996981 schreef:Heel handig; zo kun je iemand in een discussie aanvallen op zaken die jaren geleden gezegd zijn…. Je leert iemand niet kennen door berichten terug te lezen. Je ziet wat ze ooit gezegd hebben, maar niet onder welke omstandigheden en waarom.
Iedere discussie is een nieuwe. Zodra je je beeld kleurt met eerdere berichten van iemand ga je er anders in. Meestal is dat geen goed begin.
Ik hou er niet van
Marjo schreef:Daarbij, ervaring leert dat eerlijkheid en oprechte informatie over jezelf op negatieve manier tegen je gebruikt kan worden. Dat heb ik uit eerste hand ervaren hier op Bokt, maar ook achter de schermen. En dat is níet tof.
Eens, dan ga je dingen door elkaar halen. Oude koeien horen ook in de sloot (figuurlijk dan
). Ik bedoel het ook meer op de manier van: hoe reageert iemand; qua toon, qua manier van reageren. Ik plaats niemand in een hok.
Of ander voorbeeld: als iemand in een reactie op iemand schrijft: bij mijn jonge paard heb ik dat zus of zo gedaan, en ik denk hé, dat vind ik interressant, dat ik dan op zoek ga of die persoon daar in een ander topic mss ook al iets over heeft geschreven. Of nog een ander voorbeeld; je herinnert je een waardevolle reactie van iemand maar weet niet meer precies waar die stond. Dan kun je zoeken. Sommige bokkers hebben echt veel kennis over bepaalde onderwerpen.
Maar goed dat is ook maar mijn mening en ervaring. N=1.
Verjaring: eens. Wil je het toch zelf bewaren? Maak dan maar printscreens of zo.