Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eva92

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:24

Hier had ik het laatst nog over met een vriendin. Ik rij met mijn nrps pony z in het mennen. Zij rijd z onder het zadel. Elke keer verbaasd zij zich erover wat mijn pony kan voor de kar, oa wijken, schouderbinnenwaarts, galop wisselingen etc. En dan wel correct uitgevoerd. Omdat er ook veel menner op bokt zitten is dit een erg leuk idee. 2 z paarden 1 voor de kar en 1 ohz en dan de verschillen uitleggen maar ook laten zien dat beide hetzelfde kunnen. Want ook voor de wagen kan je erg veel met een paard wat veel mensen niet weten en moet ik dit ook in mijn proeven laten zien.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:28

Ik heb niet alle pagina's bijgelezen, lang niet. Maar als het een beetje in de buurt is en het komt uit, zal ik al gauw opdagen. Wat activiteiten betreft: ook ik ben maar een nederige manegeruiter, dus niet alleen dingen voor paardenbezitters. (Ik rij trouwens ook weleens op een paard. Be-zit ik op dat moment zo'n dier dan niet? Oké, flauw...)

Ik moet ineens denken aan een initiatief van een tijdje terug: het Boktgala. Dat ging toen, geloof ik, niet door, maar het lijkt me geweldig. Dat zou nou mooi 's avonds na die themadag kunnen! (Mijn excuses als het al één, vijf of twintig keer eerder te berde is gebracht.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:39

musiqolog schreef:
Ik heb niet alle pagina's bijgelezen, lang niet. Maar als het een beetje in de buurt is en het komt uit, zal ik al gauw opdagen. Wat activiteiten betreft: ook ik ben maar een nederige manegeruiter, dus niet alleen dingen voor paardenbezitters. (Ik rij trouwens ook weleens op een paard. Be-zit ik op dat moment zo'n dier dan niet? Oké, flauw...)

Ik moet ineens denken aan een initiatief van een tijdje terug: het Boktgala. Dat ging toen, geloof ik, niet door, maar het lijkt me geweldig. Dat zou nou mooi 's avonds na die themadag kunnen! (Mijn excuses als het al één, vijf of twintig keer eerder te berde is gebracht.)

Goed idee! Een bokt afterparty ofzo! :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:39

Sorry maar ik vind de mensen die hier zo praten over kinderen die 'schreeuwen' een beetje respect loos.

Als ik geen oppas kan vinden kan ik dus niet komen? Mijn zoontje is 2.
Niemand die last van hem zou hebben behalve ik.

Ik zou dan graag als eis stellen dat zeikende bokkers niet mogen komen.
Net zo'n onredelijke eis als die van jullie. Dus dat kan wel toch?

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 21:42

Ik denk dat de discussie over wie er wel en niet mag komen hier niet thuishoort. Net als in onze Lounge op Horse Event willen we ook hier zorgen voor een gevarieerd programma dat leuk is voor veel Bokkers. Iedereen die het interessant vindt is welkom. Ik wil jullie verzoeken om vooral leuke ideeën te blijven posten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:43

wilmatj schreef:
Sorry maar ik vind de mensen die hier zo praten over kinderen die 'schreeuwen' een beetje respect loos.

Als ik geen oppas kan vinden kan ik dus niet komen? Mijn zoontje is 2.
Niemand die last van hem zou hebben behalve ik.

Ik zou dan graag als eis stellen dat zeikende bokkers niet mogen komen.
Net zo'n onredelijke eis als die van jullie. Dus dat kan wel toch?

Het staat er nou ook weer niet zo onaardig als dat jij het nu maakt he....
Als het nou al een groot evenement zou zijn zou je een jeugdhonk en een LZP tent kunnen doen :D

Voor de jongere Bokkers, dan denk ik aan de leeftijd 10-13 ofzo, zou je niet echt een heel ander programma hoeven hebben als voor de volwassenen. Als het gewoon basic en leuk gehouden wordt, niet te diep op zaken in gaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-17 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:47

Een gesprek tussen een reguliere hoefsmid en een natuurlijk bekapper lijkt me trouwens ook zeer interessant... verschillen... overeenkomsten... voors... tegens...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:53

Jessica schreef:
Ik denk dat de discussie over wie er wel en niet mag komen hier niet thuishoort. Net als in onze Lounge op Horse Event willen we ook hier zorgen voor een gevarieerd programma dat leuk is voor veel Bokkers. Iedereen die het interessant vindt is welkom. Ik wil jullie verzoeken om vooral leuke ideeën te blijven posten. :j

Ach ja. De boktdag wordt net zo oeh-en-ah als bokt :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Sorry hoor Jessica. Maar ik denk dat het uitwisselen van gedachten over de aanwezigheid van jengelende koters wel degelijk op zijn plek is hier. Een kind van 2 heeft er niks aan om op zo'n dag aanwezig te zijn. Het risico van kinderen is dat er iets mee kan gebeuren en dat je er dan bij thuis moet blijven. Ik neem aan dat niemand op bokt tegen z'n zin kinderen heeft en dat dat min of meer een keuze is. Daarmee kies je dus ook voor het risico dat een dagje uit voor jezelf in het water valt. Ik stel het niet op prijs als mensen daar mijn probleem van (proberen te) maken door dan hun koter maar mee te slepen.

