25 nuttige berichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YRT ook meerekenen in 25 nuttige berichten?

Ja
10 (35%)
Nee
18 (64%)

Totaal aantal stemmen: 28

Mioux

Re: 25 nuttige berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:11

Misschien durven zij dit op die leeftijd nog niet? Een computerscherm is dan vaak opener om je bericht te typen, omdat je elkaar niet hoort of ziet en je een account kan aanmaken met een naam die je zelf wilt. tuurlijk is niet alles goed op bokt, maar ook als je een instructeur belt is die niet altijd goed, dan moet je ook goed zoeken naar de juiste? Ik vind het beetje discriminerend overkomen om een bepaalde leeftijdsgroep af te willen schaffen op bokt. Niet alle 12 jarige gedragen zich als kleuters, en niet alle 20+ mensen gedragen zich volwassen... Het simpel weg limiteren van een bepaalde leeftijdsgroep vind ik niet echt kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:12

Ladybird schreef:
voor de jeugdigen onder ons, ga je nou niet druk maken over of je weg moet op bokt of niet! er kan ook vanaf nu gewoon een leeftijdsgrens gesteld worden zodat alle nieuwe mensen ouder zijn als X jaar. van mij hoef je heus niet weg.

ik ben het er ook nog steeds wel mee eens dat de wel serieuze kinderen de dupe worden van zon regel en dat vind ik ook jammer.

Mioux schreef:
@Ladybird & Sassefrasje.

Hoe zit het dan als jongeren, laat zeggen rond 10-14 jaar juist tips willen? Vaak weten "kinderen" op die leeftijd nog niet alles maar willen ze graag leren. Is het dan niet juist goed om een ouder/ervaren iemand te vragen als dat ze onder elkaar mogelijk foutieve informatie geven ?

Minoux, mee eens, maar aan de andere kant is het maar de vraag of ze daadwerkelijk dan iets leren zegmaar. wanneer jee en topic met een vraag opend, zijn er 30 mensen die 30x net wat anders zeggen. (lees wel: Serieuze vragen. niet een vraag waar je vrij makkelijk antwoord op geeft als je zelf zoekt) Is het dan niet voor zon kind lastig om de goede antwoorden er uit te vissen en te ontdekken wat voor jou het beste is?

Geloof mij, dat gaat niet werken. Kinderen hebben snel genoeg door dat je bijvoorbeeld minimaal 16 moet zijn, dus zetten ze hun leeftijd op 16 en komen ze er alsnog in.

Dit is imo gewoon een onoplosbare kwestie, jammer genoeg.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:13

Het zijn niet alleen kinderen die niet makkelijk aan die 25 komen. Wat denk je van iemand zoals ik die bokt juist gebruikt om informatie te zoeken, verhalen van anderen te lezen en daar wat van op te steken? Ik heb een eigen paard, ben op leeftijd, maar weinig paardenjaren.
Daarentegen zijn er onderwerpen waar ik wel veel van weet en dan kan ik niet reageren. Zoals nu. Moet ik weer speciaal " nieuw antwoord" aanklikken.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:14

je kan onderaan de pagina gewoon reageren, alleen dan niet met codes en spoilers enzo

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:22

Ik ben niet voor een leeftijdsgrens omdat ik genoeg 'volwassenen' ken die zich op dit forum gedragen als een kind van 12. Dit blijf je altijd houden en ik vind daarom dat je niet kunt zeggen dat kinderen jonger dan 12 niet toegestaan zijn (bijvoorbeeld).

De nuttige berichten hoeven wat mij betreft niet aangepast/verminderd/o.i.d. te worden omdat ik vind dat wanneer je je op een paardenforum aanmeld, ook het één en ander van paarden moet weten en dat kun je het beste 'testen' door deze berichten. Er zijn genoeg forumonderdelen waar je vast wel iets vanaf weet en waardoor je dus aan je berichten kunt komen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:32

_Cowgirl schreef:
De nuttige berichten hoeven wat mij betreft niet aangepast/verminderd/o.i.d. te worden omdat ik vind dat wanneer je je op een paardenforum aanmeld, ook het één en ander van paarden moet weten en dat kun je het beste 'testen' door deze berichten. Er zijn genoeg forumonderdelen waar je vast wel iets vanaf weet en waardoor je dus aan je berichten kunt komen.

