Dierenbeul niet bannen, waarom???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: Dierenbeul niet bannen, waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:57

Een ban voor de markt lijkt mij een goede optie.
En om de voorkomen dat ze met een ander ip adres en andere naam weer op markt komt zou voorkomen kunnen worden door strengere regels voor markt te handhaven.
Denk aan een bepaalde tijd actief op Bokt en een hoger aantal berichten.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:33

De markt is kortgeleden open gezet voor iedereen, ook zonder berichten.....

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:53

Ik vind het moeilijk. Mijn gevoel zegt bannen, maar mijn verstand zegt dat je haar niet 100% kan bannen op iets wat buiten bokt zijn invloed om is gebeurt. Wel vind ik dat haar marktadvertenties goed moeten worden gemonitord. Want bokt wil toch niet bijdragen aan mogelijk nieuwe verwaarlozing? Natuurlijk kan technisch gezien iedereen een potentiële verwaarlozer zijn die iets vraagt of koopt via boktmarkt. Maar gezien de voorafgaande gebeurtenissen zie ik niet zo snel een grote verandering komen in haar gedrag. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een halve ban, geen advertenties meer kunnen plaatsen die iets met dieren te maken hebben.
@ Elles, dat de markt open is voor iedereen, ook zonder berichten vind ik de domste keus die is gemaakt. Elke oplichter kan nu met een paar muisklikken op de markt, de drempel is te laag geworden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:59

Heimdallr schreef:
Ip adres bannen is gemakkelijk, elk forum geeft je daar de mogelijkheid voor en daarbij bokt moet je toch een veilig gevoel geven? Als er een dierenbeul op het forum zit voel ik mij nu niet bepaald veiliger, dus snap werkelijk waar niet waarom deze persoon nog niet verwijderd is. Andere mensen krijgen een ban om helemaal niets en dan mag een dierenbeul wel op dit forum?

Tuurlijk snap ik dat bokt de bevoegdheid niet heeft om haar aan te pakken, dat is een taak voor justitie. Maar ze posts de meest onlogische en niet kloppende berichten in topics...

Hoezo voelt iemand zich onveilig omdat er een dierenbeul op bokt zit?
Het is gewoon een triest, ziek persoon die meer dieren neemt dan ze aan kan, wel met goede bedoelingen, maar ja de weg naar de hel is ermee geplaveid...

Zo zijn er wel meer, er zijn boknamen waarachter nog meer leed schuil gaat dan achter deze mevrouw, alleen is het dan niet breed uitgemeten in de media....
Er zijn er ook die sport maken van het opkopen van stukke paardjes en daar handig winst op maken... Dit is paardenland, alles op/over de rug van het dier.

Vergeet vooral ook niet dat mensen die dit soort dingen doen, dat alleen kunnen omdat anderen dat mooie verhaal van die opvang gewoon graag willen geloven.... om hun eigen verantwoordelijkheid voor hun oude of stukke dier af te kunnen schuiven.

Op de boktmarkt waren altijd al genoeg dubieuze advertenties te vinden. Mensen zijn gewoon niet eerlijk. Het opengooien verandert daar niets aan.

Verder vraag ik mij ook sterk af of alles wat over deze mevrouw verteld wordt wel waar is, het lijkt meer op een hetze op sommige momenten, mensen die verhalen van internet halen en zich daarover opwinden....
Maar goed dat zie je al in deze draad, mensen die het gewoon lekker vinden om hier te komen schelden en dreigen en zich een beter mens te voelen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:08

Bij de term dierenbeul denk ik eerder aan zo'n engerd die 's nachts paarden verminkt. We hebben het hier ook niet over een pedofiel die via bokt aan contacten probeert te komen. In principe zijn de gebruikers van bokt en hun paarden niet in gevaar doordat zij berichten post op bokt.

