Besloten subfora of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:42

Een eigen topic is er al wel, het huiskamertopic, maar ik zit daar nooit omdat ik gewoon niet echt kan wennen aan het onder elkaar posten van verschillende onderwerpen. Een forum is juist leuk omdat je een rijtje verschillende onderwerpen op een pagina hebt staan waardoor het lekker overzichtelijk is en je direct kunt zien wat je interessant vindt. Ik kan er in elk geval niet aan wennen dat je op HK topics steeds door pagina's leesvoer in hetzelfde topic moet worstelen waarbij iedereen door elkaar schrijft en reageert op andere dingen.

En een BvT forum is er al, het is niet de vraag of die moet blijven, maar of je een willekeurig forum selectief toegankelijk mag maken of niet.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 22:45

In de huidige opzet heb ik helemaal niets tegen het BvT forum, integendeel zelfs Ik lees (bespioneer? ) er graag bij.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:48

Ann schreef:
In de huidige opzet heb ik helemaal niets tegen het BvT forum, integendeel zelfs Ik lees (bespioneer? ) er graag bij.

Ik ook.
Maar ik snap zowieso niet waarom het besloten moet zijn.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:54

Als ik het goed begrijp is het idee van een besloten forum vooral vanwege de wens om een weer een kleiner stukje Bokt te hebben, met het oude ons-kent-ons gevoel, persoonlijker contact, volwassen omgang met elkaar en geen pennies. Klopt dat zo'n beetje?

Volgens mij leven diezelfde wensen alleen ook bij veel anderen. Er zijn nu namelijk véél meer Bokkers die wat meer kleinschaligheid en volwassen gesprekken erg op prijs zouden stellen.
Is het dan geen beter idee om een apart forum 'Bokt-dorp' of 'Harde Kern Bokt' oid op te richten? Als toegangseis zou je kan kunnen zeggen bv. minstens 1000 berichten en 18+ (ik noem maar wat). Dan heb je toch al een flinke selectie, want 1000 berichten heb je niet zomaar en met het 18+ filter je al een hele hoop.
Bovendien heb je dan niet het probleem dat mensen die net uit 2002 zijn maar zich wel echt bokker-van-toen voelen buiten de boot vallen en mensen die wel uit 2001 zijn maar nauwelijk actief zijn geweest wél mee kunnen doen.

Daarnaast krijg je dan ook niet het buitengesloten gevoel, want iedereen kan er, als je zelf actief bent op bokt, na verloop van tijd aan mee doen. Als je het zo doet is het ook een neutraal extra forum wat niet hetgevoel geeft van voortrekken, waarmee je ook gelijk het probleem ondervangt dat hierna iedereen eigen besloten fora wil.
En zo krijgt ook de nieuwe harde kern een kans om het oude-bokt-gevoel een keertje mee te maken .

Nou ja, tis iig een gedachte. En het lijkt mij een goede tussenoplossing

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 22:59

Mijn lijkt een berichtenaantal eigenlijk niet zo handig.
Dan krijg je een run op de posts om toch maar ook in het eventuele besloten deel te kunnen posten (zoals je nu ook al tegenkomt voor de HK).

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:00

Onzin!
Richt dan gewoon een kompleet nieuw messageboard op voor de (die) mensen die elkaar daar willen 'spreken' en verder niemand toelaten.

Bokt = Bokt en is openbaar, voor iedereen toegankelijk, groeit als een gek en de openheid van alles spreekt me daarom juist zo aan. Juist omdat je de meningen, ervaringen enz. van oude,- én nieuwe/jonge gebruikers kunt lezen.
Als daar 'groepjes' of 'achterkamertjes' in gemaakt worden is het niet meer wat het was en voor mij meteen een stuk onaantrekkelijker.

Ik zie bokt als het openbare leven zelf, zeg maar. Of een kroeg. Ik zou ook niet naar een kroeg gaan waar weer een aparte ruimte is voor 'vaste / oude klanten'

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:02

Bokt is al niet meer wat het was, dat is het probleem juist.
Ik lees hier eigenlijk alleen maar afgunst, een andere reden kan ik niet bedenken waarom het besloten forum zo´n groot probleem zou zijn.
Het is meer de kift van dan kan ik er niet op, of ik kan niet meelezen.
En dat terwijl je er, gezien je registatiedatum gewoon niet thuishoort.
Als ik met een tuiger en een IHWer mee ga posten bij de Tinkers, hoor ik er ook niet bij. Zo simpel is dat

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:04

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:05

.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:06

.

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:06

Ben ik niet met je eens. Heeft niks met afgunst te maken maar gewoon met het feit dat ik graag meningen / ervaringen en belevenissen van iedereen lees. Oude,- én nieuwere garde.
Bokt is niet meer zo klein als het was maar dat het groeit enz. hjoort i.m.o. gewoon bij Bokt! Dát is ook Bokt. Is toch te gek dat zo'n 'forumpje' als dit bijna het grootste van het land / Europa of misschien zelfs de hele wereld is?! En dat iedereen die dat wil deel van kan uitmaken?

