welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: welk verhaal staat jou nog helder bij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:29

Oh ja dat Tunesië verhaal inderdaad... Ook nog helemaal meegelezen toen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:37

Het verhaal van Sharmila, die werd overvallen, herinner ik me ook nog... Ze werd gered door haar paard :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:42

Tsjeez... net dat hele verhaal over de vermoorde Bokker ISKI gelezen, wat verschrikkelijk, dat was dus voor mijn Bokt-periode, mijn haren rijzen er van te berge, wel eens in het nieuws eea gelezen, maar ik wist nooit dat dit ook ooit een [bekende en geliefde) Bokker was.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:44

Het verhaal over Desert. Maar vooral omdat in dit topic nooit onsympathiek op elkaar is gereageerd en dat is voor Bokt wel heel bijzonder

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:52

Cheveyo herinner ik me natuurlijk, ik kende haar persoonlijk |(

Bokt voor Azië, 2 dames hadden een ritje op mijn paard "gewonnen" :+

en een verhaal van een meisje die een loslopende Shire had gevonden IN de Veluwe..... dat zeggen we hier nu nog steeds als het over de Veluwe gaat _O- _O-

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:54

Banjer schreef:
Het verhaal van Sharmila, die werd overvallen, herinner ik me ook nog... Ze werd gered door haar paard :)

Heb je hier een linkje van?

Mijn mond zakt echt open van sommige verhalen, die ik vanwege dit topic door zit te lezen. Helaas allemaal voor mijn bokt periode, dus nooit wat van meegekregen.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 19:55

Goed topic dit

De meeste verhalen ken ik idd nog heel goed.
Andere heb ik zitten lezen.. erg heftig allemaal!

Dit vind ik wel het mooie van bokt, de steun die je krijgt van totaal vreemde mensen, en hoeveel steun je er uit kunt halen :j

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:00

Het verhaal van die twee leuke hafjes die in Friesland omkwamen bij een stalbrand. Naam van de bokker ben ik even kwijt. Ze had vlak voor de brand zo'n leuk fototopic. Ze heetten Silby en Manic.
Ook het Tunesie verhaal zal ik niet gauw vergeten.

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:02

wauw wat een hoop mooie,bijzondere,vreselijke en verdrietige verhalen zie ik hier voorbij komen sommige heb ik gevolgd en andere zijn van voor mijn tijd. Maar wat ontzettend mooi dat er zoveel mensen bij betrokken zijn als iemand steun nodig heeft op bokt.

Heb dit zelf ook ervaren toen mijn opa overleed en ik een topic opende over een laatste show voor hem. Heb toen veel lieve en mooie reactie's gekregen wat mij en mijn familie heel erg heeft geholpen.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:05

Morrie schreef:
Cheveyo herinner ik me natuurlijk, ik kende haar persoonlijk |(

Bokt voor Azië, 2 dames hadden een ritje op mijn paard "gewonnen" :+

en een verhaal van een meisje die een loslopende Shire had gevonden [b]IN de Veluwe..... dat zeggen we hier nu nog steeds als het over de Veluwe gaat _O- _O-[/b]

heb je hier toevallig een linkje van? :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:07

Ja, dan herinner ik me ook de al veel genoemde Silby en Manic de mooie Haflingers, in hun mooie sneeuw-fototopic, die een week daarna door een stalbrand samen met stalmaatje Shet Lana zijn omgekomen... hartverscheurend, zo erg!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:09

Een jonge vrouw uit België, misbruikt en zwanger.... die met hulp van een bokker haar ouderlijk huis is ontvlucht om haar leventje op de rit te krijgen.
De hulp die via bokt kwam was ontroerend. Toen leerde ik de waarde kennen van een forum als dit.
Ik vraag me nog regelmatig af hoe het nu met haar gaat.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:11

Het verhaal van Livetime: in een week gezond naar ernstig ziek.
Ik kan het topic niet meer vinden.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:13

Mette schreef:
Het verhaal van een bokker die op een stal en woning moest passen en haar eigen paard mee nam. Haar paard kreeg een trap op de wei maar er leek niks ernstigs aan de hand te zijn.
De volgende ochtend vond ze het paard met een slagaderlijke bloeding in zijn stal... Ik dacht dat het been gebroken was en bij het opstaan ze op het been was gaan staan. Ik weet het niet precies meer maar het heeft enorm veel indruk gemaakt..

