Met lede ogen...

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:36

Citaat:
Dat dier waar het om ging, zal nu zo langzamerhand bezweken zijn (bij wijze van).

Dat vind ik dan nog wel het meest jammere, niet weten hoe het nu met dat dier gaat omdat het topic op slot is.

superpony

Re: Met lede ogen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 14:13

Nederland is een vrij land en mensen mogen hier een mening hebben. Een beetje op elkaar letten zou ook niet zo erg moeten zijn. Je leest en hoort te vaak dat mensen, kinderen, dieren verwaarloosd of mishandeld worden en niemand het door had of iets deed.

Ik heb gereageerd in het topic waar het min of meer over gaat en werd laatst per pb lastig gevallen door de hele kundige pension houdster van dat paard. Ik ben daar helemaal niet van gediend en ook absoluut niet onder de indruk. Het viel allemaal wel mee...........Dan weet je dus gelijk in wat voor omstandigheden zo iemand staat.
Een volwassen iemand moet zelf betere keuzes maken, maar helaas denkt iedereen maag een paard te mogen hebben en zoekt men dan de budget plekken die vaak niet voldoende zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 14:16

NadjaNadja schreef:
Ik heb het idee dat het steeds meer van de oorspronkelijke vraag van TS wegdrijft en steeds verder op nuances ingaat en ik denk dat dat niet heel verstandig is. Ik heb even de vraag van de TS uit de openingspost geciteerd:
Citaat:
Situaties als deze zijn niet in één regel te ondervangen maar kunnen we aub de afspraak maken om zo’n topic te sluiten en de betreffende TS geen platform te bieden? Of in ieder geval maatwerk te leveren, als modteam tijdig te bekijken of het de moeite is een dergelijk topic open te houden?

De vraag of we een afspraak kunnen maken om zo'n topic te sluiten en de betreffende TS geen platform te bieden, heeft te maken met een subjectief oordeel. Het is dan aan de moderators om te beoordelen of de TS op een juiste manier handelt of niet. En dan komen we wederom bij de vraag terecht: wat is juist en wie bepaalt dat?

Nu is hier een aantal keer geopperd dat het 'voldoende juist' is als er een dierenarts bij betrokken is. Echter heeft de geschiedenis uitgewezen dat er ook dan gebruikers zijn die vinden dat het niet op de juiste manier gaat. Dierenartsen zijn immers ook "maar" mensen, die zaken op verschillende manier kunnen benaderen en die zelfs fouten kunnen maken.

De volgende vraag is of we als modteam kunnen bekijken of het de moeite waard is om een dergelijk topic open te houden. Eigenlijk doen wij dit als modteam al, maar blijkbaar niet op de manier zoals een aantal van jullie zou willen zien. En ook hier komt het terug op een subjectief oordeel: wij moeten dan gaan bepalen of iets de moeite waard is om open te houden. Daarnaast heb je in deze ook te maken met heel veel partijen en kan het dus voor de ene partij (bijvoorbeeld de TS) wel de moeite waard zijn, maar voor een aantal gebruikers niet. Hoe bepalen we dan wat zwaarder weegt? En, is dat wel aan ons?

De vorige pagina's ging het veel over persoonlijke aanvallen, respect hebben voor elkaar, etc. Ik besef dat ik hier zelf ook in zekere zin op aangestuurd heb, maar het was niet mijn bedoeling om daar zo diep op in te gaan. Ik zou dus ook graag terug willen naar de oorspronkelijke vraag van TS en daarnaast zou ik graag aan de rest willen vragen: wat voor aanpak zouden jullie graag willen zien? En hoe zou je dit zo concreet mogelijk maken?

Ik zie niet in wat er mis mee is om als mods en beheer te beslissen dat een bepaald topic dicht moet vanwege de handelswijze of gebrek daaraan van een TS richting haar dier. Die besluitvorming lijkt me inderdaad aan jullie, dat is toch onderdeel van je taak? Topics over seks, geweld, automutilatie en andere heftige zaken worden ook maar in zeer beperkte mate toegestaan, daarin wordt ook een beslissing gemaakt door het team op basis van subjectieve overwegingen.

In mijn modtijd zijn er zelfs bepaalde avatars verboden omdat ze niet binnen het karakter van bokt pasten. En ja, dan vind de een dat het team te pietluttig is en de ander vind dat een goede zaak, dat houdt je toch.

En soms zijn zaken helemaal zo subjectief niet, kan een blinde nog zien dat een dier hard achteruit holt terwijl een TS aangeeft niet of nauwelijks te gaan ingrijpen. Maar wel updates met fotomateriaal blijft plaatsen waaruit de aftakeling van het dier overduidelijk blijkt. In dergelijke overduidelijke gevallen vind ik het echt aan bokt om daar geen platform aan te bieden.

En over dat pb verhaal: het verbaasd me enorm dat diverse mods nu ineens geen idee hebben wie het betreffende topic gesloten heeft. Dat staat gewoon bij het slotje en is vast ook vermeld achter de schermen waar dat topic ongetwijfeld besproken is. Dus wat is de moeite je collega dan even een heads up te geven ipv voor de schermen een doelloze discussie met de pb-er aan te gaan en vervolgens bijzonder flauw te gaan pushen dat het ontopic moet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:45

Bokt meet met 2 maten of meer zelfs.

