hypocreet gedrag door forums mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:19

harbourlight schreef:
Lalidan schreef:
Natuurlijk wordt er met twee maten gemeten. Ik denk zelfs wel met 100. Want de ene situatie is de andere niet. Weet jij waarom zij wel mocht en deze TS niet? Ik niet, maar ik heb er wel vertrouwen in dat er redenen voor zijn. In tegenstelling tot wat sommige gebruikers schijnen te denken, zitten mods er niet om de gebruikers te pesten en tot last te zijn.

Om de een of andere reden is het hier wel een probleem. Ik weet niet waarom, maar ik neem aan dat er redenen voor zijn. Dan heeft TS twee keuzes: of wegblijven, of op haar oude account verder gaan zoals het team dat blijkbaar wil. Een derde account aanmaken is uiteraard ook een optie, maar zal zeker niet maken dat men bereidwilliger word te kijken wat er mogelijk is. De regels maar gaan breken spreekt niet echt voor iemand die zich kan gedragen.

Nee dat weet ik niet. Maar als deze gebruiker nooit een permanente ban heeft gehad lijkt mij dat zij enorm in het voordeel is. Als je zelfs na een permanente ban een nieuw account kan krijgen kan ik geen redenen meer bedenken waarin je geen nieuw account zou krijgen.

Waarom zou je überhaupt een nieuw account nemen als je een slechte start maakt? Wat mij betreft is dat een kulreden. Ten eerste, als je het bij één persoon doet, kan je het bij nog 1000 bokkers doen want TS is vast niet de enige die een slechte start maakt. Daar gaan weer veel gebruikersnamen door bezet raken, onnodig. Je kunt ook de wil hebben om je erover heen te zetten. Hoe langer jij in je wrok gaat zitten, hoe langer de omgeving dit zal merken. Door dit soort topics bijvoorbeeld te openen, zet je jezelf in kwaad daglicht. Als iemand er verder over zwijgt, gaat er geen haan naar kraaien.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:22

Waarom zou je dan een nieuw account krijgen als je eerst vijf officiële waarschuwingen hebt gehad en vervolgens permant geband bent geweest.
Dat is dan ook om een "slechte start" te verbergen, zeker als het nieuwe account precies dezelfde naam heeft.

Nayomie

Re: hypocreet gedrag door forums mods

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:23

Is dat een persoon specifiek of gebeurt dat altijd? Dat is namelijk volgens mij iets ongebruikelijks en zal vast als uitzondering gelden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:24

Nayomie schreef:
Lalidan schreef:
Als zij aangeeft dat ze daar niet meer op kan, wordt dat echt wel voor haar geregeld. Zo blonT is het team nu ook weer niet hoor. Alleen, TS wil niet.

Waar zeurt TS dan om? Ik bedoel, ze maakt door dit account een tweede en zelfde fout.
Je kunt koppig blijven maar niet iedereen maakt een perfecte start.

Omdat het blijkbaar toch niet zo eenvoudig is. Ben zelf een hele tijd bezig geweest om in mijn account te kunnen omdat dat zomaar van de een op andere dag niet meer ging. De hulp van support was onwijs langzaam en niet succesvol. Toen ik voor de zoveelste keer mailde dat het echt niet ging zoals gezegd werd, werd het heel stil. Na een tijdje afwachten heb ik maar een ander account aangemaakt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:25

Nayomie schreef:
Is dat een persoon specifiek of gebeurt dat altijd? Dat is namelijk volgens mij iets ongebruikelijks en zal vast als uitzondering gelden.

Geen idee, is in dit topic terug te vinden.
Maar als in zo'n geval een uitzondering gemaakt kan worden waarom dan niet bij een gebruiker die nooit een ban heeft gehad. Dat gedeelte begrijp ik gewoon niet maar ik zal wel blond zijn.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:25

Ik lees dit topic al even mee en ik denk dat de mods er echt wel een goede reden voor zullen hebben. Anders heb je hetzelfde als met Facebook. Mensen maken maar klakkeloos nieuwe accounts aan en dan ben je het overzicht kwijt.

Even off-topic. Hoe kunnen ze zien dat je al eerder een account hebt gehad als je een ander email adres enzo gebruikt? Gaan ze de IP adressen af? Lijkt me ook stug want door de jaren heen kun je ook een ander IP adres gebruiken toch.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:30

harbourlight schreef:
Nayomie schreef:

Geen idee, is in dit topic terug te vinden.
Maar als in zo'n geval een uitzondering gemaakt kan worden waarom dan niet bij een gebruiker die nooit een ban heeft gehad. Dat gedeelte begrijp ik gewoon niet maar ik zal wel blond zijn.

Als iemand een slechte start maakt als in een topic geopend wat achteraf niet handig was, dan zullen er heel veel meldingen bij het team komen te liggen waarin gevraagd wordt of ze een nieuw account mag. Sta je het bij één toe, dan zou je het bij de andere 1000 mensen ook moeten toestaan. Dat is onbegonnen werk.
Als je gestalkt wordt en je identiteit op bokt is al bekend, naam wijzigen werkt niet omdat het account al bekend is, dan zou je een nieuw account mogen aanmaken. Dat is een geldige reden. Lijkt me niks ingewikkelds aan.

Jennyj01 schreef:
Nayomie schreef:
Waar zeurt TS dan om? Ik bedoel, ze maakt door dit account een tweede en zelfde fout.
Je kunt koppig blijven maar niet iedereen maakt een perfecte start.

