Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:48

:(:)

Maar dan zou de optie zelf kunnen verwijderen wat je wilt na een jaar toch een idee zijn?
Jij laat dat topic staan. Misschien haal je andere berichten wel weg?

Ik verwijder alles van 2014 en 2015. Want dat zou ik graag willen
En zo heeft ieder zijn eigen privacy invulling.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:48

Nou om heel eerlijk te zijn over je HTK paarden probleem, als ik een gsmkiekje wil zien van prutkwaliteit van een 10 in dozijn paard open ik mijn facebook wel en kijk een minuutje op de startpagina. Ik ken dat random boktpaard niet, dat is niet persoonlijk, waarom zou ik zo'n foto dan een hoop aandacht moeten geven als ik evengoed een topic kan openen met prachtige foto's, ontzettend speciale paarden etc. Evengoed, de oude topics vind ik totaal geen probleem, als de informatie dusdanig verouderd is open je een nieuw topic en als iemand iets niet vind zal deze sneller denken, maak snel even zelf een account aan en vraag het opnieuw denk ik dan :)

JesdaJinn

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:51

Het hele punt is gewoon dat er op elke topic wel wat te zaniken valt. Daarom worden er weinig topics geopend want er komt toch wel gezeur.

Via internet is alles zo makkelijk ;)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:14

bruintje123 schreef:
:(:)

Maar dan zou de optie zelf kunnen verwijderen wat je wilt na een jaar toch een idee zijn?
Jij laat dat topic staan. Misschien haal je andere berichten wel weg?

Ik verwijder alles van 2014 en 2015. Want dat zou ik graag willen
En zo heeft ieder zijn eigen privacy invulling.

Dan vraag je aan het bokt team of ze die topics willen verwijderen. Over de onbeschermde penny's - het is niet de taak van bokt om deze te beschermen tegen domme internetposts, maar de taak van ouders en scholen.

Over de oude informatie - ik googel regelmatig naar paardgerelateerde vragen en kom vaak info tegen die wel degelijk relevant is. Denk dat al die oude topics ook heel veel bezoek trekt, ook ondat de onderwerpen heel breed zijn. Een collega van mij vroegah had toen ie net op zichzelf ging van die htk vragen (hoe strijk ik een bloes etc.) en kwam 9 van de 10x bij bokt uit.

Iets minder vanuit je eigen belevingswereld redeneren

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:21

Het lijkt me een topic om hier meningen te ventileren, dus ja dat kan ik nu eenmaal niet voor een ander invullen, alleen maar voor mezelf. Jij vult het ook in vanuit jou zelf. :)

Toch triest als mensen op bokt uit komen ipv op viva bij zo'n vraag. Dan sla je als forum toch ook de plank mis?

En wat is er mis om groepen te beschermen? Wat is er mis om privacy te bieden aan mensen die dat willen?
Misschien trek je juist wel veel meer mensen en dus adverteerders als je duidelijk laat weten dat je niet zo'n achterlijk forum bent waar alles tot in het begin terug te vinden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 15:38

Het doel van een paardenforum kan toch niet zijn dat je er leert strijken?! Volgens mij word ik hier te oud voor ofzo, haha.

En dat je gewone, simpele paard het ook allemaal niet meer waard is dat is ook nieuw voor mij. Die speciale paarden ken je toch ook allemaal niet? Voor mij is dat ondertussen ook 1 pot nat hoor, al die shoots en speciale kleuren, er is niks speciaals meer aan tegenwoordig. Voordeel juist aan Bokt tov bv Instagram is dat het persoonlijker kan (als mensen wat moeite doen) in plaats van betekenisloze likes. Maar blijkbaar is die behoefte er niet, voor mij ook goed dan :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:47

JesdaJinn schreef:
Het hele punt is gewoon dat er op elke topic wel wat te zaniken valt. Daarom worden er weinig topics geopend want er komt toch wel gezeur.

Via internet is alles zo makkelijk ;)

De spijker op zijn kop.
Want zo is het gewoon.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:49

Maar goed bedoelde tips worden ook weer als zaniken gezien dus mensen die wel wat kunde hebben nemen geen moeite meer te reageren en dan klagen mensen weer dat er maar 3 reacties staan op hun foto's of vraag. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:53

Juist populaire paarden/bokkers sla ik over. Ik hou niet zo van op een voetstuk plaatsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 16:58

Maar wanneer is iemand een populaire bokker?
Plus, dat ik niet weet hoe jullie dat doen, maar ik onthoud echt niet wie wie is en wie welk paard heeft :') (van de meeste niet in ieder geval)

Er zijn een aantal bokkers die ik, per toeval, wel vaker tegenkom. Maar dat weerhoudt mij er niet van hem/haar tips te geven, of op een fototopic te reageren als ik het leuke foto's vind. Vind ik persoonlijk ook een beetje raar gedacht eigenlijk

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:00

Ik ken ook niet echt veel populaire bokkers denk ik. Ik zou zo niet weten wie daar onder vallen in ieder geval :)
Natuurlijk kom je op bepaalde gedeeltes van bokt dezelfde mensen tegen, maar dat komt omdat je dan een meer gezamenlijke interesse hebt. Maar een ander kan die misschien helemaal niet kennen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:10

Tja, dan moet ik weer namen gaan noemen en dat staat weer zo banketstaaf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:47

Ik wil mijzelf ook geen populaire bokker noemen, maar er zijn er in ieder geval veel die wel mijn paard kennen.
Maar wat is daar mis mee? Kan ik toch niks aan doen :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 17:55

Ik ook niet hoor. Al denk ik dat populariteit relatief is. Het zijn in ieder geval mensen die veel foto topics posten.

