Uitgelicht zonder cap.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 09:56

RaafSmits schreef:
Wat ik me in deze blijf afvragen of alle mensen die hier zó hard schrééuwen over het dragen van een cap dit zelf ook écht altijd doen.

Ik kijk graag naar programma's als "wegmisbruikers "en het valt me altijd op hoeveel mensen er niet dagelijks door rood rijden, niet handsfree bellen, te hard rijden, zonder gordel.
En steen vast is hun reactie op de aanhouding; Ik doe het anders nooit máár.............

Ik vraag me dus af wie zich écht recht in de spiegel kan aankijken en kan zeggen; Ik???????
altijd mét cap??

Ik rij inderdaad altijd met cap :) Maar ik wijs zelden mensen op bokt over wel/geen cap :+ Moet iedereen voor zichzelf weten al vind ik het persoonlijk echt dom om zonder te rijden. Je bent niet alleen verantwoordelijk voor jezelf ook voor je medeweggebruikers, je familie, je vrienden, etc.

Mar goed, even los van dat

Ik kan me dus ook totaal niet voorstellen dat zo'n topic geopend wordt. Ik vraag me echt bij een hoop topics af hoe mensen toch aan de tijd (of verveling?) komen om over zulke dingen te vallen. Ik denk dat het me niet eens op zou vallen en als het me al op zou vallen zou ik me er denk ik niet druk om maken en als ik me er wel druk over zou maken zou ik er geen topic aan wijden. Maar goed :+

Voorlopig heb ik wel alweer een lange post getypt dus eigenlijk ben ik net zo :')

Anoniem

Re: Uitgelicht zonder cap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:20

Jammer dat niemand reageert op mijn vorige post. Want er zijn onderdelen waar sowieso niet met cap word gereden.

Willen jullie dat dan ook niet meer zien in uitgelicht?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:24

love_western schreef:
Jammer dat niemand reageert op mijn vorige post. Want er zijn onderdelen waar sowieso niet met cap word gereden.

Willen jullie dat dan ook niet meer zien in uitgelicht?

Ik snap uberhaupt niet dat er onderdelen zijn waarbij je geen cap draagt. Maar goed, dat is een andere discussie :) Vroeger hoefde je achterin de auto ook geen gordel te dragen, dat was ook eigen verantwoording en tegenwoordig is dit ook verplicht. Zou wat mij betreft ook voor de paardensport verplicht moeten worden. Dat eigen verantwoording, sja.. zal wel zo zijn, maar als je er af valt en valt verkeerd en kan het niet na vertellen.. Doe je veel mensen zo veel verdriet en dat alleen maar omdat je geen cap op wilde. Dat er nog steeds mensen zijn die dagelijks dit risico nemen, ik snap het niet.

Dus als antwoord op je vraag, ik zou persoonlijk in uitgelicht alleen mensen willen zien die dermate verantwoordelijkheid dragen dat zij een helm op doen. Maar dat is maar mijn mening hoor, dus weeg het niet te zwaar :)

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:33

Wat een discussie...leven en laten leven denk ik dan. Prima als je met cap rijdt, maar ook prima als je het zonder doet. Dit is een eigen verantwoording en je hebt er alleen jezelf mee.
Dan zie ik hier ook veel reacties die mensen zonder cap min of meer uitmaken voor idioten...dat gebeurd andersom toch ook niet? En erdoor veranderen gaan deze 'caploze' mensen waarschijnlijk ook niet, aangezien ze hier vaak bewust voor gekozen hebben. Lekker elkaar in hun waarde laten denk ik...

