oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 11:08

hmmmz als je wat woorden gaat schuiven kom je tot het volgende:

oproep aan bokt, maak moderators niet kapot!

Zal dit een geheime boodschap zijn?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 12:29

odetteke schreef:
hmmmz als je wat woorden gaat schuiven kom je tot het volgende:

oproep aan bokt, maak moderators niet kapot!

Zal dit een geheime boodschap zijn?

Afbeelding

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:06

Het valt mij wel op dat alle mensen die in 2005, 2006 geregistreerd zijn het allemaal wel oke vinden hier.
De bokkers van toen worden net als alle oude mensen! Vroeger was alles goedkoper en alles beter etc. Ik zelf ook hoor trouwens.
Ik kan mijn draai op bokt niet meer vinden helaas. Toen sp en lovely geband werden was voor mij de lol eraf.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:18

Ik ben ook tevreden hoor, geregistreerd in 2004 (of is dat het overgangsjaar en word ik volgend jaar ontevreden..??) Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:24

Ik ben ook geen voorstander van langdurige bannen. Ik vind de straf te zwaar, maar degenen die geband zijn hebben dit wel aan zichzelf te danken. Ze hebben waarschuwingen genoeg gehad ...... Maar zich min of meer boven de (bokt)wet geplaatst.

De moderators hebben aangegeven dat degenen die eerst permanent geband waren nu na één jaar een verzoek in kunnen dienen om terug te komen. Dus...... SP is trouwens alweer terug hoor essiedepessie.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:28

Ik weet dat hij terug is! Maar vanaf toen is de sfeer voor mij gewoon minder geworden.

@ Yvonne: ik heb het ook meer over de oudbokkers die het minder naar hun zin hebben.. ik hoef toch geen exacte data te prikken hoop ik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 21:48

Ik denk dat dat gevoel van bokt "minder geworden" toch ook komt doordat bokt zo enorm groot is geworden. Gevolg hiervan is ook dat regels etc. strenger zijn geworden en ook zo toegepast worden. Misschien een idee om met die "oud" bokkers een nieuw forum te starten met daarin een limiet voor het aantal leden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:04

essiedepessie schreef:
Het valt mij wel op dat alle mensen die in 2005, 2006 geregistreerd zijn het allemaal wel oke vinden hier.
De bokkers van toen worden net als alle oude mensen! Vroeger was alles goedkoper en alles beter etc. Ik zelf ook hoor trouwens.
Ik kan mijn draai op bokt niet meer vinden helaas. Toen sp en lovely geband werden was voor mij de lol eraf.

Het is toch prima om aan te geven wat je graag anders zou zien? Ik ben nog niet zo lang Boktlid maar ik heb me met dit topic ook bemoeid Clown

Toen ik nav een ander topic op Bokt mijn berichtgeschiedenis eens door ging nemen vond ik oude posts van mezelf waar ik toen niet eens een PB'tje over heb gehad (misschien omdat ik nog credit had als nieuwe gebruiker?) maar als ik het vergelijk met dingen waar ik anderen een OW voor zie krijgen, dan denk ik wel even 'Tjonge, die opmerking die kon ik echt niet maken, die was echt te grof!' Dus of Bokt daarin zo veranderd is (voor mij dan al zichtbaar op relatief korte termijn) of dat de moderators me daar gewoon ontzettend gematst hebben, geen idee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:13

@Urielle, of je discussieerde met een bokker die die opmerking kon incasseren en niet gelijk temde Lachen

Ik lees regelmatig op een klein forum mee en je kan daar alle topics bijhouden, iedereen l*lt vrolijk in alle huiskamertopics mee, mensen plaatsen even berichtje bij je foto's op HAW, maar niet om te laten zien hoe goed ze jouw foto wel kunnen beoordelen, maar omdat ze je als medeforumlid regelmatig tegenkomen en wat leuks over je paard willen zeggen. Er is regelmatig strijd in topics over een onderwerp en dan ook echt bot en hard en grof wat buiten alle fatsoensnormen gaat. Maar dat pikt men van elkaar omdat men weet wie het zegt, men elkaars opvattingen al vantevoren weet, elkaar regelmatig in andere topics op een andere manier tegenkomt en het daardoor geen pijn doet.