Weer even een ergenisje van de dag van bokt: ik zeg in het topic "show jouw maaltijd" dat ik ga proberen iets af te vallen en daarbij gebruik ga maken van een koolhydraat arm dieet (al haat ik het woord dieet. Want ik vind dit geen dieet, maar goed). Mijn moeder doet dit al sinds januari en is ermee 12 kilo afgevallen. Ik eet vaak mee van haar "bordje" en de methode staat me wel aan. Krijg ik in plaats van wat aanmoediging toch een dicussie over me heen! Dat de koolhydraat vervangers die ik gebruik juist meer koolhydraten bevatten en het gaat om balans etc etc. Helemaal de voedingswaarden uitgeschreven bla bla... Ten eerste hartstikke off topic (en dat was niet eens mijn bedoeling) ten tweede, als dit voor mij werkt... láát me dan gewoon! Zo jammer hoe er dan gereageerd wordt... Advies geven is prima, maar pb me dan even.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:00

Er zijn er inderdaad wel een aantal met een hele fanclub. Daar heb ik dus net niks mee, eigenlijk heb ik toevallig ook niks met het soort topics wat deze personen plaatsen en heb ik eern soort 6e zintuig ontwikkeld om deze mensen met bijbehorende fanclub nooit tegen te komen. Verder onthou ik in eerste instantie iemands avatar en manier van schrijven, de naam die erbij hoort onthou ik pas na een tijdje. Dus dan weet je al snel van veel bokkers wat voor (soort) paard ze hebben.

Verder vind ik "populaire bokker" of "bekende bokker", maar een raar iets. In sommige gevallen misschien ook beter te benoemen als beruchte bokker :D
Gimme_Spurs schreef:
Ik ook niet hoor. Al denk ik dat populariteit relatief is. Het zijn in ieder geval mensen die veel foto topics posten.

Weer even een ergenisje van de dag van bokt: ik zeg in het topic "show jouw maaltijd" dat ik ga proberen iets af te vallen en daarbij gebruik ga maken van een koolhydraat arm dieet (al haat ik het woord dieet. Want ik vind dit geen dieet, maar goed). Mijn moeder doet dit al sinds januari en is ermee 12 kilo afgevallen. Ik eet vaak mee van haar "bordje" en de methode staat me wel aan. Krijg ik in plaats van wat aanmoediging toch een dicussie over me heen! Dat de koolhydraat vervangers die ik gebruik juist meer koolhydraten bevatten en het gaat om balans etc etc. Helemaal de voedingswaarden uitgeschreven bla bla... Ten eerste hartstikke off topic (en dat was niet eens mijn bedoeling) ten tweede, als dit voor mij werkt... láát me dan gewoon! Zo jammer hoe er dan gereageerd wordt... Advies geven is prima, maar pb me dan even.

Zag ik inderdaad voorbij komen. Stuur dan even een pb als je zogenaamd iemand goed bedoeld wil helpen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:09

Wel jammer dat die "fanclub" dan voor m'n paard is en niet voor mij _O- ;)

Ik snap alleen niet zo goed wat dat nou uitmaakt, of iemand een "fanclub" heeft of niet.
Vind het persoonlijk een rare reden om alleen daarom maar niet te reageren, maar ieder z'n ding uiteraard :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:28

Dreamer, jou ken ik dan weer niet :)
Zo zie je maar dat de ene bekend is bij die bokker, maar niet bij de ander.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:29

Ik reageer als ik een leuk topic zie, of dat nou van een "bekende, beruchte, populaire" bokker is. Ik vind het zelf tenslotte ook leuk als ik reacties krijg op mijn topics. Helemaal als dat topic gaat over mijn guppie. Ik ben gewoon knettertrots op haar en wil dat graag delen met bokt :D

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:35

Gimme_Spurs schreef:
Ik reageer als ik een leuk topic zie, of dat nou van een "bekende, beruchte, populaire" bokker is. Ik vind het zelf tenslotte ook leuk als ik reacties krijg op mijn topics. Helemaal als dat topic gaat over mijn guppie. Ik ben gewoon knettertrots op haar en wil dat graag delen met bokt :D

Same.
Ik ken wel mensen bij naam omdat ik ze vaak voorbij zie komen, maar naar mijn weten is er niet echt iets als populaire bokkers. Meer bokkers die op heel veel reageren, die heel veel mensen kennen/die speciale dingen doen etc.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:38

