Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:En KNHS vertegenwoordigers zijn er ook echt wel op bokt.
Laat die zich dan eens melden, zou fijn zijn.
Loretta schreef:_Penotti schreef:En KNHS vertegenwoordigers zijn er ook echt wel op bokt.
Laat die zich dan eens melden, zou fijn zijn.
Wat ik begrepen heb van dit specifieke geval is dat de tuigpaardenverenigingen zich niet wilden conformeren aan de eisen van de KNHS mbt. Dierenwelzijn. Ze zijn daarom zelfstandig verder gegaan. Voor D&R was dit dan een kans voor open doel.
MCE schreef:deze reactie is dat "van horen zeggen" of bent u er zelf als knhs official bij betrokken geweest??
Penotti vraagt nl. dat de knhs vertegenwoordigers zich melden
Loretta schreef:MCE schreef:deze reactie is dat "van horen zeggen" of bent u er zelf als knhs official bij betrokken geweest??
Penotti vraagt nl. dat de knhs vertegenwoordigers zich melden
Nieuwsberichten.
Dus ik zou het ook fijn vinden wanneer iemand van het KNHS zich meldt of dat de KNHS met en reactie naar buiten zou komen.
Loretta schreef:MCE schreef:hierover is al veel volgeschreven, en nee de knhs gaat niet naar buiten komen, dat is mijn eigen ervaring vanuit het verleden
Ergens ook wel begrijpelijk want er is zelfs met rechtszaken gedreigd.
Pipodipo schreef:Wat ook heel grappig is, is dat er ideeen geopperd worden die dan kennelijk van 'bovenaf' moeten worden doorgevoerd, terwijl bokt toch een forum is waar de gebruikers de vorm en inhoud bepalen. Dus: wil je iets anders, of wil je iets opzetten dat inhoud toevoegt, doe het gewoon.
elnienjo schreef:Ik denk dat paardenmensen elkaar niet meer moeten afvallen als ze een andere standaard verkiezen voor hun eigen paardenhobby. Dat is alleen maar meer brandstof voor de paardensportonvriendelijke partijen die elk gebruik van een dier afkeuren.
hoefnageltje schreef:Wat Bokt kan:
voorlichting geven.
Niet in de zin van dit moet of dit mag niet, maar uitleggen wat de gedachtegang is van de verschillende zienswijzen.
Grootste probleem is naar mijn mening dat het eigenlijk al fout loopt bij het kennismaken met het paardrijden op maneges.
Zo lang er maneges zijn waar de paarden amper buiten komen, dan zullen de mensen die daar leren paardrijden niet beter weten. Nog erger vind ik het als die maneges dan wel de nodige FNRS sterren hebben, door die sterren denken mensen dan dat die manege dus "goed" is.
(ik roep niet: "24/7 buiten moet", maar "22-23 uur op stal en de rest van de tijd rondjes lopen in de les" vind ik toch echt niet diervriendelijk. Er zit nog een hele wereld tussenin.)
De meeste beginkennis wordt op maneges opgedaan. Dáár zou het dus vanaf het begin af aan goed moeten gaan. Anders wordt wat daar is geleerd voor veel mensen de norm, want "zo hoort het".
Elisa2 schreef:Dat was ook mijn gedachte: https://petities.nl/petitions/pak-misst ... ?locale=nl
hoefnageltje schreef:Wat Bokt kan:
voorlichting geven.
Niet in de zin van dit moet of dit mag niet, maar uitleggen wat de gedachtegang is van de verschillende zienswijzen.
Grootste probleem is naar mijn mening dat het eigenlijk al fout loopt bij het kennismaken met het paardrijden op maneges.
Zo lang er maneges zijn waar de paarden amper buiten komen, dan zullen de mensen die daar leren paardrijden niet beter weten. Nog erger vind ik het als die maneges dan wel de nodige FNRS sterren hebben, door die sterren denken mensen dan dat die manege dus "goed" is.
(ik roep niet: "24/7 buiten moet", maar "22-23 uur op stal en de rest van de tijd rondjes lopen in de les" vind ik toch echt niet diervriendelijk. Er zit nog een hele wereld tussenin.)
De meeste beginkennis wordt op maneges opgedaan. Dáár zou het dus vanaf het begin af aan goed moeten gaan. Anders wordt wat daar is geleerd voor veel mensen de norm, want "zo hoort het".
Sosha schreef:Elisa2 schreef:Dat was ook mijn gedachte: https://petities.nl/petitions/pak-misst ... ?locale=nl![]()
Nu moeten we deze link natuurlijk wel met z'n allen goed onder de aandacht brengen.
anjali schreef:Bokt kan niets doen,maar de individuele Bokkers wel,door het goede voorbeeld te geven.
Sclimpre schreef:anjali schreef:Bokt kan niets doen,maar de individuele Bokkers wel,door het goede voorbeeld te geven.
Dat is zeker waar. Ik denk dan spontaan aan motorcrossers die als je hen tegenkomt heel vaak stoppen, motor stilleggen en pas terug starten als je met je paard voorbij bent. Motorcrossen is lawaaierig, het stinkt en maakt veel stof, maar iedere keer dateen motorcrosser iemand vriendelijk behandelt creëert die goodwill voor zijn sport. Ik denk dat wij als ruiters daar nog iets kunnen van leren.
Sclimpre schreef:Ik denk dus dat het bij de motorcrossers ergens afgesproken is om goodwill te creëren tov hun sport.
Elisa2 schreef:hoefnageltje schreef:Wat Bokt kan:
voorlichting geven.
Ja daar ben ik het wel mee eens, mijn ouders zijn ooit begonnen bij een manege waar paarden altijd naar buiten moesten in groepen en waar paardvriendelijkheid hoger in het vaandel stond dan ruitervriendelijkheid soms. Maar dat heeft ze wel goed gevormd.
Hoe kunnen we daar constructief mee aan de gang? D&R opperde het idee om bitloos rijden in te voeren op de manege. Dat vind ik wel een goed idee, verplichte zitlessen erbij en de paarden en pony's minimaal 4u per dag naar buiten in groepsverband.