Gestalkt op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariett
Blogger

Re: Gestalkt op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:11

En zou het nog een mogelijkheid zijn om een mod op een goede manier te tippen van een PB'tje? Ik heb ook wel eens nare PB's gehad die niet huishoren op het forum, en die kon ik nergens aangeven. Een screenshot kan inderdaad iedereen gewoon aanpassen, dus het zou fijn zijn als de mod een tijdelijk inkijkje in je vervelende berichten kon krijgen om het probleem op te lossen. Dan kan niemand er ook iets aan veranderen.

Verder: is het niet mogelijk dat de (geblokkeerde) verstuurder van de PB gewoon een foutmelding krijgt wanneer hij/zij de PB wil versturen? Iets als 'deze PB kon niet worden verstuurd'. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is, maar dan heb je dus niks met automatisch verwijderen van berichten van die persoon of het versturen van e-mails te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:14

Die foutmelding lijkt me heel erg handig. :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:28

Marriett: dat is helaas hetzelfde probleem, om namelijk te weten of het verstuurd mag worden of dat er een foutmelding moet komen, moet het systeem eerst die regels nalopen. Het tonen van een foutmelding is eigenlijk niet iets wat het moeilijker of makkelijker maakt, omdat het probleem is dat het systeem op het moment van verzenden nog niet weet wat er moet gebeuren.

(Eigenlijk is dat een beetje zoals met gewone post: zodra de post in je brievenbus ligt en je zoekt die zelf uit, kun je de ongewenste enveloppen er zo uitvissen. Wat je daarmee doet maakt dan niet veel uit: openmaken, ongeopend in de kast leggen of in de papierversnipperaar gooien is allemaal gelijk.

Maar om te voorkomen dat het uberhaupt in de brievenbus komt en je de brievenbus hoort klepperen, zou je dat met de postbode moeten regelen om de post vooraf uit te zoeken, en dat is ineens een stuk ingewikkelder.)

Nou kan er technisch veel meer dan met postbodes, dus het is niet technisch onmogelijk, maar omdat het nu nog wel net zo los van elkaar is, is het wel lastiger bouwen en moet er wel echt goed over nagedacht worden hoe dat gedaan wordt.

Waar ik bij een foutmelding overigens over nadenk is of dat niet meer frustratie oplevert ('oh, die heeft mij als foei staan, wat kinderachtig!') Hoe zien jullie dat? Ik kan goede redenen bedenken om het te doen, en om het niet te doen, en ik weet nog niet wat ik daarvan vind, dus ik ben benieuwd naar jullie ideeen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:29

Liever de afzender met toch al slechte bedoelingen gefrustreerd dan de ontvanger die al helemaal niet op zulke berichten zit te wachten. :o

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:36

Ik ben gisteren per ongeluk op een muis gaan staan die m'n kat voor me had gevangen en onder m'n voet had gelegd, kan toch niet :') (voelde ik me overigens erg naar om, daar niet van)

Ik vind het bizar dat iemand zomaar mensen kan stalken zonder dat daar effectief iets mee gedaan kan worden. Of dat nou om iets onschuldigs als muizen gaat of zoals bij KBK dat iemand er speciaal een account voor aanmaakt. Hebben die niks beters te doen? :? Daarnaast ben ik het eens met hierboven. Één persoon gefrustreerd omdat hij/zij niet meer kan pben of een hele groep mensen die gefrustreerd zijn omdat ze ongewenste pb's krijgen? Zou voor mij makkelijk kiezen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:49

Zou misschien nog wel eens een goede bewustwording kunnen zijn shadow: want de lui die dit soort ongein uithalen als bv stalken in pb, mogen best beseffen dat ze te ver zijn gegaan.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:06

Ik zou het gewoon fijn vinden als de drempel naar een haat-PB wat hoger wordt gemaakt. Als je ziet dat het niet lukt weet je het meteen, en dan hoef je ook niet meer te proberen. Als je weet dat je PB's gerapporteerd en beoordeeld kunnen worden door een mod (zonder daarvoor je wachtwoord te geven), denk je ook wel even twee keer na voor je een haat-PB stuurt.

En als mensen het dan kinderachtig vinden en gefrustreerd raken, zijn ze dat maar lekker. Want ze kunnen er niks mee: een PB sturen lukt immers niet en openbaar op het forum zetten willen ze toch niet, want dan zetten ze zichzelf voor schut.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:11

En als je pech hebt wijken ze wel uit naar facebook om je daar lastig te vallen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 22:15

lor1_1984 schreef:
En als je pech hebt wijken ze wel uit naar facebook om je daar lastig te vallen.