Dan over de topic: Ja kinderen/mensen zien dat er mensen zijn die zonder cap rijden, maar zet de tv eens aan en kijk eens naar de eerste de beste dressuurwedstrijd die je ziet...hoeveel mensen zie je daar met cap? Sterker nog...veel 'voorbeelden' voor kids uit de paardenwereld rijden zonder cap om wat voor reden dan ook. Is de kans dan niet veel groter dat kinderen zich gaan identificeren met deze personen, net zo willen zijn als deze personen dan een onbekend iemand die een foto op bokt plaats?
En buiten de tv zie je ze ook overal...in het bos, in het door, bij de vereniging (waar het rijden met cap niet verplicht wordt gesteld). Ik denk dat het dus niet uitmaakt of er dan ook nog eens foto's op bokt in uitgelicht staan die dan laten zien dat zonder cap rijden ook een mogelijkheid is.
Ik denk dat het hier om eigen verantwoording gaat en verantwoording van de ouders. Daarbij, ik denk dat het rijden met cap toch wel als 'normaal' wordt gezien, aangezien zoveel mensen dit doen en er de mening over hebben dat het veel beter is. Als je geen cap op hebt, is het eerste wat je hoort: Rijd jij zonder cap?!?!
Ik denk ook dat bokt een plek is voor alle ruiters/paardenmensen...dus bijvoorbeeld niet alleen de cap rijders of dressuurruiters, maar alle mogelijke disciplines en mogelijkheden. En ja, daar horen ook de minder veilige dingen bij (wat denk je bijvoorbeeld van cross?). Mensen moeten hier zelf een weg in vinden wat ze wel en niet doen, evenals de jongere gebruikers van bokt...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:37

Siesjuh schreef:
Wat een discussie...leven en laten leven denk ik dan. Prima als je met cap rijdt, maar ook prima als je het zonder doet. Dit is een eigen verantwoording en je hebt er alleen jezelf mee.

Dat is dus het punt.. Je hebt niet alleen jezelf ermee. Als je flink verkeerd valt, heb je je hele omgeving ermee. Zo'n egoïstische gedachten gang vind ik dat, want wanneer je iets niet na kunt vertellen heb je je hele omgeving ermee. Er zijn zoveel onderzoeken geweest, die gewoon hebben aangetoond dat in veel gevallen de schade zoveel beperkt had kunnen worden met een cap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:44

Nessah; maar van mijn kant dus de oprechte vraag; waarom de cap dan wel verplichten op de foto's maar de bodyprotector niet? Er zijn toch ook méér dan genoeg voorbeelden te vinden van ernstig letsel wat voorkomen had kunnen worden door het dragen van een bodyprotector? Mijn vraag is dan; waar leg je de grens? Hoeveel kinderen zie je verplicht met een bodyprotector rijden die de leeftijd hebben waarop ze blijkbaar onbeheerd op internet mogen ronddwalen? (dan heb ik het dus niet over kinderen van 4 tot 6, maar over de blijkbaar extreem gevoelige groep van rond de 10-12 jaar).

Waar trek je dan dus de grens in wat nog wel of niet in uitgelicht mag.. Dat is zo lastig.

En nogmaals, een voorbeeldfunctie... Hoe ver wil je daarin gaan? Kinderen kunnen ook verder klikken dan uitgelicht.. Dan zouden álle topics zonder cap verboden moeten/mogen worden... Want ook die topics kunnen al die koters prima vinden hoor, hebben ze geen uitgelicht voor nodig..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:56

love_western schreef:
Maar het is al vaker genoemd in het topic. Maar moeten we dan ook geen western en voltige meer toestaan in uitgelicht. Word er ook zonder cap gereden. Een cowboy hoed geeft weinig bescherming :+

En andere onderdelen zonder cap?

Western kun je ook prima met cap rijden. Ik doe niet anders ;)
Wél heb ik bij een aantal fotoshoots een hoed op gehad. Maar dan reed ik wel ergens met cap heen, wisselde net voor de kliks mijn cap voor hoed in, alleen voor foto's in stilstand of hooguit stap. En zodra het klaar was ging mijn cap weer op.
Maar met rijden (western) heb ik áltijd een cap op. Dat dat in de westernwereld niet altijd gebruikelijk is, is niet mijn probleem. Ik rijd niet zonder cap.

De discussie gaat niet over wel of niet rijden met cap. Zolang dat geen wettelijke verplichting is, moet iedereen dat helemaal zelf weten. Dat geldt ook voor ene bodyprotector of welke bescherming dan ook.
De discussie is of dit wel of niet op een voorpagina moet staan, waar iedereen dit ziet.
In hoeverre heeft Bokt hier een voorbeeldfunctie in?
Ik sluit me bij Rachelle aan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:58

Zo lang het wettelijk niet verplicht is, moet iedereen lekker zelf weten of ze een cap dragen of niet, zelfde voor een bodyprotector uiteraard.
Hoe ze dan op de foto gaan moeten ze ook zelf weten, hoe ze het plaatsen ook.. Ze doen niets verkeerd toch?
Het is geen Engeland waar je bij elke handeling met een paard je cap op moet zetten..

