Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ladybird schreef:voor de jeugdigen onder ons, ga je nou niet druk maken over of je weg moet op bokt of niet! er kan ook vanaf nu gewoon een leeftijdsgrens gesteld worden zodat alle nieuwe mensen ouder zijn als X jaar. van mij hoef je heus niet weg.
ik ben het er ook nog steeds wel mee eens dat de wel serieuze kinderen de dupe worden van zon regel en dat vind ik ook jammer.Mioux schreef:@Ladybird & Sassefrasje.
Hoe zit het dan als jongeren, laat zeggen rond 10-14 jaar juist tips willen? Vaak weten "kinderen" op die leeftijd nog niet alles maar willen ze graag leren. Is het dan niet juist goed om een ouder/ervaren iemand te vragen als dat ze onder elkaar mogelijk foutieve informatie geven ?
Minoux, mee eens, maar aan de andere kant is het maar de vraag of ze daadwerkelijk dan iets leren zegmaar. wanneer jee en topic met een vraag opend, zijn er 30 mensen die 30x net wat anders zeggen. (lees wel: Serieuze vragen. niet een vraag waar je vrij makkelijk antwoord op geeft als je zelf zoekt) Is het dan niet voor zon kind lastig om de goede antwoorden er uit te vissen en te ontdekken wat voor jou het beste is?
_Cowgirl schreef:De nuttige berichten hoeven wat mij betreft niet aangepast/verminderd/o.i.d. te worden omdat ik vind dat wanneer je je op een paardenforum aanmeld, ook het één en ander van paarden moet weten en dat kun je het beste 'testen' door deze berichten. Er zijn genoeg forumonderdelen waar je vast wel iets vanaf weet en waardoor je dus aan je berichten kunt komen.
Finliox schreef:_Cowgirl schreef:De nuttige berichten hoeven wat mij betreft niet aangepast/verminderd/o.i.d. te worden omdat ik vind dat wanneer je je op een paardenforum aanmeld, ook het één en ander van paarden moet weten en dat kun je het beste 'testen' door deze berichten. Er zijn genoeg forumonderdelen waar je vast wel iets vanaf weet en waardoor je dus aan je berichten kunt komen.
Maar huiskamer forums zijn in principe "onzin" forums. Je kan beter iemand die niets over paarden weet daar laten rondbazuinen dan dat diegene in een info forum verkeerde info geeft en de TS van het topic dan in de problemen komt.
Yezzi schreef:Finliox schreef:Maar huiskamer forums zijn in principe "onzin" forums. Je kan beter iemand die niets over paarden weet daar laten rondbazuinen dan dat diegene in een info forum verkeerde info geeft en de TS van het topic dan in de problemen komt.
Iemand die niets van paarden weet zal er snel genoeg uitgepikt worden en als de informatie totaal niet klopt kan daar altijd op getemd worden.
Finliox schreef:_Cowgirl schreef:De nuttige berichten hoeven wat mij betreft niet aangepast/verminderd/o.i.d. te worden omdat ik vind dat wanneer je je op een paardenforum aanmeld, ook het één en ander van paarden moet weten en dat kun je het beste 'testen' door deze berichten. Er zijn genoeg forumonderdelen waar je vast wel iets vanaf weet en waardoor je dus aan je berichten kunt komen.
Maar huiskamer forums zijn in principe "onzin" forums. Je kan beter iemand die niets over paarden weet daar laten rondbazuinen dan dat diegene in een info forum verkeerde info geeft en de TS van het topic dan in de problemen komt.
Yezzi schreef:Dan zullen er alsnog andere bokkers zijn die zeggen dat het niet klopt. Ik vind het onzin om nieuwe bokkers in HK's te dumpen.
M_nouska schreef:Ligt het aan mij of word dit weer zo'n reltopic?
Ik vind dat al ben je zes en je weet ontzettend veel over paarden en je vind dit topic leuk om gezellig mee te kunnen kletsen, dingen kunnen vragen etc dat je gewoon mee mag doen.
Die 25 nuttige berichten zijn gewoon een soort van oefening en dat je hier niet komt om een beetje rond te huppelen.
_Cowgirl schreef:Finliox schreef:Maar huiskamer forums zijn in principe "onzin" forums. Je kan beter iemand die niets over paarden weet daar laten rondbazuinen dan dat diegene in een info forum verkeerde info geeft en de TS van het topic dan in de problemen komt.
Maar waarom zou iemand zich aanmelden op een paardenforum die niets zinnigs van/over paarden weet? Het lijkt mij niet dat je je aanmeld om in de HK-topics op een paardenforum mee te kletsen. Ik vind dat het HK-onderdeel bijzaak is van het forum zelf.
Finliox schreef:Stel ik zou paarden heel leuk vinden maar rijdt alleen op een manege. Over verzorging of aankopen weet ik vrijwel niets maar ik houd wel van paarden. Maar met mijn beperkte kennis kom ik niet aan die 25 berichten verschrikkelijk moeilijk of niet. Bij de leuke gesprekken in de HK topics waar ik me voor aangemeld heb (zodat ik dus lekker of paarden/ niet paarden kan kletsen) kom ik dus niet. En dan?
Finliox schreef:_Cowgirl schreef:Maar waarom zou iemand zich aanmelden op een paardenforum die niets zinnigs van/over paarden weet? Het lijkt mij niet dat je je aanmeld om in de HK-topics op een paardenforum mee te kletsen. Ik vind dat het HK-onderdeel bijzaak is van het forum zelf.