Omdat het blijkbaar toch niet zo eenvoudig is. Ben zelf een hele tijd bezig geweest om in mijn account te kunnen omdat dat zomaar van de een op andere dag niet meer ging. De hulp van support was onwijs langzaam en niet succesvol. Toen ik voor de zoveelste keer mailde dat het echt niet ging zoals gezegd werd, werd het heel stil. Na een tijdje afwachten heb ik maar een ander account aangemaakt.

Wist je zelf de oorzaak? Wellicht speelde er een technische fout mee, die een gewone mod niet snel kan ontdekken. Ieder geval is anders. Echter, in dit geval lijkt me het erg simpel. Wat je nu waarschijnlijk aan het doen bent is appels met peren vergelijken :)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:34

Nayomie als het om stalking zou gaan kom je niet met dezelfde naam terug. Enige reden die ik kan bedenken is om het "foute verleden" te wissen. Iets wat vele gebruikers van Bokt niet mogen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:39

Hoezo appels met peren vergelijken? Ik kon niet meer in mijn account. En waarom? Geen idee. Inloggen was onmogelijk. Werd geholpen door support. Het contact was tergend langzaam en uiteindelijk hoorde ik niks meer. Terwijl het probleem niet was opgelost. Dus ik begrijp de frustratie van ts wel. Als niemand iets voor je kan en wil doen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:41

Omdat er voor TS als het goed is wel een oplossing is aangeboden en bij jou niet. Daarnaast ligt het probleem simpeler dan bij jou, waarschijnlijk.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:43

Als er een oplossing is dan opent ze toch geen topic. Ze wil op het nieuwe account verder maar het moet perse op het oude waar ze niet in kan. En blijkbaar is er niet even iemand uit het team die hier even in duikt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:45

Dat is dus precies het probleem. TS heeft niet het antwoord gekregen wat ze wenste, dan raakt TS gefrustreerd omdat zij de oplossing niet kan waarderen. Zoals ik eerder zei, dan vraag TS netjes of het e-mail adres gewijzigd kan worden zodat ze een nieuw wachtwoord kan aanvragen. Nee, in plaats daarvan gaat TS lopen zaniken via een derde account.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:47

Als het email adres wijzigen zo simpel was had ik ook nog m'n oude account gehad.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:48

Goh, had ik het op pagina 1 toch al goed. Wat een verrassing :Y)

Fiffill schreef:
Ik voel accountje nr 3 aankomen :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 26-03-15 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:49

Je vooruitziende blik _O-

Fenrir

Moet ik geld om gaan vragen!

Nayomie

Dat kun je zelf niet doen, dan vraag je netjes aan het team of het adres gewijzigd kan worden in joostjanpiet@jantje.com.
Daar is het team vast wel toe bereid om aan te passen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:50

Fiffill schreef:
Go, had ik het op pagina 1 toch al goed. Wat een verrassing :Y)

Fiffill schreef:
Ik voel accountje nr 3 aankomen :')

ben je ook zo goed met de lottonummers? Want dan kom ik even langs. sorry, erg ot...

Maar TS geeft zelf aan dat ze niet op haar 1e account kan, maar dat ze dit ook niet wil. En hoe vervelend het wachten ook is, er zijn hele volksstammen die bokken, ik denk dat de Mods ook wel eens wat anders doen dan modderen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:51

Nou niet dus. Of wel en als je dan laat weten dat het nog niet werkt hoor je niks meer van ze. Ook niet na nog twee mailtjes.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:52

Was bij jou al bekend dat sowieso het aan het mailadres lag? Het kan immers ook andere oorzaken hebben. TS geeft duidelijk aan dat het aan haar e-mail ligt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:56

Dat is toch geen reden om niks meer van je te laten horen? Of een week op een antwoord te laten wachten. Terwijl je gelijk een antoord stuurt. Jij doet net of het een geoliede machine is op de achtergrond maar dat is het dus niet. Ts heeft meerdere pogingen gedaan om het op te lossen en wordt gewoon genegeerd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:59

Tsja wij moeten TS hier maar op haar blauwe ogen zwarte lettertjes geloven dat de mods/support/wie dan ook niet of iig niet op tijd hebben gereageerd. Vervelend als dat zo is, maar het zijn ook maar mensen. Kan me best voorstellen dat het wel frustrerend kan zijn. Maar als je vervolgens een topic met zo'n titel opent kun je er natuurlijk op wachten dat je niet veel vrienden maakt.

TS wil wat anders dan de mods zo te lezen, maakt tegen de regels een SA (nu meerdere zelfs) aan, kan aan mij liggen maar is het echt zo moeilijk om een paar dagen op antwoord te wachten en al helemaal als je zoals TS zegt bokt eigenlijk toch al zat bent... :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:00

En TS heeft volgens iemand van de BZC al vaker de tijdsduur wat opgerekt... Dus inderdaad, we horen nu maar 1 kant en wie zegt dat dat klopt?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:02

Elk verhaal heeft zijn 2 kanten, inderdaad, maar k heb zo een vermoeden dat iedereen het verhaal van de mods gaan geloven, als die is eindelijk op de proppen komen. Dus of er nu 1 of 2 kanten worden belicht, veel veranderd het niet.
Wat die van de bezwaarcommissie heeft gezegd, kan ook fout zijn hé

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:03

Tuurlijk. Maar nu wordt het een beetje 'hakken op de mods' terwijl we hun kant niet kennen. Een klein beetje relativering lijkt me niet fout.