Maar huiskamer forums zijn in principe "onzin" forums. Je kan beter iemand die niets over paarden weet daar laten rondbazuinen dan dat diegene in een info forum verkeerde info geeft en de TS van het topic dan in de problemen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:35

Finliox schreef:
_Cowgirl schreef:

Maar huiskamer forums zijn in principe "onzin" forums. Je kan beter iemand die niets over paarden weet daar laten rondbazuinen dan dat diegene in een info forum verkeerde info geeft en de TS van het topic dan in de problemen komt.

Iemand die niets van paarden weet zal er snel genoeg uitgepikt worden en als de informatie totaal niet klopt kan daar altijd op getemd worden.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:38

Yezzi schreef:
Finliox schreef:

Iemand die niets van paarden weet zal er snel genoeg uitgepikt worden en als de informatie totaal niet klopt kan daar altijd op getemd worden.

Maar in de tussentijd kan het leed al geschiet zijn, en dan is het voor de TS al te laat.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:41

Finliox schreef:
_Cowgirl schreef:

Maar waarom zou iemand zich aanmelden op een paardenforum die niets zinnigs van/over paarden weet? Het lijkt mij niet dat je je aanmeld om in de HK-topics op een paardenforum mee te kletsen. Ik vind dat het HK-onderdeel bijzaak is van het forum zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:42

Dan zullen er alsnog andere bokkers zijn die zeggen dat het niet klopt. Ik vind het onzin om nieuwe bokkers in HK's te dumpen.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:42

Ligt het aan mij of word dit weer zo'n reltopic?
Ik vind dat al ben je zes en je weet ontzettend veel over paarden en je vind dit topic leuk om gezellig mee te kunnen kletsen, dingen kunnen vragen etc dat je gewoon mee mag doen.
Die 25 nuttige berichten zijn gewoon een soort van oefening en dat je hier niet komt om een beetje rond te huppelen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:43

Yezzi schreef:
Dan zullen er alsnog andere bokkers zijn die zeggen dat het niet klopt. Ik vind het onzin om nieuwe bokkers in HK's te dumpen.

Dat vind ik ook grote onzin inderdaad, als je enkel komt omdat je graag in een HK-topic mee wilt kletsen, kun je beter op zoek gaan naar een hiervoor geschikt forum en je niet melden op een paardenforum.

M_nouska schreef:
Ligt het aan mij of word dit weer zo'n reltopic?
Ik vind dat al ben je zes en je weet ontzettend veel over paarden en je vind dit topic leuk om gezellig mee te kunnen kletsen, dingen kunnen vragen etc dat je gewoon mee mag doen.
Die 25 nuttige berichten zijn gewoon een soort van oefening en dat je hier niet komt om een beetje rond te huppelen.

Ik zie geen reltopic opkomen om eerlijk te zijn, gewone discussies mogen toch op een normale manier (zoals hier gebeurt) gehouden worden?
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 14-08-14 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:48

_Cowgirl schreef:
Finliox schreef:

Maar waarom zou iemand zich aanmelden op een paardenforum die niets zinnigs van/over paarden weet? Het lijkt mij niet dat je je aanmeld om in de HK-topics op een paardenforum mee te kletsen. Ik vind dat het HK-onderdeel bijzaak is van het forum zelf.

Stel ik zou paarden heel leuk vinden maar rijdt alleen op een manege. Over verzorging of aankopen weet ik vrijwel niets maar ik houd wel van paarden. Maar met mijn beperkte kennis kom ik niet aan die 25 berichten verschrikkelijk moeilijk of niet. Bij de leuke gesprekken in de HK topics waar ik me voor aangemeld heb (zodat ik dus lekker of paarden/ niet paarden kan kletsen) kom ik dus niet. En dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:48

Joh er zijn genoeg mensen die niets meer met paarden te maken hebben of uberhaupt nooit gehad hebben en die toch op Bokt zitten. Je kunt altijd wel een aantal zinnige reacties geven op het tabblad informatief. En weet je, van die mensen heb je eigenlijk ook nooit last. :) Die hangen wat in de HK of die reageren een keer op LZP.

Ik vind wel dat het prettig is dat niet iedereen direct toegang heeft tot de HK. Zo is er toch nog een klein drempeltje te nemen voor je in de HK terecht komt. Je moet er wel wat moeite voor doen. Zo blijft het toch wel wat exclusiever een paardenforum.

