[Dienstmededeling] Postbeperkingen op niet-paardenforums

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: [Dienstmededeling] Postbeperkingen op niet-paardenforums

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:00

Menno schreef:
Ik ben van mening dat deze regel beter zou zijn wanneer deze geldt voor leden die zich vanaf vandaag of morgen aanmelden bij Bokt (liever eigenlijk helemaal geen regel als dit).

Ik ben zelf al 3 jaar lid en heb ruim 1500 posts. Nu kan ik nergens meer posten behalve hier op Forumzaken, lekker is dat... Scheve mond
De laatste weken was ik al niet vaak op Bokt, maar op deze manier heeft het voor mij helemaal geen zin meer om hier terug te komen...

Alleen voor nieuwe leden lijkt me weinig oplossen.
Wel ben ik het met je eens dat als je al vaanf 2003 lid bent je gewoon verder moet kunnen posten.
In die tijd waren er niet zoveel van die algemene topics als nu en kon je gewoon aannemen dat iedereen die op Bokt inschreef toch wel op de een of andere manier met paarden te maken had en geinteresseerd was.
Ik zou dan ook willen voorstellen om iedereen die zich voor 2004 (bijvoorbeeld) geregistreerd heeft vrijstelling te geven van deze nieuwe regel.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:01

Menno, ik kreeg de indruk dat dit ook de bedoeling was van Bart:
Misschien is er iets misgegaan met de technische kant?

Of misschien valt er nog over te praten, dat mensen die voor een bepaalde datum lid geworden zijn alsnog toegelaten worden. Ik geloof dat het mogelijk is om accounts ondanks de postbeperking toch toegang te geven?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:16

Waar gaat dit over Verward

Ik krijg bijna wekelijks wel te horen dat ik geen verstand van paarden heb, kraam volgens diezelfde mensen regelmatig de grootste onzin uit over paarden die je maar kan verzinnen, maar leer elke keer weer meer.

Toen ik bokt ontdekte heb ik maandenlang als meelezer met rode oortjes alle paardentopics zitten uitspitten, want ik kwam er opeens achter dat er op internet een plek was waar je over paarden kon praten, interesses kon delen en verschrikkelijk veel kon leren.

Na een tijd, wilde ik reageren in die topics en ben lid geworden en pas na maanden kwam ik eigenlijk toevallig en door Punck haar schuld in de nietpaardentopics terecht.

Nu post ik veel en dan bedoel ik ook echt veel meer in de nietpaardentopics, maar zelfs dan haal ik nog regelmatig de 25 zinnige (al is daar niet iedereen het mee eens Bloos ) paardenposts per week, puur omdat ik paarden interessant vind, maar in de loop van de tijd anderen heb leren kennen met dezelfde interesse waarmee ik ook over andere zaken praat.

Maar bokt was en is voor mij in de eerste plaats een paardentopic en ik hoop echt dat dat zo zal blijven.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:59

Ben het eens een keer met karl66 eens! (dat het er nog eens van zou komen zeg *LOL* )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 00:20

Ach Charos, ik kan prima de discussie binnen een topic houden, dus voor je het weet kom je nog zo'n topic tegen waarin je het met mij eens kan zijn Haha!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 01:03

Moderatoropmerking:
Joel + discussiepartners, jullie zijn meerdere keren gewaarschuwd om on topic te gaan en te kappen met dit gehak op de persoon. Bij verdere overtreding volgen in ieder geval OW's.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 04:08

Menno schreef:
Ik ben van mening dat deze regel beter zou zijn wanneer deze geldt voor leden die zich vanaf vandaag of morgen aanmelden bij Bokt

Ik deel deze mening.
Mensen die hier al maanden komen kunnen ineens niks meer posten Scheve mond
Beetje flauw vind ik dat.

ThePast03 schreef:
Alleen voor nieuwe leden lijkt me weinig oplossen.

Waarom zou het niets oplossen dan?
Heb je in elk geval als je een nieuwe account of SA aanmaakt niet zomaar de mogelijkheid om te posten dus zou het in de toekomst beperken.
Hiermee benadeel je een hoop mensen nu, vind ik.
En ja, Bokt is een paardenforum, maar op zoveel fora staan ook andere dingen.
Als deze vele extra's er niet geweest waren had Bokt nooit zo groot geworden, denk ik eigenlijk.

De reden dat ik op Bokt ben blijven hangen is omdat het toch best een serieus forum is, gezellig, etc.
Ik heb dan wel gewoon paarden maar ik ken zo'n beetje alle onderwerpen al en heb niet zo'n zin om er meer op te reageren Bloos

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:52

Menno schreef:
Ik ben van mening dat deze regel beter zou zijn wanneer deze geldt voor leden die zich vanaf vandaag of morgen aanmelden bij Bokt (liever eigenlijk helemaal geen regel als dit).

Ik ben zelf al 3 jaar lid en heb ruim 1500 posts. Nu kan ik nergens meer posten behalve hier op Forumzaken, lekker is dat... Scheve mond
De laatste weken was ik al niet vaak op Bokt, maar op deze manier heeft het voor mij helemaal geen zin meer om hier terug te komen...

