[Dienstmededeling] Aanpassing OW en banbeleid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:50

Pfff, seg, kunnen we nog een beetje normaal blijven doen??? Aan dit soort discussies heeft niemand wat, alleen komt er al maar meer ergernis.

slimmerik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:51

Tieneke schreef:
Pfff, seg, kunnen we nog een beetje normaal blijven doen??? Aan dit soort discussies heeft niemand wat, alleen komt er al maar meer ergernis.

Ja ik neem even pauze.....

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:52

slimmerik schreef:
Ja ik neem even pauze.....

Het lijkt mij slim dat je het apenverhaal van Billy nog eens goed doorleest.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:57

Dat onderschrift van Slimmerik...

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:00

slimmerik schreef:
Dat moet je dan quoten en doorgeven zou ik zeggen net als met die pb's die jullie onderling doorsturen toch?? (uhh schat ??)

Jij noemt mij schat per pb, ik noem jij lieve schat in yhet openbaar. Als ik teksten doorgeef kunnen de mods er niks mee, omdat ik dan zou kunnen knippen en plakken, helaas. Dat je dat niet wist.
En wie stuurt er toch steeds pb's onderling door? Dan zou iets wel heel boeiend moeten zijn, en dat heb ik tot nu toe nog niet mogen meemaken, helaas.

Maar Tineke heeft een goed punt, ik zou het zonde vinden als het topic op slot ging door het gezever van bepaalde mensen die niet weten waar ze het over hebben.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:05

Mijn probleem ging er dus over dat ik een UN heb gekregen, anderen een OW in een bepaald topic. Volgens een mod kreeg ik geen OW, omwille van een pb die ik naar de TS had gestuurd, om mij te verontschuldigen. Dus blijkbaar wist deze mod af van die pb door
1) ofwel kunnen ze hte toch op een of andere manier lezen, wat ik eigenlijk toch niet echt geloof
2) ofwel heeft die TS die info doorgespeeld aan de moderator, waardoor ik bij de volgende vraag kom: als je info stuurt over een bokker naar een mod, wie controleert op welke manier of dat ergens wel klopt? Zo kan je gemakkelijk bokkers gaan "aanklagen".

Sjoert ging het topic nog een keer uitpluizen, dus daar wachten we even op Dit berichtje was gewoon voor de duidelijkheid.

Botervlieg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:07

manzano schreef:
Kunnen wij als bokkers bij gegronde twijfel geen verzoek tot onderzoek indienen??

Egnie.

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:08

Tieneke, in een vorige kwestie over doodsbedreigingen per pb werd e juist door de mods gesteld dat ze pb's die doorgestuurd worden niet serieus kunnen nemen, omdat je kan knippen en plakken in de teksten. Als ze dat in jouw geval wel gedaan hebben, wordt er dus weer met 2 maten gemeten.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:09

uhm.. sjoert... Manuel is toen ook gebanned vanwege een SA (en dan niet nu weer maan bannen want dat vind ik niet koel ) Dus imo wordt er wel met 2 maten gemeten.

Verder hoef ik ook geen PB's meer te ontvangen van een slim persoon..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:09

MissJ schreef:
Tieneke, in een vorige kwestie over doodsbedreigingen per pb werd e juist door de mods gesteld dat ze pb's die doorgestuurd worden niet serieus kunnen nemen, omdat je kan knippen en plakken in de teksten. Als ze dat in jouw geval wel gedaan hebben, wordt er dus weer met 2 maten gemeten.

Idd. In mijn geval heeft het in mijn voordeel gewerkt, maar het gaat mij ook om het principe.

Botervlieg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:13

machie schreef:

Verder hoef ik ook geen PB's meer te ontvangen van een slim persoon..

Ik ook niet.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:16

Botervlieg schreef:
manzano schreef:
Kunnen wij als bokkers bij gegronde twijfel geen verzoek tot onderzoek indienen??

Egnie.

Nee, voor zover ik weet, kan dat inderdaad niet.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:21

Is er geen kans dat alle gebande gebruikers een tweede kans (of duizendste) krijgen om terug te komen,
waarbij ze geband worden bij de eerste beste foute scheet?
Want ook hier is weer de kwestie 'waar leg ik de grens', en terecht dat sommigen hierover opvliegen.
'Ja maar *** mocht wel terugkomen en **** niet'

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:21

MissJ schreef:

Klopt als een bus MissJ. Ik geloof dat er daarom onlangs ook zo'n discussie was of we er juist wel wat mee moesten gaan doen. Ongeacht wat eraan vooraf ging.

Tieneke; jij vermeld dat wij wisten dat jij een bokker gepb't had.
Klopt. Dat heb je ons zelf gemeld.

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:22

Sjoert, mag ik ook een antwoord op mijn vraag?

3 posts boven de jouwe

edit, nu 5

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:24

Sjoert schreef:

Klopt als een bus MissJ. Ik geloof dat er daarom onlangs ook zo'n discussie was of we er juist wel wat mee moesten gaan doen. Ongeacht wat eraan vooraf ging.

Tieneke; jij vermeld dat wij wisten dat jij een bokker gepb't had.
Klopt. Dat heb je ons zelf gemeld.

