Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Maar in een oud topic kom je toch zelden, dan krijg je al een mededeling dit topic is 2 weken oud.
Hoeveel informatie die daar dan stond is dan nog relevant?
Mondy schreef:Mbt bespreken van de ban n.a.v de avatar. Als er dan informatie wordt gedeeld deel dan ook het volledige.
Het gaat er niet om welke mod het bericht heeft verstuurd en of die mod en degene van de avatar elkaar al kennen of niet.
Het verstuurde bericht is een bericht vanuit ons allen en is verstuurd door de mod die hem op dat moment op kon pakken.
Dat door een avatar een gebruiker zomaar een ban krijgt is eveneens niet waar. En ja er wordt gevraagd om deze te verwijderen.
In een tijd waarin dat makkelijk kan. Verwijderen is nog geen 2 seconden werk ook als je op bokt aanwezig bent en reacties plaatst.
Om dat bij het team neer te leggen is dan geen eerlijke reactie als je het mij vraagt.
De vraag wat aanstootgevend is vind ik een oprecht goede vraag. Niet alleen vanuit het team is dat soms erg lastig om te bepalen wanneer we het als aanstootgevend zien maar ook als gebruiker.
Ik vind het ook een goede vraag en hoop dat er met z'n alle op een respectvolle manier naar gekeken kan worden.
Let wel. Uiteindelijk heeft elke pagina/website/bedrijf/enz enz natuurlijk regels. Als die uiteindelijk niet passen ergens bij zouden die ergens anders wel weer beter kunnen passen toch ?
Voor mijzelf dan de vraag, en dan als persoon en niet vanuit het team, als bepaalde onderwerpen zoals seks e.d. liever niet een te groot podium krijgen (wat ikzelf als gebruiker bijv prima zou vinden) waarom zou het zoeken van de antwoorden of plaatsen om verhaal te doen op een ander forum geen optie kunnen zijn ?
Ook zie ik reacties mbt gebruikers waar je niks van wil lezen.
Maar ook hier de oprechte vraag waarom deze gebruikers niet op de foeilijst gezet wordt?
Als gebruikers op een vervelende manier aanwezig zijn en zich niet gedragen dan komt daar actie op. Maar gebruikers die zich gedragen maar wellicht niet op de manier die je zelf graag zou willen is op die manier een makkelijke oplossing voor.
In plaats daarvan zien we ook dat er bepaalde gebruikers pesterij over zich heen krijgen. Welke gebruiker dan ook. Welke mening je ook hebt. Dat is verre van ok. Doet het forum geen goed. Doet de persoon waar t bij gebeurd geen goed maar het is ook niet nodig.
Dat gezegd hebbende: in veel topics zien we ook veel fijne discussies lopen. Het kan er soms pittig aan toe gaan als er iets voorvalt mbt de voorbeelden die ik hier in het topic voorbij zie komen maar vaak lossen we het met zn alle goed op.
Dus extra meningen met hoe jullie het anders zouden willen zien hier of op een andere manier is altijd fijn.
Mondy schreef:Wat zou volgens jou niet geplaatst mogen worden ?
...<knip>...
Begrijp ik dan een beetje waar je op doelt ? Als ik er nog naast zit dan laat het gerust weten ! Jullie gaan zo vlot dat ik probeer eea er tussenuit te vissen.
Mondy schreef:Waarom zouden wij een avatar moeten aanpassen?
Mondy schreef:Waarom zouden wij een avatar moeten aanpassen ? Dat zou toch omgekeerde wereld zijn ? Daarbij gok ik dat dat juist meer tegengas gaat geven.
Als er een berichtje komt vanuit onze kant met dat we de avatar niet vinden passen en of je die wil weghalen binnen een bepaalde tijd is naar mijn mening een normale reactie. Dan weet je meteen dat een avatar op die manier niet helemaal de bedoeling is en kan je zelf een nieuwe zoeken als je wilt.
Er hangt niet automatisch een ban aan vast als je dat niet doet trouwens. Dat is een verkeerd beeld. Maar in dit geval was wel duidelijk wat de bedoeling was en wanneer. Als er in de tussentijd ook gewoon gereageerd wordt in topics is de conclusie wel veilig te stellen dat 2 sec avatar weghalen ook kan.
De tijd die ervoor stond is ook ruim genomen.
Telpeva schreef:Offtopic,
Wat ik zelf wel interessant is van sommige andere websites (marktplaats geloof ik? Pin mij er niet op vast) , is dat je na x periode een mailtje krijgt met daarin: je advertentie (of topic dan, in geval van bokt) is nu een maand oud, is hij nog relevant en moet het blijven staan of kan hij worden verwijderd?
Dan kan je de keuze bij de users zelf laten of ze hun eigen topic wel of niet willen houden. Dan kan je als team zelf instellen of je zulke mails automatisch 1 maand, 1 jaar, 3 jaar (of vul maar wat in) na datum van het plaatsen van de OP wilt versturen. Dan vallen er geen gaten, want hele topics gaan zo weg.
brokjes schreef:Telpeva schreef:Offtopic,
Wat ik zelf wel interessant is van sommige andere websites (marktplaats geloof ik? Pin mij er niet op vast) , is dat je na x periode een mailtje krijgt met daarin: je advertentie (of topic dan, in geval van bokt) is nu een maand oud, is hij nog relevant en moet het blijven staan of kan hij worden verwijderd?
Dan kan je de keuze bij de users zelf laten of ze hun eigen topic wel of niet willen houden. Dan kan je als team zelf instellen of je zulke mails automatisch 1 maand, 1 jaar, 3 jaar (of vul maar wat in) na datum van het plaatsen van de OP wilt versturen. Dan vallen er geen gaten, want hele topics gaan zo weg.
Je moet als gebruiker ook je reacties op andermans topics kunnen verwijderen.