Ik sta op het punt om te vertrekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:33

Lovemyponys5 schreef:
Ik ben het er mee eens dat bokt egt ongezellig begint te worden. Ik durf meestal niet eens te reageeren omdat ik geen zin heb in gezeik en om afgesnauwd te worden.

Dit heb ik ook precies hetzelfde ;)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:35

Het valt mi best mee. Er zitten alleen wat rotte appels tussen die in bijna elk topic de sfeer naar benden halen. (beetje jammer dat je bij temmen aangeeft op de hoogte gehouden te willen worden en dan niks meer hoort?)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:36

Tabaluga12 schreef:
Het valt mi best mee. Er zitten alleen wat rotte appels tussen die in bijna elk topic de sfeer naar benden halen. (beetje jammer dat je bij temmen aangeeft op de hoogte gehouden te willen worden en dan niks meer hoort?)

Als je de tem aanklikt staat er dan niks bij? Ik heb toch altijd wel een reactie terug.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:39

_MelloW_ schreef:
Tabaluga12 schreef:

Als je de tem aanklikt staat er dan niks bij? Ik heb toch altijd wel een reactie terug.

Jawel dat vink ik ook aan en na 'alle' tems nooit wat gehoord.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:40

Tabaluga12 schreef:
Jawel dat vink ik ook aan en na 'alle' tems nooit wat gehoord.

Via gebruikerspaneel kom je bij de TeM's (links onderaan het menu, 'tip een mod'.. Daar kun je op de gesloten TeMs klikken en dan kun je zien of je antwoord hebt ja of nee. Je krijgt geen pbtje van de mod in ieder geval :)
Laatst bijgewerkt door Winged op 13-08-14 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:40

Nies_ schreef:
kaat12 schreef:
zon reactie is precies wat ze bedoeld denk ik :(

Dit vind ik nou van die typische flauwe reacties. Niet alleen deze hoor, heb er al meer gezien. Kan er geen grapje meer gemaakt worden? Moet alles super aardig, oeh, ah en politiek correct zijn? Ik vind van niet.

En dat een groot deel van bokt dat wel vindt (maar wel enkel indien ze 'ontvangende partij' zijn) maakt juist de sfeer beroerd. Dat gezeur altijd. Niemand verplicht je hier te lezen of te reageren, vind je het niet leuk? Dan denk je 'dag en bedankt :wave: ' en zoek je iets wat je wel leuk vindt.

Zit hier al jaren, elke maand wordt er zo'n topic geopend, als er al wat veranderd, heb ik het nog niet beter weten worden. Als, want over die tien jaren is de sfeer imo niet ernstiger geworden, integendeel, je moet al veel meer wikken en wegen voor je wat typt tov tien jaar terug. Alleen lijken er nu meer jankers te zitten. Als je al niet tegen bokt kan vraag ik me af hoe je irl overleeft. Bokt wordt strenger, je mag minder zeggen en de klagers klagen even hard door...

Poiuytrewq

Re: Ik sta op het punt om te vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:41

Nou dan ga je toch? Doei

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:46

In het algemeen worden mensen steeds egoïstischer en grimmiger.
Moet je is kijken bij de reacties op youtube filmpjes, daar worden mensen gewoon met de dood bedreigd als ze hun mening geven.
Ik denk dat de maatschappij steeds sneller, onpersoonlijker, harder, prestatiegericht enz. word.
Mensen (en voor al jonge mensen) raken gefrustreerd en kunnen dat in het dagelijks leven moeilijk uiten, maar op een forum waar je toch redelijk anoniem bent is dat veel makkelijker.
Als iemand weer is een snauwend antwoord geeft kan je dan ook misschien maar beter medelijden hebben dan boos worden, deze persoon heeft het zelf waarschijnlijk heel moeilijk.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:52

Of diegene heeft zijn dag niet, of een bericht komt veel anders over dan dat de bedoeling is.
Het kan zo veel zijn en als je het ergens niet naar je zin hebt moet je ook niet blijven terug komen ;)

Ik vind het zelf heel erg meevallen. Maar goed er zijn altijd mensen die niet zo goed kunnen interpreteren of meteen het slechte van iemands commentaar zien.
En ook mensen die niet zo'n sociaal wonder zijn maar daar moet je je niet over aanstellen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:57

Ayasha schreef:
Nies_ schreef:
Dit vind ik nou van die typische flauwe reacties. Niet alleen deze hoor, heb er al meer gezien. Kan er geen grapje meer gemaakt worden? Moet alles super aardig, oeh, ah en politiek correct zijn? Ik vind van niet.

