Account verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:42

Ailill schreef:
dromertje2 schreef:
Dus eigenlijk "gebruikt" bokt onze oude berichten om adverteerders te lokken.
Dat zou wel heel goed verklaren waarom ze zo moeilijk doen.
Dat lijkt mij een vrij logische verklaring, maar ik kan het mis hebben. Al denk ik gelijk te hebben :+

Dat is ook wat ik laatst in dat andere topic opperde maar Bart zei dat het niet de reden was.
Heel eerlijk geloofde ik daar weinig van want er wordt enorm omheen gedraaid, maar in Barts nieuwe post is het ineens inderdaad wél een geldkwestie. Bijzonder dat dat niet gewoon eerder kon worden toegegeven (aangezien bokt commercieel is lijkt het me niks om je voor te schamen nl.)

Citaat:
Alles verwijderen lost op privacygebied vanalles op, maar er zijn ook legio gebruikers die het juist wel leuk vinden om terug te kunnen lezen. Met 99,999% van de berichten in de HK is privacytechnisch niets spannends aan de hand. Dan lossen we eventuele problemen liever op individuele basis op dan dat we duizenden berichten van gebruikers weggooien omdat er een aantal berichten tussen zitten die men liever weg wil hebben.

"Legio gebruikers"? Ik gok zo dat er veel meer gebruikers zijn die iets weg zouden willen hebben dan gebruikers die af en toe terug lezen.
Handmatig verwijderen is immers veel meer werk wordt hier regelmatig geroepen. Dat een enkeling af en toe terug leest lijkt me nu niet echt een reden die zwaarder weegt dan de privacy van gebruikers.

Edit: volgende keer ff goed bijlezen eerst :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 04-11-17 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:51

Bart, je draait er nog om heen.
En dat is wat ik bedoel met geen eerlijk antwoord.

Zeg nu eens in leken taal waarom berichten en accounts niet weg kunnen?
In duidelijke taal, geen politiek draai taaltje.
Niet het gaten kaas verhaaltje want dat gaat niet op in oude topics.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:52

bruintje123 schreef:

Tussen de regels door lijkt het me duidelijk. Het levert bokt geld op om die berichten te behouden, en dat weegt zwaarder mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:56

bruintje123 schreef:

In leken taal is het omdat het anders geld kost/minder geld oplevert.

Het leuke is dat ik jaaaaaaaaaren geleden nog een donatie heb gedaan om een nieuwe server van Bokt te bekostigen. Nu zou dat niet meer in me opkomen omdat de financiële opbrengst/belangen in mijn beleving nu belangrijker zijn dan de gebruikers en de wensen en bescherming van de gebruikers. Jaren geleden een nare privacy ervaring hier gehad maar denk maar niet dat ze je kunnen helpen. En politie doet ook niks met je aangifte hoor, die lachen er gewoon om. Zeker in die tijd toen er nog weinig bekend was over identiteitsfraude.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 04-11-17 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:57

Die conclusie trok ik ook. :j
Maar dan krijg ik dit antwoord.

BartVB schreef:
bruintje123 schreef:
Ja dat is de enige conclusie die ik nu kan trekken.
Zeker omdat er ook nooit een eerlijk antwoord komt waarom het niet weg mag.
Ja er vallen gaten is dan een standaard antwoord.

Dat het antwoord niet is wat je zelf verwacht betekent natuurlijk niet dat het geen eerlijk antwoord is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:07

Citaat:
Alles verwijderen lost op privacygebied vanalles op, maar er zijn ook legio gebruikers die het juist wel leuk vinden om terug te kunnen lezen. Met 99,999% van de berichten in de HK is privacytechnisch niets spannends aan de hand. Dan lossen we eventuele problemen liever op individuele basis op dan dat we duizenden berichten van gebruikers weggooien omdat er een aantal berichten tussen zitten die men liever weg wil hebben.

Wie ben jij om te bepalen of er met de HK berichten niks aan de hand is qua privacy?

Het zou toch gewoon moeten kunnen, dat je je eigen berichten / account verwijderd kan krijgen?
Op facebook kan dat immers ook, en dat draait ook flink op advertenties.

Ik zou heel graag al m'n berichten verwijderd willen hebben én m'n account. En dus ook uit alle quotes gehaald et cetera.

