Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:35

Shadow0 schreef:
We hebben geen maximum aan het aantal subforums, wel willen we vooral paardgerelateerde subforums toevoegen, en dan inderdaad vooral de rassen-subforums. Hoewel de eerste 2 dus beiden anders zijn: Draf- en Rensport onder Disciplines en In Memoriam bij Kantine - Algemeen.
In principe bekijken we de goede voorstellen dus allemaal, en als er geen bezwaren zijn kan een subforum er gewoon komen.

Er zijn een paar aanvragen die heel weinig kans maken als er geen nieuwe argumenten bijkomen: dat zijn een spring-, dressuur-, KPWN- en NRPS-subforum. Niet omdat we die onderwerpen niet op Bokt willen hebben, maar juist omdat ze al heel erg algemeen aanwezig zijn op Bokt.

Ik hoop dat ik de vragen zo duidelijk heb beantwoord?

Ik vind die 2 toch wel een aanwinst voor bokt, het is paardgerelateerd en die laatste is toch al een paar keer aangevraagd..

maar ik vraag me dus af nu met al die aanvragen voor de rassen, is het dan niet beter om een goede verdeling te maken zoals ik al op pagona 2 of 3 zei?

MoonWencke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:37

In de loop der jaren (ook maar 2 jaar, maar goed ) hebben zich
in het Haflingergekkentopic toch zeker zo'n 200 mensen gemeldt,
als ik zo even vlug nadenk! En als je dan bedenkt dat er niet zoveel
mensen in de Huiskamer kijken, of het topic mislopen, betekent
dat getal toch heel wat

Van de KWPN- en NRPS-subfora kan ik het eigenlijk wel begrijpen
Ook als je bijvoorbeeld bij ITP of, vooral bij, HAW is het merendeel
denk ik toch wel een van deze twee.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:37

Inderdaad...

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:39

ja, haflingergekken in de huiskamer is gewoon te populair, elke dag moet ik veel pagina's doorlezen

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:41

Ja, zo een heel topic moeten bijlezen, kan je bijna vergelijken met het doorzoeken van een forum naar het juiste topic: het is vermoeiend!
Ik zou gewoon zeggen: laat de goede aanvragen toe maar geef de subfora een proefperiode.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:43

ja, de arabieren en de haflingers heb je genoeg aanhangers. doe net zoals met de tinkers. een proefperiode.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:43

Wij zullen de aanvragen zeker serieus bekijken. Voor de rest wil ik niet teveel op de zaken vooruit lopen door nu al uitspraken erover te doen.

Bij 'bezwaren' moet je denken aan goede redenen waarom het niet verstandig is om iets te doen. In dit topic worden in elk geval een paar dingen genoemd om over na te denken: waar horen bepaalde topics thuis, mag je met een tinker nog in RT plaatsen bv? Zijn sommige onderwerpen misschien te combineren, etc. Het gaat dus niet alleen om aantallen, maar ook om wat er achter zit.

Dat soort dingen moeten we natuurlijk ook even in het modteam overleggen, dus verdere details moeten even wachten tot we dit besproken hebben. Maar we nemen die overwegingen wel mee, want het zijn goede vragen.

(Ik ga overigens naar bed, dus ik kan vanavond helaas geen verder antwoord meer geven op vragen. Welterusten )

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:45

oke ook wel trusten, en bedankt voor de uitleg. weten wij ook waar we aan toe zijn.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:46

Welterusten en bedankt!

Hoe ik het nu zie, is eigenlijk niet meer veel veranderd. Ik zou het gewoon zo oneerlijk vinden, mocht het niet doorgaan voor deze rassen.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:48

idem
heel even oftopic, tieneke, je hebt nu 1234 posts

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 23:49

Wow nu niet meer 2 dagen geleden zat ik nog niet op de helft

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 00:40

Er staan wat misvattingen in het topic hier geloof ik. HK heeft als 1 van de topics Tinkerpraat nr.....dit is hier neergezet door de mods en besloten door de mods dus niet verdwaald van TI naar ergens anders op Bokt.