Klopt, maar wel nadat ik mijn UN kreeg Niet ervoren...
Maar het blijkt toch min of meer een misverstand te zijn, verkeerde interpretaties tussen de pb's tussen mij en de desbetreffende mod. Voor mijn part is het ongeveer opgehelderd, al blijf ik het toch nog wat vaag vinden...

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:24

manzano schreef:
Toch raar dat Bart zegt dat SA's gedoogd worden op het moment dat men zich keurig netjes gedraagd. Nu het toeval wil dat jullie erachter komen..... vreemd gedoogbeleid. Ik weet wel dat het geen recht is hoor wat je hebt en ik zou het ook prima vinden als gewoon elke SA linea recta gebanned zou worden, maar ik vind dan dat er 1 lijn getrokken zou moeten worden en dat mods elkaar niet zo tegen spreken

Om nog even terug te komen.

Manzano, juist omdat we er zelf ook achter kwamen dat dit beleid niet de goede was, is deze beleidsaanpassing tot stand gekomen.
Zo hopen we meer duidelijkheid te verschaffen.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:25

Tieneke schreef:

Klopt, maar wel nadat ik mijn UN kreeg Niet ervoren...
Maar het blijkt toch min of meer een misverstand te zijn, verkeerde interpretaties tussen de pb's tussen mij en de desbetreffende mod. Voor mijn part is het ongeveer opgehelderd, al blijf ik het toch nog wat vaag vinden...

Voor zover ik kan beoordelen, is er niks vaags aan.

Botervlieg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:29

Quote schreef:
Is er geen kans dat alle gebande gebruikers een tweede kans (of duizendste) krijgen om terug te komen,
waarbij ze geband worden bij de eerste beste foute scheet?
Want ook hier is weer de kwestie 'waar leg ik de grens', en terecht dat sommigen hierover opvliegen.
'Ja maar *** mocht wel terugkomen en **** niet'

Ja, in theorie is die er (volgens nieuw ban- en OW-beleid),
maar in de praktijk alleen voor uitverkorenen.

Vraag van enkele bokkers is dan ook: wat maakt Lovely zo Eng
dat het team vergeet dat ze een OW- en ban-knop hebben als
Lovely opnieuw de fout in zou gaan?

Botervlieg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:31

Sjoert schreef:
(...) Zo hopen we meer duidelijkheid te verschaffen.

Als dat gelukt was, dan had dit topic niet deze wending genomen...

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:32

Botervlieg schreef:
Ja, in
theorie

is die er (volgens nieuw ban- en OW-beleid),
maar in de praktijk alleen voor uitverkorenen.

Vraag van enkele bokkers is dan ook: wat maakt Lovely zo Eng
dat het team vergeet dat ze een OW- en ban-knop hebben als
Lovely opnieuw de fout in zou gaan?

Om ook maar eens te reageren na deze zeer interessante discussie.

Als Fronton/Lovely terug komt en deze persoon weer wat fout doet is de ban knop toch snel genoeg weer ingedrukt? Je kunt toch iemand niet eeuwig bannen?

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:36

Sjoert is klaar met voeren.

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:38

Sizz schreef:
Als Fronton/Lovely terug komt en deze persoon weer wat fout doet is de ban knop toch snel genoeg weer ingedrukt? Je kunt toch iemand niet eeuwig bannen?

Dat zei ik dus ook al.....

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:57

Machie; om nog even terug te komen op je vraag.

Machie; klopt.
Het is alleen zo dat het SA van Lovely ons negatief is opgevallen waardoor wij hebben besloten om voor haar de jaartermijn "opnieuw" in te stellen.

@ rest: de banknop is inderdaad snel genoeg weer ingedrukt, maar eigenlijk hoop ik dat het niet zo ver gaat komen wanneer Lovely eenmaal terug zal komen.

en nu kap ik voor vandaag. Ik ben er morgen wel weer.

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:03

Wat is het verschil tussen Lovely en Sp?
Lovely had recentelijk nog een SA op Bokt. Door haar manier van reageren viel zij ons op en zagen we dus dat ze er weer was.
Sp heeft inderdaad een hele tijd terug ook een SA gehad. Dat was tegelijkertijd met andere SA van Lovely. Naderhand is hij niet meer op Bokt actief geweest, of niet dat ons is opgevallen. Sp heeft een mail gestuurd met het verzoek om weer terug te mogen komen op Bokt. Dat hebben wij besproken en de uitslag daarvan is bekend.

Lovely heeft ook een mail gestuurd met een verzoek om terug te komen op Bokt. Net als bij Sp is dat besproken binnen het team. Helaas voor Lovely heeft het actief zijn onder een SA nog binnen een maand voordat ze de mail heeft gestuurd de doorslag gegeven om haar nog geen positief antwoord te geven. Wat niet wil zeggen dat ze van ons nooit meer terug zou mogen komen. Wanneer zij zich gewoon echt een tijdje niet laat zien/horen op Bokt, lijkt mij dat het ook voor Lov mogelijk zou moeten zijn om terug te komen.

Hoewel het maar wat graag geroepen wordt heeft dit alles niets met persoonlijke vetes of dergelijke te maken. Overigens is het grootste deel van het modteam gekomen na haar vertrek als mod, dus lijkt mij niet dat persoonlijke vetes dan nog echt er toe zouden kunnen doen.