Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Waar ik mijn mening op baseer: onder andere op de leerlingen die door mijn moeder les krijgen, zij is docent Nederlands op het speciaal onderwijs en voorzitter taalbeleid.
daantjuhhh schreef:Oohja, waar ik mij wel heel erg aan erger is als mensen zij als zei schrijven of andersom.
Zei is zeggen en zij is een persoon.
En als dat dan bijvoorbeeld verkeerd op word geschreven in een zin zoals deze:
Zei zij dat ik het niet goed deed.
Daar erger ik mij wel aan.
Yvonnelind schreef:Grammaticaal gezien is dit niet zo mooi, vind je wel?
'Van' bedoel je zeker? Je krijgt VAN iemand les.
Er wordt je wel iets geleerd 'door' iemand.
Citaat:Ik vind dat mensen makkelijk praten hebben wanneer ze zelf geen spellingsproblemen hebben.
Misschien zouden ze eens wat meer kunnen luisteren naar èchte ervarings deskundigen. Mensen die zèlf moeite hebben met spelling.
jacimatho schreef:Misschien een ideetje....een spellingsmoderator....hahahaha...![]()
Die zou dan erg veel werk hebben op Bokt.
Ir111 schreef:Sterker nog, ik moet me beheersen om een stuk tekst niet te verbeteren als iets quote waar heel veel taalfouten in staan...
Ir111 schreef:Sterker nog, ik moet me beheersen om een stuk tekst niet te verbeteren als iets quote waar heel veel taalfouten in staan...
Citaat:Ik vind dat mensen makkelijk praten hebben wanneer ze zelf geen spellingsproblemen hebben.
Misschien zouden ze eens wat meer kunnen luisteren naar èchte ervarings deskundigen. Mensen die zèlf moeite hebben met spelling.
hetzusjevan schreef:Zo valt het mij vaak op dat mensen zeggen dat ze de enigste zijn i.p.v. dat ze de enige zijn.
Ik zei dat vroeger ook altijd en werd er door iemand op aan gesproken en sindsdien valt het me op dat het gros van de mensen gewoon enigste zegt.
Miriano schreef:Het valt me wel op.
Vind het zo irritant dat mensen de taal niet goed meer beheersen.
Waar gaat dat heen.
Bas232 schreef:Iemand die taalgevoel mist, licht of erg, maakt niet uit heeft een vorm van dyslexie....
Citaat:Was het nu met D of DT of toch enkel T?
Citaat:Dat is wel taaldomheid, en helaas komt het te veel voor.
Citaat:Schaamt U allen, te beweren dat alles met scholing te verhelpen is, want dat is niet zo!
Citaat:Val dan de juiste mensen aan, precies, leraren en het Ministerie van Onderwijs...want daar zit het grootste probleem.
Citaat:Echter, ik vrees dat er iets anders bedoeld wordt, nl MSN of SMS taal.
En ja die lui kan je er zo uit pikken, vooral omdat ze echt dingen schrijven die niet kunnen.
Zoals bv: w8 i.p.v. wacht
Dat is wel taaldomheid, en helaas komt het te veel voor.