Ongepaste reacties.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:36

Tica, mooi gezegd en helemaal mee eens. Je kunt wel hekjes om een topic willen zetten en je ergeren aan andersdenkenden die 'jouw' topic binnen komen vallen, maar zolang er inhoudelijk gereageerd wordt door deze andersdenkenden en er niet op de persoon wordt gespeeld en geen fatsoensnormen worden overschreden valt dit volledig binnen het kader van een openbaar discussieforum. En je hebt de keuze jouw onwelgevallige reacties te negeren. Als jouw gelijkgestemden dat niet doen en wel in discussie gaan met de 'buitenstaanders' is dat hun keuze en dan wordt het topic wellicht een kant op getrokken die jou niet zint, maar zo gaat dat, een bepaald topic is niet het intellectueel eigendom van de ts en/of de doelgroep/medestanders van de ts, of dat nu kinderlozen, aanhangers van alternatieve therapieën of feministen zijn.

PdM, jouw opmerking over opvoeding ... werkelijk? Mensen die zich niet aan jouw ongeschreven regels houden hier op Bokt zijn dus in jouw ogen niet netjes opgevoed? Ik zal het aan mijn ouders melden :D

c_alsemgeest

Berichten: 20866
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:38

Askja schreef:
Tica, mooi gezegd en helemaal mee eens. Je kunt wel hekjes om een topic willen zetten en je ergeren aan andersdenkenden die 'jouw' topic binnen komen vallen, maar zolang er inhoudelijk gereageerd wordt door deze andersdenkenden en er niet op de persoon wordt gespeeld en geen fatsoensnormen worden overschreden valt dit volledig binnen het kader van een openbaar discussieforum.

Helemaal mee eens... en daar schort het juist aan bij de binnenvallers imo.

rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:48

OK. Ik ben om. Ik geef het toe. Soms is iets ongepast en zakt je broek af.
Lezen jullie mee in het onderwerp "Teken hier voor het donor referendum?"
Mijn broek is zojuist op mijn enkels gevallen.

Ja, ongepast is hier op zijn plaats vind ik.

c_alsemgeest

Berichten: 20866
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:49


rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:51

He, gelukkig c_alsemgeest, ik kan weer lopen.
pfffff

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:46

pien_2010 schreef:
Zo zie je dat hier dus verschillend over gedacht wordt. Er zijn meerdere mensen in dit topic die al hebben aangegeven bijvoorbeeld in alternatieve topics niet meer te reageren. En dit terwijl ik heel graag kennis zou willen uitwisselen. Door de tegenstanders van alles wat alternatief is, zucht ik meestal maar als er weer eens een voor mij, interessant topic langs kom en altijd klik ik het vroeg of later weer weg met een zucht (van daar gaan we weer).
Inderdaad is Bokt een groot forum. Ik ben graag op Bokt en voor mij is het het enige in sociaal medialand waar ik actief ben. Over het algemeen vind ik het openbare prima, want ik leer er ook van en dat is leuk.
Alleen vind ik het dus heel erg jammer dat we op Bokt met bepaalde onderwerpen zoals alternatief dus niet de diepte in kunnen gaan, dus dat ik er juist niet meer van leer. Vaak is zo'n topic al eerder doodgebloed doordat de mensen die er wel meer van weten zich terug getrokken hebben. Dus ja, met name alternatief topic zou ik erg graag in een besloten groep willen bespreken.

Anoniem schreef:
Als je gesloten wilt moet je een fb pagina openen LF een whatsapp groepje.
Daar ben ik dus totaal niet in geïnteresseerd. Ik wil graag met paarden mensen uitwisselen en ik wil dat graag op Bokt doen. Want alternatief is zo verschrikkelijk breed, valt zoveel over te vertellen. Daar komen we in elk geval op Bokt jammer genoeg niet aan toe.
Kijk ik zie heel vaak topics langs komen dat ik denk, daar heb ik totaal niets mee of denk totaal anders. Ik zal in zo'n topic nooit mijn mening opdringen, want joh laat mensen lekker het fijn hebben met elkaar. Er zijn echter mensen die dat niet kunnen en irritant zich opdringen in zo'n topic, waardoor die mensen die graag in zo'n topic aanwezig zijn zich terug trekken én het onderwerp dus niet de diepte in gaat.


Eigenlijk wel 'grappig'' want het valt me op dat TS dat zelf ook vaak doet :o.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:47

Jennyj01 schreef:
Dit is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Zo’n reactie van; dan gebruik je de foeiknop. Daar ging het toch niet over? Daarbij weet je helemaal niet of de rest zich het allemaal wel Oke vind.