Maar daar kan je mensen gelukkig een stuk makkelijker blokken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:43

rapporteren gaat daar ook makkelijker. :j

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:09

Zijn de muizen grappen ondertussen niet een beetje uitgekauwd?
Het zou zonde zijn als het topic op slot gaat o.i.d. door zulke opmerkingen :).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:19

KBK / Ohjajoh / Marriett: ik heb er geen moeite mee de drempel wat hoger te maken. Maar wat ik wil voorkomen is dat het iets is waardoor mensen die zo'n pbtje zouden willen versturen nog bozer reageren (via schaduw-accounts, of via topics): je wilt de overlast verminderen, niet vergroten. Ik snap jullie punt hoor, maar ik vraag me af of er niet ook risico's aan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:29

Ik zou er dus geen enkele moeite mee hebben om het dan juist in topics te laten plaatsvinden. Ik denk namelijk dat dit ontzettend mee gaat vallen (als je het lef daarvoor hebt, dan heb je tenslotte de pb functie niet eens nodig) , buiten het feit dat er dan misschien wat meer werk voor de modjes zal zijn, maar ze juist in de topics het wel kunnen regelen, wat nu in pb's onmogelijk schijnt te zijn. En over schaduw accounts ben ik denk ik al meer dan duidelijk geweest, vind het best apart dat die mogelijkheid zo gemakkelijk is, als je daar toestemming voor moet krijgen?

Het feit blijft dat het moeilijker moet worden gemaakt of nog liever onmogelijk, om anderen te stalken in pb, DAT is de overlast, niet dat de stalker boos wordt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:35

Shadow0 schreef:
KBK / Ohjajoh / Marriett: ik heb er geen moeite mee de drempel wat hoger te maken. Maar wat ik wil voorkomen is dat het iets is waardoor mensen die zo'n pbtje zouden willen versturen nog bozer reageren (via schaduw-accounts, of via topics): je wilt de overlast verminderen, niet vergroten. Ik snap jullie punt hoor, maar ik vraag me af of er niet ook risico's aan zitten.

Als het gaat verhuizen richting topics, is het even heftiger. Maar valt er wel op de handhaven, wat blijkbaar niet kan bij PB's.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 08:59

Oke maar eventjes dit: ik ken iemand die wel eens doodsbedreigingen heeft gekregen via PB. Geen idee van wie en ik zal jullie ook niet vertellen wie het is (ze is niet zo bekend maar toch). Ze werd hier echt heel erg bang van, en ze heeft die persoon uiteindelijk maar 'gewoon genegeerd'. Daarom maak ik er ook zo'n punt van: ik heb zelf wel eens gekke dingetjes meegemaakt maar nog nooit zo erg. PB lijkt wel een vrijkaartje voor bizarre berichten, bedreigingen of persoonlijke aanvallen die men niet op het forum durft te doen. Daarmee zet je immers eerst jezelf voor gek.
Dat soort mensen kan je niet aangeven, je kan alleen hun (al verstuurde!) berichten verwijderen of automatisch laten verwijderen. Alsof je je ogen dichtdoet bij een stukje film die je eng vindt: je weet dat er iets naars aan de hand is, je bent bang dat er meer gaat gebeuren als je je ogen open doet en het voelt niet goed.

Ik zou het daarom fijn vinden om de kern van die nare berichten, de PB bokkers, aan te pakken. TS heeft het hier over een aantal berichten per week die ze niet zou willen. Andere mensen hebben hier ook last van. Maar ze kan gewoon door gaan. Ook al is het niet zo erg als in mijn vorige verhaal, feit is wel dat iemand zich met haar (of hun) leven probeert te bemoeien, daarbij mensen lastigvalt en daar niks tegen te doen is.

Ik weet niet, is dat niet jammer? Als er eenmaal iets aan te doen is is er ook wat te doen aan de nieuwe schaduwaccounts of verdergaan op het forum (= gecontroleerd gebied).

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 09:00

KoudbloedKim schreef:
Liever de afzender met toch al slechte bedoelingen gefrustreerd dan de ontvanger die al helemaal niet op zulke berichten zit te wachten. :o
Dit dus inderdaad :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:04

eva1969 schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dit dus inderdaad :o

Inderdaad. En dan heb ik het niet over de 'muis-berichten', ook irritant lijkt me, maar meer over diegenen die serieus aan het bedreigen zijn of speciaal een account aanmaken om iemand lastig te vallen. En ZEKER als er bewijs is van lastigvallen kan de maker en verzender van zulke berichten op de vingers getikt worden dmv waarschuwen of bannen. Helemaal niet moeilijk lijkt me. Kan me er echt een beetje boos om maken dat zulke mensen gewoon hun gang kunnen gaan. -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:10

Over het algemeen kun je bepaalde berichten wel langs je heen laten gaan, oppervlakkige berichten die bijvoorbeeld duidelijk geschreven zijn door iemand die niet weet waar het over gaat of wat ergens achter zit.
Recent nog een bericht gekregen met de tekst:"Wat moet [naam] met zo'n dik wijf als jou" en dan denk ik, laat maar zitten, er is al 15 kilo af en over een jaar is zo'n opmerking niet eens meer terecht.

