Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
merrylegs schreef:Persoonlijk kan ik iemand die een zin als 'kga nu na me paartje rijde' echt niet serieus nemen, is dat nu taalevolutie? Ik vind niet dat laks taalgebruik een reden is om de regels aan te passen, anders praten we over enkele decennia als lagere schoolkinderen. Een verbeterknopje zou fijn zijn, voor de bokkers die daarvoor open staan.
NatasjavE schreef:En bij dyslexie kan je steeds op dezelfde foutjes gaan wijzen. Dat maakt het extra frustrerend.
Je kan mij 100 keer uitleggen hoe ik iets moet schrijven en wat het bijbehorende ezelsbruggetje is,...ik zal het 101 een keer vergeten. Waarom? Geen idee.
Ik weet wel heel erg veel van Diabetes Mellitus en kan je feilloos de koolhydraat stofwisseling uitleggen en de werking van insuline. Dat slaat mijn geheugen wel op.
Erin schreef:Bij mij gaan d en t ook niet altijd goed, ik heb de basis, met het fokschaap enzo, gewoon nooit meegekregen. Ik doe het op mijn gevoel, en dat gaat 99% van de tijd goed, maar soms maak ik ook wel eens een foutje.
Ik vind d-t fouten dan ook niet zo erg, laksheid is veel erger. Mensen die de n aan het eind van een woord vergeten kan ik mij ook zeer aan ergeren.
Jasmijn159 schreef:NatasjavE schreef:En bij dyslexie kan je steeds op dezelfde foutjes gaan wijzen. Dat maakt het extra frustrerend.
Je kan mij 100 keer uitleggen hoe ik iets moet schrijven en wat het bijbehorende ezelsbruggetje is,...ik zal het 101 een keer vergeten. Waarom? Geen idee.
Ik weet wel heel erg veel van Diabetes Mellitus en kan je feilloos de koolhydraat stofwisseling uitleggen en de werking van insuline. Dat slaat mijn geheugen wel op.
Niet rot bedoeld, maar waarom schrijf je het dan niet op, of sla je het op in je telefoon? Gewoon die paar meest voorkomende ezelsbruggetjes, maak het makkelijk voor jezelf!
Ik heb het precies andersom, taal gaat 90% automatisch, maar een boodschappenlijstje onthouden bijvoorbeeld? No way! Dat moet ik echt opschrijven of in m'n telefoon zetten..
NatasjavE schreef:Ik doe nu al lang genoeg over een bericht. Ik zoek het op op internet, spellingscontrole, nalezen. Ik doe moeite genoeg voor mensen zoals jij.(ook niet rottig bedoeld) Ik ga niet daarnaast ook nog eens mij aantekeningen er op naslaan.
Denk dat mijn berichten hier prima leesbaar zijn. Meer moeite ga ik niet ondernemen.
Ik heb al eerder gezegd,..zie je mij een gekke fout maken. Dan stel ik het op prijs als je een PB stuurt.(opdat ik het nog kan aanpassen of zo)
Koper schreef:Paris_ schreef:Autocorrect erop zetten, net zoals in Word.
Of een puntensysteem, bij elke fout -1 en bij 10 strafpunten wordt je een dag van Bokt geband.Durf te wedden dat er dan opeens veel minder fouten te ontdekken zijn...
Jij hebt je eerste punt te pakken
Blue_flower schreef:Sizzle schreef:Blue Flower, je had dit topic ook niet hoeven lezen hoor. Ook voor jou zit er een kruisje, niemand wil jou bewust misselijk maken
Klopt. Maar lekker makkelijk als alleen mensen mogen reageren die het ermee eens zijn
Nayomie schreef:Er is eerder door een bokker vermeld dat een PB (helaas) vaak negatief wordt opgevat. Als een mod een PB zou sturen zou in die theorie de klap nog groter zijn.
Al denk ik zelf dat een bokker er sneller van leert omdat een mod immers meer indruk op mensen maakt.
Sababber schreef:Ik zou 'me' er niet zo druk om maken.
Nayomie schreef:Er is eerder door een bokker vermeld dat een PB (helaas) vaak negatief wordt opgevat. Als een mod een PB zou sturen zou in die theorie de klap nog groter zijn.
Al denk ik zelf dat een bokker er sneller van leert omdat een mod immers meer indruk op mensen maakt.