[Dienstmededeling] Bokt is op zoek naar nieuwe mods (30/11)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: [Dienstmededeling] Bokt.nl is op zoek naar nieuwe moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:01

Aan die eis kan ik prima voldoen. Zit volgens mijn vriend toch teveel op Bokt. :D
Als ik verkozen wordt tot mod heb ik nog meer een geldige reden. O:)

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:17

Hoi oscar.
Ik wil wel moderator worden.
Ligt er wel aan waar.
Ben 38 jaar en al jaren op bokt aanwezig.
Tot horens.

Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:21

Regina, als je je wil solliciteren, kun je dat doen door de aanwijzingen in de beginpost op te volgen. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:26

:')
Sorry ik moest even gniffelen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 20:14

Ik zit wel enorm veel op bokt maar vraag me af of ik mod wil worden :P

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:08

Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er al gesolliciteerd hebben! ;)
En wanneer krijgen we wat te horen??

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:28

Volgens mij werkt het zo dat als je aangenomen word dat je dan vanzelf bericht krijgt.
Zo gaat dat altijd als men je nodig heeft :D
Word je niet aangenomen dan word er gezegd dat je bericht krijgt alleen krijg je die niet maar dan weet je ook genoeg.

Zo ging het met mij toen ik ooit zo stom was me op te geven ooit :j (ik wist toen nog niet beter)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:30

Nee hoor quartel. Iedereen die solliciteert krijgt een bericht of hij/zij het wel of niet geworden is. Hier kan wel even overheen gaan omdat we natuurlijk moeten overleggen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:32

Dan is een jaar best erg lang ;)
Zeker als er al meerdere keren nieuwe kandidaten gezocht worden!
Niet dat ik er nog op zit te wachten hoor maar het klopt dus van geen kant wat gezegd word.
Ervaring uit eerste hand

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:35

Een jaar geleden was ik nog geen mod, dus daar kan ik niks over zeggen. Ik weet dat er sinds ik mod ben ook afwijzingen zijn gestuurd naar mensen en dat iedereen dus een bericht terug krijgt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:41

Ik kan alleen maar over mijn eigen ervaring spreken en vertellen dat niet alles is wat het lijkt te zijn.
Er wordt best veel mooier gepraat dan het is, is mijn mening en ervaring.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:14

Ik heb toen ook eens een sollicitatie eruit gedaan, en kreeg na verloop van tijd netjes een pb-tje. Stond toen in dat ik een lastig gevalletje was geloof ik, niet actief genoeg qua het plaatsen van posts. Ben wel elke dag op bokt te vinden overigens :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:15

Ja maar quartel, zoals hoe jij het hebt meegemaakt, dat bekent het toch niet dat het ook altijd zo is? :)
Anderhalf jaar geleden al eerder gesolliciteerd. Toen was ik niet aangenomen omdat ik toen nog niet aan de richtlijnen voldeed. Toen kreeg ik ook bericht dat ik het helaas niet geworden was..
dus ik denk niet dat het dan altijd zo is?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:20

Wat heeft dat te maken met het feit niks te horen Maureen?? :?
Ik vertel alleen mijn ervaring en wat jullie er mee doen moeten jullie zelf weten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:24

goldenarrow schreef:
Nee hoor quartel. Iedereen die solliciteert krijgt een bericht of hij/zij het wel of niet geworden is. Hier kan wel even overheen gaan omdat we natuurlijk moeten overleggen.

Nee hoor, dat is niet waar. Ergens vorig jaar heb ik toen ook gereageerd en toen zei ik nog voor de grap dat ik vast ergens voor kerst wel reactie zou krijgen. Maar nu zijn we bijna een jaar verder en is het weer bijna kerst en ik heb nooit iets gehoord.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:26

Quartel. Ik bedoel het ook niet aanvallend :P
Maar idd jou mening en mijn mening en even goeie vrienden :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:34

Maar je had een Mod toch ook een pb-tje kunnen sturen dat je nog steeds niks hebt gehoord? Ze zullen toen vast wel een hoop sollicitaties binnen hebben gekregen en het overzicht wellicht wat zijn kwijt geraakt.

Maar het is inderdaad wel enorm vervelend als je op antwoord zit te wachten en er komt maar niets.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:37

marlies85 schreef:
Maar je had een Mod toch ook een pb-tje kunnen sturen dat je nog steeds niks hebt gehoord? Ze zullen toen vast wel een hoop sollicitaties binnen hebben gekregen en het overzicht wellicht wat zijn kwijt geraakt.