Maar alleen al de moeite die ik ervoor moet doen en het feit dat ik me ervoor moet verantwoorden maakt dat de moed me al in de schoenen zakt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:43

Ik vind zeer zeker wel dat er privacygevoelige informatie in HK topics staat waar ik 10 jaar geleden in heb gezeten. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand dat nog doorleest, want het was een binnen-2-weken-500-pagina's-vol-HK. Ik wil alles gewoon weg hebben, maar daar ik begin er niet eens aan als ik de beredeneringen lees.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:55

Waarom posten jullie hier überhaupt nog als het allemaal terug te lezen is en als Bokt zo slecht is? Ga wat anders doen met je tijd zou ik zeggen. Ik vind jullie reacties echt zwaar overtrokken.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:56

Vind Bokt juist fijn dat je alle oude berichten nog terug kunt vinden of oude topics rustig kunt doorlezen. Als iedereen allemaal accounts en berichten verwijderd wil hebben, vallen topics vol met gaten. Juist fijn dat je zoveel nog terug kunt vinden. Daarnaast hebben mensen ook zelf een verantwoordelijkheid met wat ze op internet zetten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:57

Exact mijn idee, Mazida :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:04

Fitzroy schreef:
Waarom posten jullie hier überhaupt nog als het allemaal terug te lezen is en als Bokt zo slecht is? Ga wat anders doen met je tijd zou ik zeggen. Ik vind jullie reacties echt zwaar overtrokken.

Wat een overtrokken reactie.
Waar staat dat mensen het zo slecht vinden?
Mensen zien wel ruimte voor verbetering.

En dat handjevol dat de oude berichten nog wil lezen in berichten zonder foto's en werkende links moet dat meer waarde hebben dan de mensen die hun berichten kwijt willen?
Want bijna alle gasten willen dit. Maar ook in dit topic zie je dat er veel meer vraag naar is dan bokt wil toegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:51

Mazida schreef:
Vind Bokt juist fijn dat je alle oude berichten nog terug kunt vinden of oude topics rustig kunt doorlezen. Als iedereen allemaal accounts en berichten verwijderd wil hebben, vallen topics vol met gaten. Juist fijn dat je zoveel nog terug kunt vinden. Daarnaast hebben mensen ook zelf een verantwoordelijkheid met wat ze op internet zetten.

En zoals eerder al is besproken kan je die verantwoordelijkheid niet van een 12-jarige (of jonger) iemand verwachten. Als volwassene ben je je een stuk bewuster van gevolgen en gevaren, dus kan je die verantwoording aan, maar als opstandige puber ben je daar helemaal niet mee bezig. En die zitten hier ook genoeg.

Tel daarbij op dat menig Bokker is gestart toen internet in de kinderschoenen stond en alle gevaren/risico’s nog lang niet bekend waren en je moet toegeven dat een verwijderoptie helemaal niet zoveel gevraagd is.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 19:59

BartVB schreef:
Wat de GDPR betreft; die sluit op dit gebied redelijk aan bij de huidige 'richtsnoeren' van de AP. Het gaat om het verwijderen van persoonsgegevens, niet om het verwijderen van berichten. Ook nu is het zo dat we bij een heel account anonimiseren (en dus de persoonsgegevens weghalen) ipv alles verwijderen wat een hoop 'defecte' topics op zou leveren. Los van het verwijderaspect is de GDPR wel flink onding, enorme berg administratie en op een aantal gebieden best onlogisch en lang niet overal een verbetering voor de consument.

Wordt bij het anonimiseren van accounts ook alle IP informatie verwijderd uit de database? Daar dit ook onder P.I.I. valt en elk bericht in de database is voorzien van die informatie. Evenals IP informatie van logins (sessies e.d.). Dit is voor de gebruikers niet zichtbaar, maar dat ontneemt de plicht voortvloeiend uit de GDPR niet natuurlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:27

bruintje123 schreef:
Fitzroy schreef:

Wat een overtrokken reactie.
Waar staat dat mensen het zo slecht vinden?
Mensen zien wel ruimte voor verbetering.

En dat handjevol dat de oude berichten nog wil lezen in berichten zonder foto's en werkende links moet dat meer waarde hebben dan de mensen die hun berichten kwijt willen?
Want bijna alle gasten willen dit. Maar ook in dit topic zie je dat er veel meer vraag naar is dan bokt wil toegeven.

Wie zijn die bijna alle gasten dan? Heb je een enquete gehouden? Of bedoel je alleen de mensen in dit topic?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:30

Ik heb genoeg mensen gesproken die nu gast zijn en graag hun hele account met berichten weg zouden hebben.
Maar dat doet bokt niet.
Je hoeft geen enquête te houden om meningen te weten.
Maar wat hier al eerder werd geschreven maak die enquête maar en stuur hem ook naar de gasten.
En kijk wat de uitslag zegt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:51

bruintje123 schreef:
Ik heb genoeg mensen gesproken die nu gast zijn en graag hun hele account met berichten weg zouden hebben.
Maar dat doet bokt niet.
Maar wat hier al eerder werd geschreven maak die enquête maar en stuur hem ook naar de gasten.

