StalNollie schreef:Maar het hebben van een paard ) aankopen is toch luxe waar je dan opnieuw voor spaart en dus voor moet werken en niet om geld moet schooien..... Zo kun je ook auto ongeluk krijgen en nieuwe auto nodig hebben.. ik heb geleerd dan gewoon wat meer te gaan werken en harder te sparen
Dat dus.
Je bepaalt niet zelf wat je overkomt, maar je bepaalt wél hoe je ermee omgaat.
Mijn zus had ook een auto ongeluk, iemand reed er achterop. Niet haar schuld, ze had een oude auto, en kreeg dus de dagwaarde uitgekeerd. Niet genoeg om een andere auto van te kopen.
Zuur? Ja, zeker, vooral omdat het niet eens haar eigen schuld was.
Maar gelukkig woont ze in de stad, en is OV best een aardig alternatief om in ieder geval op haar werk te komen. En na een tijdje had ze genoeg gespaard om een andere auto te kopen (en ja, natuurlijk heeft ze daarvoor dingen moeten laten, voordat je dat weer krijgt....).
Hier op bokt krijg ik af en toe het gevoel dat "men" vindt dat een ander dan maar moet bijspringen ofzo? En daar mag dan inderdaad niets van gezegd worden, ik verbaasde me daar laatst in een topic ook al over. Ja, diegene had dikke vette pech met de paarden. oliebol happens....
Dat risico neem je nu eenmaal met paarden. Jouw hobby, jouw verantwoordelijkheid, jouw kosten.