Dat is op een groot en onpersoonlijk forum als bokt niet te realiseren omdat daar te veel mensen posten, die elkaar misschien maar één keer in hun hele boktcarriere tegen kunnen komen en dus die ander domweg niet kennen. Als het zo groot geworden is, dan kan je alleen maar een werkend forum houden als mensen bereidt zijn zich aan de algemene fatsoensnormen te houden. En dat bereik je, juist omdat het veel onspersoonlijker is geworden, alleen maar door mensen duidelijk en direct op hun gedrag aan te spreken en aan herhalingen sancties op te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 09:27

Karl ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Maar het forum wat jij bedoelt zitten mensen die wel tegen een stootje kunnen. Kom je daar binnen en je kunt er niet tegen ben je snel weer weg. Op bokt zitten een aantal zuigers en als je daar hard tegen in gaat, kun je een ban verwachten en daar zijn ze nu juist op uit. Op dat andere forum, vangen die types bot, want daar kan dat niet.

Daardoor heb je met 2 verschillende soorten forums te maken, de sfeer is daardoor anders. Idd ook de grootte verschilt. Hier zitten veel pennies en als jaar niet tegen kan en je gaat er tegen in, is er snel onenigheid.

Al vaker is er geoppert om bokt een pennyafsplitsing te geven, zou idd veel schelen als je inlogt op bokt en dan nog een keer inlogt op pennybokt zodat die groep met elkaar zit en ook nog op gewoon bokt mee kunnen doen. Wil je geen pennies, log je niet op dat subgebeuren in. Krijg je een ban voor wangedrag op pennybokt, dan kan je wel op gewoon bokt. Omdat bokt zo groot is, is het misschien nu wel tijd voor zo iets, zodat bokt kan blijven wat het is en toch de 2 groepen kan splitsen zonder buiten te sluiten.

Je kunt van zo een groot forum niet verwachten dat iedereen lief is met elkaar. Maar ik vind wel dat bokt uit elkaar aan het vallen is door die huiskamer topics, zijn allemaal groepjes die elkaar, heel erg leuk overigens, gevonden hebben en met elkaar blijven praten, komen ze samen in een ander topic krijg je kampjes of een groepje tegen een of een paar die in dat topic een toon gezet hebben maar onderuit gehaald worden door dat huiskamergroepje waardoor het escaleert en een slotje komt. Jammer, want op die manier zijn er ook vetes uitgevochten.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:34

Citaat:
Al vaker is er geoppert om bokt een pennyafsplitsing te geven,

Dan kom je op hetzelfde forum terecht. Koe Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:16

essiedepessie schreef:
Ik weet dat hij terug is! Maar vanaf toen is de sfeer voor mij gewoon minder geworden.
Helemaal mee eens essie. Er is in die periode erg veel veranderd, alles is onpersoonlijk en strict geworden. Ik kan me herinneren dat ik zo vaak 's avonds onder te tafel lag van het lachen door bokt. Bokt was echt een bijzondere community toen. Dat is het nu gewoon niet meer.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:19

Wat ben ik blij dan dat ik die tijd niet heb meegemaakt, ik kan ongestoord van bokt genieten zonder terug te denken aan hoeveel beter het vroeger was!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:27

Echt joh, geniet jij zo van bokt zoals het nu is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:41

Ik zit nu op een ander (kleiner forum) omdat dta idd leuker is. Bokt is wel handig als je een vraag stelt dan heb je snel antwoord.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:13

SuperPepeijn schreef:
essiedepessie schreef:
Helemaal mee eens essie. Er is in die periode erg veel veranderd, alles is onpersoonlijk en strict geworden. Ik kan me herinneren dat ik zo vaak 's avonds onder te tafel lag van het lachen door bokt. Bokt was echt een bijzondere community toen. Dat is het nu gewoon niet meer.

