[Discussie] Nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:52

ik vind het er goed uit zien... lijkt me inderdaad wel overzichtelijk...=)...

ik vraag me alleen af of de huiskamer niet gesplitst moet worden in bijv. paarden (zoals ijslander topic) en algemene zaken (bijv. vriendje showen topic)....

ook mis ik bij de disciplines nog gewoon dressuur en springen (waarom wel aangespannen, maar niet dressuur of springen?) en natuurlijk ook de gangenpaarden....

ik ben helemaal voor het tabblad: favotopics! heel handig! (ik verlies ze nu soms uit 't oog)...

Melisjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:53

nice, verder sluit ik me bij iedereen aan

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:56

Overigens vind ik ook dat niet-paardgerelateerde dingen moeten kunnen. Er moet natuurlijk wel een grens zijn, en Bokt is en blijft een paardenforum, maar het zou jammer zijn om maar gelijk alles de kop in te drukken want juist die diversiteit is erg leuk. Algemeen is bv. niet-paardgerelateerd maar wel één van de drukste fora op Bokt en imo onmisbaar .

Verder denk ik dat het waarschijnlijk het handigst is de HK te splitsen in topics met een bepaald onderwerp (bv. endurance oid) en meer algemen praattopics van een bepaalde groep mensen (die dus niet echt een centraal onderwep hebben). Dingen als "vriendje showen" kunnen wat mij betreft in het KH oid.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:58

Margreet schreef:
Citaat:
[EA-OV] Voor het kopen/verkopen van niet paard gerelateerde dingen

Is imo overbodig. Daar heb je toch marktplaats e.d. voor?

Dat klopt, maar mijn ervaring is dat ik vaak toch dingen makkelijker via bokt verkoop en ook zelf koop. Ik heb meer vertrouwen in de meeste bokkers, dan een willekeurig persoon op marktplaats. Ik zou het jammer vinden als dat zou verdwijnen.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:03

Met ruim 39000 leden heb ik dat gevoel niet meer hoor....

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:05

Margreet schreef:

Als je hoort hoe vaak het nog fout gaat iidd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:09

Flinke verbetering zoals het er nu uit ziet!
Zoals gezegd wordt het dan een stuk overzichtelijker en de tab met 'favorieten' lijkt me erg handig .

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:09

Ik heb niet alle bovenstaande berichten kunnen lezen (ook een bekend probleem ) maar in het kort mijn commentaar:
- tabs zijn een vooruitgang
- wat mij betreft mogen we ook weer terug naar een "paardenforum" waarop er dan in de HK plaats is voor anderssoortige gesprekken
- vond het leuk "fokkerij" onder WN te zien , maar mis daar dingen als rijtechnisch en wedstrijden (maar dit is pas een opzet, toch?)
- ik vind het niet terecht dat de KS bij de fun en nonsense topics geplaatst wordt. Er staan idd wel een hoop fototopics op, maar qua informatievoorziening hoort hij eigenlijk onder bv "medisch".

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:11

Margreet schreef:

Dan gebruik je het toch niet! Bokkers kan je nog beoordelen op een profiel etc etc Ik vind het minder vaag dan marktplaats..... Maar ja, dat is ieder voor zich. IK zou het jammer vinden als het weg gaat. Ik koop heel vaak wat, en tot nu toe gaat het prima.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:12

Excuse me....

Heel veel profielen zijn overigens leeg. Ben ik ook niet zo voor eigenlijk.
Je kunt mensen natuurlijk moeilijk verplichten om privédingen in te vullen (heb ik ook niet) of ze kunnen eenvoudig valse dingen neer zetten, maar het zit me toch niet lekker als je helemaal niks van iemand weet... (en dan heb ik het even niet over (ver)kopen)

En qua verkopen had ik het overigens alleen over het niet-paarden deel. Paardenspul moet uiteraard blijven. 2-dehands auto's hoeven wat mij betreft niet zo... Maar ja....

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:16

Ik vind het soms erg spijtig als ik zie dat er geen profielen zijn ingevuld.
Ik vind de nieuwe indeling wel handig , vooral je favoriete forums in 1 lijstje lijkt me erg handig , want soms moet ik echt lang zoeken naar mijn favo topics

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:34

Margreet schreef:
Excuse me....

Heel veel profielen zijn overigens leeg. Ben ik ook niet zo voor eigenlijk.
Je kunt mensen natuurlijk moeilijk verplichten om privédingen in te vullen (heb ik ook niet) of ze kunnen eenvoudig valse dingen neer zetten, maar het zit me toch niet lekker als je helemaal niks van iemand weet... (en dan heb ik het even niet over (ver)kopen)

En qua verkopen had ik het overigens alleen over het niet-paarden deel. Paardenspul moet uiteraard blijven. 2-dehands auto's hoeven wat mij betreft niet zo... Maar ja....

inderdaad, autos hoeven ook van mij niet zo... maar een shirtje (vooral voor de meiden) verkoop je sneller hier op bokt, als op marktplaats.... hier zit toch een selecter groepje mensen en dat is voor bepaalde dingen toch het groepje dat je meot hebben als je het wilt verkopen...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:36

Mac schreef:
- ik vind het niet terecht dat de KS bij de fun en nonsense topics geplaatst wordt. Er staan idd wel een hoop fototopics op, maar qua informatievoorziening hoort hij eigenlijk onder bv "medisch".

