Bokt 15 jaar!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Re: Bokt 15 jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:55

Bokkers die bovenaan de ledenlijst staan hebben vaak erg veel views, komt blijkbaar omdat er mensen zijn die profielen uit die lijst gaan aanklikken. Krijg je echt bizarre aantallen van soms :))

Ik heb er ook best veel (86273) maar dat komt denk ik omdat ik er vroeger altijd best veel foto's in had staan. Nu is hij saai :7

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 11:06

Dan zal dat het wel zijn. Ik sta op blad 1 en heb meer dan 1 miljoen profielviews :+
En er staat niets in.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:11

palousa_boy schreef:
Volgens mij ben ik hier via paarden.nedforum dat je toen had, weet niet of dat nog bestaat

nee bestaat niet meer, is toen van server/domein veranderd en alweer een jaar of 10-11 cavaletti.nl

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:15

Op cavaletti gebeurt nauwelijks iets. En fokt is ook zo´n beetje doodgebloed. Het is te foktechnisch geworden en daarvoor zijn er te weinig fokker op internet.

Fokken is een nog luxere hobby dan het paarden houden an sich. Er zijn uiteindelijk niet veel die dat doen en die zich dan ook nog eens op internet ophouden om daarover gedachten uit te wisselen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:50

Jaren geleden was er iemand die dagelijks mijn berichten na las en die heeft mijn profiel views toen enorm opgeschroefd. Geen idee of ze het nog steeds doet, ik denk het niet want ik post niks meer wat zij interessant vindt. Harde les geleerd hier zeg maar... Zo wordt je groot op Bokt.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 06-01-16 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:07

Suzanne, ik denk dat we op die manier allemaal wel lessen geleerd hebben, binnen of buiten Bokt.
Soms vergeten we weleens dat de internetwereld in 2001 er heel anders uit zag dan nu. Het stond nog echt in de kinderschoenen, niemand wist hoe groot het ooit zou worden, om nog maar te zwijgen over het besef dat bepaalde dingen jaren naderhand nog terug te vinden zouden zijn.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:33

Hier nog een 2001 bokker... Moet eerlijk bekennen dat ik weinig bij droeg aan discussies die gaande waren, ik was toen 12 jaar oud. Overigens onder de gebruikersnaam ik+pambri( ja, heel inspirerend)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:08

Jeetje, 15 jaar alweer! Ik zit er inmiddels ook flink lang bij.
Vroeger als hobby zoveel mogelijk vieuws in je profiel en lekker veel topics posten, tegenwoordig meer een lezer met af en toe een reactie en welgetelt twee topics waar ik ietsker wat post.. Whoehoe :+

En toch.. Kom ik nog altijd regelmatig her en der oude bekenden tegen, echt superleuk!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:07

Lowara schreef:
Jeetje, 15 jaar alweer! Ik zit er inmiddels ook flink lang bij.
Vroeger als hobby zoveel mogelijk vieuws in je profiel en lekker veel topics posten, tegenwoordig meer een lezer met af en toe een reactie en welgetelt twee topics waar ik ietsker wat post.. Whoehoe :+

En toch.. Kom ik nog altijd regelmatig her en der oude bekenden tegen, echt superleuk!

Was jij niet ook een keer op een boktmeeting tijdens een etentje in Oldenzaal?

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:53

hoeveel mensen zitten er eigenlijk op bokt nu? :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:56

slechts 269.913 maar lang niet iedereen is actief he

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:57

saskiakefie schreef:
slechts 269.913 maar lang niet iedereen is actief he

wow :+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:35

Oscar schreef:
Suzanne, ik denk dat we op die manier allemaal wel lessen geleerd hebben, binnen of buiten Bokt.
Soms vergeten we weleens dat de internetwereld in 2001 er heel anders uit zag dan nu. Het stond nog echt in de kinderschoenen, niemand wist hoe groot het ooit zou worden, om nog maar te zwijgen over het besef dat bepaalde dingen jaren naderhand nog terug te vinden zouden zijn.

Dat kan je wel zeggen Oscar. Ik had toen geen idee dat alles open en bloot was. Bokt gaf toen nog een familie gevoel en, als niet met internet opgegroeide vrouw, zei ik soms meer dan ik eigenlijk door iedereen wilde laten lezen. Ben ook een tijdje op internet gestalked en dat was niet prettig.

Schrik er nog steeds bijna dagelijks van wat mensen allemaal op bokt kwakken. Zeker als het om hun jonge kinderen gaat. Dit kunnen het straks ook allemaal teruglezen of er mee geconfronteerd worden i.r.l.

Ben een stuk voorzichtiger geworden maar heb laatst nog op facebook gemerkt dat "alleen vrienden" ook niet echt "alleen vrienden"is. Het is net een steen die je in het water gooit, de kringen gaan steeds verder.