Dan laat ik de verwaarlozing van haar dieren en haar mentale gesteldheid even volledig buiten beschouwing, want daar heeft bokt weinig mee te maken. Hoe graag bokkers zich ook ergens mee bemoeien. Ik vind dat sommige van de reacties op haar advertenties ook rieken naar stemmingmakerij. Ik snap dat er mensen zijn die van deze zaken hun dagbesteding willen maken, omdat je even lekker sociaal geaccepteerd mag schoppen of lekker je karmapunten bij elkaar kan sprokkelen. Laat dit alsjeblieft over aan de mensen die met haar te maken hebben gehad en duik er niet elke 5 minuten op... Niets of niemand wordt er beter van, tenzij je nachtrust afhankelijk is van de hoeveelheid hooivorken en fakkels je vasthoudt op internet.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:17

Snooki, zo'n mensen kan je wel degelijk helpen :j
Haar hier nu op elke post pakken (heb het over de mensen die dat effectief doen, geen verwijt, geen namen) helpt zeker niet.

stel dat ze morgen een paard in het bezit heeft, dan zal het veel meer helpen om tips te geven en als ze het toelaat het mee privé op te volgen.
Als we met zijn allen haar als een "beul" blijven behandelen zal ze geen hulp aanvaarden en bovendien geen hulp willen vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:26

Authentic schreef:
Bij de term dierenbeul denk ik eerder aan zo'n engerd die 's nachts paarden verminkt. We hebben het hier ook niet over een pedofiel die via bokt aan contacten probeert te komen. In principe zijn de gebruikers van bokt en hun paarden niet in gevaar doordat zij berichten post op bokt.

Dan laat ik de verwaarlozing van haar dieren en haar mentale gesteldheid even volledig buiten beschouwing, want daar heeft bokt weinig mee te maken. Hoe graag bokkers zich ook ergens mee bemoeien. Ik vind dat sommige van de reacties op haar advertenties ook rieken naar stemmingmakerij. Ik snap dat er mensen zijn die van deze zaken hun dagbesteding willen maken, omdat je even lekker sociaal geaccepteerd mag schoppen of lekker je karmapunten bij elkaar kan sprokkelen. Laat dit alsjeblieft over aan de mensen die met haar te maken hebben gehad en duik er niet elke 5 minuten op... Niets of niemand wordt er beter van, tenzij je nachtrust afhankelijk is van de hoeveelheid hooivorken en fakkels je vasthoudt op internet.

Wauw! +:)+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 21:31

Het woord 'dierenbeul' komt overigens uit de nieuwstitel die Bokt plaatste....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:48

Zou het niet beter zijn deze mevrouw een ban te geven om haar deels tegen zichzelf te beschermen? Mensen vallen haar hier aan en dat begrijp ik heel goed maar uit alles blijkt dat ze niet toerekeningsvatbaar is. Je hoeft geen psychiater te zijn om deze conclusie te trekken.

Deze mevrouw haar waarheid is haar waarheid en daar is ze van overtuigd. Ze leeft in een andere wereld en haar uitschelden gaat haar echt niet terug halen naar de echte wereld. Snap het wel maar het lost niets op.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:58

Ik vind dat er best gewaarschuwd mag worden voor de desbetreffende Bokker, als de verhalen over haar inderdaad waar zijn vind ik dat haar Boktnaam best duidelijk gemaakt mag worden onder de Bokkers. Hiermee voorkom je verdere slachtoffers en dat is denk ik het doel, toch?
Een ban voor de Bokt-markt vind ik daarom eigenlijk ook de beste optie, al weet ik niet of dat mogelijk zou zijn?

Een ban van het hele forum of een IP-ban vind ik iets te ver gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:15

Percy schreef:
Zou het niet beter zijn deze mevrouw een ban te geven om haar deels tegen zichzelf te beschermen? Mensen vallen haar hier aan en dat begrijp ik heel goed maar uit alles blijkt dat ze niet toerekeningsvatbaar is. Je hoeft geen psychiater te zijn om deze conclusie te trekken.