Ik vind dit eigenlijk een hele goede opmerking van de foeiknop. Dan ben je toch meteen van het 'gezeur' af?

rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:04

rien10 schreef:
De meerwaarde is denk ik het ego van de poster oppoetsen @ Fitzroy.
Ik heb in her referendum topic gepost dat ik tegen referenda ben. Even heen en weer gepraat mer TS. Uitgelegd waarom etc. Na heb ik het idee dat ze snapt wat ik bedoel (en het nog steeds met mij oneens is). Dan verlaat ik het topic. Het gaat er mij niet om dat TS dezelfde mening als ik ga at krijgen, het gast mij erom dat ze snapt wat ik bedoel. En in fit geval was dat gisteren volgens mij zo. Dan stap ik uit dat topic.
Blijven schreeuwen dat ik het anders zie is zinloos. En dat vind ik dan “ongepast”.


En ik ben weer terug in het topic.
En ja TS doet, post, ongepast.
Ik ben om. Ik ga dit woord gebruiken in dat topic.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:05

Mars schreef:
Ik vind het ook jammer, steeds meer moeders in het kinderloze topic. Tegengas over mijn keuze krijg ik al genoeg in het dagelijks leven :') Het is lastig een plekje te vinden met gelijkgestemden.
Maar goed helaas is het nu eenmaal zo, gewoon negeren wat niet aanspreekt dan maar.

Waarom mensen de behoefte voelen zich te mengen in een topic waar ze totaal buiten de doelgroep vallen blijft mij ook een raadsel. Wellicht geeft het een stoer gevoel oid....


Omdat het openbaar is? Omdat een topic wel vermakelijk kan zijn? Omdat men het leuk vindt om ook de andere kant belicht te zien? Kan heel leerzaam zijn hoor :j. Het is de toon die de muziek maakt. Als je het oneens bent met elkaar maar op een nette, respectvolle manier met elkaar, what's the harm?

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:16

Ik zit ook in het kinderloze topic en heb 2 tienerdochters.Soms denk ik ook bij opmerkingen moet dat nou.Maar ik weet heel goed dat de bokker echt niet op straat kindjes in elkaar slaat.Ik ben zelf ook in het topic niet altijd even positief over mijn dochters(sorry meiden).Ook commentaar gehad van andere moeders over mijn opmerkingen over stoute tieners opsluiten in de stal of de kelder.Sommige moeders die dan in het topic komen kijken nemen dat weer te letterlijk.

Anoniem

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:19

Voor mij is iedereen in elk topic welkom.
Wat ik prettig vind is dat mensen daar wel in hun waarde worden gelaten: dus dring geen kinderen op in t kinderlozen topic. Ga niet constant vlees promoten in een vega topic.
In die zin lijken me dat normale fatsoensnormen

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:30

Sees schreef:
Mars schreef:
Ik vind het ook jammer, steeds meer moeders in het kinderloze topic. Tegengas over mijn keuze krijg ik al genoeg in het dagelijks leven :') Het is lastig een plekje te vinden met gelijkgestemden.
Maar goed helaas is het nu eenmaal zo, gewoon negeren wat niet aanspreekt dan maar.

Waarom mensen de behoefte voelen zich te mengen in een topic waar ze totaal buiten de doelgroep vallen blijft mij ook een raadsel. Wellicht geeft het een stoer gevoel oid....


Omdat het openbaar is? Omdat een topic wel vermakelijk kan zijn? Omdat men het leuk vindt om ook de andere kant belicht te zien? Kan heel leerzaam zijn hoor :j. Het is de toon die de muziek maakt. Als je het oneens bent met elkaar maar op een nette, respectvolle manier met elkaar, what's the harm?


Allemaal waar. Maar dan kan ik t nog steeds jammer vinden omdat ik t fijn vind om met gelijkgestemden van gedachten te wisselen.

Stel dat ik Ajax supporter ben zou ik mezelf wel kunnen bedenken dat een Feyenoordtopic binnenkomen met prachtige verhalen over Ajax wellicht niet echt op zijn plek is/niet relevant voor de posters daar. Kan het nog 100 keer openbaar zijn, kan ik nog zo respectvol zijn en zeggen dat ik mijn zegje mag doen want t is niet tegen de regels.. of ik kan ook zelf gezond verstand gebruiken en me bedenken dat de meeste Feyenoorders niet op mijn mooie Ajax verhalen zitten te wachten. T is maar net waar je dan voor kiest.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:33

Stel je nou voor het topic bewuste kinderloosheid. Het gaat daar nogal eens over de kinderen van anderen. Het feit dat ik zelf kinderen heb (of niet) houdt dan toch niet in dat ik geen mening heb over andere kinderen? Of dat ik vind dat mensen met kinderen misschien beter voor bewuste kinderloosheid hadden kunnen kiezen? Dan lijkt mij die mening redelijk gelijkgestemd.

