Moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:42

Xfjord schreef:
Celiien schreef:
Wat een heerlijk topic dit :')
TS: Regels zijn nu eenmaal regels. Dat is hetzelfde dat je met 15 nog niet achter de kassa mag werken, met 18 pas alleen mag autorijden (tegenwoordig dan), en pas op je 16e scooter mag rijden; verantwoordelijkheid. Uiteraard, de ene 174- jarige is de andere 14-jarige niet, maar er moet ergens een grens worden getrokken :j
Het feit dat je dit al niet snapt en het gooit op 'Wij mogen ook niks, want we zijn nog maar kinderen en kinderen zijn te min', toont al de mentaliteit die jij en meerdere 18-'ers hebben.

174 jarige? :')

:')

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:43

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-jongeren

Http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... erken.html

Vrijwilligerswerk kan ook onder de Arbowet vallen en in dat geval mogen jonge moderators niet op zondag "werken' en op schooldagen beperkt aantal uren. Ook voor andere leeftijdsgroepen zijn regels. Ik weet niet in hoeverre dit geldt voor vrijwilligerwerk, maar ik snap wel dat ook dit meespeelt voor de 18 plus regel. Dan hoeft daar ook geen rekening mee gehouden te worden.

Gevonden:. In de Arbeidsomstandighedenwet (Arbo-wet) is een jeugdige werknemer elke werknemer jonger dan 18 jaar. Voor jongeren onder de 16 jaar is bij vrijwilligerswerk de ATW van toepassing.
Laatst bijgewerkt door beert op 20-10-14 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:44

Xfjord schreef:
Celiien schreef:
Wat een heerlijk topic dit :')
TS: Regels zijn nu eenmaal regels. Dat is hetzelfde dat je met 15 nog niet achter de kassa mag werken, met 18 pas alleen mag autorijden (tegenwoordig dan), en pas op je 16e scooter mag rijden; verantwoordelijkheid. Uiteraard, de ene 174- jarige is de andere 14-jarige niet, maar er moet ergens een grens worden getrokken :j
Het feit dat je dit al niet snapt en het gooit op 'Wij mogen ook niks, want we zijn nog maar kinderen en kinderen zijn te min', toont al de mentaliteit die jij en meerdere 18-'ers hebben.

174 jarige? :')

Lijkt me oud genoeg :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:44

Ahum.. :') typo _O- 14-jarige dus :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:45

_Nienke schreef:
nou oke!
maar ik vind het wel raar dat ze niet eens 1 iemand voor 1 week de kans geven.....

Een weekje iemand een kans geven is heel makkelijk gezegd. Achter de schermen staat veel (privacy)gevoelige informatie over verschillende gebruikers. In een week tijd kun je veel (Schadelijke) informatie over persoon x verzamelen. En dat risico moet je als team niet willen nemen. Daarom worden gebruikers vooraf gescreend en is er goedkeuring van de meerderheid van het (mod)team nodig.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:46

Winged schreef:
_Nienke schreef:
nou oke!
maar ik vind het wel raar dat ze niet eens 1 iemand voor 1 week de kans geven.....

Een weekje iemand een kans geven is heel makkelijk gezegd. Achter de schermen staat veel (privacy)gevoelige informatie over verschillende gebruikers. In een week tijd kun je veel (Schadelijke) informatie over persoon x verzamelen. En dat risico moet je als team niet willen nemen. Daarom worden gebruikers vooraf gescreend en is er goedkeuring van de meerderheid van het (mod)team nodig.

gescreend? hoe kunnen hun eigenlijk weten of je betrouwbaar ben? je kan ook net als of doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:48

Xfjord schreef:
gescreend? hoe kunnen hun eigenlijk weten of je betrouwbaar ben? je kan ook net als of doen.

