Boktbullying

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:17

Ik denk dat het van twee kanten komt. Iemand reageert op een opmerking, waarna oa TS de titel verduidelijkt. Daarmee leek de kous eigenlijk af, tot een licht hysterische fanclub zich ermee gaat bemoeien en pas dan gaat het van beide kanten los. Imo was de opmerking al niet nodig, maar de 'fanclub' maakt juist van de bewuste mug nog eens een flinke olifant.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:20

Cayenne schreef:
Ik denk dat het van twee kanten komt. Iemand reageert op een opmerking, waarna oa TS de titel verduidelijkt. Daarmee leek de kous eigenlijk af, tot een licht hysterische fanclub zich ermee gaat bemoeien en pas dan gaat het van beide kanten los. Imo was de opmerking al niet nodig, maar de 'fanclub' maakt juist van de bewuste mug nog eens een flinke olifant.

En waarom moet dat groepje mensen dan "de fanclub" worden genoemd? Is ook niet echt leuk.. Hetzelfde dat de opmerking van koper niet nodig was geweest. Maar als een schaap over de dam is volgt de rest wel weer..

Droeftoeters wat een onzin allemaal zeg.. Heel drama om niks!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:21

CharmingS schreef:
Cayenne schreef:

En waarom moet dat groepje mensen dan "de fanclub" worden genoemd? Is ook niet echt leuk.. Hetzelfde dat de opmerking van koper niet nodig was geweest. Maar als een schaap over de dam is volgt de rest wel weer..

Voel je je aangesproken mbt fanclub?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:23

CharmingS schreef:
Cayenne schreef:

Joh, 'clubje mensen dan'. Wat jij wil.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:23

Er zitten wel wat mensen anoniem of onder schaduwaccount die echt niet sporen inderdaad, het lijken beroepsafzeikers..en volgens mij sneue lui die in het echte leven waarschijnlijk over zich heen laten lopen en die frustratie op die manier op andere proberen te botvieren.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:26

Jester hou eens op met dat gestook, je probeert gewoon te rellen met die kinderachtige steken. Grow up.

Wat Cayenne zegt klopt. Het is alleen erg dat wanneer je mensen op hun fatsoensnormen wijst je meteen als klein zielig kind dat een huid moet kweken weg wordt gezet. Mensen moeten gewoon eens wat fatsoen leren en niet gaan lopen stoken in een fototopic om niks. Wie boeit het nu een flying fiets of de titel van een topic misleidend is? Klik het gewoon weg.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:26

Cayenne schreef:

Wel domme fans dan, beetje een leuk simpel fototopic verpesten door er zo over door te zagen. :+

Wie de TS ook is, ik vind iemands fototopic zo kapen altijd nogal flauw.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:27

Kahawa schreef:
Cayenne schreef:

Wel domme fans dan, beetje een leuk simpel fototopic verpesten door er zo over door te zagen. :+

Wie de TS ook is, ik vind iemands fototopic zo kapen altijd nogal flauw.

Waarschijnlijk wel goed bedoeld, maar op die manier gaat je topic natuurlijk gegarandeerd op slot. Ik zou er ook niet blij van worden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:29

Jester_ schreef:
Maar als ik nu een topic had gemaakt met:

Harry macheert als totilas!!

En dan zulke plaatjes post:

[ [url=m/h1YiNK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan kreeg ik ook reacties. Maar ik ben geen BB en dan is het ineens geen pesten maar gewoon de waarheid

Ik vind 'm er nog best op lijken...alleen de kleur is anders :') :')

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:32

Jester_ schreef:
CharmingS schreef:

Voel je je aangesproken mbt fanclub?[/quote]

Nee hoor absoluut niet, vind het wel heel erg kinderachtig dat wel ;)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:34

Cayenne schreef:

Daarnaast ben ik het wel eens met wat je bedoeld :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:39

Ik heb het betreffende topic en maar even bijgezocht en moet zeggen dat ik de eerste reactie inderdaad nogal flauw vind. Die van dezelfde bokker iets verder naar onder is ronduit zielig.