En dat een groot deel van bokt dat wel vindt (maar wel enkel indien ze 'ontvangende partij' zijn) maakt juist de sfeer beroerd. Dat gezeur altijd. Niemand verplicht je hier te lezen of te reageren, vind je het niet leuk? Dan denk je 'dag en bedankt :wave: ' en zoek je iets wat je wel leuk vindt.

Zit hier al jaren, elke maand wordt er zo'n topic geopend, als er al wat veranderd, heb ik het nog niet beter weten worden. Als, want over die tien jaren is de sfeer imo niet ernstiger geworden, integendeel, je moet al veel meer wikken en wegen voor je wat typt tov tien jaar terug. Alleen lijken er nu meer jankers te zitten. Als je al niet tegen bokt kan vraag ik me af hoe je irl overleeft. Bokt wordt strenger, je mag minder zeggen en de klagers klagen even hard door...

Inderdaad. Wat minder jammeren en huilen zal al een wereld van verschil maken. Als je dan ook nog eens niet alles veel te letterlijk neemt en niet alles zo negatief opvat is er niks aan de hand in de meeste gevallen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:59

@ PoiuytrewqHoe: moeten we dit bericht dan opvatten?
Citaat:
Nou dan ga je toch? Doei

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:01

@arrabel, altijd maar het gezeur om het gezeur. Dan ben je zelf geen haar beter.

Als je het niet leuk vindt wat doe je hier dan nog?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:03

Arrabel schreef:
@ PoiuytrewqHoe: moeten we dit bericht dan opvatten?
Citaat:
Nou dan ga je toch? Doei

Goede vraag. Ik vind de reactie ook een beetje ongepast en stemming makend.

Dat kan natuuurlijk verkeerd begrepen zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:04

Het was een beetje sarcastisch bedoeld maar ik heb het net uitgelegd zoals je ziet :)). Mensen die alleen maar zeuren en aanstellen maken het er namelijk niet gezelliger op.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:12

Ik vind het ook wel mee vallen hoor en je zult vast niet uit het niets ineens worden afgesnauwd? Ik heb maar één keer écht gedacht: nu gaan jullie te ver Bokkers ;). En voor de rest genoeg pittige discussies gehad maar uiteindelijk altijd weer afgesloten met grapjes en een goede sfeer. Het is ook maar net hoe je er zelf mee om gaat denk ik?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:14

Als dat al ongepast is.. Jeetje zeg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:18

Poiuytrewq schreef:
Het was een beetje sarcastisch bedoeld maar ik heb het net uitgelegd zoals je ziet :)). Mensen die alleen maar zeuren en aanstellen maken het er namelijk niet gezelliger op.

Ik mag toch hopen dat je mij nu niet ziet als iemand die 'alleen maar zeurt en zich aanstelt'. Tot nu toe heb ik me altijd aardig netjes weten te houden in discussies, maar het lijkt wel dweilen met de kraan open.

Ayasha: voor jou geldt hetzelfde. De reden dat ik dit topic open -als de zoveelste- omdat ik het moeilijk vind om het naast me neer te leggen. Ik geloof niet dat ik iemand ben die alsmaar loopt te klagen in topics, maar dat wordt momenteel wel erg lastig gemaakt. Ik heb het al een paar keer eerder genoemd in dit topic, maar nogmaals: het kan natuurlijk ook heel goed aan mezelf liggen. Misschien kan ik het zelf momenteel wat minder goed hebben. Of misschien gaat de sfeer inderdaad achteruit. Aan de reacties in dit topic te lezen zijn de meningen hierover nogal verdeeld. Het zal eraan liggen in welke topics je actief bent. Helaas voor mij vind ik juist de informatieve topics erg leuk omdat je elkaar daarin kan helpen en ook zelf om adviezen kunt vragen. Maar het risico op reltopics ligt daar natuurlijk een stuk hoger dan in de huiskamertopics.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:21

Zoek eens de middenweg en accepteer dat niet iedereen hetzelfde is, voor de 1 is het zeuren en voor de ander is het toch echt een wezelijk gevoel. Dus in het midden, accepteer het van elkaar en doe elkaars gevoel niet zo teniet maar probeer elkaar in die gevoelens eens te begrijpen en tot elkaar te komen. Ik denk dat het dan al de helft scheelt ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:21

Nies_ schreef:
Als dat al ongepast is.. Jeetje zeg.