Maar het is inderdaad wel enorm vervelend als je op antwoord zit te wachten en er komt maar niets.

Is dat aan mij vind je?
Boodschap was duidelijk. Als ze me wilden hebben, dan had ik wel wat gehoord.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:40

marlies85 schreef:

Heb ik toen ook gedaan.....het antwoord was dat ik het zou horen zodra ze er uit waren :O

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:41

quartel schreef:
marlies85 schreef:

Heb ik toen ook gedaan.....het antwoord was dat ik het zou horen zodra ze er uit waren :O

Het zijn ook mensen, die moderators, misschien zijn ze je gewoon vergeten. Is menselijk.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:45

Dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Als je zo graag duidelijkheid had willen hebben had je er zelf best een pb-tje aan kunnen wagen, en als wachten tot pasen en pinksteren op een dag vallen ook geen probleem is, laat je het voor wat is.

Maar als ze je graag met een groene verfballon hadden bekogeld had je dat vast wel gehoord denk ik.

@ quartel: dan is het best wel slordig ja.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:00

Ontopic:

Qua tijd is een uur per dag echt het minimum. Als je dagenlang niet online bent (gebeurt), zit je er al snel onder. Is niet erg wenselijk, wil je je taken naar behoren uitvoeren.

Verder lees ik hier meerdere keren dat modhandelingen uitvoeren op je mobiel vrijwel onmogelijk is. In mijn ogen is dat echt Grote Onzin.
Naast bijlezen is het heel prima mogelijk om de meest gangbare handelingen uit te voeren, tot aan het versturen van OW's toe. Uiteraard moet het dan wel een kwestie zijn van "al voorbereid en slechts knippen en plakken", maar het kan best.
Ik heb wel via mobiel mensen geband, ze geholpen met inlogproblemen (ww resetten) en ook (even snel vanaf de plee :)) ) uit de kudde gehaald.

Ik las ook ergens (mogelijk in een ander topic?) iets over mods die de zichtbaarheid van hun aanwezigheid op "uit" hadden staan. Want als je een PB krijgt is het zo vervelend als je daar niet meteen op kunt reageren. Ook onzin: je kunt, ook als je druk bent, best even op je mobiel snel een PB sturen a la "Ben nu aan het werk tot tien uur vanavond, je hoort daarna of anders morgenochtend van me". Kleine moeite, groot plezier. Zeker als je je ook gewoon netjes aan die afspraak houdt. Geen enkele reden dus om je als mod "te verstoppen". Je gaat ervoor of je gaat er niet voor. Een tussenweg is er niet.

Met Quartel ben ik het eens: zowel het aannamebeleid als de ontslagprocedure zijn ernstig voor verbetering vatbaar. Mensen binnenhalen is makkelijk. Het is positief, Pino en de drie biggetjes erbij en het is feest en dat is altijd leuk.
Mensen afwijzen (zowel bij sollicitatie als na jaren dienst) is "a whole different ball game". Het is negatief en nooit leuk, je moet mensen teleurstellen. De manier waarop je dat doet, is ontzettend belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Elles op 26-11-14 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:12

Elles _/-\o_

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:15

Netjes uitgelegd Elles! Denk dat er zo voor iedereen weer wat duidelijkheid is.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:22

Dat is precies wat ik bedoel elles :j

Het is het kopje respect waar ik zo een moeite mee heb.
Het is iets wat terug te vinden was (of beter gezegd NIET terug te vinden was) in dat massa ontslag.
De manier waarop en de basis waarop die keuze toen gemaakt is sieren dit forum gewoonweg niet.

Ik heb verder niks tegen bokt zelf....het is of kan een leuk forum zijn.
De enigste raad die ik daarin kan kwijt zou willen is eens goed te gaan kijken naar welk doe je er nog mee halen wilt....welke gebruikers je nog aan wilt kunnen trekken.
Wat wil je bereiken en met welke slag mensen bereik je dat.
De angst voor een beetje weerstand is blijkbaar erg groot zonder te beseffen dat dat juist veel goed mee kan brengen.
De makkelijkste weg hoeft niet altijd de beste te zijn.

zo, en nu houd ik er over op.
Verder wens ik iedereen die een poging doet veel succes en hopelijk een leuke tijd in het groen :)