Bienotje schreef:Sorry, maar ik vind het nu een beetje doorslaan...
Zodra mensen ernstig ziek worden en bv in het ziekenhuis belanden, dan opeens niets dan goede praat over diegene en mooie woorden/ herinneringen en dan opeens gaan mensen meeleven/ spijt betuigen en dan opeens worden eenzame mensen weer bezocht..
Even een voorbeeld:
Vriendinnetje van mij was ernstig ziek, boel vriendinnen hebben dr laten vallen (uit het oog uit het hart).. En juist toen het slechter ging kwam iedereen opeens weer eens langs. Totdat het ziekbed maanden duurde, want na de eerste maand haakte veel weer af..
Die vriendinnen kwamen dus echt niet langs omdat ze er graag wilden zijn voor dit vriendinnetje. Meer voor hun eigen schuldgevoel tevreden te stellen, dat ze in ieder geval nog waren geweest voordat ze zou overlijden.
Spijt hebben van botte reacties is nu eenmaal wat te laat. Volgende keer nadenken voor wat je zegt/ typt. Spijt en schuldgevoel kan nu niet meer met een kaartje of bloemetje worden afgekocht. Spijt hebben en toegeven voor jezelf is prima, maar credits verdienen om voor je eigen gemoedsrust iets te sturen.. Onzin. Zal dit meisje sowieso nog iets met bokt te maken willen hebben?? Zou je het zelf waarderen als je op een forum eerst compleet onderuit gehaald wordt, dat daarna men komt schuld betuigen op je ziekenhuisbed?! Ik zou het eerlijk gezegd niet echt kunnen waarderen denk ik..
Pardon?
Dit is niet "opeens" alleen maar omdat ze nu in het ziekenhuis ligt. Was het vanwege iets anders geweest wat later bleek waar te zijn had ik me net zo rot gevoeld.
Het is ook niet zo dat ze al een tijd op Bokt zat en dat iedereen haar heeft laten vallen, en nu niets dan goed praat en haar ophemelt. We durven wel nog steeds onze mening te geven. Heb jij uberhaupt het hele verhaal plus topic hier wel goed doorgelezen?
Ik voel me oprecht schuldig. Is het dan beter om te doen alsof er niets gebeurd is en maar verder te gaan en onze koppen in het zand te steken? Struisvogelpolitiek. Zo ben ik niet en zal ik ook niet worden. Ik durf mijn fouten toe te geven en dit is niet bedoelt om zelf zielig te gaan zitten doen. Dat heb je geloof ik ook niemand in dit gehele topic zien doen.
En om nou te zeggen dat we bloemen of kaarten gaan sturen voor ons eigen credit en gemoedsrust vind ik helemaal kortzichtig. Scheer jij altijd iedereen zo over 1 kam? Je mag van mij best je mening geven hier, maar zie dan wel het verschil tussen goeddoenerij voor jezelf of ook echt spijt hebben van iets. Dat die vriendin van jou zo behandeld werd is rot, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt of doet.
En ja, IK zou het wel waarderen als mensen schuld komen betuigen op mijn ziekbed nadat ik afgekat ben en door de grond gehaald. Sterker nog ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik vond het prettig dat mensen het durfde toe te geven en aan me dachten. In mijn ogen is het nooit te laat voor vergeving, maar hier denkt iedereen niet hetzelfde over. Je kunt het in ieder geval wel oprecht menen en hopen dat diegene beter wordt, ipv medelijden met jezelf te hebben. En dat is wat hier dus niet gebeurd.
Wat jij zegt vind ik erg laag bij de grond gezocht en ik weet waarover ik praat. Er is ook nog eens iets als oprecht medeleven. Misschien zou je dat woord eens moeten opzoeken.
Ik kan hier erg kwaad om worden 
adem in...adem uit...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-03-06 10:12, in het totaal 3 keer bewerkt