enige toelichting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: enige toelichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:29

Sundancer schreef:
Hebben ze nog moderators nodig ofzo?

Zodra er iets wordt gezegd hier dat voor de moderators lijkt te "pleiten" wat niet zo bedoeld is trouwens Haha!, dan wordt er zo'n nutteloze opmerking geplaatst? Blond

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:30

tsja fokt * houdt wijselijk haar mond*

En of er moderators nodig zijn?

Uhm misschien dat er mensen zijn die gewoon hun eigen mening ventileren, of die nu wel of niet overeenkomt met die van een mod. dat zal mij een zorg zijn. Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:31

Caira schreef:

Vertel het eens, ik zal je geen ban gaan geven, want die kan ik niet geven, wat is er met Fokt? Lachen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:32

Ik voel aan mijn linkse kleine teen dat dit topic stilletjes weer fout gaat lopen...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:33

Dat hoeft helemaal niet, als het gewoon on-topic en netjes blijft Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 20:55

Het loopt niet allemaal van een leien dakje achter de schermen...merk ik al...
Maar goed ik lees stil verder en zal me er niet mee bemoeien. Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:16

Sundancer schreef:
Caira schreef:

Vertel het eens, ik zal je geen ban gaan geven, want die kan ik niet geven, wat is er met Fokt? Lachen

pff wat is dat toch met sommige mensen? Geef ze een rang en ze lopen er direct mee te koop dat ze macht hebben. As if I care of je me wel of niet van fokt af kunt gooien, ik kom er al zelden.

Ik heb net de discussie over bokt op fokt gelezen, en nu weet ik weer waarom er op bokt strengere regels gekomen zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:18

Ik ben het met Caira eens. Wat een gemiep van de Fokkers zeg. Op Fokt worden net zo hard mensen beledigd in topics, zoals mods die hier uberhaupt al niets mee te maken hebben, en leden van bokt. Ook worden prive mailtjes gewoon in een topic gegooid, en dan hier gaan lopen klagen.. Kijk naar jezelf zou ik zeggen Gestoord gefrustreerd ofzo?

guttegut, wat zijn we weer volwassen bezig met z'n allen..

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:29

Billy schreef:
Kan me voorstellen dat deze discussie over oa de sexuele geaardheid van een bokker heel belangrijk zijn voor het modforum

Kun jij mij nou eens uitleggen wat er zo indelicaat is aan de sexuele geaardheid van wie dan ook? Waarom wordt dat impliciet gezien als een veroordeling?
Ik heb het al eerder gezegd: wat is het probleem? Was er net zoveel heisa ontstaan als er gezegd was: "het zou mij niet verbazen als hij als vrijwilliger op de Zonnebloem werkt"? Daar kan je ook allerlei 'softe' innuendo's en veroordelingen in lezen, als je wilt. Wat is nou nou mis met sex, al dan niet tussen personen van gelijk geslacht? Is dat nog steeds zo'n taboe dan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:39

Ik reageerde hier op, het zou belangrijk zijn voor de andere mods. Dat kan ik me dus niet voorstellen
Justy schreef:
Los van het feit dat uiteindelijk alles te kraken valt zijn Skype, telefoon, of MSN gewoon geen handige middelen om het modereren van een groot forum op te bespreken. Je hebt te maken met een behoorlijk grote groep mensen die nooit allemaal tegelijk online zijn en waarvan een aantal bijvoorbeeld overdag op hun werk zitten te bokken. Je bespreekt over het algemeen zaken die iedereen van die groep aangaan, dus PB'en is ook niet handig. Het voordeel van een forum is juist dat je een bericht kunt posten, dat je daarmee in een keer iedereen bereikt en dat een ander daarop kan reageren op het moment dat hij daar de gelegenheid toe heeft.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:40

Caira schreef:
pff wat is dat toch met sommige mensen? Geef ze een rang en ze lopen er direct mee te koop dat ze macht hebben. As if I care of je me wel of niet van fokt af kunt gooien, ik kom er al zelden.

