De doofpot het origineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

caro_vt

Re: De doofpot het origineel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:06

Wat op een ander forum verschijnt over bokt zou ik me helemaal niet aantrekken.

Je moet geen oogkleppen opzetten, maar bokt is bokt, en wat ze daarbuiten over bokt zeggen zou'k me niet aantrekken hoor.

(Als ik me ook alles moet aantrekken wat ze achter mijn rug zeggen.... Haha! )

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:08

Sugarmiss schreef:
En dan volgt een ban (van de nu geldende regels uitgaan), vervolgens krijg je half Bokt over je heen waarom ze nou een ban hebben, want zo erg was het toch niet

Gewoon 1 keer zeggen dat het aantal OW's van user1 op drie stond en er DUS een ban volgt.
Bij user2 kwam dat totaal met deze op 2 OW's en volgt er dus GEEN ban.

Daar hoeft je verder niet meer op in te gaan, hoogstens of die OW terecht was. En wat ze op een ander forum uitvreten moeten ze zelf weten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:11

Romkabouter schreef:
Sugarmiss schreef:
En dan volgt een ban (van de nu geldende regels uitgaan), vervolgens krijg je half Bokt over je heen waarom ze nou een ban hebben, want zo erg was het toch niet

Gewoon 1 keer zeggen dat het aantal OW's van user1 op drie stond en er DUS een ban volgt.
Bij user2 kwam dat totaal met deze op 2 OW's en volgt er dus GEEN ban.

Daar hoeft je verder niet meer op in te gaan, hoogstens of die OW terecht was. En wat ze op een ander forum uitvreten moeten ze zelf weten.

precies, en als je die OWs gewoon publiceert kan iedereen de stand bijhouden. Dan verder nog eens denken over een progressief ban/OW systeem en klaar is klara *LOL*

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:12

kattebeest schreef:
Lijstje maken op forumzaken:
Denk niet dat er de reden hiervoor erbij moet staan, maar de moderators zouden dit zeker wel moeten bijhouden , zodat het ten alle tijde opvraagbaar is indien de gemoederen weer hoog oplaaien...

mensen met 1 OW
...
...
..

mensen met 2 OW
...
...
...

mensen met 3 OW
...
...
..

Ban
.... tot ../../...

Zoiets dus Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:14

Als je OW's zichtbaar gaat maken (bijv. leuke knipperende rode lampjes Haha! ) zijn er weer Bokkers die er zeer handig in zijn om zo'n persoon bepaalde uitspraken te ontlokken (niet iedereen heeft zich altijd in de hand en zich mogen verdedigen is een groot goed tenslotte), waardoor men hem/haar even snel aan een 3e OW (dus ban) helpt.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:16

Ik zet wel een aantal vraagtekens bij het openbaar maken van OW's

Iemand waarvan bekend is dat deze of gene al veel OW's heeft zal ietwat in bescherming moeten worden genomen tegen uitlokking. Vooral als het OW's betreft die gaan over steeds dezelfde onderwerpen met dezelfde personen.

Ik denk dat het belangrijk is om daar iets op te verzinnen c.q. op te letten.

[edit]dus Rolleyes Tong uitsteken[/quote]
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 11-02-05 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:17

Nieuwe mededeling F&A: (zie de doofpot deel 2 Haha! )

Iedereen die een bericht wil typen of een topic wil starten in F&A zal gevraagd worden volgende zin eerst in te geven alvorens te kunnen posten:

Doe een ander niet aan, wat je zelf niet aangedaan wenst te worden.

Doe dit niet klakkeloos, denk er over na!
En dan maar hopen dat we resultaten zien!

MargaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:17

Sugarmiss schreef:
Als je OW's zichtbaar gaat maken (bijv. leuke knipperende rode lampjes Haha! ) zijn er weer Bokkers die er zeer handig in zijn om zo'n persoon bepaalde uitspraken te ontlokken (niet iedereen heeft zich altijd in de hand en zich mogen verdedigen is een groot goed tenslotte), waardoor men hem/haar even snel aan een 3e OW (dus ban) helpt.

