Nikass schreef:Nou dan ga je er nog even op door
Nee ik heb al gewonnen.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lieveli schreef:Kun jij dat bericht echt met droge ogen schrijven? Dat vind ik heel knap. En de ironie ontgaat me niet. Maar, as you like
quera schreef:Maar dees_daan dat is toch prima, niemand verplicht je te doneren.
lieveli schreef:Citaat:Wat niet (meer) mag is
- benoemen dat je hebt gedoneerd,
- anderen oproepen dat te doen
- verwijzen naar de inzameling met bijvoorbeeld hoeveel geld er al is opgehaald en
- of het op FB of andere kanalen gedeeld mag worden.
Zo ik heb het even puntsgewijs opgeschreven. Ik kan me voorstellen dat je niet hoeft te melden dat je hebt gedoneerd en dat anderen moeten doneren. Vooral dat laatste vind ik onzin, ieder moet dat voor zich bepalen.
Maar dat je niet mag zeggen hoeveel er al is opgehaald vind ik onzin, dat slaat als een tang op een varken. En als mensen vragen of het op Facebook gedeeld mag worden kan ik me niet voorstellen dat mensen daar sociale druk van ervaren of dat ongemakkelijk vinden.
khirshanta schreef:Het is voor ons als team geen pretje- zo'n prachtig initiatief, zo'n hartverwarmende saamhorigheid... en dan dat in de kiem moeten smoren.
Waarom? Vanwege vervelende ervaringen inderdaad. Niet alleen mensen die beloven, maar niet betalen, maar ook mensen die uit goedwillendheid gevoellige informatie prijsgeven, of mensen die (ernstig) misbruik maken van de goedheid van Bokkers.
mvdende schreef:Om te voorkomen dat er te veel "onzinnige" (Want voor degene die het geld zou ontvangen is de reden wel zinnig) doneer topics komen, snap ik heel goed dat de grens op nooit blijft staan.
mvdende schreef:Ik reageer op de persoon boven mij.
Maar wanneer is een situatie dan erg genoeg om wel veel reacties en dus donaties te krijgen? Natuurlijk staat een terminaal ziek iemand op 1, maar wie of wat staat er op 2? Wordt het dan geen vriendjespolitiek ? De ene bokker met een paard met peesblessure krijgt wel donaties omdat hij/ zij een bekende populaire bokker is en de volgende bokker met hetzelfde probleem, krijgt misschien helemaal niets omdat deze persoon weinig op bokt plaatst of omdat het een onpopulaire bokker is door zijn/ haar mening. Maar het feit blijft dat er 2 paarden zijn met een peesblessure, en dat deze paarden voor beide bokkers zeer belangrijk zijn.
Gini schreef:mvdende schreef:Om te voorkomen dat er te veel "onzinnige" (Want voor degene die het geld zou ontvangen is de reden wel zinnig) doneer topics komen, snap ik heel goed dat de grens op nooit blijft staan.
Ik ben nooit zo voor een alles of niets-beleid. Facebook hanteerde dat ook betreffende naakt. Naakt mocht niet en ze lieten robots de inhoud van Facebook hierop checken. Zodoende werden ook foto's van borstvoeding en schilderijen van Rubens onder de noemer 'ongepaste inhoud' van Facebook verwijderd. Hier kwam protest op en Facebook heeft zijn beleid aangepast.
Ik denk dat we allemaal humaan genoeg zijn om het verschil te zien tussen 'hey, ik ben 13 jaar en ik krijg geen Iphone X van mijn ouders. Kunnen jullie hier geld droppen?' en het verhaal van bv. quera (dat initieel zelfs geen donatietopic is).
Uiteraard ga je dan het welgekende 'ja maar, jullie meten met 2 maten' te horen krijgen, maar duizend keer liever dat dan robotisering (ik detecteer dit woord --> verwijderen).
mvdende schreef:Ik reageer op de persoon boven mij.
Maar wanneer is een situatie dan erg genoeg om wel veel reacties en dus donaties te krijgen? Natuurlijk staat een terminaal ziek iemand op 1, maar wie of wat staat er op 2? Wordt het dan geen vriendjespolitiek ? De ene bokker met een paard met peesblessure krijgt wel donaties omdat hij/ zij een bekende populaire bokker is en de volgende bokker met hetzelfde probleem, krijgt misschien helemaal niets omdat deze persoon weinig op bokt plaatst of omdat het een onpopulaire bokker is door zijn/ haar mening. Maar het feit blijft dat er 2 paarden zijn met een peesblessure, en dat deze paarden voor beide bokkers even belangrijk zullen zijn.
mvdende schreef:Tuurlijk zit er veel verschil in. Maar wat in een situatie van bijvoorbeeld een hulphond.
1 bokker met een lichamelijke beperking, noem het eens een dwarslaesie, heeft een hulphond nodig. Zet een doneer actie op. Situatie ernstig genoeg voor veel bokkers om waarschijnlijk een klein bedrag te doneren. Het is voor een goed doel, dus het mod team laat deze actie toe.
Bokker 2 heeft de diagnose autisme, zit met zichzelf in de knoop en een hulphond zou meer ritme en regelmaat in z'n leven brengen. Er is van de buitenkant niets te zien en gelukkig heeft deze bokker er ook goede dagen tussen zitten. Op deze dagen is het autisme niet zichtbaar en gaat alles helemaal zoals het zou gaan zonder autisme.
Veel mensen zijn dan geneigd wel te doneren voor bokker 1, want de handicap is zichtbaar, maar niet voor bokker 2, "Want we hebben allemaal wel eens een dag dat het niet lekker loopt"
Terwijl bokker 2 de hulphond net zo hard nodig kan hebben als bokker 1.
Waar legt het mod team dan de grens?
Dit zijn natuurlijk voorbeelden, maar ik denk wel dat het verstandig is de of alles, of niets regel te hanteren. Je gaat namelijk anders mensen buitensluiten die net op een grensgeval zitten en dit is voor niemand fijn.
mvdende schreef:Het ging erover of doneer topics wel of niet toegestaan zouden moeten worden. Alles toestaan, niets toestaan of ergens een grens gaan trekken met wat wel en wat niet toegestaan is. Maar waar trekt het mod team dan de grens?