Jester: even puur uit nieuwsgierigheid. Imo ben jij in dat topic nu net iemand die echt totaal niets toevoegd vanuit beide kanten. Maar enkel bezig bent het dan al redelijk ontsporende topic helemaal om zeep te helpen op een manier dat ik denk: je moet vast dd enige zij die het grappig vind.
Ik begrijp uit je eerdere post dat je kansloze topics graag 'voert'. Vond je dit een kansloos topic?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:43

Evi84 schreef:
Palmera schreef:
Nou, het heeft even geduurd, maar het is het talentvolste zoekmachientje van bokt gelukt de betreffende veroorzaker van al dit leed op te snorren. :+

Eerlijk? Heet dat dus ook al pesten? Echt? Dan vind ik de weerbaarheid van de mensheid er nog wat verder op achteruit gegaan.

Ik had echt iets grofs en beledigends verwacht. Dit is gewoon flauw. En daarmee is alles gezegd

Kan ik daarmee concluderen dat jij dergelijk berekenend gedrag gewoon toejuicht en goedkeurt?

Veel gaat ook fout bij het trekken van conclusies, die werkelijk waar op geen enkele manier zo geconcludeerd kan worden zoals gedaan wordt.

Zoals deze conclusie, hoe KOM je erop? Hoe kom je in hemelsnaam tot de conclusie toejuicht en op welke manier vindt jij een goedkeuring in die post?

Palmera zegt dat ze het flauw vind, niks meer niks minder en dat staat verre, maar dan echt, echt verre van toejuichen en goedkeuren.

hoe kom je erop, echt ik ben daar nou zo benieuwd naar

Anoniem

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:25

Ik snap het argument 'als je het in het echt ook niet in iemands gezicht durft te zeggen dan mag je het ook niet op Bokt zeggen' niet helemaal. Dat zijn toch twee compleet verschillende situaties met twee compleet verschillende uitwerkingen?

Als je kijkt naar het slofvoorbeeld.
A. Mijn stalgenootje trekt met slof de kin op de borst, rijdt zo een uurtje rond en zegt dat dat zo hoort en ook prima zo kan.
B. Iemand plaats op Bokt een fototopic met slof en kin op de borst en dat dat zo hoort, prima kan en daar mag niet over gesproken worden in het topic.

Dat lijkt misschien hetzelfde, maar in geval A is de opmerking van mijn stalgenootje letterlijk lucht; zodra ze het uitgesproken heeft is het verdwenen, niemand die verder nog last van die opmerking heeft.
In geval B staat het voor altijd en eeuwig zwart op wit op een forum. Als zo iemand ook nog eens een bepaalde status heeft plus de bijbehorende volgers, dan krijgen al die volgers dat vrij twisted idee van hoe je een slof moet gebruiken als waarheid voorgeschoteld, en voor je het weet gaan die dat ook nadoen omdat dat nou eenmaal zo hoort, dingetje zei dat het goed was en die zal het wel weten want die rijdt Z/plaatst elke dag een fototopic/heeft 100.000 berichten.

Ik vind het dus vrij logisch als mensen het in geval A niet de moeite waard vinden om zo iemand aan te spreken, maar in geval B wel. Als iemand gekke dingen doet die het paardenwelzijn in gevaar brengen en dat op een forum promoot als hoe het hoort, dan vind ik het alleen al voor de mogelijke copycats de moeite waard om in zo'n topic aan te geven hoe het wel moet, en waarom dit fout/gevaarlijk is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:29

En ik de flapuit zal het ook bij A zeggen.
Nee niet bij redelijk tot streng slof gebruik, je kan niet de hele wereld redden, maar kin op de borst getrek, ja hoor. Dat floept er dan echt wel uit.
Dat is wie ik ben. Een flapuit. En ik geloof op mijn leeftijd niet dat dat ooit gaat veranderen. :D
Maar mensen weten wel wat ze aan me hebben. Dat is eerlijker dan dat vuile gedraai wat er ook gebeurt, in het echt en ook op bokt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:41

In zo'n geval zeg ik er in den levende lijve ook iets van, of vraag 'waarom'.