Helemaal mee eens maar waarom niet onder FA? Daar begin je met je vargen "welke hengst?" en eindig je in de kraamstal met je geboorte bericht! En dan weer: "Welke hengst nu?"

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:37

Tot nu toe heb ik hier heel veel dingen kunnen verkopen (niet paard gerelateerd) omdat er op marktplaats gewoon een té groot aanbod is. En als een profiel leeg is dan is het de gok die je zelf neemt, maar hier heb je vaak toch net wat meer info dan alleen een emailadres van marktplaats. Maar goed, ik spreek ook alleen voor mezelf.........

mini_bienie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:00

Ik vind zeker niet dat alle niet-paarden dingen moeten verdwijnen, dát is nou juist de kracht van bokt. Dat het niet álleen maar over paarden gaat, maar je ook met mensen kan kleppen die naast paarden ook nog andere intresses hebben.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:04

mini_bienie schreef:
Ik vind zeker niet dat alle niet-paarden dingen moeten verdwijnen, dát is nou juist de kracht van bokt. Dat het niet álleen maar over paarden gaat, maar je ook met mensen kan kleppen die naast paarden ook nog andere intresses hebben.

Ik wist al niet hoe ik het moest verwoorden, maar hier sluit ik me heeelemaal bij aan.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:10

ja, dat vind ik ook wat mienie_bienie zegt, maar het gaat nu wel wat beter uitzien en overzichtelijker

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:14

ik moet eerlijk zeggen dat ik het principe het zelfde vind als nu...
ik vind het op dit moment ook prima, overzichtelijk etc...
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 10-01-06 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:15

mini_bienie schreef:

ben het hier mee eens, maar de indeling ziet er wel goed uit

haffiebecky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:36

heel netjes zo die indeling ik denk dat t zo een stuk overzichtelijker wordt! ben vaak indewar met al die topics!!

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:39

Ben ook voor de tab indeling en vooral een tab waar je je belangrijke toppics in kan zetten

Anoniem

Re: [Discussie] Nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:47

mini_bienie schreef:

maar bv. Voedertijd hè... Dan voegt het toch helemaal niets toe dat degene die van koken houden ook nog paardenliefhebbers zijn. Dat heeft echt ontzettend weinig invloed op een forum als voedertijd...

Op crea bea, huiskamer is die invloed van mensen met paarden als voornamelijke intresse veel duidelijker aanwezig

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:53

Allereerst wil ik even zeggen, dat als dit door gaat, alles een stuk overzichtelijker wordt ook voor de nieuwe leden (ik ben toevallig ook net nieuw, en mn complimenten over dit actieve forum!)

Ik vind trouwens wel dat er op sommige onderwerpen (die toch echt heel belangrijk zijn voor ruiters die zich willen verdiepen in het medische gedeelte) matig gereageert wordt!
Ook vind ik dat er soms nogal fel gereageert kan worden, maar daar kunnen de webmasters natuurlijk niks aan doen

En nu even nog een ideetje, Bij "eenmaal andermaal" staat nu:

BartVB schreef:
Eenmaal Andermaal

[EA-TK]
Te Koop: Paarden, Pony's

Ik denk dat het makkelijker is als je 2 verschillende groepen maakt, dus "paarden" én "pony's"
Voor mensen die opzoek zijn naar een pony is dit veel overzichtelijker dan dat je ook moet zoeken tussen het paardenaanbod, of andersom

Heel veel succes ermee, en ga zo door

Saskia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:53

Fitzroy schreef:
Als er door het Modteam maar wel voldoende beseft wordt dat er een (ik denk een niet onaanzienlijke ) groep mensen is die juist de HK op zoekt omdat niet iedereen daar komt.
Als alles voor iedereen opengesteld wordt, gaat er een heel leuk stuk bokt verloren en ik denk ook een aantal gebruikers.

Inderdaad!
Zelf heb ik bijvoorbeeld nu even niks met paarden van doen, maar kom zeer regelmatig in de HK om daar over andere dingen te praten met mensen die wel dezelfde interesses hebben (onder meer paarden dus).
Als jan en alleman er straks zómaar binnen kan, ga je toch meer 'op je woorden letten' zeg maar.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:55

Eliane schreef:
Ook uit ervaring met andere fora blijkt zo'n even voorstellen meestal weinig nut te hebben, en ik vind het zelf niet zo'n waardevolle toevoeging. Dat kan je beter onder "Vragen" onderbrengen oid .

Wat je in zulk soort topics vaak terug ziet is dat er zo'n 20 keer 'welkom hier' ed wordt geplaatst. Vragen duiken meestal toch op andere plaatsen op.