Een tijdje terug nog op bokt geprobeerd mijn dochter's topics een beetje te verklaren omdat ze aangevallen werd maar daarmee merkte ik wel dat bokt heel erg verhard is. Des te meer reden om niet meer al te veel te posten als je hogerop komt want dat is niet echt handig over het algemeen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:48

Bokt verhard? Het zijn hier zachte eitjes in vergelijking met het hondenforum. Daar zijn mensen vals en nadragend.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:55

Echt? Daar kom ik nooit. Heb wel honden maar heb helemaal geen behoefte aan een hondenforum. Gek als je bedenkt dat ik dan wel op een paardenforum zit.

Weet wel dat hondeneigenaren nogal kunnen doorschieten. Zie dat wel op facebook voorbij komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 22:56

Ik vind bokt niet meer verhard opzichte van tien jaar terug?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:01

Niet verhard wel zijn reacties soms veel feller en aanvallender geworden en zijn veel sneller op hun teentjes getrapt, politiek correct geef het een naam. Daar verbaas ik me wel over.

Ben zelf wel vanaf dag 1 niet al te open over situaties. Meld zoms veel maar niets dat ik niet ook zou vertellen,

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:04

Ik vind bokt (en bokkers) over het algemeen ook behoorlijk mild in vergelijking met sommige andere fora...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:04

Kom verder alleen op het kippenforum en dat is ook eigenlijk best braaf. De rest blijf ik graag bij uit de buurt.

Zie het nut niet in van elkaar afmaken, kwetsen of wat ook of het nu persoonlijk is of via een forum. Wordt daar alleen maar verdrietig van. Love peace
Laatst bijgewerkt door karuna op 06-01-16 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:05

Misschien niet maar ik ben er een tijdje niet meer geweest en toen ik weer terugkwam vond ik het wel flink harder, minder genuanceerd. Het kon er jaren geleden ook wel eens fel aan toe gaan maar nu verschiet ik soms. Ben natuurlijk ook alweer een paar jaartjes ouder :+

Kan goed zijn dat ik het zo zie omdat ik er opeens heel hard mee geconfronteerd werd met mijn dochter die notabene net vier jaar was toen ik hier kwam. 2006 was precies het jaar dat ik zonder internet kwam te zitten en dat heeft bijna een jaar geduurd en toen was ik zo afgekickt dat ik jaren niet meer op bokt ben geweest.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:08

Verhard weet ik eigenlijk niet, wel dat het anders is dan in de begintijd. Vroeger was internet nog iets heel bijzonders, je was blij als je er even op kon en zielsgelukkig als je iets gevonden had wat je daarvoor nooit kon vinden. Of dat je zomaar kon 'praten' met gelijkgestemden. Minder anoniem ook, denk ik.

Soms snuffel ik weleens wat rond op andere fora, gewoon om eens te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Zo ben ik inderdaad ook al eens op het hondenforum geweest en neem ik ook weleens een kijkje op bijv. Fok of Viva. En dan ben ik altijd weer blij dat ik weer hier ben.

Wat je wel nog steeds merkt is dat dierenliefhebbers onderling toch een band hebben en best meelevend zijn, ook al kennen ze je niet persoonlijk. Vandaag heb ik bijv. een topic geopend om te laten weten dat ik mijn allerliefste bejaarde kat Homer in moet laten slapen, en dan sta je echt versteld van de ontzettend lieve reacties. Het kan dus wel, en dat is echt mooi om te zien.

Bovenstaande is trouwens ook de reden dat ik me even wat minder bezig ga houden met het jubileum. A.s. zaterdag zal ik zeker even langskomen, het is tenslotte een feestelijke dag. Maar mijn hoofd staat momenteel niet echt naar een feestje........

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:08

Toch nog nuttig zo'n jaartje zonder internet zou in deze tijd helaas niet meer kunnen. Nee ik kom ook alleen nog op bokt en af en toe op een teken/schilderforum heb de rest wel gezien werd daar niet blij van.
Bij bokt vind ik het wel behoorlijk wisselend per topic moet ik zeggen. Het is soms ook een beetje zo als er een schaap over de dam is volgen er meer.. en dat iets 200 x herhaald wordt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:30

Het kon er vroeger op bokt ook wel hard op gaan hoor. Wat dat betreft is het niet veranderd. Er wordt wel meer ingegrepen dan in het begin.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:42

Er wordt zeker meer ingegrepen maar het in herhaling vallen in een topic stoort mij nogal. Het principe van één schaap over de dam............. Dat meelopen herken ik deels van vroeger maar ik heb het idee dat het wel erger geworden is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:44

Ik zie dat hier nog niet zo gebeuren maar op het hondenforum is echt een kliekvorming van oudgedienden die niet leuk met anderen om gaan. Aannames, vooroordelen, etc.

Er wordt daar ook anders gedacht dan hier. Hier is meer medeleven richting paarden en honden. Daar draait alles alleen om mensen en een beetje medeleven gaat uit naar honden.