mensen dat ze terug mag ok bokt.

ze heeft al verschillende dingen geprobeert om er weer op te komen per emials maar niks.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:23

oudehinken schreef:
Ze kan wel weer contact op gaan nemen maar als je er geen reactie op krijgt wat moet je dan?
de vorige keer heeft ze contact opgenomen per email maar niks terug gehoort.

Als de bemiddelaars niks van zich laten horen zitten die fout, ze hebben aangegeven binnen 7 dagen te reageren.

@Alane, dat die OW's na 6 maanden vervallen weet ik, maar dan nóg heeft ze 6 of 7 OW's gehad. Permanente ban bericht is net zo goed een pb...

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik heb helemaal niks tegen Desiree, ondanks dat ik vind dat ze over het algemeen iets te stellig/ongenuanceerd is in d'r opmerkingen. Ik vind een permanente ban in dit verhaal ergens niet helemaal fair, neem dan de gulden middenweg en maak er desnoods een ban van 1 of 3 maanden van. Ervanuitgaande dat het haar idd toegezegt is dat die ban opgegeven zou worden en de "fout" in feite bij Bokt ligt. Meteen helemaal terug had ook niet gehoeven, ze had immers kunnen wachten en die pb niet openbaar hoeven te maken.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:26

Nou daar ben ik ook heel benieuwd naar!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:37

@Sylvia: De mids hebben gereageerd en zijn tot de conclussie gekomen dat 2 OW's onrechtmatig waren en derhalve de ban niet terecht (zo lees ik het in de berichten van Desiree op bokt)
Als ze probeerd in te loggen krijgt ze een vanaf tijd te zien dat ze weer online zou kunnen komen, als die tijd al lang en breed is overschreden reageerd ze via het account van Oudehinken.
dan wordt haar account vrijgegeven... waarna ze een pb krijgt dat ze permanent gebant wordt omdat ze tijdens een (onrechtmatige) ban gereageerd heeft via Oudehinken.
Daar komt ze dan ook nog eens eerlijk vooruit, ze had er ook om heen kunnen l*llen, verteld ook waarom....

Desiree kan zeer 'vrij' reageren, maar dat doet ze altijd... maar mag geen reden zijn om maar met OW's te smijten en te zoeken naar redenen om een OW te geven...
terecht is terecht... had ze een SO aangemaakt of wat dan ook dan was het geheel terecht geweest...
Laatst bijgewerkt door Alane op 12-11-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:38

oudehinken schreef:
Ze kan wel weer contact op gaan nemen maar als je er geen reactie op krijgt wat moet je dan?
de vorige keer heeft ze contact opgenomen per email maar niks terug gehoort.

deze snap ik niet helemaal, juist dóór bemiddeling van mid's was de vorige ban ongeldig verklaard doordat de OW's niet terecht waren?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:41

ik vermoed mail over deze OW/ban waar ze geen reactie op krijgt...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:43

Ik vind dit een typisch geval van twee vechten, twee schuld. Ik denk dat er door beide partijen fouten zijn gemaakt. Dat is de voornaamste reden waarom ik een minder strenge ban zou kiezen - niet 'geen ban' overigens, zoals ik al uitlegde.

Ik geloof dat je zelf zei dat de gebande altijd vind dat zijn bans onterecht zijn. Ik lees hetzelfde in Desirees berichten, maar die bemiddelaars zijn er om het verhaal van beide kanten te horen. Desiree heeft 1 kant van het verhaal. Nou ga ik er overigens wel van uit dat er aan de opmerking dat er 2 OW's onrechtmatig waren weinig te verdraaien valt, maar in dat geval weten de mids ook dat Desiree nu onterecht geband zou zijn... Denk dat ze er in elk geval verstandig aan doet om met hen (wederom) contact op te nemen, dan kunnen een stel onafhankelijke Bokkers bepalen of ze wel of niet terecht die ban heeft...

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:45

Volgens mij ook ja!

Maar ach, volgens mij doen de mids/mods alleen maar iets als hun het uitkomt. En of ze de persoon is kwestie wel/niet mogen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:46

Alane schreef:
Desiree kan zeer 'vrij' reageren, maar dat doet ze altijd...

Zoiets schreef oudehinken geloof ik ook al, maar dat is toch niet iets waar de mods rekening mee moeten houden? Het komt op mij ook niet echt positief over dat iemand ondanks herhaaldelijk waarschuwen, toch doorgaat op de oude voet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:48

De mids zouden in beginsel onafhankelijk moeten zijn... Dat is wat ze toendertijd zelf medegedeeld hebben. En binnen 2 dagen reageren op een mail...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:49

Shadow0 schreef:
Zoiets schreef oudehinken geloof ik ook al, maar dat is toch niet iets waar de mods rekening mee moeten houden? Het komt op mij ook niet echt positief over dat iemand ondanks herhaaldelijk waarschuwen, toch doorgaat op de oude voet.

Dat is dus precies wat ik bedoel met 6 of 7 OW's in 10 maanden tijd. Ja

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:53

jaantsje schreef:
Als ik het goed begrijp had Desiree een bericht gekregen dat de ban opgeheven zou worden en ze s'avonds een berichtje heeft geplaatst onder het account van Oudehinken omdat ze zelf niet kon inloggen.
Is dit nu een reden om iemand permanent een ban te geven?