Echt hoor, ik had ook zo'n reactie geplaatst, iets genuanceerder

'We vinden het hier niet leuk maar we blijven wel want we laten ons niet wegjagen.' Net alsof iedereen het doet om elkaar de tent uit te jagen _O- Maak dan je eigen forum of kom met een oplossing want hier over zeuren en niet tevreden zijn met het antwoord 'dan ga je toch' is aandacht vragen in mijn ogen. Niemand verplicht iemand hier om op bokt te blijven hoor. Als het je niet aanstaat zoek je toch een ander forum.

We hebben het hier over een online forum, niet over een grote vriendengroep. Als je weggaat en dan terugkomt is er niemand die zich daar in interesseert, hoe hard dat ook klinkt. Als je mensen hebt waar je graag mee kletst; deel telefoonnummers uit, deel email uit, deel Facebook uit. Doe is gek, maar ga hier niet zitten klagen en er dan vervolgens niks aan (willen) doen.

TS; wat is jouw oplossing dan? Of moeten wij allemaal een oplossing voor jouw probleem gaan zitten verzinnen? Mijn oplossing is; vertrek dan maar. Maar dat is blijkbaar niet goed?

Als je bepaalde gebruikers irritant vindt; zet ze op je foei lijst. Als je bepaalde topics irritant vindt; lees ze dan niet. Als je bepaalde reacties irritant vindt; reageer er dan niet op. Niemand verplicht je om overal maar een reactie op te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-08-14 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:22

Ik lees behoorlijk wat op die fora en herken echt niet wat je zegt. Ik reageer meestal niet door de hoeveelheid onzin en onwaarheden die er verteld worden, maar de rellen kan ik niet ontdekken.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 13-08-14 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 12:23

Doanique schreef:
TS; wat is jouw oplossing dan? Of moeten wij allemaal een oplossing voor jouw probleem gaan zitten verzinnen? Mijn oplossing is; vertrek dan maar. Maar dat is blijkbaar niet goed?

Op die vraag heb ik inmiddels al antwoord gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:28

Ik heb dat bericht even teruggezocht, had niet gezien dat je die geplaatst had. Als je denkt dat je het je inbeeldt, kan het dan aan jezelf liggen? Ik weet niet hoe jij bokt hoor! Maar als ik ergens een reactie plaats, komt dit topic in mijn Eigen Berichten lijst en dan lees ik vaak verder mee als andere mensen er op reageren.

Misschien doe jij dat ook maar dan in een reltopic oid? Dus jij reageert (als voorbeeld!): Goh TS, misschien kan je beter dit en dat doen. Vervolgens reageren er 20 mensen met zo'n stortvloed aan commentaar en dat lees jij mee. Terwijl jij al het idee hebt dat jij hebt gezegd wat er aan scheelt.

Oftewel; haal die topics uit je Eigen Berichten lijst. Je HOEFT het niet te lezen, je HOEFT er niets mee te doen. Zo lang mensen niet op jou gaan 'bitchen', wat wil je er dan mee doen?

Je kan 20 keer voor iemand opkomen maar zoals je zegt; als het negatieve is gezegd, hoef je ook niet 20 keer het positieve er in te stampen. Dat hebben die anderen dan ook wel gelezen in de tussentijd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:29

Jolien87 schreef:
Poiuytrewq schreef:

Ik mag toch hopen dat je mij nu niet ziet als iemand die 'alleen maar zeurt en zich aanstelt'. Tot nu toe heb ik me altijd aardig netjes weten te houden in discussies, maar het lijkt wel dweilen met de kraan

Eigenlijk wel. Het gaat me niet om andere topics maar om dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:31

Poiuytrewq schreef:

Ga ik in mee... Als mensen tien keer gaan vertellen 'dat ze zo'n reactie echt niet vinden kunnen hoor' wordt het er inderdaad niet gezelliger op. Slik het in en maak een topic aan waar het wel gezellig is...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 13:09

Vervelend dat die indruk wel wordt gewekt, want het is absoluut niet mijn bedoel om zielig te gaan zitten klagen of iets dergelijks. Inderdaad, de makkelijkste keuze is om gewoon maar te vertrekken, maar dat vind ik jammer van de gezellige topics waar ik ook in zit. Misschien is het wel iets wat ik moet accepteren, maar oh wat is dat toch lastig zeg.
Als ik had geweten hoe het opgelost kon worden, dan had ik dit topic nieteens geopend maar dan had ik er allang wat aan gedaan.

Doanique: er zijn inderdaad een boel topics die ik heb ontstipt als het dreigde uit te lopen op een reltopic, maar toch zijn er veel topics die ik het voordeel van de twijfel wil geven. Vaak ook omdat ik bij die topics het idee dat ik nog een aandeel kan leveren.