En zo te lezen ben ik niet de enige die het prettig vindt als de jengelende, kwijlende, krijsende kroost van anderen uit mijn buurt blijft.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:56

Die cursus hoe omgaan met elkaar is miss nog niet zo'n gek idee _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:00

Een lekker simpel, luchtig spelletje; Wie is de Mod?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:03

Wat wellicht ook leuk is: een kraampje waar de bokt merchandise te koop is.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:05

Of een verkiezing of uitreiking van het één of ander.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:09

Ik zou de gouden, zilveren en bronzen bokt veulen(s) van dit jaar/afgelopen jaar wel willen zien :j
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 14-11-17 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:10

Leuk idee! Ik ben benieuwd..

Ik mis bij veel clinic's/demonstraties etc. vaak de eerste stappen. Je ziet vaak alleen het eindresultaat en daar ben ik altijd wat minder in geïnteresseerd (mooi, maar ver-van-mijn-bed-show). Dus wat ik vooral interessant vind is de vraag: waar begin je en hoe pak je dit aan? Dus bijv. een clinic met een echt beginpaard, eentje die al wat ervaring heeft en een expert.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:12

Lizzyy schreef:
Ik zou de gouden, zilveren en bronzen bokt veulen(s) van dit jaar/afgelopen jaar wel willen zien :j

Dirk lukt al niet :')
En er staan al velen in de opfok. Lijkt mij beetje onmogelijk

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:27

Misschien iets van een lezing of demo. Hoe vertrouwen terug krijgen van een blind paard? Mijn verzorg pony is een tijdje terug door een onsteking blind geworden. En moest toen vanaf het vertrouwen weer helemaal opbouwen. Nu ziet die gelukkig weer een beetje door 1 oog.

Misschien kan ik er wat over vertellen. Over hoe ik te werk ben gegaan toen. En misschien kan ik zelf een demo geven wat ik nu met hem doe na het vertrouwen te hebben gekregen. Als hier intresse in is?

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:31

Leuk idee! Ik zou voor een prijs <€15 zeker willen komen, mits het echt voor en door Bokkers is.

Voeding, mennen, lange teugelen lijkt mij allemaal heel interessant, zeker als je het zo maakt dat het ook leuk is als je geen eigen paard mee kan/wil nemen of geen eigen paard hebt.

Qua kinderen denk ik dat het meer gaat om het programma, dan om het feit dat iemand zijn/haar kroost meeneemt omdat er geen oppas is. Ik zou wel streven naar een 'volwassen' programma, met hier en daar een Penny twist, om te voorkomen dat het een 2e HE wordt (dus geen pony-knuffelen ed)

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:38

Wat een ontzettend leuk idee zeg!

Als er behoefte aan is wil ik ook graag wel mijn steentje bij dragen in de vorm van een workshop/demonstratie/show/lezing op gebied van bijvoorbeeld clickertraining, vrijheidsdressuur, horse agility of spelenderwijs gymnastiseren. :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:41

Kabayo schreef:
Lizzyy schreef:

Dirk lukt al niet :')
En er staan al velen in de opfok. Lijkt mij beetje onmogelijk

Er wordt toch gevraagd wat bokt leuk vind. Nou dit lijkt mij leuk ;) en verder kan het ook van paar jaar geleden zodat ze wat ouder zijn :)*

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:42

Ja ik zag later dat je je post had aangepast

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:44

Hé leuk! Ik kom graag en zal zeker mijn baby mee nemen. Moet hij op een eigen ticket?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:42

lieveli schreef:
Hé leuk! Ik kom graag en zal zeker mijn baby mee nemen. Moet hij op een eigen ticket?

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:25

lieveli schreef:

Ik ga mee!
Kind is wel bang voor paarden wanneer ze dichtbij komen. Is dat een probleem?

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:29

Ik denk niet dat het nodig is om nu belachelijk te gaan maken dat mensen van een Boktdag geen kinderfeestje willen maken wel?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:32

Lijkt me leuk!

Ik zou idd voor een ‘kleine’ entreeprijs gaan. Juist om te monitoren wie er komen en evt kostenvergoedingen voor terreinhuur ed.

En natuurlijk zou het stoer zijn als daar een demo boogschieten te paard zou zijn! :D
Maar ik ben misschien een beetje bevooroordeeld. :o

We zouden zelfs een clinic kunnen doen voor 2 mensen. (Die kunnen dan vanaf onze 2 paarden het een keer proberen in stap ofzo)

Maar daar moet dan nog over overlegd worden natuurlijk ;)