Hoe lang ben je lid, heb je waarschuwingen ontvangen, waar post je, hoe gedraag je je op bokt, hoe vaak draag jij je steentje bij door misschien bij te sturen in een topic, hoe is jouw taalgebruik, hoeveel posts heb je, in hoeverre is jouw profiel gevuld etc etc etc. De meeste teamleden zijn ook al jaren lid van bokt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:51

Winged schreef:
Xfjord schreef:

Hoe lang ben je lid, heb je waarschuwingen ontvangen, waar post je, hoe gedraag je je op bokt, hoe vaak draag jij je steentje bij door misschien bij te sturen in een topic, hoe is jouw taalgebruik, hoeveel posts heb je, in hoeverre is jouw profiel gevuld etc etc etc. De meeste teamleden zijn ook al jaren lid van bokt.

Volgens mij daarbij moet je een kopie van je paspoort aanleveren als je verkozen wordt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 19:51

ik denk dat zelf IP adres nog gecontroleerd kan worden etc. Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn! Denk dat bokkers die actief zijn sowieso al meer kans maken als Mod. Ik heb een hoop bokkers gemeet, het is dus 100% zeker dat ik dus achter mijn profiel zit en dat ik geen raar ventje ben ofzo :P Maar als je dus weinig berichten hebt, geen foto's en nog niet met andere bokkers gemeet hebt denk ik dat ze daar minder snel voor zullen gaan.

denk dat mijn taalgebruik een probleem zou zijn voor een eventuele sollicitatie naar Mod haha :P ben nogal grofgebekt soms :Y)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:07

Nayomie schreef:
Volgens mij daarbij moet je een kopie van je paspoort aanleveren als je verkozen wordt.

ik moest voor travians een geldig kopie legitimatie inleveren en een verklaring van geheimhouding.
omdat bokt geen 'bedrijf' is zal dat laatste wel niet hoeven hier denk ik. en ik weet niet of je in Nederland voor je 18 met zaken mag werken die onder de wet bescherming persoonsgegevens horen. De Duitse wetgeving is daarin dat je 18+ moet zijn. en of bokt onder dat soort regels valt weet ik ook niet.. maar ik denk wel dat men er verstandig aan doet om naast het 'volwassen' worden ook inderdaad rekening te houden met de privacy van gebruikers..

als ik zie wat voor korte lontjes sommige tieners hier soms hebben en de letterlijke bedreigingen die sommigen tieners in het vuur van hun strijd roepen (sommige volwassenen ook hoor) dan ben ik blij dat diegene niet bij mijn ip adres kunnen komen en dus ook mijn prive email adres niet te pakken kunnen krijgen (ja want dat hoort er ook allemaal bij). want als sommigen hier compleet 0,0 remming kennen.

met een emailadres en google kun je heel wat uitvissen over iemand en dan kan er flink wat schade aangericht worden. alleen omdat men ergens anders over denkt

Hikarii

Re: Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:11

Ach, op onze leeftijd moeten we gewoon genieten van het leven als zwarte bokker. Veel te veel verantwoordelijkheden voor mensen van onze leeftijd. Plus, pubertijd. Meeste ruzie's hier op Bokt komen door mensen onder de 18. Lijkt me niet echt handig.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:16

13+.. Laten we bokt bokt houden, en er niet penny.nl / howrse van maken :+
Heel veel kinderen van 13 zijn echt nog behoorlijk kinderlijk, en TS, zo te lezen ben jij ook nog gewoon een stereotype 13-jarige :)

Niks mis mee, maar mods moeten echt 18+ blijven :P

Ik ben trouwens zelf ook nog maar 14, en ik sta echt wel sterk in mijn schoenen, maar topics sluiten/verplaatsen, Berichten bewerken etc etc.. Nee dankjewel :)
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 20-10-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:17

elenaMM77 schreef:
Nayomie schreef:

ik moest voor travians een geldig kopie legitimatie inleveren en een verklaring van geheimhouding.
omdat bokt geen 'bedrijf' is zal dat laatste wel niet hoeven hier denk ik. en ik weet niet of je in Nederland voor je 18 met zaken mag werken die onder de wet bescherming persoonsgegevens horen. De Duitse wetgeving is daarin dat je 18+ moet zijn. en of bokt onder dat soort regels valt weet ik ook niet.. maar ik denk wel dat men er verstandig aan doet om naast het 'volwassen' worden ook inderdaad rekening te houden met de privacy van gebruikers..

