Rotgevoel n.a.v Topic * Gastenboek geopend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen_

Re: Rotgevoel n.a.v Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:19

Girl In The Mirror schreef:
Het is van de zotte dat jullie haar wat willen sturen. Het was een overduidelijke schreeuw om hulp, die heeft ze gekregen, maar dan moet ze niet ook nog eens bloemen krijgen. Of een kaart oid.

goed dat we het weten als jij ooit ziek wordt dan sturen we jou niks...

echt jouw opmerking gaat werkelijk nergens over!!!!

SnelleMarz

Re: Rotgevoel n.a.v Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:48

highspirited schreef:
goed dat we het weten als jij ooit ziek wordt dan sturen we jou niks...

echt jouw opmerking gaat werkelijk nergens over!!!!

Die gaan nooit ergens over.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:57

Zullen we wel on topic blijven?

x_shirley_x

Re: Rotgevoel n.a.v Topic * Gastenboek geopend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:00

Ik heb niet gereageerd maar geloofde het ook niet, dat vind ik nu best rot

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 18:05

Bedankt voor het Gastenboek, Ibbel! Hopelijk leest ze het en vrolijkt het haar een beetje op Goed om te horen dat het beter met haar gaat.

Wordt ze nog steeds in coma gehouden?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:12

Nee, ze wordt niet meer onder narcose gehouden, en ze eet ook al weer een beetje zelfstandig.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:18

goed nieuws, en ik heb uiteraard ook het gastenboek getekend, mooi initiatief, ik hoop dat het haar een beetje steun geeft

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:00

Wat een verhaal... Ook ik heb het gastenboek getekent en hoop via dit topic op de hoogte te blijven.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:21

Zó, wat een verhaal. Ik heb gelijk even een berichtje op in het gastenboek geplaatst Ik hou dit topic in de gaten. Zodat ik een beetje op de hoogte wordt gehouden

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:37

Wat ontsettend zielig! Ik vind ook dat je nooit moet zeggen dat iets nietr waar is, zeker niet via internetr! Ik hoop dat we hier allemaal van geleerd hebben!

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:52

ik heb het allemaal niet gevolgd, heb alleen de 1ste 2 links gelezen...
natuurlijk kan ik niet zeggen dat ik altijd een heilig boontje ben, en heb ook velle reacties...
maargoed, ik hoop dat hiervan geleerd word en dat het met dat meisje weer de goede kant opgaat...
vind het trouwens wel goed van de TS dat ze zo openlijk zegt dat ze fout zat....

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 19:19

rudi schreef:
Wat ontsettend zielig! Ik vind ook dat je nooit moet zeggen dat iets nietr waar is, zeker niet via internetr! Ik hoop dat we hier allemaal van geleerd hebben!

Heb je groot gelijk aan!
Behalve natuurlijk de mensen die haar wel geloofden

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:46

via internet komt alles wel veel harder over...
maar ik zei al dat ik het goed vond dat er excusses worden aangeboden...
ook al is het wel een beetje te laat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:52

Heel vervelend, maar dit is internet en forums kunnen heel hard zijn. Niet echt het juiste om als onbekende binnen te vallen met zo een groot probleem.

Dan toch ook weer heel sociaal als een forum dit weer doet.

Eerlijk gezegd vind ik het altijd weer heel erg als ik lees of hoor hoe tieners zo in zak en as kunnen zitten.

Zo diep in hun gevoelens kunnen wegzakken zonder enige steun van thuis uit. Juist doordat die steun en begeleiding er niet is, op die leeftijd zo diep vallen.

Ik heb ook niet echt rozegeur en maneschijn als tiener gehad en kan mij best inleven in zo een meisje.

Waarom kwam ze op bokt? Was het een paardenmeisje? Ik zie nl wel meer meiden op bokt komen die geen paarden hebben, maar kennelijk toch hier steun zoeken.

Het is al eerder voorgekomen dat iemand met Miep vergeleken werd, eigenlijk denk ik dat we een streep onder Miep moeten zetten. Laat niet iedereen die hulp roept en het een beetje aandikt, moet kunnen, meteen het Miepstigma krijgen.

Juist die leeftijd is heel kwetsbaar.

Ik hoop dat dit meisje in het ziekenhuis al wat begeleiding gaat krijgen en in een professionele omgeving gaat komen die haar die hulp gaat bieden.Thuis is niet de juiste omgeving.

Meer meiden zitten in zo een situatie, is goed dit te onthouden.

Wedllicht kunnen we een virtuele kaart maken en diegene die willen signeren dit doen. Internet zal ze wel weer gaan krijgen.

Ik ben pc linkerhanden generatie, dus aan mij heb je met dit niks aan

ElskedZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:29

Ibbel schreef:
Nee, ze wordt niet meer onder narcose gehouden, en ze eet ook al weer een beetje zelfstandig.