Mars

Berichten: 33327
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:46

Soms gaat het daarover maar dus ook over de levensstijl op zich, reacties van de omgeving etc. En het is niet altijd makkelijk een leuke groep te vinden die er hetzelfde in staat. Input van moeders en kinderliefhebbers ervaar ik al in overvloed in t dagelijks leven :D
Nu negeer ik zelf de moeders en de kinderklets wel maar soms is t jammer als een topic dat voorheen fijn liep ineens een kant uit wordt getrokken. Is natuurlijk niet anders maar jammer vind ik t wel.

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:17

Ik snap ts ergens wel.
Laatst was er een topic van een bokker met cup AA, ze vroeg ervaringen met een borstvergroting omdat het haar leven zo beïnvloedt.
Dan komen er standaard bokkers die ts wijzen op dat borstvoeding misschien niet meer kan na de vergroting.
En er zijn serieus mensen die daar over zeuren, want borstvoeding is bewezen beter voor de baby dan flesvoeding.
Dan denk ik echt: pardon?
Laat ts lekker zelf bepalen of ze borstvoeding wil geven in de toekomst zeg, je kunt het melden maar daar stopt het wel.
Zelfs een keer het argument gelezen dat ze het echt niet moet doen, omdat ze nu écht nog niet op haar leeftijd kon weten of ze toch borstvoeding wil geven straks.
Stel nou toch dat ze dat dan toch graag wil, iets met moederinstinct en veel beter voor de baby en wie weet kreeg ze misschien wel spijt.
Ja, en dan krijgt ze spijt.
Nou dan moet ze flesvoeding geven, nou dan wordt het kind ook groot hoor.
Ik krijg als hopeloos kinderloze zelfs groene bulten van de pro borstvoeding clan, als ik het woord borstvergroting lees weet ik al dat dat gezegd gaat worden in het topic. :o
Dat zijn dingen die best jammer zijn, je laat niet in jezelf snijden als het je niet hoog zit denk ik.
Vaak meldt de ts zelf al dat ze zich bewust is van dat borstvoeding dan niet meer kan, maar toch moet er iemand zijn die er stellig overtuigd over begint.

rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:19

Nou, in dit geval kan ik me er toch wel iets bij voorstellen.
TS gaat in dit geval een operatie aan. En "snijden in een gezond lichaam" is toch een risico.
Dat zij daarop gewezen wordt, vind ik niet heel storend.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:54

Ja weet je, het blijft gewoon lastig want de een vindt het ongepast, de ander vindt het niet storend. Je houdt het niet tegen. Meer dan aangeven dat die opmerking niet past binnen het topic kun je niet doen. En anders inderdaad temmen of foeien. Dat zijn toch al zeer mooie tools om dit voor een groot deel te vermijden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:04

Ja en omdat iedereen opmerkingen anders interpreteert blijf je altijd in de situatie dat er opmerkingen worden geplaatst die jij ongepast of irritant vindt, en een ander niet. Ik stoor me bijvoorbeeld aan bokkers die bij elk woord dat niet in het plaatje past roepen dat het off topic is :roll:
Van die topics waar je volledig afgebrand wordt omdat je het niet eens bent met de meerderheid...
En zo heeft iedereen wat. Dat heet samenleving.
En hoewel het niet eenvoudig is en het me soms ook echt moeite kost probeer ik me dan te storten op de kunst van het mensergerjenieten ;)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 11-05-18 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:05

rien10 schreef:
Nou, in dit geval kan ik me er toch wel iets bij voorstellen.
TS gaat in dit geval een operatie aan. En "snijden in een gezond lichaam" is toch een risico.
Dat zij daarop gewezen wordt, vind ik niet heel storend.

Het ging niet om snijden in een gezond lichaam, maar om de borstvoeding.
Niet om de risico's van de operatie.
Dat laatste vind ik ook zeer terecht als men iemand daar op wijst.
Maar dit was puur gedram dat ze dan geen borstvoeding meer kon geven, en dat dat bewezen beter is voor een baby.
De pro-borstvoeding clan die ts gerust een schuldgevoel aanpraat over de keus dat ze kiest voor flesvoeding.

rien10
Berichten: 14959
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Ongepaste reacties.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:17

Nee, dat bedoel en wil ik inderdaad ook niet.
Meer zo van: houd je er rekening mee dat dit niet een klein dingetje is maar een heuse operatie?