En anders moeten we het maar zo doen dat ik onder Menno zijn account "nuttige" tips op RT ga plaatsen.... Rolleyes

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 11:12

Dan wordt Menno een SA en dan wordt ie gebanned Tong uitsteken

Anyway. Vanaf nu is het zo dat mensen die voor mensen die voor 1 september 2006 geregistreerd zijn de 25 posts regel niet geldt. Je kan je dus zo aanmelden via de bekende link.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:14

BartVB schreef:

Anyway. Vanaf nu is het zo dat mensen die voor mensen die voor 1 september 2006 geregistreerd zijn de 25 posts regel niet geldt. Je kan je dus zo aanmelden via de bekende link.

Perfect Bart. Kan me niet voorstellen dat iemand nu nog wat te klagen heeft hierover.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:15

Ik ben het eens met Nicolletje en Menno/Tyrza Knipoog Het lijkt anders eerder op een ontmoedigingsbeleid, dan een nieuwe regel om SA's en rel accounts te kunnen weren...

Netjes Bart Knipoog Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:18

@ Bartvb,
Dank je wel, namens een kennis van mij.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:23

Ik vind dit een prima regel! Je hoeft inderdaad geen verstand te hebben van paarden om in informatief te kunnen reageren. Het hebben en delen van ervaringen is genoeg!

Ik kan me voorstellen dat bart er niet op zit te wachten dat bijvoorbeeld ineens het hele vivaforum besluit om hier tezamen te komen omdat het zo gezellig is (of nog erger, heel fok). Het lijkt me heel verstandig, zo'n drempel invoeren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:32

BartVB schreef:

Netjes opgelost Ja

(Aan de rest: misschien dat het toch een optie is om eerst te overleggen ipv een post op FZ dat het allemaal belachelijk en oneerlijk is? Wie weet valt het dan zomaar op te lossen. Lachen )

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:46

Ik ben al voor september geregistreed, sterker nog, ik ben al 5 jaar op bokt, heb alleen mijn naam veranderd. En dat weten de moddies. Ik wil ook even zeggen dat ik al meer dan 25 berichten heb geplaatst ondertussen, maar het blijft bij mij staan op: u moet nog 13 berichten.....

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:49

BartVB schreef:

welke link?? heb ik weer eens wat gemist?? Bloos

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:50

Probeer de eerste pagina eens Knipoog

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 11:56

ikke24 schreef:
Ik ben al voor september geregistreed, sterker nog, ik ben al 5 jaar op bokt, heb alleen mijn naam veranderd. En dat weten de moddies. Ik wil ook even zeggen dat ik al meer dan 25 berichten heb geplaatst ondertussen, maar het blijft bij mij staan op: u moet nog 13 berichten.....

Oops Bloos

Ik had een groter dan teken gebruikt ipv kleiner dan Scheve mond Iedereen van na 1 september kreeg dus toegang Lachen

Is opgelost. Misschien moet ik toch maar eens eerst wakker worden voor ik dit soort dingen maak Rolleyes

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:06

Och je bent zo'n herman finkers type! Je doet een plas, stapt uit bed en bedenkt dan dat het andersom had gemoeten Duivel

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:35

BartVB schreef:

Netjes opgelost toch Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:16

odetteke schreef:
Och je bent zo'n herman finkers type! Je doet een plas, stapt uit bed en bedenkt dan dat het andersom had gemoeten Duivel

haha..

Ik vind het ook een goede regel. En vooral voor op ea.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:31

Ik vind het ook een goede regel. Ik vind het ook raar als mensen op een paardenforum gaan posten zonder ook maar enige interesse in paarden te hebben Verward of een partner te hebben die een paard heeft oid dus ik snap het probleem van sommigen niet zo.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:53

Goed opgelost.
Ik zie nu allemaal sub moderators voorbij komen... Is dat nieuw?
Ik lees altijd wel het bulletin, maar dit heb ik even gemist geloof ik. Lachen

Menno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:55

Ptries schreef:
Ik vind het ook een goede regel. Ik vind het ook raar als mensen op een paardenforum gaan posten zonder ook maar enige interesse in paarden te hebben Verward of een partner te hebben die een paard heeft oid dus ik snap het probleem van sommigen niet zo.

Hoezo zou het raar zijn als er mensen reageren op een paardenforum waarvan de partner paard rijd?
Ik ben iemand die zich wel interesseert voor de paardensport, maar er niet zo nauw bij betrokken ben dat ik inhoudelijk ga (en kan) reageren op specifieke paardentopics, laat staan dat ik advies kan geven op een bepaalde houding van ruiter of paard.

Aan de andere kant kan ik wel begrijpen dat mensen het vreemd vinden dat iemand met 1500 posts op een paardenforum nog niet 25 (in mijn geval zelfs minder dan 10) keer het woord 'paard' heeft laten vallen, maar ach... De meeste bokkers hier weten wel dat ze bij mij niet hoeven aan te kloppen voor rijtechnisch advies of mijn mening over een foto Tong uitsteken

Op zich is het prima opgelost nu, voor mij althans, maar nog steeds ben ik van mening dat een openbaar forum, openbaar moet zijn....

[edit]
Gelijk maar even op de betreffende link geklikt en ik zag dat ik er gelijk toegang voor de Huiskamer bij cadeau kreeg... Tong uitsteken
[/edit]

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:12

Ik bedoelde juist dat ik het van iemand die een partner heeft met een paard nog kan begrijpen, maar heb het een beetje raar omschreven *LOL*