Dit is waar alles om draait.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:54

Shadow0 schreef:
Zoiets schreef oudehinken geloof ik ook al, maar dat is toch niet iets waar de mods rekening mee moeten houden?

Haha, dan moet je iedereen op bokt een EQ test laten maken en de overtredingen naast de uitkomst van de test leggen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:55

Als een Bokker reageert op een manier waarop ze al jaren reageert mag daar door de mod's best rekening mee gehouden worden. Als het al jaren bekent is hoe ze reageert kan er niet opeens een 'straf' volgen op de wijze van reageren. Dan zou het modteam al verschillende sturende opmerkingen gestuurd moeten hebben maar daarover lees ik tot nu toe niets...

*of heb ik nu ergens iets wereldschokkends gemist?*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-06 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:55

Snap ik. Ik weet niet hoeveel tijd er tussen de mededeling en de ontbanning heeft gezeten en of het technisch was of niet... Ik ben van mening dat Desiree in elk geval even af had kunnen wachten. In dat opzicht vind ik dat zij gewoon fout zit, klaar, mijn mening. Maar ik vind ook dat als er lang (2 a 3 dagen?) tussen die melding en het ontbannen zat en dat dat niet een technisch verhaal was... Dan is een permanente ban veel te zwaar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:57

Sylvia schreef:
Ik vind dit een typisch geval van twee vechten, twee schuld. Ik denk dat er door beide partijen fouten zijn gemaakt. Dat is de voornaamste reden waarom ik een minder strenge ban zou kiezen - niet 'geen ban' overigens, zoals ik al uitlegde.

Ik geloof dat je zelf zei dat de gebande altijd vind dat zijn bans onterecht zijn.

Dat geloof je niet, dat weet je wel zeker Tong uitsteken
Zeker vind een gebande het nooit terecht, zouden ze dat wel vinden waren er geen mids nodig Haha!

Sylvia schreef:
Ik lees hetzelfde in Desirees berichten, maar die bemiddelaars zijn er om het verhaal van beide kanten te horen. Desiree heeft 1 kant van het verhaal. Nou ga ik er overigens wel van uit dat er aan de opmerking dat er 2 OW's onrechtmatig waren weinig te verdraaien valt, maar in dat geval weten de mids ook dat Desiree nu onterecht geband zou zijn... Denk dat ze er in elk geval verstandig aan doet om met hen (wederom) contact op te nemen, dan kunnen een stel onafhankelijke Bokkers bepalen of ze wel of niet terecht die ban heeft...

Ik ben het geheel met je eens hoor dat het mid/mod of wat voor team dan ook het moet bekijken/uitzoeken/oplossen... maar dat staat los van mijn mening Haha!

Ik kijk er denk ik iets anders tegen aan dan jij... ik vraag me af hoe je iemand voor iets kunt straffen dat er niet is.
Als je op bezoek bent bij iemand of vv, en 1 account werkt niet.. om welke reden dan ook... en je med dat via dat andere account, met medeweten, bij iemand... dan wordt daar niet zwaar aan getilt.. krijg je mischien te horen dat je dat in het vervolg anders op moet lossen omdat het niet mag, en dan krijg je niet gelijk een ban...
Vertaalt naar Desiree: Desiree kon niet inloggen, post via een account van een ander, mischien wel tegelijkertijd een pb gestuurd over het probleem, en huppa byebye einde oefening.
snap je hoe ik het zie?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:59

odetteke schreef:
Shadow0 schreef:
Zoiets schreef oudehinken geloof ik ook al, maar dat is toch niet iets waar de mods rekening mee moeten houden?

Haha, dan moet je iedereen op bokt een EQ test laten maken en de overtredingen naast de uitkomst van de test leggen Knipoog

Nors opkijken Nors opkijken en dat staat voor??

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:02

Ja, snap ik. Ik geloof er ook niet in dat iedereen die post onder andermans account een OW aan zijn broek heeft hangen. Dan mag ik er vanavond nog wel 1 krijgen, ik zit wel eens onder iemand anders z'n account als ik daar ben.
Ik vind alleen dat die post van Desiree ook per pb had gekund, dat als eerste... Ze had er niet 'publiekelijk' mee hoeven posten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:05

Sylvia schreef:
Ja, snap ik. Ik geloof er ook niet in dat iedereen die post onder andermans account een OW aan zijn broek heeft hangen. Dan mag ik er vanavond nog wel 1 krijgen, ik zit wel eens onder iemand anders z'n account als ik daar ben.
Ik vind alleen dat die post van Desiree ook per pb had gekund, dat als eerste... Ze had er niet 'publiekelijk' mee hoeven posten.

Waarom Desiree dan wel?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:06

wil ik ook graag weten waarom desiree?

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:07

Alane schreef:
Nors opkijken Nors opkijken en dat staat voor??

Emotionele intelligentie Knipoog De test geeft een inzicht in hoe je met bepaalde situaties omgaat.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:07

Dat heb ik al gezegt Clown Ik vind dat ze niet publiekelijk had moeten posten, dat zowiezo. En ik denk dat het verstandiger was geweest als oudehinke het voor haar naam aangekaart had bij de mods ipv haar eigen naam eronder te zetten...

Waarom Desiree? Ik weet het niet. Misschien omdat ze publiekelijk ervoor uit kwam, misschien vanwege het soort post, wie weet...?