[CENTRAAL] Flarumtesters - Error en fouten topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kever

Re: [CENTRAAL] Flarumtesters - Error en fouten topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:03

Ook via PC (Windows 10 / Chrome) alleen op de inlogpagina Flarum (zie geen verschil in uiterlijk met de oude bokt, alleen 'powered by flarum' onderaan de pagina). Waar ik daarna op klik, maakt niet uit, direct terug naar php (weer onderaan de pagina te zien).

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:07

Mijn Flarum werkt nog steeds niet.. zowel mobiel als laptop, beide chrome.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:11

Luceos is er achteraan waarom het niet lukt.
We hebben wel rond half 12 een kleine dip gezien maar dat komt misschien door teveel testers bij elkaar.
De chat heeft ook wat kuren door iets te veel reacties na elkaar.
Hopelijk vinden ze waar het aan zal liggen want het is een gedoe zo :(

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:22

Ik heb de enquête gehad en mocht door. Heb alleen de link weggeklikt. Hoe kom ik er nu in :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:25

Boterbloem90 schreef:
Ik heb de enquête gehad en mocht door. Heb alleen de link weggeklikt. Hoe kom ik er nu in :+

Nu moet je geduldig wachten tot het nieuwe forum live gaat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:28

Boterbloem90 schreef:

Even opnieuw enquete openen, je gebruikersnaam invoeren, niks invullen en doorklikken!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:30

@luceos en ik spelen een deel van de tijd ook kinderopvang 👶 Daardoor iets minder focus en snelheid in het oplossen van e.e.a.

@emmavz Klopt, maar PHP is de programmeertaal, Flarum is ook in PHP geschreven net als phpBB. Maar ik begrijp de verwarring.

Ondertussen lijkt het login probleem bij een aantal mensen opgelost maar nog niet iedereen. Er lijken twee verschillende problemen te zijn. We speuren verder 🔍

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:34

Bij mij ligt het forumprobleem vanaf het moment dat ik mijn eigen berichten ga bekijken. Maar verder verschilt het forum helemaal niks met de oude ook, klopt dat? Ik zit voor nu weer op de oude, want ik klik echt 10 miljoen keer op eigen berichten tijdens het op bokt zitten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:39

@jorex Dat is vreemd? De eigen berichtenfunctie in Flarum zou gewoon binnen Flarum moeten blijven :?

Heb je in phpBB een afwijkende layout ingesteld staan of gewoon Bokt5?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:47

Ik merkte ook dat ondanks dat ik de normale layout zag, Flarum verdwijnt uit de url zodra ik naar mijn berichten ging of naar de homepage.

Even kijken of er nu iets veranderd is!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:51

Dat probleem heb ik dus ook in Firefox en in Chrome (op de pc), via de link bokt.nl/flarum kom ik wel in Forums (powered by Flarum), en van daaruit kan ik topics openen. Zodra ik echter klik op Nieuws of Eigen berichten (beiden bovenaan de pagina) dan lig ik overal weer uit (powered by phpBB).
En inderdaad dus nog steeds de oude bokt-lay-out, en zgn chats e.d. nergens te bekennen :\

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:51

BartVB schreef:
@jorex Dat is vreemd? De eigen berichtenfunctie in Flarum zou gewoon binnen Flarum moeten blijven :?

Heb je in phpBB een afwijkende layout ingesteld staan of gewoon Bokt5?

Gewoon bokt5. Ik zit op mijn lenovo laptop aan een internetkabel met Chrome. En hij doet het nog steeds als ik op eigen berichten gaat ie meteen terug naar de oude. En bij actieve onderwerpen ook. En eigenlijk bij alles in de bovenste balk. Privéberichten etc.
Bij mij inderdaad ook geen enkele verandering met oud, geen chats.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:55

Ik krijg geen enquete hoor

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 13:58

Hier exact het zelfde probleem als Jorex, Geen verandering met het oude bokt en ook geen chatbox gezien.