Finliox schreef:
Stel ik zou paarden heel leuk vinden maar rijdt alleen op een manege. Over verzorging of aankopen weet ik vrijwel niets maar ik houd wel van paarden. Maar met mijn beperkte kennis kom ik niet aan die 25 berichten verschrikkelijk moeilijk of niet. Bij de leuke gesprekken in de HK topics waar ik me voor aangemeld heb (zodat ik dus lekker of paarden/ niet paarden kan kletsen) kom ik dus niet. En dan?

Met jouw beperkte kennis kun jij zeker ook die 25 berichten halen.
Ik ken een aantal mannen die helemaal niets met paarden hebben maar toch via de 1 april grap op Bokt zijn blijven hangen. Ook die hebben allemaal zinnige reacties gegeven op Informatief. Als je niets weet over paarden, weet je misschien wel wat over kleding, auto's, trailers, aansprakelijkheidsrecht, weet ik het. Met een beetje investeren lukt het echt iedereen.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 14-08-14 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:51

Finliox schreef:
_Cowgirl schreef:

Als ik naar het aantal forumonderdelen kijk waar je op kunt reageren voor deze 25 berichten, is er vast wel een onderdeel waar je iets vanaf weet, óók als je enkel op een manege rijd.

Bokt is er naar mijn idee niet alleen om in een HK-topic te praten en een beetje te ouwehoeren, het is hoofdzakelijk een paardenforum waar je in mijn ogen als paardenleek niet echt iets te zoeken hebt. Als je gezellig wilt kletsen dan zijn er zat andere fora op het internet te vinden. Als iedereen zomaar toegang kan krijgen tot de HK-topics wordt het langzamerhand steeds minder een paardenforum omdat Pietje dan via via hoort dat het zo gezellig is om op Bokt in een HK-topic te kletsen, dus die meld zich ook maar aan. Die verteld weer aan Klaas dat het zo gezellig is, weer een aanmelding. Dat lijkt me niet de bedoeling van een paardenforum.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:54

Femia schreef:
Het zijn niet alleen kinderen die niet makkelijk aan die 25 komen. Wat denk je van iemand zoals ik die bokt juist gebruikt om informatie te zoeken, verhalen van anderen te lezen en daar wat van op te steken? Ik heb een eigen paard, ben op leeftijd, maar weinig paardenjaren.
Daarentegen zijn er onderwerpen waar ik wel veel van weet en dan kan ik niet reageren. Zoals nu. Moet ik weer speciaal " nieuw antwoord" aanklikken.

Als je een beetje goed je best doet, kun je altijd wel ergens reageren. je hoeft niet altijd tips te geven he! je kan ook je medeleven tonen. verder is informatief zo uitgebreid dat je altijd ergens wel wat over weet. niet door je 25 berichten komen lijkt mij dan weer vrij lastig.

Ik vind het zeker goed dat HK geen open fora is. je moet toch een beetje je best doen om daar te komen. dat lijkt me ook niet meer als normaal. anders word bokt een groot fora en gaat het paardengebeuren helemaal weg denk ik..

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:57

Mioux schreef:
@ladybird mioux maar ik keur t goed haha. Misschien dat 75% er niet van leert, maar misschien 25% weer wel, dan is dat toch al beter als 0%? Ik begon vroeg met rijden, op mijn 5e ongeveer op een manage. Dan leer je ook niet alles. Met 6 jaar kreeg ik een pony, dan weet je eigenlijk nog heel weinig...alleen de basis dingen. Ik was blij (toen niet via bokt nog haha) dat ik oudere kon vragen hoe en wat, zo heb ik het ook geleerd en door de praktijk. Maar als de jongeren hier niet meer mogen vragen hoe en wat, hoe moeten hun het dan leren als ze het op de juiste manier willen doen? misschien dat 90% van de antwoorden uiteen lopen op hun vraag,maar 10% wel hetzelfde. Misschien dat hun dan denken hey, 10% zegt het zelfde, misschien moet ik dat eens proberen....