Gisteren heeft hier iemand een trap tegen z'n borstkas gehad van een paard, had een cap dan geholpen? Als er een foto van was geweest, was het dan fout geweest? Komt de penny brigade dan een boete geven omdat hij geen cap op had?

Ik vind het niet echt problematisch om hier zo moeilijk over te doen. Het is gewoon volkomen legaal om zonder cap te rijden (of het verantwoord is laten we dan even in het midden).

Ik ken iemand die op het terrein van stal z'n cap op zetten bij het opstappen, bij het passeren van de poort z'n cap aan het hek hing, z'n rondje buiten reed, bij terugkomst z'n cap weer van het hek pakte om op te zetten en bij het afstappen weer af deed.
Het was op stal verplicht om met een cap te rijden, maar daar buiten ben je vooralsnog volkomen vrij in wat je doet, en dan krijg je dit soort dingen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:12

btw ben ik verantwoordelijk voor kinderen die ik niet eens ken? Lijkt mij een taak van hun eigen verantwoordelijken.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:13

palousa_boy schreef:
Gisteren heeft hier iemand een trap tegen z'n borstkas gehad van een paard, had een cap dan geholpen? Als er een foto van was geweest, was het dan fout geweest? Komt de penny brigade dan een boete geven omdat hij geen cap op had?
.

Ik vind dit toch altijd zo'n flauwekul.. Gister toen reed ik in mijn auto en toen viel er van een viaduct een steen op mijn voorruit zo op mijn hoofd. Sja, wat hielp mijn auto gordel toen? ( gelukkig niet echt gebeurd hoor)

er zijn genoeg voorbeelden waarbij een cap wel degelijk zin heeft gehad. Zoek anders op mijn naam en dan cross Maarsbergen. Mijn cap was door midden, ja je leest het goed. Ik had een zware hersenschudding, wie weet wat er zonder cap was gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:16

Nessah; nogmaals mijn vraag; waar trek je de grens dan? Bodyprotector, harnas, alles verplicht stellen?
Ik heb 4 jaar geleden m'n rug gebroken, hielp m'n cap ook niks mee, wellicht had een bodyprotector of airvest geholpen maar had ik niet om. Moeten we dit ook verplicht gaan stellen? Misschien was mijn rug dan wel niet gebroken geweest; who knows.

En dan nog steeds; hoe ver moet je het op Bokt doortrekken qua voorbeeldfunctie?
De advertenties van de Boktmarkt ook maar eraf? Ik zie daar immers ook dagelijks foto's rouleren van verkoopfoto's met ruiters zónder cap. De actieve topics ook maar eruit filteren; want tja, een kind zou zomaar op een fototopic van een ruiter zonder cap kunnen klikken en hiermee aan de slag gaan!

Staat allemaal op de voorpagina, is toch ook niet oké dan?
De vraag is; heeft Bokt hier een voorbeeldfunctie, of een opvoedfunctie? Volgens mij is Bokt nog altijd een platform en is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat diegene hier plaatst aan foto's, en zijn ouders nog altijd verantwoordelijk voor het gedrag van hun kinderen op internet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:21

Anoniem schreef:
Nessah; maar van mijn kant dus de oprechte vraag; waarom de cap dan wel verplichten op de foto's maar de bodyprotector niet? Er zijn toch ook méér dan genoeg voorbeelden te vinden van ernstig letsel wat voorkomen had kunnen worden door het dragen van een bodyprotector? Mijn vraag is dan; waar leg je de grens? Hoeveel kinderen zie je verplicht met een bodyprotector rijden die de leeftijd hebben waarop ze blijkbaar onbeheerd op internet mogen ronddwalen? (dan heb ik het dus niet over kinderen van 4 tot 6, maar over de blijkbaar extreem gevoelige groep van rond de 10-12 jaar).

Waar trek je dan dus de grens in wat nog wel of niet in uitgelicht mag.. Dat is zo lastig.

En nogmaals, een voorbeeldfunctie... Hoe ver wil je daarin gaan? Kinderen kunnen ook verder klikken dan uitgelicht.. Dan zouden álle topics zonder cap verboden moeten/mogen worden... Want ook die topics kunnen al die koters prima vinden hoor, hebben ze geen uitgelicht voor nodig..