En ook Gwenny ([LZP] Kaartenactie, een bijzonder (triest) verhaal...)..

Gevonden:
winnie03 @ [RIJ-ITP] In een uur tijd alles verloren, mijn 2010

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:13

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:15

OOh, wat een verhalen... Velen heb ik op de voet gevolgd.

Het verhaal over Tunesie, het paard met de scheve neus, de miskraam, een bokker die haar broertje hielp, een topic waar een onderlinge vete werd uitgevochten tussen twee bokkers, het verbrande paard wat weer wedstrijden liep en natuurlijk de (nare) topics over overleden bokkers maar ook de (fijne) topics van bokkers die wat voor bokkers doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:16

Gwenny ;( , jeetje dat meisje vechten en ze was zo ziek

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:17

liliekska schreef:
Morrie schreef:
en een verhaal van een meisje die een loslopende Shire had gevonden [b]IN de Veluwe..... dat zeggen we hier nu nog steeds als het over de Veluwe gaat _O- _O-[/b]

heb je hier toevallig een linkje van? :')

nee, helaas, het is ook al héél erg lang geleden.....

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:17

Frummel, die vergeet ik nooit meer.
Nevaeh Ddu, prachtig dier, had graag geweten hoe ze er binnen een paar jaar uit zou zien.

Supergirl, wat een geweldig persoon was ze toch

De merrie met dat grote gat in haar hals na een natuurlijke dekking op de wei, een schimmeltje maar kan niet meer op de naam van pony, bokker en topic komen.

En natuurlijk het topic van dat kleine ventje, het pleegbroertje van ts. Wat dat manneke allemaal heeft moeten doorstaan, vraag me nog steeds af hoe het nu met hem is

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:23

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:27

Die bedoelde ik inderdaad. Dank je :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:33

Mette schreef:
Mette schreef:
Het verhaal van een bokker die op een stal en woning moest passen en haar eigen paard mee nam. Haar paard kreeg een trap op de wei maar er leek niks ernstigs aan de hand te zijn.
De volgende ochtend vond ze het paard met een slagaderlijke bloeding in zijn stal... Ik dacht dat het been gebroken was en bij het opstaan ze op het been was gaan staan. Ik weet het niet precies meer maar het heeft enorm veel indruk gemaakt..

En ook Gwenny ([LZP] Kaartenactie, een bijzonder (triest) verhaal...)..

Gevonden:
winnie03 @ [RIJ-ITP] In een uur tijd alles verloren, mijn 2010

Oef deze staat mij ook nog zo helder voor de geest. Wat een afgrijselijke nachtmerrie

Veel verhalen ken of herken ik nog wel, pff veel daarvan waren wel echt heel heftig ja.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:47

Van het witte/schinmel paard (volgens mij een Andalusier) die in paniek over een hek wilde springen en daarmee heel haar buik open haalde. Het was echt een enorme wond maar door de fantastische zorgen van haar baasje weer prachtig mooi geheeld. Volgens mij is ze begin dit jaar ingeslapen. Als koos naampje had ze Fi als ik het me goed herinner :(:)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 20:50

Fee_ schreef:
Van het witte/schinmel paard (volgens mij een Andalusier) die in paniek over een hek wilde springen en daarmee heel haar buik open haalde. Het was echt een enorme wond maar door de fantastische zorgen van haar baasje weer prachtig mooi geheeld. Volgens mij is ze begin dit jaar ingeslapen. Als koos naampje had ze Fi als ik het me goed herinner :(:)

De merrie van bokker Nouvel

[VVDD] Hoe snel kunnen dingen gaan...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:02

Zoveel verhalen die me zijn bijgebleven. Dorien in mijn begintijd, de bokt voor Azie actie, het overlijden van Cheveyo en Amsterdam. De twee gestolen tinkers en het weer terugvinden van een ervan, het afgebrande huis, Fay en haar pech. De mega lange dracht van een merrie waar geen einde aan leek te komen. Toch Farbenfroh ook (levenslang trauma aan overgehouden), Pokemon en haar briljante adviesen, RK die geband wordt. En de best vele mensen die hele verhalen verzinnen om welke reden dan ook.