als ik zie wat voor korte lontjes sommige tieners hier soms hebben en de letterlijke bedreigingen die sommigen tieners in het vuur van hun strijd roepen (sommige volwassenen ook hoor) dan ben ik blij dat diegene niet bij mijn ip adres kunnen komen en dus ook mijn prive email adres niet te pakken kunnen krijgen (ja want dat hoort er ook allemaal bij). want als sommigen hier compleet 0,0 remming kennen.

met een emailadres en google kun je heel wat uitvissen over iemand en dan kan er flink wat schade aangericht worden. alleen omdat men ergens anders over denkt

Volgens mij is een kopie van je identiteitsbewijs alleen nodig om te controleren dat jij wel écht die persoon bent dus ik zou mij er niet zo gek over gaan verbazen als bokt dit ook hanteert. Elders heb ik dit ook moeten doen toen ik in een team kwam. Ik snap wel dat een site deze zekerheid zou willen.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:18

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:27

Kopie van het paspoort is niet nodig hoor ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:31

Winged schreef:
Kopie van het paspoort is niet nodig hoor ;)

Dat was een aanname uit mijn ervaring, ik weet niet hoe het op bokt gaat. Ik weet dat jij mod bent geweest dus ik kan dus nu wel aannemen dat bokt dit niet doet. :) My bad dus.

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:51

Ze moeten toch ergens een grens trekken..
'Je mag moderator worden op je 18de, maar als je het op je 14 al kan mag het misschien ook wel' wordt wel een vervelende regel :')
Ik snap dat dit natuurlijk anders geformuleerd zou worden, maar het gaat om het idee..

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:35

Er moet ergens een lijn getrokken worden...

ook in verband met aansprakelijkheid etc. en dan is de grens van 18 best redelijk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 11:40

Ik heb geen paspoort moeten overleggen toen ik mod werd... maar misschien doen ze het inmiddels wel :P
In ieder geval, er kunnen natuurlijk volwassene 14-jarigen zijn, maar 18 is ook een mooie grens wbt (levens)ervaring en kennis over zaken die er binnen het team besproken worden. Er wordt van je verwacht dat je dan al iets meer afstand kunt nemen van bijvoorbeeld je eigen gevoel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:11

En in dat licht is zelfs 18 behoorlijk jong. Maar je moet ergens een grens leggen uiteraard.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:11

Kuggur schreef:
En in dat licht is zelfs 18 behoorlijk jong. Maar je moet ergens een grens leggen uiteraard.

Ik vind 18 wel oud genoeg denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:17

Kuggur schreef:

Klopt, ik zie zelf liever 21. Niet zozeer vanwege de levenservaring, maar gezien de meer cognitieve rijping.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:22

Ik zou ook voorstander zijn van 21 :j

Het is voor iedereen een stuk aangenamer dat de meeste moderadors al een stabiele leefomgeving hebben en daarin het ook kunnen combineren met het moderatorschap.
Als je al die studenten als moderator hebt, dan zit je periodes zoals examens, eventueel een bijbaantje,....
Ik denk dat er dan heel veel afwisseling gaat zitten in de moteratorploeg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:28

Ik vind dat het ook bij 18 (of zelfs 21) mag blijven :j

Wanneer je 18 bent heb je al veel meer meegemaakt, meer verantwoording etc. En als je 13-14 bent, zou je nog wel eens impulsieve dingen kunnen doen.

En het lijkt mij ook niet zo slim om gevoelige informatie te verstrekken aan een 14-jarige. En daarbij zou een 14-jarige het niet aan kunnen, omdat je waarschijnlijk ook een boel mensen over je heen krijgt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:38

Ik denk dat het komt, omdat 18+ sommige dingen beter kunnen reageren ivm meer levenservaring, het makkelijker lezen van dingen en niet overal sneller het foute (of goede) van reacties inzien, daarmee bedoel ik niet dat dit voor alle 18+ 'ers gaat ook niet voor iedereen onder de 18, maar meestal ben je dan nog te naïef