Het is een paarden forum, maar ook met huis, tuin en keuken rubrieken, sociale en humaan medische rubrieken.

Veel jongeren kunnen hier ook redelijk anoniem vragen stellen en info halen. Maar vragen over sex en drugs zijn bijna uit den boze, terwijl dat ook onderwerpen zijn die bij het leven horen. Als je begint over blowen is dat opeens niet legaal en mag daarover niet gesproken worden. Oke, prima, maar dieren mishandelen en verwaarlozen mag ook niet.

En van die duizenden bokkers weet je sowieso niet wat ze allemaal uitvreten. Al die mensen kunnen echt niet allemaal heilig zijn. Daar kan Bokt zelf niks aan doen, maar of alles moet besproken kunnen worden, of je maakt harde regels en dan kan het gewoon niet. Dan wordt het een pret forum. Maar niet het een wel en het ander niet, naar eigen voorkeuren van Bokt medewerkers.

We leven nog steeds in een vrij land en dat lijken mensen soms niet te begrijpen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:19

superpony schreef:
Nederland is een vrij land en mensen mogen hier een mening hebben. Een beetje op elkaar letten zou ook niet zo erg moeten zijn. Je leest en hoort te vaak dat mensen, kinderen, dieren verwaarloosd of mishandeld worden en niemand het door had of iets deed.

Ik heb gereageerd in het topic waar het min of meer over gaat en werd laatst per pb lastig gevallen door de hele kundige pension houdster van dat paard. Ik ben daar helemaal niet van gediend en ook absoluut niet onder de indruk. Het viel allemaal wel mee...........Dan weet je dus gelijk in wat voor omstandigheden zo iemand staat.
Een volwassen iemand moet zelf betere keuzes maken, maar helaas denkt iedereen maag een paard te mogen hebben en zoekt men dan de budget plekken die vaak niet voldoende zijn.

Jij ook al?
Ik dus ook. Voelde zich blijkbaar behoorlijk op de tenen getrapt.
En dat zou niet nodig zijn als alles op orde is denk ik dan maar.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 06:54

_Penotti schreef:
Citaat:
Dat dier waar het om ging, zal nu zo langzamerhand bezweken zijn (bij wijze van).

Dat vind ik dan nog wel het meest jammere, niet weten hoe het nu met dat dier gaat omdat het topic op slot is.

Dit vind ik dus ook, uiteindelijk worden die topics gesloten.
Ik zou toch graag willen weten hoe het met die dieren afgelopen is.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:57

Ik ben toch even nieuwsgierig. Ik weet dat er eigenlijk geen individuele gevallen besproken moeten worden, maar is dit topic gesloten vanwege ervaringen en overleg a.d.v bijvoorbeeld punten in dit topic? [BB] Mijn nieuwe zwarte gevleugelde vriend <3

Mocht dit niet gewenst zijn mag een mod mijn reactie verwijderen, maar ik vind het met dit soort onderwerpen wel fijn om te weten hoe moderators omgaan met dit soort moeilijke punten en in hoeverre besproken punten meegenomen worden. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:09

Specifieke acties bespreken is inderdaad niet de bedoeling, maar in kader van we kunnen wel wat leren en ik vind het niet erg om antwoord te geven, hier het antwoord:

In vele gevallen is het topic bij ons al onder de aandacht (Algemeen 2 leest elk nieuw topic en besluit of deze mogelijk pittige reacties kan oproepen of niet), vaak worden dit soort topics ook nog eens extra onder de aandacht gebracht door gebruikers of collega's die TeMMen.

Dit topic lezen wij dan actief mee en in dit geval is er besloten dat wij aan de veilige kant van de wet willen zitten. Er was in het topic veel onduidelijkheid of dit nu wel of niet toegestaan is en (ook in overleg met TS) is besloten om dit topic niet te laten staan.

Omdat wij ook niet alle wijsheid in pacht hebben, lezen wij inderdaad de adviezen, links naar wetten etc voordat wij een beslissing maken. Dit is niet zomaar een beslissing van "oeps, Bokkers vinden dit niet kunnen, slotje erop :wave: " Bij wijze van :D

Ik hoop hiermee een wat beter beeld te hebben gegeven van deze specifieke actie, dit doen wij natuurlijk ook bij andere soort topics. We proberen ons zo goed mogelijk in te lezen, af te wegen wat het waard is het topic te laten staan (Komt het nog weer goed? Kan het informatief worden? Is dit iets wat thuis hoort op Bokt? Past het binnen de regels die wij hanteren?)

En nee wij meten overigens niet met 'twee maten' zoals ik zo vaak voorbij zie komen, wij modereren OP maat. Dit houdt in dat wij elk topic afwegen, bekijken, bespreken op individueel gebied. Het ene topic loopt beter (dit kan bijvoorbeeld door een leergierige en vriendelijke TS komen) en sommige topics lopen totaal uit de hand (weer het voorbeeld van een TS of dat het speelt bij Bokkers die reageren, dat het dichtbij henzelf komt)

Veel factoren, dus OP maat en niet met twee maten :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:15

Dankjewel voor de verduidelijking, [***]. :j Ik merk dat modereren betreft dierenwelzijn en legaliteit er soms nog wat dingen ter discussie staan, dus ik was even nieuwsgierig. :D