De body protector is bijvoorbeeld verplicht bij het rijden van SGW. Dus zou ik bij SGW alleen uitgelicht doen mét body protector. De cap is verplicht op elk ander wedstrijd onderdeel. ( Oke, met een aantal uitzonderingen). Omdat de cap op een breder gebied verplicht is, zou ik gaan voor alleen cap en de body protector bij bijv SGW. Maar dat is gewoon hoe ik er tegen aan kijk hoor :)

Veel mensen zeggen dat het dragen van de cap niet verplicht is, maar er zijn steeds meer verzekeringen die in hun polis zeer duidelijk vermelden dat bij activiteiten te paard, altijd een deugdelijke cap gedragen moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:23

Nessah; maar goed, waar trek je dan de grens met betrekking tot Bokt. Dat het op wedstrijden verplicht is en wat allemaal wel en niet geloof ik allemaal wel; maar waar trek je de grens op Bokt met foto's?

Schoeisel, sokken, cap, bodyprotector, harnas, dan zou je weinig fotomateriaal op bokt overhouden. Kan je nog zo'n mooie cap op hebben, als je op platte schoenen rijdt heeft die hele cap geen nut mijn inziens en daar zijn er toch ook méér dan genoeg van?

Voorbeeldfunctie vs. Opvoedfunctie.. Dan kunnen we de voorpagina van Bokt wel op zwart zetten, want er blijft weinig over wat dan nog wel eventueel op de voorpagina zou mogen kunnen verschijnen...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:24

janderegelaa schreef:
Nee inderdaad, omdat deze "discussie" al jaren gevoerd wordt. Heel Bokt staat er vol mee. We komen er niet uit. Er zijn voor en tegenstanders. En iedereen moet het zelf weten.

Als je als TS ergens over wilt klagen dan moet je er zelf voor zorgen dat je ALTIJD verstandig bent en het goede voorbeeld geeft. Kinderen kunnen namelijk ook op je profiel kijken. Bovendien loop je met een fotoshoot net zoveel kans op een ongeluk/trap als met gewoon rijden.

Als je het geen boeiende discussie vindt, reageer je toch niet? Je hoeft niet te reageren hoor :) Ik zie TS nergens klagen? Ik zie haar alleen iets vragen/opmerken.

Ik deel je mening niet dat je met een shoot even veel kans maakt als je er naast staat. Ik zal eens kijken of ik hier bronnen van kan vinden, aangezien er heel veel onderzoek naar is gedaan.

Je zegt dat iedereen het zelf moet weten, ik raad je aan om wel je polis te lezen van je verzekering.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:25

Nessah schreef:
palousa_boy schreef:
.

Ik vind dit toch altijd zo'n flauwekul.. Gister toen reed ik in mijn auto en toen viel er van een viaduct een steen op mijn voorruit zo op mijn hoofd. Sja, wat hielp mijn auto gordel toen? ( gelukkig niet echt gebeurd hoor)

er zijn genoeg voorbeelden waarbij een cap wel degelijk zin heeft gehad. Zoek anders op mijn naam en dan cross Maarsbergen. Mijn cap was door midden, ja je leest het goed. Ik had een zware hersenschudding, wie weet wat er zonder cap was gebeurd.

Oh maar ik heb ook een keer m'n cap in een paar stukken gehad hoor toen ik wat ongelukkig van een paard viel en er achteraan gesleurd ben omdat de beugel niet los schoot..

En de man van gister heeft wel een paar ribben gekneusd, maar dat maakt voor het cap verhaal weinig uit.

Het gaat er meer om dat je straks op elke foto in volledig harnas/beschermd moet zijn omdat er anders een gevaarlijke situatie kan ontstaan.

Moet dan ook iedereen verplicht met veiligheidsbeugels op de foto?

Een ongeluk kan altijd gebeuren, hoeveel je je ook beschermd.
Als je alleen voor de foto een cap op zet "omdat het moet" maar daarna weer snel af doet heeft het toch totaal geen zin? Ja je hebt een foto van iemand die een cap op heeft, dat zegt niet dat ze er ook mee rijden toch?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:26

Anoniem schreef:
Nessah; maar goed, waar trek je dan de grens met betrekking tot Bokt. Dat het op wedstrijden verplicht is en wat allemaal wel en niet geloof ik allemaal wel; maar waar trek je de grens op Bokt met foto's?