Nee, tuurlijk hoef je daar geen psychiater voor te zijn! Elkaar voor gek verklaren kunnen we allemaal! :j

Ik stel voor dat we een Pieter Bokt Centrum oprichten. Dat is een commissie, die bestaat uit willekeurige bokkers, met de taak om te onderzoeken of leden toerekeningsvatbaar zijn. Dat moet dan vastgesteld worden op basis van de teksten die iemand hier schrijft. En wie dat beoordeelt hoeft geen verstand van te hebben van psychiatrie. Het is namelijk helemaal niet nodig om je te laten hinderen door enige expertise en zorgvuldige en complete observaties als je iemand voor ontoerekeningsvatbaar uitmaakt. Waarom zou je? En dat Pieter Bokt Centrum brengt dan rapport uit aan de moderatoren, die op grond daarvan beslissen of iemand geband moet worden.

Ik begrijp dat jij wel wilt solliciteren? :+ ;)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:19

Wat een vreemde post, safina. Wat wil je bereiken door je zo denigrerend op te stellen? Laat gewoon iedereen in z'n waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:26

Elles schreef:
Wat een vreemde post, safina. Wat wil je bereiken door je zo denigrerend op te stellen? Laat gewoon iedereen in z'n waarde.

Is niet denigrerend bedoeld hoor. Hooguit bedoeld om de vraag eens op te werpen of je wel zomaar zulke uitspraken kunt doen over iemand. :o

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 22:56

Dat is een prima vraag en kun je ook gewoon stellen. Zonder anderen belachelijk te maken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 09:45

Je hoeft je niet aangesproken te voelen Elles.

En het is satire, overdrijving, in het absurde doortrekken, dus met een korrel zout te nemen. Al moet ik in kern Safira wel gelijkgeven.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:38

Ik voel me niet aangesproken. En ik ken de betekenis van satire.
Ik zeg alleen dat deze vraag prima gewoon gesteld kan worden, zonder de boel in het absurde te trekken en iemand persoonlijk daarbij te quoten.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:19

tessyke schreef:
Snooki, zo'n mensen kan je wel degelijk helpen :j
Haar hier nu op elke post pakken (heb het over de mensen die dat effectief doen, geen verwijt, geen namen) helpt zeker niet.

stel dat ze morgen een paard in het bezit heeft, dan zal het veel meer helpen om tips te geven en als ze het toelaat het mee privé op te volgen.
Als we met zijn allen haar als een "beul" blijven behandelen zal ze geen hulp aanvaarden en bovendien geen hulp willen vragen.

Ze wilt helemaal geen hulp want ze denkt niet dat ze iets verkeerd doet.
Ze is hier puur om haar mening te verkondigen.
Ik hoop van harte dat ze nog iets opsteekt op deze site. Blijft dubbel voor mijn gevoel

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:44

Op pagina 4 is door mijn collega moderator al aangegeven waarom er niet op basis van de huidige gegevens overgegaan kan worden op een ban op Bokt;

Citaat:
Zoals al eerder is aangegeven door diverse gebruikers is het niet de taak van het Boktteam om gebruikers te bannen voor iets wat ze buiten Bokt hebben gedaan. Als de desbetreffende gebruiker zich aan de regels van ons forum houdt, zien wij geen directe reden om iemand te bannen. Hierbij willen we wel aangeven dat, mochten deze praktijken zich op Bokt zelf afspelen of mocht er een vermoeden van zijn, dat wij het op prijs stellen als jullie dit bij ons melden zodat wij hier als team naar kunnen kijken.