Tuurlijk is het lastig voor een kind om te oordelen waar welke punten goed zitten. Daarvoor is ook deels google met wel goede sites als ze de antwoorden opzoeken (bepaalde stallen dus en dergelijke met jaren ervaring en goede revieuws). Maar dat kan ook voor oudere mensen lastig zijn. Die krijgen ook uiteenlopende antwoorden en moeten ook vissen en zoeken naar wat hun goed denken te doen. Maar dan hebben ze wel een antwoord en ideeën op hun vragen. Dat is toch juist goed ? Als je zelf een vraag hebt, waarvan je t antwoord echt niet weet,dan vraag je ook rond hoe en wat. Sommige kinderen hebben ouders die gewoonweg niet veel weten van paarden,dan is bokt bijvoorbeeld een goede bron om te leren.

simpele vragen als: Ik wil een paard kopen, waar moet ik aan denken en financieel? Dat soort dingen is goed te weten en kun je ook op bokt vinden.

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in. Daarom zeg ik ook steeds dat de gen die weel serieuze bedoelingen hebben dus ook de dupe zijn van zo'n leeftijdsgrens. of eigenlijk de jonge kinderen die echt imo nog niet op een fora als bokt thuis horen, het verpesten voor degenen die het wel serieus bedoelen.

Daarom denk ik ook dat een leeftijdsgrens geen goede optie is, maar het open stellen voor JHK enzo al helemaaal geen goed plan lijkt omdat er dan nog meer kinderen makkelijk op bokt komen. ik vind gewoon dat je ook als kind moeite moet doen om op Bokt te komen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 14:58

_Cowgirl schreef:
Als ik naar het aantal forumonderdelen kijk waar je op kunt reageren voor deze 25 berichten, is er vast wel een onderdeel waar je iets vanaf weet, óók als je enkel op een manege rijd.

Bokt is er naar mijn idee niet alleen om in een HK-topic te praten en een beetje te ouwehoeren, het is hoofdzakelijk een paardenforum waar je in mijn ogen als paardenleek niet echt iets te zoeken hebt. Als je gezellig wilt kletsen dan zijn er zat andere fora op het internet te vinden. Als iedereen zomaar toegang kan krijgen tot de HK-topics wordt het langzamerhand steeds minder een paardenforum omdat Pietje dan via via hoort dat het zo gezellig is om op Bokt in een HK-topic te kletsen, dus die meld zich ook maar aan. Die verteld weer aan Klaas dat het zo gezellig is, weer een aanmelding. Dat lijkt me niet de bedoeling van een paardenforum.

hmm, da's ook waar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:19

Ik vind dat het moet blijven zoals het is. Die 25 berichten kom je echt wel aan hoor, ook zonder kennis en ervaring. Het hoeft niet altijd een geweldig advies te zijn namelijk, ook meepraten, meedenken en vragen stellen kunnen nuttig zijn. En vergeet niet, soms kunnen mensen zonder kennis juist de meest intelligente vragen stellen! Think outside the box :-)
Ik heb wekenlang voornamelijk meegelezen en her en der iets gepost. En toen bleek ik ineens al zat berichten te hebben. Ik vraag me af waar het geduld van mensen heen is? Je kan toch gewoon lekker meelezen en posten? Waarom moet je direct overal je mening neer kunnen zetten?
Ik zie echt geen reden om deze regel te veranderen. Als geen 25 nuttige berichten kan posten, moet je gewoon iets langer geduld hebben en iets meer moeite doen. Kan echt iedereen.

Een uitzondering voor jongeren maken lijkt me chaos opleveren. Juist voor hen is deze regel goed! Kunnen ze meteen leren hoe een forum werkt, op het gezellig kletsen na dan. Hier in dit topic zie je al zoveel verschil tussen verschillende 'kids'. Sommige praten serieus mee, anderen komen vooral stampvoeten. Precies de reden waarom een leeftijdsgrens niet zou moeten (nog afgezien van hoe je dat wil controleren...). Het nog makkelijker maken kan leiden tot meer stampvoeters!

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:59

Oke,
Sorry dat ik als een kleuter reageerde.
Maar er komt geen leeftijd grens en een pennyforum denk ik toch. Dus over wat maken we ons druk. Kunnen we het gewoon laten zoals het is ik vind het zo prima

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:04

Birgitje, ik denk dat jij sommige posts iets minder serieus moet nemen of niet als aanvallend moet zien. Er werd iets geopperd over een leeftijdgrens en hier werd vervolgens een beetje over gediscussieerd, niets meer en niets minder en jij voelde je per direct aangevallen want 'waarom moest jij naar een pennyforum?' 'waarom moest die leeftijdsgrens vanaf 12 en niet vanaf 11.'