Er blijft een verschil tussen een voorzichtige vraag / mening of zelfs een flapuit zijn, en pesten.

Ik zeg sommige dingen ook nogal ongenuanceerd, al probeer ik het altijd voorzichtig te doen (iets met lange tenen), maar een ongezouten mening vind ik toch echt geen pesten.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:51

Tja ik klikte er ook op het topic omdat ik veel verwachtingen had van de titel. Met de eerste foto heb ik direct op Backspace gedrukt om terug te gaan naar mijn vorige scherm. Dus dat daar opmerkingen over geplaatst worden, is niet verbazingwekkend. Misleiding is een heel groot woord, maar met een andere titel was de ophef waarschijnlijk niet ontstaan. Het is natuurlijk ook een beetje voor eigen risico om een topic te openen op bokt. Je kunt commentaar verwachten, soms leuk en soms iets minder leuk.
Pick your battles.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:54

Niet relevant
Laatst bijgewerkt door Zeedraakje op 08-12-23 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:00

De fanclubs zijn echter een groot probleem, vaak wordt een TS erop afgerekend terwijl ze er niks aan kunnen doen.

Het topic van 'de bokker' even als voorbeeld aangezien het al meerdere keren genoemd is.

Er werd flauw op gereageerd maar eigenlijk reageerde TS en de vrouw van heel netjes en lichtte het vuur wat ze bedoelde toe. Maakte daarna ze, de vrouw van, in mijn ogen nog een best leuk grapje met "Binnenbrandje". Echter kwam toen de 'fanclub' aanwaggelen en ging los in het topic op de reacties. Zoals TS als de vrouw van hebben daar niet op gereageerd, maar toch worden hun daarop afgerekend!

Zo is het wel met meer topics, vaak reageert TS heel netjes en respectvol maar de fanclub niet.

Edit: Namen toch maar onherkenbaar gemaakt. :Y) Op advies van een andere vogelachtige bokker.
Laatst bijgewerkt door KimD op 05-12-17 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:03

Zeedraakje schreef:
Zodra iemand zet prachtige zonsondergang, kan een ander zetten 'niks prachtigs aan, zie je bij ons 9 van de 10 keer'.
Titel met vermelding van een hengst, kun je zetten 'pfff dát een hengst?! Mijn merrie heeft nog meer hengsten-uitstraling hoor'.

Er staat er nu zo'n topic zelfs in uitgelicht, toch zie ik bovenstaande opmerking daar allebei niet in.

Het vervelende van geschreven woord, het kan zo verkeerd overkomen -O- Jammer dat er al reacties moeten gemaakt worden met complete disclaimers. Dit moet je toch niet willen met z'n allen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:04

KimD, ik zou even de namen weg halen voor er straks een mod op je nek springt :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:06

Cayenne schreef:
KimD, ik zou even de namen weg halen voor er straks een mod op je nek springt :P

Het het dan maar even zo gedaan. :') :+

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:12

Cayenne schreef:

Ja want niemand weet nu over wie het gaat ;)

Palmera

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:13

Jullie houden me wel aan het werk. :+

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:28

Met zo'n titel vraag je er toch zelf om? Niet om gepest te worden natuurlijk, maar dat iemand er iets van zegt.

Ik vind dat soort clickbait ontzettend irritant ... je leidt mensen bewust om de tuin. En waarom? Om koste wat het kost zoveel mogelijk views te krijgen? Ik heb de uitleg van de vrouw van de TS wel gelezen, maar zet dat dan ergens in het bericht zelf en gebruik verder een toepasselijke titel zodat mensen zelf kunnen beslissen of jouw topic hun interesseerd. Het zijn mooie foto's waar ook zonder misleidende titel wel reacties op komen, zeker bij zo'n bekende bokker.