Hanmar schreef:Nu wordt hier steeds gesproken over een uitzondering, maar dat is niet helemaal correct. Al langere tijd modereren we namelijk juist op [CV] ook op het aansnijden van 'Viruswaanzin'-achtige zaken in andere topics dan het discussietopic dat daarvoor bedoeld is. Nu staan we een extra topic toe om het specifiek over niet-vaccineren te hebben. Ik snap heel goed dat daar tegenstand tegen is en ik vind het ook een moeilijke afweging, maar het is niet zo dat we alleen één kant op modereren - in veel andere topics verwijderen we juist posts van gebruikers die anti-covid/maatregelen/vaccins posten om de ruimte te bieden aan mensen om het over die zaken te hebben zonder dat dat uitmondt in een wel/niet discussie.
Ik vind het prima dat hier een discussie gevoerd wordt over het modbeleid en het is zeker niet het geval dat dit in steen gebeiteld staat en niet veranderd kan worden. Als breed aangegeven wordt dat iets niet werkt, kunnen we dat veranderen. Wel vind ik belangrijk dat hierbij de juiste feiten aangehaald worden: we modereren zeer actief op, bij gebrek aan beter woord, 'anti-covid19' posts.
Er wordt gesproken van [CV] als uitzondering, niet van dit specifieke topic.
Daarnaast, waarom worden berichten meteen zonder waarschuwing verwijderd? Ik begrijp dat echt niet. Dat draagt nergens aan bij en het is op dit moment lukrake censuur vanuit de moderators...