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:10

Billy schreef:
Ik lees hier eigenlijk alleen maar afgunst, een andere reden kan ik niet bedenken waarom het besloten forum zo´n groot probleem zou zijn.

Wat dacht je van dat mensen bang zijn dat als er één schaap over de dam is de rest volgt en bokt straks alleen nog maar een verzameling gesloten fora is.
Ik gun de Bokkers van Toen hun forum heus wel; zoals ik al eerder zei kom ik er toch niet dus wat maakt het voor mij uit?

Ik ben alleen wél tegen met 2 maten meten en tegen een algemene gesloten forum-opzet, maar dat heeft niets met afgunst te maken

@Sjoerd: maar 1000 (of 2000) berichten is toch dusdanig hoog dat mensen die niet echt actief zijn daar moeite voor zullen doen lijkt me. Ik bedoel: 25 heb je zo gehaald voor je HK maar 1000 is toch wel anders

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:25

janna schreef:
sflj schreef:
Onzin!
Richt dan gewoon een kompleet nieuw messageboard op voor de (die) mensen die elkaar daar willen 'spreken' en verder niemand toelaten.

Grappig zeg.... Dit was ook de reden dat bokt is opgestart..... }>

De sfeer makers van toen, moeten nu maar opzouten en een eigen forumpje opstarten, net zoals in 2001 (krijg dejavu)
want stel je voor, dat mensen die er al zo lang zijn, zomaar een eigen stukje krijgen

boehoe, snif, dat is gemeen en worden we buiten gesloten.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:29

Daarbij is er niemand die zegt dat hij niet meer op de rest van bokt gaat posten.
Hte gaat erom, dt wat in een bepaalde, vertrouwde groep gezegd wordt, daar ook blijft. En als je nu al leest dat bokkers er even komen spioneren, blijft er van dat vertrouwde niks over.

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:40

Moet zeggen dat sommige BvT'ers zich wel een beetje laten kennen

Ik gun de BvT'ers van harte een eigen plekje en ben er ook nooit vanuit gegaan dat als dat een besloten subforum zou worden dat er dan alleen geroddeld zou worden o.i.d. Absoluut niet, ik vind alleen dat Bokt een openbaar forum is, waar geen besloten forums horen (op een enkele uitzondering na, zoals bijv. het moderatorforum). En dat heeft NIKS met afgunst te maken!

En wat nou, bespioneren? Houd toch op! Dan zijn we op bokt allemaal spionnen, want stèl je voor je leest wat persoonlijks JOEHOE!! Wake up! Het is INTERNET! En één van de ongeschreven wetten van het internet is dat NIKS persoonlijk of vertrouwd of wat dan ook blijft! ALLES is te omzeilen!

Zo, dat lucht op

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:53

Billy schreef:
En dat terwijl je er, gezien je registatiedatum gewoon niet thuishoort.
Als ik met een tuiger en een IHWer mee ga posten bij de Tinkers, hoor ik er ook niet bij. Zo simpel is dat

Nochthans hebben de mensen van Naturals geen problemen ermee dat ik hun berichten lees en zelfs een keer iets gepost heb toen er een vraag werd gesteld over hoe 'sportruiters' er tegenaan keken...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:56

Billy schreef:
Daarbij is er niemand die zegt dat hij niet meer op de rest van bokt gaat posten.
Hte gaat erom, dt wat in een bepaalde, vertrouwde groep gezegd wordt, daar ook blijft. En als je nu al leest dat bokkers er even komen spioneren, blijft er van dat vertrouwde niks over.

Tijdens het 'spioneren' op BvT kwam ik anders wel al een keer de opmerking tegen 'Op de rest van Bokt komt ik eigenlijk niet meer' of 'Normaal post ik dit in VVDD en nu hier.'
Dat er wordt gesproken in termen van spioneren vind ik echt al te gek om los te lopen trouwens... als ik eens meelees bij de SGW-meiden om meer inzicht te krijgen in die discipline ben ik ook aan het spioneren ofzo? Kom nou...

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 23:59

Urielle schreef:
Tijdens het 'spioneren' op BvT kwam ik anders wel al een keer de opmerking tegen 'Op de rest van Bokt komt ik eigenlijk niet meer' of 'Normaal post ik dit in VVDD en nu hier.'
Dat er wordt gesproken in termen van spioneren vind ik echt al te gek om los te lopen trouwens... als ik eens meelees bij de SGW-meiden om meer inzicht te krijgen in die discipline ben ik ook aan het spioneren ofzo? Kom nou...

Dat bedoelde ik dus te zeggen.
Dat zou dus betekenen dat ik overal spioneer Oei...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:06

IJslander-spion meldt zich

Jeetje, als je nergens mee mag lezen kom je nooit in aanraking met nieuwe dingen. En dat is vooral jammer.