Het valt me gewoon op dat alles wat je zegt aannames of veronderstellingen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:12

Janderegelaa, wat is precies de reden om specifiek bruintje hier zo aan te vallen? Bruintje plaatst geen gekkere dingen dan anderen hier in het topic, geloof ik. Persoonlijke frustraties?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:13

Dat is wat jij denkt dat het zijn.

Maar kom maar met de bokt enquête.
Maar dan wel alle leden aanschrijven.
Dat bereik is groot genoeg via facebook.

Dank je wel kayleigh.
Ik vroeg me al af ik het alleen zo opvatte. Niet dus. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:14

janderegelaa schreef:
bruintje123 schreef:
Maar dat doet bokt niet.

Het valt me gewoon op dat alles wat je zegt aannames of veronderstellingen zijn.
Goh, laat ik dat nu net van jou denken.

Alsnog een reactie op je eerdere bericht: Als je mijn bericht goed had gelezen, benoemde ik enkele redenen en dus niet enkel het aantal berichten. Wel bij de feiten blijven, je bericht was namelijk een veronderstelling.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:25

Waarom is het niet gewoon mogelijk je account op te heffen en dat al je berichten dan blijveb staan ondet bijvoorbeeld 'gast' 'anoniem' of weet ik wat voor term. Berichten blijven zo behouden, maar anoniem.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:28

Citaat:
Telpeva; Ik snap je punt, ik snap ook het punt van de mod. Jouw verzoek ging in principe om het verwijderen van een heel topic, dat is iets waar we anders mee omgaan dan individuele oude berichten, vooral omdat hier andere gebruikers door worden getroffen. In dit geval waren er nog geen reacties, daardoor komt het 'dit gaat normaal niet heel makkelijk' wat vreemd over.

Los daarvan merk ik dat het oude 'we verwijderen in principe niet' van jaren terug nog steeds best diep in het DNA van Bokt zit. Dat is een beleid/communicatieding waar we aan werken

Mijn verzoek ging niet om het verwijderen van een topic, maar om 1 bericht binnen in een topic waar verder nog niemand op had gereageerd. Dat bericht van mij was niet zo vriendelijk, en toen ik wat langer erover na had gedacht leek het mij beter dat het van internet zou verdwijnen.

Het wordt al langer vanuit het team aangegeven dat verwijderen een optie is, juist daarom dacht ik goh laat ik daar nu eens gebruik van maken. Deze ervaring is van deze zomer en ik had niet verwacht dat een mod zo zou reageren.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:29

gekvanfleur schreef:
Waarom is het niet gewoon mogelijk je account op te heffen en dat al je berichten dan blijveb staan ondet bijvoorbeeld 'gast' 'anoniem' of weet ik wat voor term. Berichten blijven zo behouden, maar anoniem.

Dat is nu ook zo. Maar dat is niet genoeg. In de quotes van andere berichten blijft de naam wel staan en daarbij kan je alsnog zoeken op de naam van het paard bijvoorbeeld om de berichten te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:45

Plus het gaat nou juist erom dat via de berichten ook niet meer te herleiden is wie het gepost heeft. Bij anonimiseren is dat vaak wel het geval door de schat aan persoonlijke informatie die in alle (naïeve, puberale, noem maar op) jaren is geplaatst.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:00

Ailill schreef:
janderegelaa schreef:

Goh, laat ik dat nu net van jou denken.

Alsnog een reactie op je eerdere bericht: Als je mijn bericht goed had gelezen, benoemde ik enkele redenen en dus niet enkel het aantal berichten. Wel bij de feiten blijven, je bericht was namelijk een veronderstelling.

Op welk eerdere bericht? Het zijn er bijna 10000.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:03

Kayleigh_ schreef:
Janderegelaa, wat is precies de reden om specifiek bruintje hier zo aan te vallen? Bruintje plaatst geen gekkere dingen dan anderen hier in het topic, geloof ik. Persoonlijke frustraties?

Bruintje maakt zich met meer dan 12000 berichten in 3 jaar wel erg zorgen over privacy.

Geen persoonlijke frustratie, vind de reactie in het begin van het topic wel ongefundeerd en buiten proportioneel maar daar heeft een mod al wat van gezegd.