Hopenlijk kan ze snel weer wat lezen op bokt....zodat ze de berichtjes leest van mensen die hun spijt betuigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 08:57

Laatst iets gezien van een meisje dat 25 kg woog, geen ziekenhuis wilde haar opnemen omdat ze zo licht was, dus gevaarlijk mbt complicaties. Zij werd toen na 2 dagen weggestuurd omdat ze weigerde 10 hapjes te eten en er maar 1 wilde doen.

Als je zag hoe zij er uit zag , dus kennelijk kan het wel, dit meisje liep ook nog rond.

Dan gaan mij de beelden van de concentratiekampen voor ogen. Hoeveel zullen die dan wel niet hebben gewogen? Wellicht nog minder dan 20 kg.

Ooo, ontzettend sneu, want dat meisje kan niet meer gezond worden als ze toch besluit te gaan eten. Die organen en hersenen, beendergestel hebben zoveel geleden, erg dat het zo ver kan gaan.

Er is nog geen wet hoorde ik de stichting anorexia vertellen die die patienten tegen hun wil opnemen. Dat dát nog steeds niet is, is toch vreemd. Duidelijk dat die mensen pscychische nood hebben, dan ook nog veelal jonge meiden, die moeten toch beschermd worden tegen hun eigen donkere gedachtengang.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:07

Sorry, maar ik vind het nu een beetje doorslaan...

Zodra mensen ernstig ziek worden en bv in het ziekenhuis belanden, dan opeens niets dan goede praat over diegene en mooie woorden/ herinneringen en dan opeens gaan mensen meeleven/ spijt betuigen en dan opeens worden eenzame mensen weer bezocht..

Even een voorbeeld:
Vriendinnetje van mij was ernstig ziek, boel vriendinnen hebben dr laten vallen (uit het oog uit het hart).. En juist toen het slechter ging kwam iedereen opeens weer eens langs. Totdat het ziekbed maanden duurde, want na de eerste maand haakte veel weer af..

Die vriendinnen kwamen dus echt niet langs omdat ze er graag wilden zijn voor dit vriendinnetje. Meer voor hun eigen schuldgevoel tevreden te stellen, dat ze in ieder geval nog waren geweest voordat ze zou overlijden.

Spijt hebben van botte reacties is nu eenmaal wat te laat. Volgende keer nadenken voor wat je zegt/ typt. Spijt en schuldgevoel kan nu niet meer met een kaartje of bloemetje worden afgekocht. Spijt hebben en toegeven voor jezelf is prima, maar credits verdienen om voor je eigen gemoedsrust iets te sturen.. Onzin. Zal dit meisje sowieso nog iets met bokt te maken willen hebben?? Zou je het zelf waarderen als je op een forum eerst compleet onderuit gehaald wordt, dat daarna men komt schuld betuigen op je ziekenhuisbed?! Ik zou het eerlijk gezegd niet echt kunnen waarderen denk ik..

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 10:06

Bienotje schreef:

Zodra mensen ernstig ziek worden en bv in het ziekenhuis belanden, dan opeens niets dan goede praat over diegene en mooie woorden/ herinneringen en dan opeens gaan mensen meeleven/ spijt betuigen en dan opeens worden eenzame mensen weer bezocht..

Even een voorbeeld:
Vriendinnetje van mij was ernstig ziek, boel vriendinnen hebben dr laten vallen (uit het oog uit het hart).. En juist toen het slechter ging kwam iedereen opeens weer eens langs. Totdat het ziekbed maanden duurde, want na de eerste maand haakte veel weer af..

Die vriendinnen kwamen dus echt niet langs omdat ze er graag wilden zijn voor dit vriendinnetje. Meer voor hun eigen schuldgevoel tevreden te stellen, dat ze in ieder geval nog waren geweest voordat ze zou overlijden.

Spijt hebben van botte reacties is nu eenmaal wat te laat. Volgende keer nadenken voor wat je zegt/ typt. Spijt en schuldgevoel kan nu niet meer met een kaartje of bloemetje worden afgekocht. Spijt hebben en toegeven voor jezelf is prima, maar credits verdienen om voor je eigen gemoedsrust iets te sturen.. Onzin. Zal dit meisje sowieso nog iets met bokt te maken willen hebben?? Zou je het zelf waarderen als je op een forum eerst compleet onderuit gehaald wordt, dat daarna men komt schuld betuigen op je ziekenhuisbed?! Ik zou het eerlijk gezegd niet echt kunnen waarderen denk ik..

Pardon?

Dit is niet "opeens" alleen maar omdat ze nu in het ziekenhuis ligt. Was het vanwege iets anders geweest wat later bleek waar te zijn had ik me net zo rot gevoeld.