Er is niemand die heeft gezegd dat jij, birgitje, hier niet meer welkom bent vanwege je leeftijd of maar naar het pennyforum moet gaan, dat heeft geen enkele Bokker gezegd en is dus ook helemaal niet aan de orde.

Die leeftijdsgrens zal er nooit komen omdat dit het 'probleem' niet op zal lossen. Hoe makkelijk is het om neer te zetten dat je 18 jaar oud bent en dit niet eens bent.

Op Bokt wordt nou eenmaal gediscussieerd over sommige onderwerpen, maar ook over de irritatie die sommige Bokkers hebben. Probeer niet alles persoonlijk op te vatten en als je je mening wilt geven deze te onderbouwen zodat anderen kunnen begrijpen wat jij bedoelt en duidelijk wilt maken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:05

birgitje schreef:
Oke,
Sorry dat ik als een kleuter reageerde.
Maar er komt geen leeftijd grens en een pennyforum denk ik toch. Dus over wat maken we ons druk. Kunnen we het gewoon laten zoals het is ik vind het zo prima

Birgitje, soms is het juist goed om de huidige afspraken met elkaar te bespreken en te kijken of het anders zou moeten. En juist de inbreng van allerlei Bokkers is belangrijk. Iedereen mag zeggen wat hij wil hierover, mits deze persoon zich aan de Bokt-regels houdt. Dat heeft niets te maken met jezelf druk maken, maar gewoon 'wat we hier doen'.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:07

_Cowgirl schreef:
Birgitje, ik denk dat jij sommige posts iets minder serieus moet nemen of niet als aanvallend moet zien. Er werd iets geopperd over een leeftijdgrens en hier werd vervolgens een beetje over gediscussieerd, niets meer en niets minder en jij voelde je per direct aangevallen want 'waarom moest jij naar een pennyforum?' 'waarom moest die leeftijdsgrens vanaf 12 en niet vanaf 11.'

Er is niemand die heeft gezegd dat jij, birgitje, hier niet meer welkom bent vanwege je leeftijd of maar naar het pennyforum moet gaan, dat heeft geen enkele Bokker gezegd en is dus ook helemaal niet aan de orde.

Die leeftijdsgrens zal er nooit komen omdat dit het 'probleem' niet op zal lossen. Hoe makkelijk is het om neer te zetten dat je 18 jaar oud bent en dit niet eens bent.

Op Bokt wordt nou eenmaal gediscussieerd over sommige onderwerpen, maar ook over de irritatie die sommige Bokkers hebben. Probeer niet alles persoonlijk op te vatten en als je je mening wilt geven deze te onderbouwen zodat anderen kunnen begrijpen wat jij bedoelt en duidelijk wilt maken.

Sorry

Dag bokkers discussieren jullie maar verder
Daaaaaag

Birgitje :wave:

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:17

Birgitje, een aantal bokkers hebben het al vriendelijk aan je gevraagd of je ajb wilt opletten op wat je typt. Heb je de regels al eens doorgelezen wat wel en niet mag op bokt.nl? Ik heb nl een vermoeden van niet, of je begrijpt ze nog niet helemaal.

Zo mag je bijv. geen oneliners plaatsen. In jou reactie had je het over een "lijn" dus blijkbaar weet je niet wat een oneliner is. Dit staat oa in de regels beschreven. Je reactie mag niet alleen bestaan uit "ok", of "dank je"

Ook moet een reactie onderbouwend zijn. Dat betekent dat je zegt waarom je iets vind of juist niet. Maar dan niet " ik vind het stom" maar waarom vind je het stom?

Dit is niet om jou aan te vallen maar meerdere mensen proberen het je uit te leggen en je blijft maar hetzelfde reageren.

Het is hier geen chatbox. Je hoeft dus niet steeds hallo en dag te zeggen of "met mij"

Een tip: Lees alle regels nog eens rustig door. Ik weet dat het een hele hoop is, maar dat bespaard jou en de andere bokkers een hoop frustraties. Je hoeft niet mee te discuseren, je kan ook alleen lezen en pas reageren als je een beetje weet waar het over gaat.

Zo, en nu weer ontopic.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 01:50

Een domme vraag misschien maar waar kunnen nieuwe leden eigenlijk reageren en waar niet? Kan alles wel gewoon worden ingekeken of dat ook niet?