Heb ik een rang op Bokt.nl dan? Wist ik niet eens. Je vraagt er zelf om....met je wijselijk stilte Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:46

Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen moddies die op MP iets zeggen en moddies die dat in het openbaar op een ander forum doen. Zeker als er veel mensen zowel op het ene als het andere forum meelezen.

Ik kan me voorstellen dat ze willen lezen wat er daar over hun geschreven wordt, maar het lijkt me bijzonder onverstandig als ze zich daar in de discussie gaan mengen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:51

Ik zou het lezen en op MP bespreken Haha! Haha! Haha! Haha! Extreme duivel

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:56

(Mag ik de discussie overigens een klein beetje een nieuwe richting geven?) Wat zouden de mensen graag bereikt willen zien? Hoe zou je de toekomst voorstellen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Er is uitgebreid gepraat over wat er fout is, maar misschien dat we ook constructief kunnen kijken.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:57

Wat mij betreft heeft Anja niets verkeerd gedaan wat wel aan de orde is dat wachtwoord iets anders zou kunnen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:11

Een beter password-beleid Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:17

Als gebruikers nou een plekje krijgen waar moderators niet kunnen komen, zijn misschien alle problemen uit de wereld Knipoog

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:18

En dan SP?
Een zootje ongeregeld waarbij geen enkele orde is?

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:21

Dat ligt eraan, als jij denkt dat gebruikers moddies nodig hebben om orde te houden tja...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:26

Maar SuperPepeijn, de mensen die graag een plek hebben waar weinig/geen moddies zijn, die hebben daar toch al een mogelijkheid voor? Waarom zou je Bokt willen veranderen in iets wat al bestaat?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:27

Nu is er tenminste duidelijk verschil...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:28

Omdat er daar tegenwoordig ook een moddie rondloopt Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:29

Karl66 schreef:
Omdat er daar tegenwoordig ook een moddie rondloopt Haha!

Wel met MP hè Knipoog

edit: wel=ook
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-08-06 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:30

SuperPepeijn schreef:
Als gebruikers nou een plekje krijgen waar moderators niet kunnen komen, zijn misschien alle problemen uit de wereld Knipoog

Joh daarom is fokt opgericht, er is niemand die je verplicht op bokt rond te blijven hangen, op fokt kun je schoppen zoveel je wilt. Wat is er mis met fokt dat je terug blijft komen hier? Je weet net zo goed als ik dat het geen zin heeft om te blijven schoppen, punt 1 je bereikt er niets mee en punt 2 mensen worden het zat op een gegeven moment en dan maak je jezelf er niet populairder op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 22:34

Shadow0 schreef:
(Mag ik de discussie overigens een klein beetje een nieuwe richting geven?) Wat zouden de mensen graag bereikt willen zien? Hoe zou je de toekomst voorstellen? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Er is uitgebreid gepraat over wat er fout is, maar misschien dat we ook constructief kunnen kijken.

Als ik dat allemaal ga opnoemen gaat de server plat Haha!
Maar goed, een beginnetje wil ik best geven.
*Mod's staan voor hun eigen acties in tov een probleem. Waarschuwingen en afkoelingsperiodes worden direct gegeven, overleg met een heel team is niet noodzakelijk.
*Als de gebruiker daar een probleem mee heeft neemt hij contact op met die moderator. Lukt het niet om het uit te praten, dan is er altijd nog een hoofdmoderator die het opnieuw bekijkt en de uiteindelijke beslissing neemt.
*Modaanwijzingen in een topic geven duidelijk aan voor wie de aanwijzing bedoeld is en waarom. Reageert de aangesproken gebruiker niet, dan wordt deze gebruiker per PB nogmaals aangesproken. Verandert de gebruiker zijn gedrag dan nog niet, dan volgt er een afkoelingsperiode. (de duur wordt door de mod bepaalt)
* Na de afkoelperiode heeft de gebruiker een schone lei. Maar blijft de gebruiker na verschillende afkoelperiode's hetzelfde gedrag vertonen volgt een permanente ban.
* Een recidivist die het heel bont maakt mag een enkeltje exit Bokt verwachten.

Eigenlijk komt het er op neer dat niemand uitgesloten wordt, tenzij je echt niet anders kan.