Schoeisel, sokken, cap, bodyprotector, harnas, dan zou je weinig fotomateriaal op bokt overhouden. Kan je nog zo'n mooie cap op hebben, als je op platte schoenen rijdt heeft die hele cap geen nut mijn inziens en daar zijn er toch ook méér dan genoeg van?

Voorbeeldfunctie vs. Opvoedfunctie.. Dan kunnen we de voorpagina van Bokt wel op zwart zetten, want er blijft weinig over wat dan nog wel eventueel op de voorpagina zou mogen kunnen verschijnen...

Geen idee, het is niet dat ik er wekenlang over na heb gedacht oid. :) Ik denk ook niet dat het aan ons is om deze grens te zoeken. Maar een cap hoort bij mij inzien bij de paardensport. Een body protector nog niet, alleen met uitzonderingen. Maar daar kunnen andere mensen weer anders tegen aan kijken. Wellicht met een uitgebreide online vragenlijst oid, krijg je vast een mooi overzicht hoe de Bokker hier tegen aan kijkt :)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:30

palousa_boy schreef:
Oh maar ik heb ook een keer m'n cap in een paar stukken gehad hoor toen ik wat ongelukkig van een
Het gaat er meer om dat je straks op elke foto in volledig harnas/beschermd moet zijn omdat er anders een gevaarlijke situatie kan ontstaan.

Moet dan ook iedereen verplicht met veiligheidsbeugels op de foto?

Een ongeluk kan altijd gebeuren, hoeveel je je ook beschermd.
Als je alleen voor de foto een cap op zet "omdat het moet" maar daarna weer snel af doet heeft het toch totaal geen zin? Ja je hebt een foto van iemand die een cap op heeft, dat zegt niet dat ze er ook mee rijden toch?

Klopt, maar uitgelicht is i.m.o. een topic promoten en ik denk promoot dan de mensen die wel degelijk bewust en veilig paard rijden :) het zelfde dat ik bij uitgelicht liever niet de mensen zien die de paarden op 2 jarige leeftijd zadelmak maken, die veel te zwaar/groot zijn, die fokken met hun paard die veel te jong/oud is etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:32

Maar goed, dan dwaal je wel extreem af natuurlijk. Het gaat hier om Bokt die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben volgens groep A. Ik vraag me dan toch echt af waar je dus de grens moet leggen wat er nog op Bokt mag verschijnen, al dan niet op de voorpagina. Dat bedoelde ik met de grens; niet met wat wel of niet mag van de verzekering, dat doet er in deze ook helemaal niet toe. Ik snap jouw punt wat betreft verzekeringen wel, maar wat heeft het voor toegevoegde waarde qua "voorbeeldfunctie" op Bokt?

Met zo'n vragenlijst krijg je alleen maar nog meer verwarring en ongetwijfeld ook een hoop tegendraadse mensen; ik vind persoonlijk dus dat je dan namelijk níks meer op Bokt kan.mag laten zien op Bokt.

Niet meer achterstevoren op je paard leunen, niet meer met je gympen even snel rijden, niet meer zonder zadel rijden (zadel hoort immers bij paardrijden volgens velen), bodyprotector, air vest, cap, handschoenen, indien je hier niet over beschikt ben je niet welkom met je foto's op Bokt.

Is dat werkelijk waar de manier om de boel te gaan censureren zodat jonge kinderen niet meer zonder cap te paard gaan? Nee, ik denk het niet. Als een kind overigens dusdanig jong is (10 oid) dat ie niet alleen naar stal mag bijvoorbeeld (dus verplicht met een cap op rijden onder moeders' toeziend oog) hoort het betreffende kind ook niet in d'r eentje op Bokt rond te zwerven, maar goed misschien word ik later gewoon een secreet van een moeder, kan ook nog :')

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:36

Maar wanneer een 2 jarig paard mét ruiter op uitgelicht zou staan, weet ik zeker dat half Bokt op zijn kop staat :) Want iedereen let op de gezondheid van een paard. Of wanneer er een pittige SGW gesprongen wordt, zonder ook maar iets van bescherming om de benen van het paard ook. Maar zonder cap niet, want dat is je eigen verantwoording.. Ik zeg dan, let op de veiligheid van mens en dier.. Je kan het ook overdrijven, maar een cap is even normaal als peesjes bij een spring parcours. Het is gewoon een lichte vorm van bescherming. De ander pakt zn paard in met peesjes voor,achter, springschoenen etc. Maar persoonlijk vind ik een cap gewoon de standaard bescherming die iedere ruiter op zou moeten doen voor de veiligheid.