Luceos
Developer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:24

Allereerst bedankt voor het geduld! Ik heb het gevoel dat we inmiddels goed de mogelijke oorzaken in kaart hebben. Momenteel loopt het onderzoek om deze los na te lopen; isolatie is mij niet meer vreemd dus zou dit ook niet zo lang hoeven duren :')

- @bartvb kijkt momenteel naar een mogelijk probleem met de versleuteling van Flarum. Deze loopt net iets anders waardoor cookies in specifieke browsers onverwacht verloren gaan.
- Ik onderzoek momenteel een mogelijk probleem door de oudere layouts, deze keuze in het profiel kan wellicht bij Flarum voor incorrecte voorkeuren gezorgd hebben betreffende de chat.
- Er is nog een andere mogelijkheid, die we willen uitzoeken, gaande over de "Powered by Flarum" balk. Aangezien we de templates (layouts) periodiek syncen, kan het zijn dat deze regel zich onverwacht reset. Dit lijkt ook vooral een probleem wanneer de cache (aan de kant van de server) verlopen is.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:25

Luceos schreef:
Allereerst bedankt voor het geduld! Ik heb het gevoel dat we inmiddels goed de mogelijke oorzaken in kaart hebben. Momenteel loopt het onderzoek om deze los na te lopen; isolatie is mij niet meer vreemd dus zou dit ook niet zo lang hoeven duren :')

- @bartvb kijkt momenteel naar een mogelijk probleem met de versleuteling van Flarum. Deze loopt net iets anders waardoor cookies in specifieke browsers onverwacht verloren gaan.
- Ik onderzoek momenteel een mogelijk probleem door de oudere layouts, deze keuze in het profiel kan wellicht bij Flarum voor incorrecte voorkeuren gezorgd hebben betreffende de chat.
- Er is nog een andere mogelijkheid, die we willen uitzoeken, gaande over de "Powered by Flarum" balk. Aangezien we de templates (layouts) periodiek syncen, kan het zijn dat deze regel zich onverwacht reset. Dit lijkt ook vooral een probleem wanneer de cache (aan de kant van de server) verlopen is.

Als je dan toch bezig bent, stuur mij die enquete is! Ik wacht al sinds 10 uur!

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:30

Afbeelding

Krijg nog steeds dit

Luceos
Developer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:31

Sorry @Divers,

Ik ben even zoet met het achterhalen van deze issues. Misschien dat iemand anders in het team zo lief is je de enquete te sturen. #daslief :o

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:32

Luceos schreef:
Sorry @Divers,

Ik ben even zoet met het achterhalen van deze issues. Misschien dat iemand anders in het team zo lief is je de enquete wilt sturen. #daslief :o

Ik heb haar zojuist de PB gestuurd! :j

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:39

Ah lief NadjaNadja! Helaas ziet Bokt er nog precies hetzelfde uit maar ik heb wel even lol gehad met de enquete _O-

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:57

De link in de enquête lijkt bij mij ook niet ok. BLijf ondanks meerdere keren inloggen op de PHPBB komen ipv Flarum.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 14:59

Fijn om te zien dat er wel steeds meer testers wel op flarum kunnen maar nog steeds niet helemaal ok dus.

Moet zeggen dat ik het gebruik van de chat wel netjes vind gaan +:)+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:02

Mondy schreef:
Fijn om te zien dat er wel steeds meer testers wel op flarum kunnen maar nog steeds niet helemaal ok dus.

welke chat >;)

Ik kap ermee hoor, ga voorgoed van bokt af als jullie overgaan op flarum. Ik ben er helemaal klaar mee. |o
Laatst bijgewerkt door Jorex op 01-04-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:02

Ik kan ook niet op flarum, zowel op de telefoon als op de laptop niet.
Telefoon zit ik op Chrome en op de laptop via firefox.
Heb onderaan ook gewoon Powered by phpBB staan. -O-

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 15:04

Jorex schreef:
Mondy schreef:

welke chat >;)

Ik kap ermee hoor, ga voorgoed van bokt af als jullie overgaan op flarum. Ik ben er helemaal klaar mee. |o

Nou zeg :')