Waar ik me wel meer aan stoor zijn berichten die gaan over dat wij niet goed zijn voor onze paarden, ons huis en de paarden wel op een illegale manier zullen hebben gekocht omdat we Maartens hongerloontje dat nooit zouden kunnen betalen en ik maar snel achter de lopende band moet gaan werken i.p.v de grote profiteur uit te hangen.
Maar ook dat kan ik prima van me af laten glijden.

Er zijn echter nog andere berichten die ik te heftig vind om te omschrijven openbaar waarvan ik vind dat ze wel echt aanpakt moeten worden.
Want nu ben ik het, maar als ik die berichten 4/5/6 jaar terug had gekregen, had ik daar waarschijnlijk heel anders op gereageerd.
En op Bokt zitten ook meerdere Bokkers die op het moment niet zo lekker in hun velletje zitten.

Het forum (en de wereld) maken we met zijn allen en je hoeft absoluut niet altijd een mening te delen, maar uiteindelijk kun je dan beter zeggen:"We komen hier niet uit, jij hebt jouw mening, ik heb mijn mening en daar kunnen we het beter bij laten."
Als daarna 1 partij doelbewust langere tijd door blijft gaan en het steeds erger wordt, vind ik dat dat aanpakt moet worden.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 09:14

Wat afschuwelijk KBK, ik voel me ineens heel klein met m'n gezeur over muisgestalk. Maar misschien levert dit topic voor jou en andere bokkers die écht met serieuze dingen worden lastig gevallen iets op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:14

O, dat moet je niet doen! Muizenpb's klinken grappig, maar kan me voorstellen dat als je die constant krijgt, het ook niet meer leuk is.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:21

Ben ook wel eens beschuldigd van kindermishandeling door een bokker.. Één boos pb'tje teruggestuurd.. Vervolgens kreeg ik er nog één en daar heb ik niet meer op gereageerd.. Maar als ik die bokker ergens zie reageren dan heb ik toch nog steeds de neiging om een sneer neer te zetten als ik vind dat ze achterlijk reageert..
- En ik zal nu maar niet neerzetten dat ik zelf met de hand al zoveel muizen uit hun lijden heb verlost, omdat één van m'n katten er mee aan kwam zetten.. De rest zijn allemaal killers, maar één bracht altijd alles levend naar me toe..

KBK:
- Waarom halen ze het lef vandaan?!?! Ik ken je verder niet, maar dit is echt schandalig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:25

En die mensen kunnen dus blijkbaar 'gewoon' hun gang gaan...misselijkmakend! Discussie achter de schermen is niet verkeerd, maar dit soort dingen wel!!!! Kan echt niet....

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:26

Picasso schreef:
En die mensen kunnen dus blijkbaar 'gewoon' hun gang gaan...misselijkmakend! Discussie achter de schermen is niet verkeerd, maar dit soort dingen wel!!!! Kan echt niet....

Precies is. En dit weten ze ook dondersgoed, dat vind ik nog het ergste. Openbaar in een topic de grote jongen (meid) uithangen maar achter de schermen met emmers vol modder gooien.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:31

Ik vind dat deze mensen wel aangepakt moeten worden.

Niet van 1 pb maar wel als het door en door gaat zodat het stalken wordt.

Je heb je verantwoording over een forum en dan zal je ook hier je verantwoordelijkheid in moeten nemen als het uit de hand loopt.

Ikzelf zou uitzoeken wie het is irl en die persoon opzoeken en ik denk dat je dan een groter probleem heb dan dat er hier wordt ingegrepen.

Stalken en internet pesten is toch strafbaar dacht ik.
Grijp er dan ook op in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 09:34

Je moet toch wel ernstig afgunstig zijn (in het geval van KBK (en ik ken haar niet persoonlijk)) om dat soort bagger voor iemands voeten te gooien... En er dan ook nog stiekem mee weg te kunnen komen. En diegene die een ander doodsbedreigingen stuurt: dat is toch strafbaar??? Kom op mods!