Het is ook niet zo dat ze al een tijd op Bokt zat en dat iedereen haar heeft laten vallen, en nu niets dan goed praat en haar ophemelt. We durven wel nog steeds onze mening te geven. Heb jij uberhaupt het hele verhaal plus topic hier wel goed doorgelezen?

Ik voel me oprecht schuldig. Is het dan beter om te doen alsof er niets gebeurd is en maar verder te gaan en onze koppen in het zand te steken? Struisvogelpolitiek. Zo ben ik niet en zal ik ook niet worden. Ik durf mijn fouten toe te geven en dit is niet bedoelt om zelf zielig te gaan zitten doen. Dat heb je geloof ik ook niemand in dit gehele topic zien doen.

En om nou te zeggen dat we bloemen of kaarten gaan sturen voor ons eigen credit en gemoedsrust vind ik helemaal kortzichtig. Scheer jij altijd iedereen zo over 1 kam? Je mag van mij best je mening geven hier, maar zie dan wel het verschil tussen goeddoenerij voor jezelf of ook echt spijt hebben van iets. Dat die vriendin van jou zo behandeld werd is rot, maar dat wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt of doet.

En ja, IK zou het wel waarderen als mensen schuld komen betuigen op mijn ziekbed nadat ik afgekat ben en door de grond gehaald. Sterker nog ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik vond het prettig dat mensen het durfde toe te geven en aan me dachten. In mijn ogen is het nooit te laat voor vergeving, maar hier denkt iedereen niet hetzelfde over. Je kunt het in ieder geval wel oprecht menen en hopen dat diegene beter wordt, ipv medelijden met jezelf te hebben. En dat is wat hier dus niet gebeurd.

Wat jij zegt vind ik erg laag bij de grond gezocht en ik weet waarover ik praat. Er is ook nog eens iets als oprecht medeleven. Misschien zou je dat woord eens moeten opzoeken.

Ik kan hier erg kwaad om worden

adem in...adem uit...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-03-06 10:12, in het totaal 3 keer bewerkt

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:10

Ik heb er erg veel Respect voor dat je hier durft toe te geven dat je 'fout' geweest bent door haar neit te geloven..

Zo kan het dus ook..

Ook ik wens het meisje in kwestie veel sterkte toe en hoop dat het allemaal goed komt..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:41

Bienotje schreef:

Even een voorbeeld:

Iemand mag terug komen op een eerdere beslissing vind ik. Of het nu schuldgevoel is of niet, maar het is iig gestuurd door het geweten en dat is ook wat waard. Je kunt ook lekker de andere kant uitkijken. Nu men wat wijzer is geworden, mag men ook zo sportief zijn om daar voor uit te komen. Levenslessen noemt men dat en als je je eigen moraal toets aan je gedrag en geweten, mag je ook een stap zetten om de hand te reiken. Niemand krijgt een draaiboek mee om in het leven foutloos te zijn en om je fouten niet toe te geven vind ik getuigen van bewust dom willen blijven omdat dat zo makkelijk is.

Wij kennen dit meisje niet, dus wij hoeven niet onze vriendschap te bewijzen, wel vind ik het getuigen van een vorm van respect naar iemand als blijkt dat wij belangrijke informatie niet gezien hebben.

Moge nu duidelijk zijn dat je met 25 Kg ook nog aan de wandel kunt zijn, al is het met sondevoeding en (weet niet wat dat slangetje in dat meisje haar neus was, zuurstof misschien??)

Iemand de prut in trappen en daarna berouw krijgen en in die prut latten zitten, dat vind ik heel wreed. Heeft nl niets met berouw na de zonde te maken, heeft te maken met toegeven fout te zitten en daar voor uit komen.

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 11:12

Russel zegt precies wat ik bedoel, was even slecht met verwoorden

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:03

Nu al spijt dat ik mijn mening nog heb neergezet, aangezien ik nu ineens als laag bij de grond en als boeman wordt neergezet.. En bedankt Cayenne..!!

En als je exact hetzelfde bedoelde als russel, dan is de juiste woorden vinden niet echt goed gelukt. Want ik vatte jouw post even compleet anders op dan dat je dan bedoeld zou hebben..

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 17:41

Goed dat je een topic geopend heb. Het zal zeker wat aangedikt zijn, maar het is wel 'waar' zegmaar.

Goed dat je je excuus aanbied, hopelijk leest en aanvaard ze het. Is er inmiddels al nieuws? *Niet hele topic gelezen

Cayenne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:54

Ik geloof niet dat er al nieuws is, Ibbel heeft geloof ik contact met haar ouders en die zal het plaatsen zodra ze meer weten

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 15:52

Het gastenboeklink doet het bij mij niet. (ligt aan me computer)

Ik vind ook dat we met z'n allen haar wat moeten sturen. We zijn met z'n allen best wel hard geweest voor haar. Ik geloofde haar wel, heb ik er ook wel verteld. Maar dan nog!

Iemand een idee hoe we dat gaan doen?