Hier na een tijd ook weer raak via de inlogpagina.
Jammer dat google ook niet met een antwoord kan komen..
Edit: in de geschiedenis staat dat facebook geopend werd net voor de melding.. Heb niet op facebook gezeten. Zou er iets via facebook gaan?
Iris82
Geplaatst: 09-11-15 16:22
Grr. Ik had m net ook weer. Nu via Fok.
Bravura
Geplaatst: 09-11-15 19:04
Nou....nu net op Bokt weer een popup naar een andere webpagina.... http://www.personeducationnews.com/d/3/nl/index.php# Weer iets over Android updaten. Geen idee hoe je ze op Android kunt blokken dit soort ongevraagde zooi.
Heel bizar dit. Ondertussen nog wat meer sites gevonden die hetzelfde probleem rapporteren maar nog nergens een werkbare oplossing Ook is nog steeds niet 100% duidelijk waar die popups nou vandaan komen. Bijzonder lastig dit en extreem vervelend.
We zijn druk bezig met het zo snel mogelijk vinden van een oplossing maar dat valt dus nog niet heel erg mee.
Sylvia_S
Geplaatst: 11-11-15 09:35
Fijn dat er naar een oplossing gezocht wordt! Ik werd zojuist bij het inloggen weer doorgeschakeld
Bravura
Geplaatst: 11-11-15 10:09
Ik heb in de app Total Commander eea doorgekeken en kwam in een mapje diverse www. internetpagina's tegen. Sommige bekend, zoals NOS of Telegraaf maar ook die Cellphone. Het was een lijstje van plm 15 sites in die map. Deze links stonden niet in de bladwijzermap....maar een andere....Ik heb alles verwijderd en nog geen popup meer gehad. Vraag me niet hoe dat mapje heette....of waar te vinden in dat systeemprogramma.....
Mijn virusscanner Kaspersky vond voordat ik in Total Commander keek iig niks bijzonders.
@Bravura; Voor de mensen die technisch genoeg zijn zeker het proberen waard
Het ingewikkelde is dat er flink wat verschillende verklaringen lijken te zijn voor dit probleem. Bug in Mobile Chrome, advertenties in gratis apps die worden misbruikt, probleem met de ingestelde DNS servers, advertenties via Google die niet doen wat ze moeten doen, malware op de telefoon, etc
Om het eea uit te sluiten; heeft er iemand een screenshot van die popups op een iOS apparaat? En hoe ziet de browsergeschiedenis er daarna uit op iOS?
jessdaniels
Geplaatst: 11-11-15 10:46
Ik heb ze een paar dagen niet gehad en nu weer wel! Heel vreemd, ik zat net nog in dit topic te lezen en daarna kreeg ik ze bijna meteen
Ik probeerde nog terug te gaan naar bokt maar dan kwam ik alleen op een andere reclamepagina.
Ik gebruik geen Chrome maar de standaard Samsung Internet app. Wat de screensshots hierboven betreft...zijn dezelfde popups hier. Zal eens opletten of het zowel op Wifi als op 4g of 1 van beide is, mochten ze toch nog weer verschijnen. Heb al gelezen op een Engelstalig forum dat een schone installatie niks uit haalt.
Het vervelende is dat de geschiedenis van je browser nooit alles laat zien. Als je eerst naar een server gaat die jouw browser meteen doorstuurt (zonder HTML of Javascript terug te geven) dan zie je dat niet terugkomen in je browser. Die 'personeducationnews.com' zie ik niet terugkomen in het advertentiesysteem. Er moet dus nog een andere site tussen zitten. Die 'vangen' is wat lastiger. Dat kan bijvoorbeeld via je PC:
Maar ook daar loop je de kans dat je niet alles ziet. Nog beter is een proxy tussen je telefoon en je router, bijvoorbeeld: https://www.charlesproxy.com/
Maar dat is allemaal wat complex Ik heb hier Charles geinstalleerd staan, ik kan alleen de Android telefoon niet meer vinden sinds onze verhuizing
Ik moet hier de laatste verhuisdozen eens flink doorspitten
Verder helaas nog weinig goed nieuws. Heb wel iemand bij Google te pakken kunnen krijgen. Als het goed is ligt dit probleem nu bij een afdeling die hier daadwerkelijk iets mee kan.
Zien jullie deze popups nog steeds? Ook nog steeds op iOS devices? Nog erg benieuwd naar screenshots op een iPhone of iPad
Tilmar
Geplaatst: 13-11-15 12:53
Ik heb het al bijna 2 weken niet meer gehad op mijn Android telefoon. En op mijn Samsung tablet nooit.
Hier is het een tijdje weg geweest, maar begint nu weer, terwijl ik internet niet open op mobiel. Gisteren kwam mijn moeder en die heeft het nu ook op haar tablet.
Wij beiden hebben het gewoon met spelletjes, dus niet eens zodra we op internet gaan.
Dat wijst dan toch weer op een probleem met advertenties in (gratis) spelletjes... Als die ook op de achtergrond draaien en omhoog komen terwijl je op Bokt zit lijkt het dat die rommel van ons af komt.
Maar ook daarom erg benieuwd naar iOS ervaringen. Op iOS is het een heel stuk moeilijker om dit soort ongein uit te halen.
Het lastige aan deze popups is dat je niet ziet van welke adverteerder de banner afkomt omdat je meteen een paar keer wordt doorgestuurd naar vage sites die bij Google niet bekend zijn. Daarom willen ze graag de exacte tijd en apparaat weten om te kijken of ze daar de speld in de hooiberg kunnen vinden.
Als je dus weer een popup krijgt via Bokt, stuur mij dan een PBtje met:
- de exacte tijd, - de link die je krijgt op deze pagina: http://www.whatsmybrowser.org/ , - als je het terug kan vinden de pagina die je bekeek op Bokt voor je de popup kreeg.
Op die manier kunnen we met een beetje geluk deze ellende vinden en heel hard blokkeren. Veel dank alvast!
Super dat je er zo mee bezig bent Bart! Ik heb nu een dag of 3 geen popup gehad (even afkloppen). Ik heb 3 spelletjes op mijn telefoon, maar speel ze eigenlijk nooit. Hooguit 1x per 2 maanden. Dus dat het een spelletje op de achtergrond is, lijkt me ook sterk. Spelletjes sluit ik altijd af.
Ben benieuwd wat er uit de meldingen gaat komen, ik zal er even op letten dat ik je een pb stuur
Bravura
Geplaatst: 13-11-15 19:46
Nog steeds geen popup meer sinds links verwijderen via Total Commander. Als het toch zo is en blijft vermoed ik dat er links achter de schermen werden opgeslagen via apps die gedownload of geupdate werden. Heb geen bestaande apps verwijderd na het verschijnen van de popups.
Heb overigens geen enkel gedownload spelletje op mijn mobiel maar had wel die popups voorheen.
Overigens ook geen FB of voorgeinstalleerde FB app hier op de mobiel...ook geen Twitter.
Komende dagen maar weer afwachten of ze nog verschijnen.
Bij mij is hij heel actief via de Pararius app, krijg om de haverklap deze vage "whatsapp-verlopen-popups" als ik in de Pararius.nl app zit. Op Bokt nog niks gehad.