Dat lijkt me inderdaad lastig. Zo'n provocateur geef je dan uiteraard ook een OW, maar dan is voor die ander het kwaad al geschied, want die heeft dan een ban. Met dat sneaky uitlokken is dat sowieso al heel moeilijk, want sommigen zijn daar natuurlijk heel goed in.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:18

Lielle schreef:
precies, en als je die OWs gewoon publiceert kan iedereen de stand bijhouden. Dan verder nog eens denken over een progressief ban/OW systeem en klaar is klara *LOL*

Het bekendmaken van OW's en bans heeft voor en nadelen.
Ik heb ook eens bij andere fora zitten kijken en bijeen zag ik dat alle ow's met sancties geplaatst werden, zonder dat de gebruikers er op konden reageren.
Aan de ene kant is het dan meteen voor iedereen duidelijk wat iemand ergens voor heeft gekregen, maar aan de andere kant vind ik het ook iets waar niet alle gebruikers van een forum iets mee te maken hebben ivm met privacydingetjes. Wanneer iemand bekend staat om het snel op de teentjes getrapt te zijn, is het natuurlijk altijd zo dat er gebruikers zijn die dat dan gaan proberen en zo een ander aan een OW helpen. Dat vind ik er ook weer een nadeel aan. Zeker als dat net zal gaan om een langere ban.

Als er ook door de bokkers meegedacht wordt over een beter ow/ban systeem zou dat natuurlijk erg fijn zijn.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:25

Als er iemand geband wordt vind ik dat dit duidelijk mag gemaakt worden in één bepaald topic.
=> 1 topic met alle gebande personen erin + korte uitleg waarom.

Vaak wordt er om redenen gevraagd / nogmaals gediscussieerd over het terecht zijn hiervan....
Ik zou topics niet toelaten over het al dan niet terecht zijn hiervan. Mensen moeten vertrouwen hebben in hun moderators. (En hopelijk kunnen we dit hebben met een gerust gevoel!)
=>Om de stem van de bokkers niet af te nemen kan er kan er geopteerd worden voor een mesthoop-topic waarin alle kritiek hierover op een stijlvolle manier nog mag gevoerd worden. Dit topic wordt dan maandelijks gewist.
Stilzwijgen zou ik het dus niet doen.

Is dit geen idee?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:32

MargaV schreef:
Sugarmiss schreef:

Dat lijkt me inderdaad lastig. Zo'n provocateur geef je dan uiteraard ook een OW, maar dan is voor die ander het kwaad al geschied, want die heeft dan een ban. Met dat sneaky uitlokken is dat sowieso al heel moeilijk, want sommigen zijn daar natuurlijk heel goed in.

Maar wat voor de een uitlokken is is voor de ander een normale (misschien wat harde) reactie.
Ga je de geprovoceerde ontzien (en dus niet 'beboeten') dan ben je weer niet eerlijk bezig.

Mickey schreef:
Als er ook door de bokkers meegedacht wordt over een beter ow/ban systeem zou dat natuurlijk erg fijn zijn.

Loopt daar niet ook een topic over Cool .
Misschien dit gedeelte 'mergen' Haha!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:08

Mickey schreef:

Sugarmiss schreef:
Loopt daar niet ook een topic over Cool .
Misschien dit gedeelte 'mergen' Haha!

Inderdaad dat is dit topic : viewtopic.php?f=25&t=367498

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:33

Soort van offtopic: Anna42 is al lang weer welkom op Bokt. Hij had 3 OWs en is dus 3 maanden gebanned geweest. Die 3 maanden zijn een hele tijd geleden af afgelopen.

Een van de problemen mbt het publiceren van bans/OWs is dat je aan de ene kant duidelijkheid schept (en dat is goed), je blijft reltopics voor ('ik hoor net dat die en die gebanned is', ook goed) maar je krijgt ook een behoorlijke berg met 'ja maar! Die Piet en Klaas hebben ook een OW verdiend!' waar je dan 10 pagina's aan discussie over krijgt. En waarom dan Mien 2 jaar geleden geen OW heeft gekregen in een soort van vergelijkbare situatie Scheve mond

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:39

BartVB schreef:
Een van de problemen mbt het publiceren van bans/OWs is dat je aan de ene kant duidelijkheid schept (en dat is goed), je blijft reltopics voor ('ik hoor net dat die en die gebanned is', ook goed) maar je krijgt ook een behoorlijke berg met 'ja maar! Die Piet en Klaas hebben ook een OW verdiend!' waar je dan 10 pagina's aan discussie over krijgt. En waarom dan Mien 2 jaar geleden geen OW heeft gekregen in een soort van vergelijkbare situatie Scheve mond

En dat kan je dus verhelpen door alle betrokken bokkers een OW te geven....... degene die het uitlokt, de gene die reageert...... want zowel de gene die het uitlokt als degene die reageert MOETEN niet posten maar WILLEN posten........

