Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imitador schreef:Het is eigenlijk veel te makkelijk om op internet je mening te geven en mensen af te kraken. Vooral mensen met een leeg profiel geven mij het gevoel dat ze alles kunnen maken (of dat denken). Anderen weten niet wie je bent en zo kun je bij wijze van spreken alles maken.
Shadow0 schreef:Waarbij opvalt dat dat een 'leerpuntje' is voor vele Bokkers
Sjoert schreef:LimaGentle en Cinnepin, inmiddels is wel duidelijk wat jullie dwars zit. Laat dat lekker buiten bokt.
Shadow0 schreef:superwoman schreef:juist als heel veel mensen hebben gereageerd, moet er wel een lichtje gaan branden.
Dat zou moeten, maar dat is dus niet zo. De menselijke psychologie is wat dat betreft heel interessant... bij teveel weerstand schiet het in de verdediging. Niet alleen uiterlijk, in de reacties, maar ook intern. Dan sluiten mensen zich juist af om er over na te denken, en houden des te halstarriger aan hun eigen ideeen vast. ("Cognitieve dissonantie" is de technische term waarmee veel van dit gedrag wordt verklaard.)
Een beetje pushen, net genoeg maar niet te veel, is vaak veel effectiever.Citaat:Toegeven aan derden dat je fout was is moeilijk, maar bij het internet heb je verder geen gezichtsverlies,dus je kan van je fouten leren, zonder het toe te geven
Niet alleen toegeven aan derden is moeilijk, toegeven aan jezelf is vaak nog veel moeilijker.
superwoman schreef:Ben het nog steeds niet met je eens ....
Citaat:Wanneer ze gek op hun paarden zijn, zullen ze hun gedrag echt wel veranderen en toegeven aan jezelf is makkelijkert als je géén gezichtsverlies hebt.
Shadow0 schreef:Citaat:Toegeven aan derden dat je fout was is moeilijk, maar bij het internet heb je verder geen gezichtsverlies,dus je kan van je fouten leren, zonder het toe te geven
Niet alleen toegeven aan derden is moeilijk, toegeven aan jezelf is vaak nog veel moeilijker.
Shadow0 schreef:
En je mag het natuurlijk met me oneens zijn, maar het is niet zozeer mijn /mening/ waar je het dan mee oneens bent. Dus ik zou willen vragen om in elk geval het een en ander te lezen over cognitieve dissonantie. En als je het dan niet eens bent met de theorie over cognitieve dissonantie, ben ik heel benieuwd waarom. Niet waarom je het met mij oneens bent, maar waarom je het met die theorie oneens bent.
slimmerik schreef:Van alles wat er "bewezen" is, is er net zo vaak het tegendeel bewezen.
Citaat:Daar koop ik dus niets voor. Bokt is er voor zijn/haar mening te geven, en dat wordt ook gevraagd.
Prima schreef:Leg dan eens uit wat je echt met deze theorie bedoelt. Wat is cognitieve dissonatie? (probeer het in twee zinnen!)
superwoman schreef:Maar wat is arrogant?
Voor de één is het humor en voor de ander arrogant.
Door er serieus op in te gaan, maak je het erger. Beter er een lolletje van maken. Een woordgrapje ofzo?
Zazoo schreef:t is ergerlijk gedrag als mensen 8 pagina's volklagen. de sfeer is hier goed totdat dit soort topics de sfeer komen verpesten.
claudia23 schreef:Zazoo schreef:t is ergerlijk gedrag als mensen 8 pagina's volklagen. de sfeer is hier goed totdat dit soort topics de sfeer komen verpesten.
**aanvulling**En dit soort posts
Zazoo schreef:
inderdaad. en zoals die van jouhaha ik ben weg want ik verpest dit gezellige topic