Stel ik zou paarden heel leuk vinden maar rijdt alleen op een manege. Over verzorging of aankopen weet ik vrijwel niets maar ik houd wel van paarden. Maar met mijn beperkte kennis kom ik niet aan die 25 berichten verschrikkelijk moeilijk of niet. Bij de leuke gesprekken in de HK topics waar ik me voor aangemeld heb (zodat ik dus lekker of paarden/ niet paarden kan kletsen) kom ik dus niet. En dan?
Femia schreef:Het zijn niet alleen kinderen die niet makkelijk aan die 25 komen. Wat denk je van iemand zoals ik die bokt juist gebruikt om informatie te zoeken, verhalen van anderen te lezen en daar wat van op te steken? Ik heb een eigen paard, ben op leeftijd, maar weinig paardenjaren.
Daarentegen zijn er onderwerpen waar ik wel veel van weet en dan kan ik niet reageren. Zoals nu. Moet ik weer speciaal " nieuw antwoord" aanklikken.
Mioux schreef:@ladybird mioux maar ik keur t goed haha. Misschien dat 75% er niet van leert, maar misschien 25% weer wel, dan is dat toch al beter als 0%? Ik begon vroeg met rijden, op mijn 5e ongeveer op een manage. Dan leer je ook niet alles. Met 6 jaar kreeg ik een pony, dan weet je eigenlijk nog heel weinig...alleen de basis dingen. Ik was blij (toen niet via bokt nog haha) dat ik oudere kon vragen hoe en wat, zo heb ik het ook geleerd en door de praktijk. Maar als de jongeren hier niet meer mogen vragen hoe en wat, hoe moeten hun het dan leren als ze het op de juiste manier willen doen? misschien dat 90% van de antwoorden uiteen lopen op hun vraag,maar 10% wel hetzelfde. Misschien dat hun dan denken hey, 10% zegt het zelfde, misschien moet ik dat eens proberen....
Tuurlijk is het lastig voor een kind om te oordelen waar welke punten goed zitten. Daarvoor is ook deels google met wel goede sites als ze de antwoorden opzoeken (bepaalde stallen dus en dergelijke met jaren ervaring en goede revieuws). Maar dat kan ook voor oudere mensen lastig zijn. Die krijgen ook uiteenlopende antwoorden en moeten ook vissen en zoeken naar wat hun goed denken te doen. Maar dan hebben ze wel een antwoord en ideeën op hun vragen. Dat is toch juist goed ? Als je zelf een vraag hebt, waarvan je t antwoord echt niet weet,dan vraag je ook rond hoe en wat. Sommige kinderen hebben ouders die gewoonweg niet veel weten van paarden,dan is bokt bijvoorbeeld een goede bron om te leren.
simpele vragen als: Ik wil een paard kopen, waar moet ik aan denken en financieel? Dat soort dingen is goed te weten en kun je ook op bokt vinden.
_Cowgirl schreef:Als ik naar het aantal forumonderdelen kijk waar je op kunt reageren voor deze 25 berichten, is er vast wel een onderdeel waar je iets vanaf weet, óók als je enkel op een manege rijd.
Bokt is er naar mijn idee niet alleen om in een HK-topic te praten en een beetje te ouwehoeren, het is hoofdzakelijk een paardenforum waar je in mijn ogen als paardenleek niet echt iets te zoeken hebt. Als je gezellig wilt kletsen dan zijn er zat andere fora op het internet te vinden. Als iedereen zomaar toegang kan krijgen tot de HK-topics wordt het langzamerhand steeds minder een paardenforum omdat Pietje dan via via hoort dat het zo gezellig is om op Bokt in een HK-topic te kletsen, dus die meld zich ook maar aan. Die verteld weer aan Klaas dat het zo gezellig is, weer een aanmelding. Dat lijkt me niet de bedoeling van een paardenforum.
birgitje schreef:Oke,
Sorry dat ik als een kleuter reageerde.
Maar er komt geen leeftijd grens en een pennyforum denk ik toch. Dus over wat maken we ons druk. Kunnen we het gewoon laten zoals het is ik vind het zo prima
_Cowgirl schreef:Birgitje, ik denk dat jij sommige posts iets minder serieus moet nemen of niet als aanvallend moet zien. Er werd iets geopperd over een leeftijdgrens en hier werd vervolgens een beetje over gediscussieerd, niets meer en niets minder en jij voelde je per direct aangevallen want 'waarom moest jij naar een pennyforum?' 'waarom moest die leeftijdsgrens vanaf 12 en niet vanaf 11.'
Er is niemand die heeft gezegd dat jij, birgitje, hier niet meer welkom bent vanwege je leeftijd of maar naar het pennyforum moet gaan, dat heeft geen enkele Bokker gezegd en is dus ook helemaal niet aan de orde.
Die leeftijdsgrens zal er nooit komen omdat dit het 'probleem' niet op zal lossen. Hoe makkelijk is het om neer te zetten dat je 18 jaar oud bent en dit niet eens bent.
Op Bokt wordt nou eenmaal gediscussieerd over sommige onderwerpen, maar ook over de irritatie die sommige Bokkers hebben. Probeer niet alles persoonlijk op te vatten en als je je mening wilt geven deze te onderbouwen zodat anderen kunnen begrijpen wat jij bedoelt en duidelijk wilt maken.