En uiteraard kijk ik vaker bij de western topics. Ik ga al helemaal niet meer reageren bij rij-itp. Ik heb daar gewoon wat minder verstand van en heb al eens naar mijn hoofd geslingerd gekregen dat ik me als westernruiter niet moet bemoeien met wat er bij de dressuur gebeurd. Ja, is ook echt een weeeeeeereld van verschil! :') :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:47

Anoniem schreef:
Wel jammer dat die "fanclub" dan voor m'n paard is en niet voor mij _O- ;)

Ik snap alleen niet zo goed wat dat nou uitmaakt, of iemand een "fanclub" heeft of niet.
Vind het persoonlijk een rare reden om alleen daarom maar niet te reageren, maar ieder z'n ding uiteraard :)

Ik moest even in je profiel kijken, maar paard komt me wel bekend voor inderdaad. Doet ie toch iets goed :')

Het is op zich geen reden om niet te reageren, maar ik heb gewoon niet zoveel zin om door pagina's aan gekwijl te moeten scrollen voor ik reageer. Ik hou van iets meer inhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:23

Dat "speciale paarden"-gedeelte is trouwens ook maar relatief. Ik heb een blind paard, maar zelfs dat is nu blijkbaar niet meer speciaal genoeg... Dan weet ik het verder ook niet meer hoor :+

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 19:52

bruintje123 schreef:
Het lijkt me een topic om hier meningen te ventileren, dus ja dat kan ik nu eenmaal niet voor een ander invullen, alleen maar voor mezelf. Jij vult het ook in vanuit jou zelf. :)

Nee hoor, ik vul het in voor bokt zelf en de mensen die geen topics willen plaatsen door angst en negativiteit. Ik zit zelf in de IT en snap hoe tijdrovend het is een functie als wat jij voorstelt is om te maken - qua waterdicht bedenken maar ook qua uitvoering. Daarnaast denk ik dat een heel klein deel zoiets echt wil en dat bokt een groot gedeelte aan mensen die via Google hier terechtkomen gaan missen - wat leidt tot minder advertentieinkomsten, wat leidt tot nóg minder tijd / budget om maatwerkfuncties te bouwen voor het forum.

bruintje123 schreef:
Toch triest als mensen op bokt uit komen ipv op viva bij zo'n vraag. Dan sla je als forum toch ook de plank mis?

Dan doe je het als forum juist heel goed! Je hebt kennelijk een grote groep met brede interesses als bezoekers. Mensen vinden het leuk of fijn om over niet paard-gerelateerde onderwerpen te kletsen en krijgen die kans ook - de topics die niet direct over paarden gaan zou ook populair en het is fijn dat mensen bij elkaar terechtkunnen met andere vragen. Stel je voor, je hebt al interesse in paarden, je zoekt naar iets anders en komt hier terecht... mooi toch? Wat is in jouw ogen een succesvol forum? Ook hier weer - iets verplaatsten in andermans leefwereld zou echt geen kwaad kunnen.

bruintje123 schreef:
En wat is er mis om groepen te beschermen? Wat is er mis om privacy te bieden aan mensen die dat willen?
Misschien trek je juist wel veel meer mensen en dus adverteerders als je duidelijk laat weten dat je niet zo'n achterlijk forum bent waar alles tot in het begin terug te vinden is.

"Groepen beschermen" is nogal een breed begrip en ga je ook niet redden met het verwijderen van oude posts. Als je privacy wil, moet je geen privacy gevoelige informatie op het internet plaatsen. Mocht je per ongeluk iets stoms neerzetten, kan je vragen om het topic te laten verwijderen. "Zo'n achterlijk forum" is een heel persoonlijke woordkeuze (ik vind een breed forum totaal niet achterlijk) en een forum wordt niet meteen achterlijk als er veel oude topics zijn. Ik denk dat bokt bezoekersaantallen analyseert en ook op welke fora die komen. Dat lijkt me een iets betere bron van informatie dan wat jij hier en daar roept en "achterlijk" vind.

Bekende bokkers heb ik niet zo'n problemen mee, ik denk als je veel post en daarbij moeite in je topics stopt je vanzelf "bekender" wordt. Maar bekendheid binnen een forum is ook maar relatief.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:01

Interessant topic! En ik vind het heel leuk dat mensrn a.d.h.v. dit topic een 'normaal' fototopic hebben aangemaakt. Kan ik weer van genieten en ik hoop dat er meer volgen :)

En wie bepaald of iemand een populaire bokker is? Ik ken er een paar omdat ik die vaker tegen kom in 'mijn soort type' topics. Maar dan is iemand toch niet direct populair o.i.d.?

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 20:09

Ik herken dit zo erg.
Ik zit nogsteeds meestal van yes bokt! Maar dan staat er vrij weinig nieuws... Echt stom.

Er gebeurt denk ik gewoon minder in de wereld.