Soort van moederlijke ongerustheid.

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:17

Prrrr schreef:
Stel je nou voor het topic bewuste kinderloosheid. Het gaat daar nogal eens over de kinderen van anderen. Het feit dat ik zelf kinderen heb (of niet) houdt dan toch niet in dat ik geen mening heb over andere kinderen? Of dat ik vind dat mensen met kinderen misschien beter voor bewuste kinderloosheid hadden kunnen kiezen? Dan lijkt mij die mening redelijk gelijkgestemd.



Oooh zeker, en zijn zoveel mensen die er nooit aan hadden moeten beginnen :j
Ik vind kinderen van andere 9 van de 10 keer ook stront vervelend, en ik hoop maar dat ik mijn kinderen wel goed opvoed en dat we andere zo min mogelijk tot last zijn.

Ben iets gaan lezen in het topic nav dit topic.
Ik zal er nooit gaan posten, maar ik denk dat het je als ouder wel realistisch houdt.

(Overigens wil ik ook niet dat mijn kinderen andere tot last zijn, toen wij naar mijn moeder gingen heb ik ze bang gemaakt voor de buren zodat ze geen herrie zouden maken :+ )

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 16:19

moonfish13 schreef:
rien10 schreef:
Nou, in dit geval kan ik me er toch wel iets bij voorstellen.
TS gaat in dit geval een operatie aan. En "snijden in een gezond lichaam" is toch een risico.
Dat zij daarop gewezen wordt, vind ik niet heel storend.

Het ging niet om snijden in een gezond lichaam, maar om de borstvoeding.
Niet om de risico's van de operatie.
Dat laatste vind ik ook zeer terecht als men iemand daar op wijst.
Maar dit was puur gedram dat ze dan geen borstvoeding meer kon geven, en dat dat bewezen beter is voor een baby.
De pro-borstvoeding clan die ts gerust een schuldgevoel aanpraat over de keus dat ze kiest voor flesvoeding.


Ik kan mij zo een bokker bedenken die bij die bv clan hoort.
Ik geef het zelf ook, maar ik zou het nooit iemand opdringen, dat zou nooit iemand mogen doen!

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 20:00

c_alsemgeest schreef:
Askja schreef:
Tica, mooi gezegd en helemaal mee eens. Je kunt wel hekjes om een topic willen zetten en je ergeren aan andersdenkenden die 'jouw' topic binnen komen vallen, maar zolang er inhoudelijk gereageerd wordt door deze andersdenkenden en er niet op de persoon wordt gespeeld en geen fatsoensnormen worden overschreden valt dit volledig binnen het kader van een openbaar discussieforum.

Helemaal mee eens... en daar schort het juist aan bij de binnenvallers imo.

Tja als dat jouw mening is valt daar niet meer over te discuseren.
In mijn ogen is dat jouw vooroordeel tegen binnenvallers.
Want binnenvallers hebben nu eenmaal een ongepaste reactie en voegen niets toe aan een discussie.
(ik ken ook een hoop binnenvallers die alleen zeggen dat een ander het heel goed heeft verwoord)

In dit Topic heeft TS geen bewijs of zelfs een passend voorbeeld gegeven.
Het is speculatie en de mond snoeren van anders denkenden cq. binnenvallers waar het in dit topic om begonnen is. Als een opmerking je niet bevalt kan je hem negeren zonder dat je daar een waarde oordeel over velt.
En als iets je in het verkeerde keelgat schiet kan je of temmen of om uitleg vragen.

Er bestaat niet zoiets als jouw topic, op een openbaar Forum geef je je vraag over aan de leden.
Als een antwoord je niet bevalt, heb je de vraag dan wel goed gesteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:23

lieveli schreef:
pien_2010 schreef:
Meningen mogen verschillen en dat zie je dan ook nu waarin jij het anders beleef als ik en dat mag ook. Inderdaad ben ik geïnteresseerd in die besloten groepen en hoe dat te regelen. Wellicht voor de toekomst ooit.


Maar dat staat er juist, bokt doet niet aan besloten groepen, maar je kunt natuurlijk een facebookgroep of whatsapp groep maken.


FoK! had toch altijd zo'n geheime besloten kelder waar alleen ingewijden in konden lezen en reageren?
Zou bokt dat echt niet hebben??
<<)

moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 00:29

Jes: Je snapt zo te lezen wel wat ik met die clan bedoel. :') :D
Dat is niet enkel op bokt gebaseert hoor, het ging om die categorie en dit is was een lid in mijn ogen. :')