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:56

Lielle schreef:
ja, iedereen die hier heeft meegelezen weet dat dat bericht er stond, en snapt dus de relatie.

Feit is wel dat de kwetsende, offtopic, of hoe je het beestje ook wilt noemen van SB over haar veulen verwijderd is. Jouw bericht was een antwoord daarop en imo dus geheel terecht óók verwijderd.

joostvangestel schreef:
1) de post is feitelijk nogal belastend voor Johanna13. Door het te laten staan, moet ze leren leven met het feit dat ze bijzonder bot is en kan ze daarop geattendeerd worden.

Het spijt me enorm, maar ik moest hier toch echt erg hard om lachen Haha!

joostvangestel schreef:
Wat vinden jullie, is het beter voor de discussie dat de posts van Johanna13 en CGJ12 in de doofpot gaan of willen jullie het topic op slot houden? (aangezien het anders een zwaar offtopic welles-nietes verhaaltje gaat worden). Ik persoonlijk zou het jammer vinden om een een potentieel goede discussie zo vroeg te moeten stoppen om een emotionele uitbraak van een bokker (die verder ongewtijfeld goede bedoelingen heeft).

Mijn antwoord:
MargaV schreef:
Ik zou de betreffende reacties in de doofpot mikken. Dan kan de discussie gewoon weer verder. Als het een topic betreft waarbij de discussie al wat langer gaande is en eigenlijk al gevoerd is en er wordt niets nieuws meer gezegd, dan op slot.

Verder zou ik de ene gebruiker vragen niet zo te provoceren en de andere niet zo te happen en te schelden.

* edit, ik lees nu weer een aantal reacties van anderen. Het probleem met laten staan is dat dan weer 10 mensen de behoefte hebben om te zeggen hoe stom het is om iets dergelijks te zeggen en zo kom je niet los van die opmerkingen, maar misschien kan dat ook wel goed gaan, dat weet ik eigenlijk niet. Best het proberen waard.

Komt bij dat ik het heel erg not done vind om mensen die op deze uitspraken reageren een OW te geven en degene die ze gedaan hebben niet. Komt bij dat er altijd nog zoiets als pb is. Arie53 staat hier imo volledig los van.

Wat G&K ook al zegt: álle betrokken users OW's geven.

Wat ik me verder afvraag... Als Johanna13 een schaduw is van Anna42, die volgens een eerder bericht een ban heeft... Worden er dan geen stappen ondernomen, vooral na dergelijke uitspraken? Toevoeginkje: ik lees net dat Bart schrijft dat Anna42 geen ban meer heeft, waarom dan onder een schaduw posten?

Sugarmiss schreef:

Helemaal mee eens. Lekker makkelijk om iemand met 2 OW's aan z'n 3e te helpen... Berichten opzoeken en blijven reageren op een manier die net acceptabel is...

Misschien een alternatief voor een dergelijk topic, iets wat alleen de user zelf kan zien. Een 'warning'-percentage onder je naam, als je op het percentage klikt krijg je in een nieuw venster een overzicht:

Afbeelding
Afbeelding

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:03

Anna42 en Johanna13 zijn 2 verschillende personen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:04

Maar een user heeft nu ook altijd het recht om zijn 'dossier' op te vragen c.q. te weten.
Jouw versie zou voor de Mod's iets midner werk zijn.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:10

Yootha, mijn vraag was nav het volgende bericht:
kattebeest schreef:
Dan komt CGJ12 die wist dat johanna13 eigenlijk anna42 was die gebanned is. CGJ12 weet dat anna42 het EASP 'promoot'. Van deze kennis maakt ie gebruik met een knipoogje. Dat had CGJ12 beter niet gedaan, CGJ12 wèèt dat er een reactie van anna42 zal volgen .
(...)
Aangezien anna42 gebanned is zou ik de reacties van hem/haar verwijderen en de daarop volgende ergernissen van andere bokkers op anna42.

Ik zou dan ook melden dat een gebande user met een schaduwaccount hier aanwezig was en dat de daarop volgende berichten hierdoor verwijderd werden zodat we terug ontopic kunnen.
(...)
Misschien zou ik CGJ12 wel een PB sturen met de vraag verdenkingen van schaduwaccounts te PB'en naar een mod alvorens te gaan gooien naar deze user.