Maar ja, hier komen we toch niet uit :) Jij vindt A en ik B. Dus niet meer echt een toevoeging voor het topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:42

Daar gaan we inderdaad niet uitkomen, want het ging in dit topic over de voorbeeldfunctie van bokt, niet wie er wel of niet op een paard mag zitten met te lange benen/te dikke billen, te jonge of te oude paarden of het wel of niet voldoende beschermen van je paard. :+

Dus in die zin dwalen we inderdaad af en daar kom je dan inderdaad niet uit :+

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:44

Anoniem schreef:
Daar gaan we inderdaad niet uitkomen, want het ging in dit topic over de voorbeeldfunctie van bokt, niet wie er wel of niet op een paard mag zitten met te lange benen/te dikke billen, te jonge of te oude paarden of het wel of niet voldoende beschermen van je paard. :+

Dus in die zin dwalen we inderdaad af en daar kom je dan inderdaad niet uit :+

Die voorbeelden gaf ik alleen maar omdat jij kwam met de bodyprotector, waar de grens dan ligt. Dus ik leg het de 2e keer uit met voorbeelden. Het ging namelijk ook niet over de bodyprotector, maar over de cap :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:45

Ik gaf de bodyprotector aan vanwege letsel, voorbeeldfuncties naar kinderen en of je dit wel of niet verplicht moest stellen om te dragen op foto's op Bokt dan. Immers kan het niet dragen van een bodyprotector ook zorgen voor letsel bij de ruiter, ik vraag me af in hoeverre het dragen van peeskappen de ruiter schade toe kan richten :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:46

Een 2 jarig paard dat ingereden wordt vind ik ook een hele andere categorie dan zonder cap rijden.
Paardenwelzijn mag van mij idd wel op gelet worden.

Maar aan de andere kant zijn er bijvoorbeeld veel beginnende menners die foto's plaatste met de vraag of het tuig zo goed zit. Soms komen daar ook situaties voorbij die echt niet veilig zijn.
Mocht zoiets in uitgelicht komen, dan vallen daar veel ogen op. 3/4 zal ts dan waarschijnlijk op een minder vriendelijke manier vertellen dat dit zo niet kan, maar de rest zal ts dan wel helpen.

Het is gewoon vrij lastig om dit er uit te filteren.

Daar ik komt een foto vaak in uitgelicht omdat mensen de mods tippen.. Die mensen letten dan ook niet op die cap..

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:48

Anoniem schreef:
Ik gaf de bodyprotector aan vanwege letsel, voorbeeldfuncties naar kinderen en of je dit wel of niet verplicht moest stellen om te dragen op foto's op Bokt dan. Immers kan het niet dragen van een bodyprotector ook zorgen voor letsel bij de ruiter, ik vraag me af in hoeverre het dragen van peeskappen de ruiter schade toe kan richten :+

Jammer van de :+ . Daarmee voeg je een sarcastisch toontje aan het bericht toe.

Maar we gaan er niet uitkomen, hoeft ook niet. We kunnen prima andere meningen hebben. Ik vind dat uitgelicht foto's moeten zijn waar bewust wordt nagedacht over de veiligheid van de ruiter, paard en de gezondheid van beide. Die onderdelen zijn voor mij, dus persoonlijk, belangrijk binnen de sport en zou ik als forum graag promoten door bijvoorbeeld uitgelicht.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:52

Ach, en misschien ben ik gewoon een "tut" daarmee. Ik ging ook met gemak zonder cap het paard op tijdens een fotoshoot. Maar na mijn ongeluk ben ik zo ontzettend anders gaan kijken. In het ziekenhuis hebben zij meerdere malen gezegd dat ik er wellicht zonder cap niet meer zou zijn.