Bij andere internetgroepen is het trouwens wel gebeurd dat de groep die zich afsplitst steeds minder en minder op het 'overkoepelende' forum ging posten. En daardoor zijn er een aantal onderwerpen eigenlijk grotendeels verdwenen. Ik heb het meerdere keren meegemaakt, en meerdere keren werd er vooraf gezegd dat het niet de bedoeling was.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:39

Dat bespioneren is gewoon wat door een van de andere posters hier gezegd is, die niet bij de Bokkers van Toen hoort, maar daar blijkbaar toch graag rondsnuffelt.
Citaat:

Weliswaar grappig bedoeld, maar toch gezegd

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 00:41

Ik rekende het jou ook niet aan
Maar blijkbaar wordt het zo ervaren

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 01:18

Amethyst schreef:
Moet zeggen dat sommige BvT'ers zich wel een beetje laten kennen

Ik gun de BvT'ers van harte een eigen plekje en ben er ook nooit vanuit gegaan dat als dat een besloten subforum zou worden dat er dan alleen geroddeld zou worden o.i.d. Absoluut niet, ik vind alleen dat Bokt een
openbaar

forum is, waar geen besloten forums horen (op een enkele uitzondering na, zoals bijv. het moderatorforum). En dat heeft NIKS met afgunst te maken!

En wat nou, bespioneren? Houd toch op! Dan zijn we op bokt allemaal spionnen, want stèl je voor je leest wat persoonlijks JOEHOE!! Wake up! Het is INTERNET! En één van de ongeschreven wetten van het internet is dat NIKS persoonlijk of vertrouwd of wat dan ook blijft! ALLES is te omzeilen!

Zo, dat lucht op

Precies!
Kom op zeg! & Ik heb toch zo'n hekel aan groepjes gedoe! En al helemaal als het begint met "en daar mag je alleen bij als...."

En ik vermoed dat het grapje "bespioneer" juist bedoeld is omdat diegene (Maar anders ík tenminste wel op deze manier) het idee heeft dat dat zo door het afgezonderde groepje wordt ervaren. Niet omdat zij dat zo voelt.
Ik "spioneer" meer dan ik post. Ik post maar in een beperkt aantal topics maar "spioneer" in veeeeeeel meer.
janna schreef:
sflj schreef:
Onzin!

Grappig zeg.... Dit was ook de reden dat bokt is opgestart..... }>

Volgens mij wordt iedereen hier nog steeds toegelaten? Ik snap niet wat je bedoeld, geloof ik.

@RK; niemand heeft het toch over opzouten?!
Juist voorkomen dat de 'oude garde' opzout naar besloten fora!
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 11-11-05 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Re: Besloten subfora of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 02:02

Als de BvT-ers graag een besloten forum willen hebben, is dat prima toch? Of het nu een afgesloten deel van Bokt is of een eigen forum maakt volgens mij niet zoveel verschil.

Het lijkt me alleen verschrikkelijk onhandig, De BvT-ers zullen ook vast wel hier en daar goede contacten met BvN-ers hebben, moeten ze die nu allemaal apart gaan PB-en? Of gaan ze nog een keer in het openbare deel herhalen wat ze in het besloten deel gezegd hebben, zodat de "leuke" BvN-ers het ook kunnen lezen?

Persoonlijk denk ik dat je zo'n verhaal als vermoeid/depressie liever bespreekt met mensen waar je een goed contact mee hebt, dan met mensen die toevallig tegelijk met jou lid geworden zijn.

Trouwens interessant zo'n BvT-topic, ik wist niet eens dat die er was. Moet er ook maar eens gaan "spioneren"

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 07:16

Billy schreef:
Dat bespioneren is gewoon wat door een van de andere posters hier gezegd is, die niet bij de Bokkers van Toen hoort, maar daar blijkbaar toch graag rondsnuffelt.
Citaat:

Weliswaar grappig bedoeld, maar toch gezegd

Even verder teruglezen, Billy. Runningkawa kwam met het woord bespioneren aanzetten, niet ik als zgn. BvNer

runningkawa schreef:
waarom is meelezen zo belangrijk als je toch niet post?
klinkt als bespioneren

Ik heb het later meegenomen in een bericht met een clown-smilie erachter omdat ik het een bespottelijk woord vind in deze context...net zoals jouw "rondsnuffelen" ik lees gewoon bij op een openbaar forum.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 07:25

Maar goed, dan staat er nog steeds de vraag: Waarom moet je zo nodig meelezen op een forum waar je niks mee uit te staan hebt.
Je hoort niet bij de doelgroep maar je wilt wel meelezen. Klinkt als pure nieuwsgierigheid, en heeft mi niks met betrokkenheid te maken. En dat is wat de BvTers een aparte groep maakt. Toen waren bokkers op een andere manier bij elkaar betrokken, omdat het een kleinere, intiemere groep was. Die "intimiteit" willen we graag terug zien, zonder dat half bokt daar met de neus bovenop hangt omdat ze stomweg nieuwsgierig zijn, en het niet uit kunnen staan dat een bepaalde groep iets met elkaar heeft wat zij blijkbaar missen.