Op het moment dat de gebruiker op Bokt de fout in gaat, treedt het sanctiesysteem dat we hanteren in werking. Blijft iemand herhaaldelijk de fout ingaan ondanks waarschuwingen en aanwijzingen, kan een BOT (Ban voor Onbepaalde Tijd) volgen. In sommige (extreme) gevallen wordt afgeweken van het reguliere systeem, het gaat dan echter nog steeds om zaken die plaatsvinden op Bokt. Alles buiten Bokt kunnen wij niet op inspelen. De redenen daarvoor heb ik al een aantal keren voorbij zien komen in het topic. :)

Wat betreft de Markt, hier worden ook terechte vragen over gesteld. Hier heb ik op dit moment geen antwoord op. We zijn in overleg hoe we op een dergelijke situatie kunnen en moeten inspelen. Gelukkig (!) is dat geen dagelijkse kost, vandaar dat ik jullie geen duidelijkheid kan geven daarover. Maar er wordt vanuit het team zeker naar gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:46

Elles schreef:
Ik voel me niet aangesproken. En ik ken de betekenis van satire.
Ik zeg alleen dat deze vraag prima gewoon gesteld kan worden, zonder de boel in het absurde te trekken en iemand persoonlijk daarbij te quoten.

Ik hoop dat je het kunt kezen met die :+ erachter. Het is geenszins bedoeld om de persoon waarop ik reageerde te kwetsen of te beledigen. De aanleiding was dat ik op dit forum wel vaker uitspraken heb gezien over de psychische gesteldheid van mede-bokkers, terwijl men die persoon vaak alleen maar kent van letters op een scherm. Mijn doel was om die online amateurpsychologie even in het absurde te trekken en met een knipoog duidelijkste maken dat ik vind dat je daar toch wel mee op moet passen.

Ik snap nu dat dit soort humor niet iedereen zijn smaak is en zal daar in het vervolg rekening mee houden. :o

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:54

ik kreeg een keer een slotje en verwijdering van mijn bericht omdat ik voor een bep pers/bedrijf waarschuwde
in dit topic mag iedereen de pers in kwestie aan de schandpaal nagelen (ben het r wel mee eens hoor)
maar is dus wel duidelijk dat bokt met 2 maten meet
regels gelden voor iedereen lijkt me

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:58

Ik las dat V.S. wel geband is? Hoe zit dat dan?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:06

Dat is hartstikke mooi Leo, maar wat ik vreemd blíjf vinden, is dat bokt eerst zélf een artikel plaatst met feiten en inhoud en titel die er niet om liegen ([VN] Haagse dierenbeul opnieuw de fout in), om vervolgens hier te blijven volhouden dat er met deze mevrouw niks aan de hand is en dat er niets mee hoeft.

Plaats dat artikel (en die andere 15! die in dit topic genoemd worden) dan gewoon niet, of pak nu even door en zorg voor een oplossing waar de andere 300.000 gebruikers (en de overige gebruikers die zonder forumgebruik aktief zijn op de markt) beter van worden.

Wat nu gebeurt, kan echt niet.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:18

Ik beweer in mijn post nergens dat er niets aan de hand is. :) wat wél belangrijk is voor het moderatorteam is om de objectiviteit te bewaren.
Daarnaast zijn de NR en het moderatorteam twee verschillende zaken, en wat ik daarmee bedoel is dat wij, ondanks een artikel dat geplaatst is, nog steeds niet kunnen handelen op basis van een artikel, maar enkel op basis van wat op het forum plaatsvindt door een gebruiker. De NR verzorgt het nieuws van Bokt en staat op diens beurt los van moderatoracties op forum.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:34

Vanuit het zichtspunt van de gebruikers zijn alle 'afdelingen' gelijk. Alles is 'bokt'. Het artikel is geplaatst door 'bokt' en het standpunt van het mod team in deze kwestie is ook 'bokt'. Je kunt niet gelijktijdig zeggen 'het is een dierenbeul' en 'er gebeurt niets verkeerds'.

De objectiviteit van bokt was al verdwenen op het moment dat de NR die artikelen plaatste. De kunst is nu voor het mod team om het recht te breien.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 14:54

Je kunt natuurlijk wel zeggen, het is een persoon die niet goed voor haar dieren zorgt (wat buiten de scoop van bokt ligt), en ze houdt zich aan de op bokt geldende regels (waar bokt wel wat mee doet).