Losse topics over Tinkers komen wellicht wel eens op een andere plaats terecht dan in het subforum, mocht dit zo zijn en gealarmeerd worden dan zetten de mods het op de juiste plek, vaak TI.

Fototopics moeten volgens mij gewoon op ITP, veulens in Kraamstal etc. dus daar kan je 'ons' ook nog verdwaald vinden.

Toch wil ik ook nogmaals aangeven dat het niet is dat de Tinkers voorgetrokken zijn door de mods maar onderdeel waren van de test en die is positief bevonden. Sommigen kunnen het misschien positief inzien: de reden dat er nu aan rassensubfora wordt gedacht/gewerkt is mede doordat de TI zo goed is bevallen/bevalt. Voel dus geen jaloezie tegenover de TI !! en ga voor je 'eigen' subforumaanvraag. In mijn ogen gaan sommigen erg op in de cijfertjes en niet altijd in de achterliggende gedachte Bijv: heeft het subforum wel degelijk genoeg bijdrage ipv zoveel mogelijk medestanders vergaren en bijna eisen dat je subforumaanvraag door gaat. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit al denken sommigen daar duidelijk anders over

KWPN werd door TS zelf teruggetrokken en je kunt meedenkers en onderbouwers met een andere mening inderdaad tegenstanders noemen maar dat lijkt mij niet helemaal fair, niet alles past in het straatje als je iets op bokt zet.

Nog als laatste puntje, ik snap wel degelijk waarom een ongewenst gedrag van een Tinker heel andere achtergrond heeft dan van bijvoorbeeld een ander ras met veel minder traumatische historie. Alle rassen zijn qua gedrag/karaktereigenschappen in mijn ogen NIET gelijk aan elkaar wel kunnen we van elkaar leren, het voorbeeld heb ik in handen (gezien mijn vorige en huidige paardje). Twee verschillende rassen die totaal verschillend behandeld moeten worden om er 'hetzelfde' mee te kunnen bereiken om maar niet van de uiteenlopende karakters te spreken.

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 06:53

Cheveyo, je hebt gelijk hoor. Maar ik denk echt dat de rassensubfora die nu worden aangevraagd, zeker die van de Haflinger en de Arabier, echt wel een bijdrage aan Bokt kunnen zijn, maar dat kan men pas zeggen als we het geprobeerd zijn. Er is in ieder geval vraag naar, dus de efficiëntie ervan kan alleen duidelijk worden als het geprobeerd wordt, lijkt me.
Natuurlijk zijn die cijfertjes van medestanders niet zo belangrijk dan de motieven en redenen, dat weet ik ook. Op dit moment kunnen we met onze aanvraag gewoon alleen nog maar geïnteresseerden bijzoeken voor de lol, dus dat doen we dan ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:10

MoonWencke: ik had daarvoor ingestemd omdat ik niet meer in hét haflinger forum kon. nu kan ik daar wel in. maar daarvoor ga ik niet in eens mijn stem opheffen. gestemd is imo gestemd, klaar!

*ik ben er heel het weekend waarsch. niet dus kan niet meer mee discuseren helaas *

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:11

Cheveyo schreef:
Toch wil ik ook nogmaals aangeven dat het niet is dat de Tinkers voorgetrokken zijn door de mods maar onderdeel waren van de test en die is positief bevonden.

dat heb ik nooit gezegd of gedacht, ik begrijp wel dat ze natuurlijk eerst een proef doen

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:13

0ojannekeo0 schreef:
MoonWencke: ik had daarvoor ingestemd omdat ik niet meer in hét haflinger forum kon. nu kan ik daar wel in. maar daarvoor ga ik niet in eens mijn stem opheffen. gestemd is imo gestemd, klaar!