Ja, bokt was toen nog een club! Ik kan me niet voorstellen dat Bart vb er nu net zoveel lol in heeft als vroeger. Het is nu meer een gecontroleerde productiemachine van 'draadjes'.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:02

SuperPepeijn schreef:
Echt joh, geniet jij zo van bokt zoals het nu is?

Ja, eigenlijk wel. Ik erger me weleens aan dingen, tuurlijk, maar niet zodanig dat ik bokt niet/minder leuk vindt. En met en om penny's kan je ook behoorlijk lachen, elk nadeel heb zn voordeel.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:39

Ik geniet ook van bokt. Als ik er niet van zou genieten dan was ik er toch niet??? Zitten jullie met tegenzin te bokken dan?? Geen wonder dat er zo vaak ruzies zijn dan Ach gut Als je chagerijnig achter je pc zit kun je natuurlijk niet zo veel hebben.

Ach het zal allemaal best wel meevallen..... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:50

Ja, bokt is echt anders geworden, ik las vroeger meer dan ik poste, maar ik zat vaak tot diep in de nacht om alles te willen blijven volgen en idd ik lag vaak onder mijn tafel van het lachen, nu is dat nog maar heel zelden, dan eigenlijk alleen nog maar met een pbtje met dies of gene.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 20:16

Helaas, kan het alleen maar met russel eens zijn.
Zit hier niet vaak meer te lachen en hoop nog steeds op betere tijden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:38

SuperPepeijn schreef:
essiedepessie schreef:

Wat voor soort onderwerpen waren dat? Ik kan me voorstellen dat in een kleine groep waarin iedereen elkaar (tenminste op internet) kent, dingen juist heel grappig zijn, omdat het in een bepaalde context geplaatst is. Vandaar waarschijnlijk dat die kleine groepjes in de HK ook zo populair zijn.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:50

SuperPepeijn schreef:
essiedepessie schreef:

Gelukkig denk jij t zelfde..

Ik moest altijd erg lachen om je!
En dat peerd van je! Vork lekker beest! Toen waren er allemaal mensen waren ik graag de comments van las en die toen ook makkelijk te vinden waren. Dat mis ik gewoon en kan ik nergens anders vinden! ik weet ook nog wel dat ik het veel vond als er 32 gebruikers online waren tegelijkertijd! Moet je nu eens kijken! Haha!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:55

Karl66 schreef:

Wat voor soort onderwerpen waren dat? Ik kan me voorstellen dat in een kleine groep waarin iedereen elkaar (tenminste op internet) kent, dingen juist heel grappig zijn, omdat het in een bepaalde context geplaatst is. Vandaar waarschijnlijk dat die kleine groepjes in de HK ook zo populair zijn.

Dat waren soms hele domme onderwerpen.. over paarse purno maarten.. etc.. Maar iedereen leefde ook mee met elkaar, en dingen werden gezegd omdat ze gemeend waren en niet omdat ze zo veel mogelijk posts wilden sparen.
Ik kan me niet herinneren dat er bij een foto toen ooit stond, cewl paardjuh! t was gewoon heel anders.
Als ik nu op bokt kom moet ik vaak aan het topic bokt over 50 jaar denken, daar staan veel gebruikers van toen in vermeld...
In 2002 dacht ik, het zal leuk zijn als bokt heel groot wordt, inmiddels had ik liever dat het niet gebeurd was, omdat ik dit niet had gedacht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:59

Ik lees dus eigenlijk nooit in HAW, na het plaatjes kijken stop ik Haha!

Die domme onderwerpen kom je veel in de HK tegen, maar zijn eigenlijk alleen maar leuke voor de vaste posters in een topic omdat die weten wat er achter zit. Hetzelfde zie je met het meeleven.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 00:06

Ik kan het allemaal niet meer bijhouden, en post daarom tegenwoordig echt bijna niets meer hier. Ik post meestal alleen op mensen die ik ken. Voor mijn gevoel is het raar om op iemand te reageren die je niet kent, ik zou ook liever geen kritiek ontvangen van een wildvreemde. Tenzij deze anky heet!

Ik zit ook op een honden forum en daar leer ik mensen eerst kennen voor ik kritiek of tips geef, zo hier ook. Maar leer eens 50000 gebruikers kennen.