@Sugarmiss: betekend dat alleen OW's, of ook UN's?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:16

Voor OW's zeker, UN's worden altijd ook per PB verstuurd (tenminste door mij, dat is eens afgesproken) dus die zou iedereen gewoon moeten weten.
Punt kan zijn dat een UN per PB misschien niet als een UN overkomt, want van een UN raakt men blijkbaar hyper omdat het 'zo streng is'.
Vat je hem nog Clown

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:19

Sylvia schreef:
Yootha, mijn vraag was nav het volgende bericht:
kattebeest schreef:
Dan komt CGJ12 die wist dat johanna13 eigenlijk anna42 was die gebanned is. CGJ12 weet dat anna42 het EASP 'promoot'. Van deze kennis maakt ie gebruik met een knipoogje. Dat had CGJ12 beter niet gedaan, CGJ12 wèèt dat er een reactie van anna42 zal volgen .
(...)

Dan heeft CGJ12 het bij het verkeerde eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:43

gijsenkim schreef:
BartVB schreef:

En dat kan je dus verhelpen door alle betrokken bokkers een OW te geven....... degene die het uitlokt, de gene die reageert...... want zowel de gene die het uitlokt als degene die reageert MOETEN niet posten maar WILLEN posten........

OK dan!

Dat viind ik ook. En ik geloof dat daar heel vaak de onvrede over gaat.
Duidelijkheid, hup voor iedereen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:59

Even voor de duidelijkheid:

1) Arie53 en Anna42 hebben niks met deze heisa te maken. Anna42 heeft een interessant artikel geplaatst, waarop het interessant is om inhoudelijk op te reageren. Arie53 heeft bokkers van dit artikel op de hoogte gebracht.

2) Johanna13 was initieel heel enthousiast en zei dat ze het een super artikel vond. Dat is haar goed recht.

3) Als CGJ12 had opgelet (denk ik ook wel dat hij dat heeft gedaan), dan wist hij dat Johanna13 niet gelijk is aan Anna42. Doodsimpel, ze hebben vroeger vaak genoeg op elkaar gereageerd.

4) Ik denk dat CGJ12 dus voornamelijk erop doelt dat degenen die de ideeën van Anna42 er als de kippen bij zijn om te zeggen dat dit een fantastisch artikel is. Om dan meteen te insueren dat Johanna een spreekbuis van Anna is, is nogal kort door de bocht, maar op zichzelf niet echt kwetsend. Ik zou het vooral onhandig noemen en is niet de moeite waard om in een inhoudelijke discussie te houden.

5) De reaktie van Johanna is duidelijk emotioneel en niet doordacht. Afgezien van het ontmoedigingsbeleid dat ik voor dat soort akties voer, neem ik aan dat Johanna genoeg zelfrespect heeft dat ze dit ook wel anders had kunnen zeggen. Ik ben hiermee minder bezorgd over het welzijn van CGJ12 (die daar nog wel redelijk tegen kan) als voor het welzijn van mijn oude buurmeisje, die een zoontje heeft met downsyndroom en denk ik behoorlijk gedeprimeerd zou raken van dit soort opmerkingen. Mensen met een downsyndroom zijn niet slecht, dus kan het ook geen scheldnaam zijn.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:06

Joost ben het met je eens!!!!!!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:28

Mee eens Joost. Overigens hebben mijn vroegere buren ook een dochtertje met (oa) het Downsyndroom.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:35

alles doorgelezen...
strakke argumenten Joost... het downsyndroom relateren aan mongool..

het scheldwoord mongool komt van de mongolen een zeer wreed volk uit mongolië met een bepaalde gezichtuitdruk.. diezelfde gezichtsuitdruk zie je terug in de kinderen/mensen met het down syndroom.
Ik denk dat je mensen eerder krenkt met het leggen van die relatie (dat mongool bedoeld is voor die mensen met downsyndroom) dan het werkelijke woord

Ik ben van mening dat de moddies eens moeten stoppen met het denken voor de bokkers, dat voorkomt een hoop gezeur en gedram...
Zed denken vaak te weten wat iemand denkt, voelt kwetst of juist gebruikt om te kwetsen. Niet denken/vermoeden maar zeker weten.... met zulke keiharde bewijzen komen dan de doorsnee bokker moet komen...

mijn mening over het geheel???
vingers van het toetsenbord houden en je ïk denk dat A dit bedoeld en B dat bedoeld verhaal thuis houden... even per pb attenderen dat een uitspraak krenkend kan zijn voor sommige mensen...