*ik ben er heel het weekend waarsch. niet dus kan niet meer mee discuseren helaas *

ja, jammer, het is net zown goede discussie

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:10

een quote uit het aanvraag bij de haflingers, zij wist niet van deze dicussie
Citaat:
Super goed idee.
Ook al heb ik straks geen haflinger meer, stem ik er toch voor!
Omdat ze anders zijn als andere paarden, en dus ook andere 'gebruiksaanwijzing' hebben.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:05

Tsja ik ken ook KWPNners, Friezen, Fjorden en Amerikaantjes met gebruiksaanwijzing, elk paard heeft een gebruiksaanwijzing, alleen niet elk paard het zelfde. Problemen die ik met mijn Quarter zal krijgen zullen ook herkenbaar zijn voor eigenaren van Q/P/A's, maar daar ga ik niet mee naar een Appaloosa forum waar ook eigenaren zitten van mini Appaloosa's.

superhaffies schreef:
en jullie praten wel over weet ik veel hoeveel rassen.. wat vinden jullie veel? ik kan niet meer bedenken dan:
haflinger
arabier
nrps
fjord
tinker
shetlander
ijslander.
fries

Quarter, Paint, Appaloosa, Hannoveraan, Belg, BWP (Belgisch Warmbloed), KWPN (Nederlands Warmbloed), Andalusier, Lusitano, Lipizzaner, Hackney, Merens, Welsh...

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:12

die rassen hebben ook niet eens een huiskamer topic KWPN heeft aanvraag zelf terug getrokken

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:28

superhaffies schreef:
die rassen hebben ook niet eens een huiskamer topic KWPN heeft aanvraag zelf terug getrokken

Holsteiner, BWP, New Forest, KWPN, Andalusier en Fell pony hebben een HK topic, Q/P/A zit vooral op WN en in HK (ALOTF), Welsh en Shet zitten in 1 HK topic. Verdienen ze nu allemaal een subforum ofzo? Het lijkt mij dat het hebben van een HK totaal buiten het krijgen van een subforum staat.

Dat KWPN de aanvraag heeft ingetrokken heb ik gezien ja, maar er was ook de nodige weerstand tegen, en de modjes hebben ook wel erg duidelijk laten merken dat het KWPN subforum er waarschijnlijk niet zou komen.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:31

Als je het niet eens bent met het nieuwe subfora bekijk je het toch gewoon niet? Juist dan staan die niet door de topics die je wel intressant vind heen.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:59

Krips schreef:
Als je het niet eens bent met het nieuwe subfora bekijk je het toch gewoon niet? Juist dan staan die niet door de topics die je wel intressant vind heen.

ja daar ben ik het mee eens.

ow sorry dat ik die andere rassen niet had gezien in HK maar ik bedoelde er mee te zeggen dat dat wel duidelijk maakt dat die rassen populair zijn op bokt.

Bren79

Re: Rassenpraat: Subforums voegen niks toe aan bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:17

Ik denk dat er nu ook mensen zijn die wel vragen hebben over een ras maar deze niet durven te stellen vanwege de vaak negatieve reacties in topics van bepaalde rassen,
en als er van dit ras een subfora is deze mensen dit dan wel zullen doen

Van ieder ras zijn voorstanders en tegenstanders de voorstanders zullen hier gaan lezen en posten de tegenstanders slaan die subfora wat ze niks aan vinden over en gaan naar hun interesses kijken.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:45

Krips schreef:

Ik vind het juist wel leuk om over andere rassen te lezen, maar er komen steeds meer aanvragen voor subfora, en daar kom ik gewoon niet.
Ik ben bij Tinkers nooit langsgeweest, ik kom alleen op Rassenpraat omdat daar alle rassen zijn.
Ik ga dadelijk geen tig subfora af om iets over een ras te lezen, en ik denk dat ik niet de enigste ben.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:59

Nu vind ik het echt te gek worden, zie alweer een shetlanders aanvraag en welsh aanvraag voorbij komen..