Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BartVB schreef:Om te beginnen eerst een misverstand uit de wereld:Ayasha schreef:(ja, dames en heren, deze bokker kan dus ook aan jullie PB's zonder jullie medeweten.) en zelfs wijzigen...?
Dit is pertinent niet waar. Als hij dat kon dan was er idd heel wat meer aan de hand. Maarten heeft het over een MITM (Man in the middle) 'aanval'. Dat wil niet meer zeggen dan dat je in een netwerk tussen de gebruiker en een server in gaat zitten. In dit geval tussen Bokt en de laptop van Tineke en dat kan alleen als je controle hebt over het netwerk waar Tineke op zit. Als ik op hetzelfde netwerk zit als jij dan kan ik ook nu.nl voor je aanpassen. Is niet netjes maar in dit geval snap ik prima waarom en Tineke heeft er ook geen problemen mee, in tegendeel
Verder eens met de TS, jammer dat sommige mensen zich op internet ineens anders gedragen dan face to face. Prima dat je een mening hebt maar IRL deel je die toch ook niet de hele tijd? Als je een nieuwe collega ontmoet dan is het eerste dat je zegt toch ook niet 'sjiez, jij kijkt scheel zeg!'? En als een vriendin iets aan heeft dat je zelf niets vindt, maar dat prima bij haar past, dan ga je daar ook niet zuur over lopen doen? Als ze om je mening vraagt; helemaal prima om dan kritisch te zijn. Maar op het moment dat iemand gewoon iets leuks wil delen is het toch niet heel moeilijk om gewoon blij te zijn voor die ander? Wat voegt die zurigheid toe?
Bijzonder dat fatsoensnormen ineens helemaal veranderen zodra je de ander niet persoonlijk kent. Wat dat betreft zie ik ook bergen compleet onaangepaste zaken voorbij komen op Facebook. De eigen naam staat er bij, maar dat is geen drempel voor mensen om hun ongezouten/kwetsende mening te geven op momenten dat ze de ander niet persoonlijk kennen.
Mening hebben mag, maar daar hoef je de rest van de wereld niet altijd mee lastig te vallen
BartVB schreef:Rocamor schreef:Maar dan krijgen we uiteindelijk toch alleen een stel jaknikkers? Of we vullen dingen voor anderen in. Ik denk dat mijn mening niet aardig is voor de ontvanger, dus ik zeg maar niets.
Soms is er niets mis met ja-knikkers. Het is gewoon niet altijd gepast om te komen met een tegengeluid. Ik mag hopen dat jij op een feestje niet met je ongezouten mening over de outfit van de gastvrouw komt? Prima dat het jouw stijl niet is, prima als je je mening ventileert als erom gevraagd wordt maar in andere gevallen houd je dat soort dingen voor je. Dat is gewoon een normale omgangsnorm.
Wat dat betreft is het ook wat vervelend dat het forum op Bokt een 'discussieforum' heet. Als je iets op het forum zet ben je lang niet altijd uit op een discussie. Soms wil je alleen advies voor een probleem, soms wil je delen hoe leuk je strandrit was. Op die momenten zit je niet te wachten over een discussie over wel/geen ijzers of over het wel of niet bij elkaar passen van je bodywarmer en je dekje.
Het komt allemaal vooral neer op in kunnen schatten wanneer je mening wel of niet op prijs wordt gesteld en inschatten wanneer je mening iets toevoegt aan een topic.
En daarnaast:
[ Afbeelding ]
Maar dat wil niet zeggen dat we dat dus maar moeten accepteren.
vuurneon schreef:Maar dan vind ik het simpel; als je zelf geen commentaar wil, zet dan niets op een discussieforum neer. Als je commentaar teveel aantrekt van volstrekt onbekenden, zet dan niets neer of leer er mee om te gaan. Heel simpel; enige actie die je in de hand hebt en wat je met de reacties doet, is die van jezelf.
R12312 schreef:Tazzey schreef:Ik begrijp niet waar die afgunst vandaan komt en om eerlijk te zijn wíl ik niet weten waar het vandaan komt.
.
Dat heeft te maken met het feit dat heel veel mensen ontevreden zijn over hun eigen leven. Ipv daar aan te werken, botvieren ze hun ongenoegen op anderen.
vuurneon schreef:Maar dan vind ik het simpel; als je zelf geen commentaar wil, zet dan niets op een discussieforum neer.
Shadow0 schreef:En ik denk dat het heel goed is als mensen bij zichzelf nagaan waarom ze een bepaalde reactie plaatsen, wat ze ermee willen bereiken, hoe ze zouden willen dat het overkomt. Waarom zou je in een topic dat gericht is op het delen van iets leuks, het minder leuk willen maken?
Blijheid schreef:Zoals het topic van Maarten en Tineke. Echt superleuk, en ik gun hun alle geluk![]()
Maar het doel van zijn topic is vooral om haar ten huwelijk te vragen toch? Dus in principe is het raar om daar als andere bokkers direct in te reageren. Ik bedoel, als je offline ziet dat iemand op zijn knieën gaat loop je er ook niet meteen op af om, nog voor het JA gezegd is, zelf te zeggen hoe leuk je het vind?
Dus, wat de je dan? Wel iets zeggen omdat je het zo leuk vind? Of niks zeggen omdat het iets tussen hen is? Maar het staat wel 'openbaar' gepubliceerd op een manier die uitnodigt er iets van te zeggen. En als je blijkbaar wel uitgenodigd word om er wat van te zeggen, dan mag dat wel weer alleen positief zijn? Ik snapput niet
_sharonnn schreef:Yv_ schreef:Leg uit.
Als jij het meent, kun je het daarbij toch laten?
Het is een ontzettende boosdoener als je vervolgens in een ander topic meldt, dat jij het niet zo zou doen.
Dat is toch hetzelfde als je vriendin een shirt heeft, waarvan jij zegt:"erg mooi, maar ik zou m nooit kopen."
Dat geeft een nare bijsmaak..
Maar dat is mijn mening
Ayasha schreef:Ik vond het al lang duren eer het afgunst 'argument' kwam.
Weet je, als die vrouw in de supermarkt vraagt 'wat vind je van mijn jurk' of 'mooie jurk heb ik he?!' Lieg je dan gewoon en zeg je 'ja geweldig!'?
Nayomie schreef:Waarom zou je je mening niet mogen geven? Als het gedaan wordt om het erom te doen, tja, dat is een ander verhaal. Maar je zou toch mogen zeggen dat het jou niet in de smaak valt maar dat je het leuk vindt voor een ander? Wat voor schade brengt dat er toe?