Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
slimmerik schreef:Ach als je kunt bokken kun je ook googlen volgens mij.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... at-nu.html
Maar ik veroordeel je niet PenP maar ze had ook directere hulp kunnen krijgen en veiliger voor haar zelf en voor jou. Nu neem jij een wildvreemde in huis en zij gaat bij een wildvreemde in huis. Beiden kennen elkaars geschiedenis niet dus ja ik vind dat risicovol.
Ik zelf vind dat gewoon geen schoolvoorbeeld.
DoxLover schreef:slimmerik schreef:Ach als je kunt bokken kun je ook googlen volgens mij.
http://mens-en-samenleving.infonu.nl/so ... at-nu.html
Maar ik veroordeel je niet PenP maar ze had ook directere hulp kunnen krijgen en veiliger voor haar zelf en voor jou. Nu neem jij een wildvreemde in huis en zij gaat bij een wildvreemde in huis. Beiden kennen elkaars geschiedenis niet dus ja ik vind dat risicovol.
Ik zelf vind dat gewoon geen schoolvoorbeeld.
Tja, beter dan dat ze niks had gekregen toch?
Ze heeft in ieder geval onderdak door een lieve bokker. En natuurlijk neem je risico, maar dat is gebeurt en is goed uitgepakt.
slimmerik schreef:dees_daan schreef:
Ik denk dat je je dat alleen afvraagt vanwege een persoonlijke vete.
Ik ben blij dat TS geholpen is, en ik hoop dat ze snel een eigen plekje heeft zodat ze haar leven weer verder kan opbouwen.
??? Hoezo?? Ik ken slachtoffer niet en ik ken PenP niet. Gaat mij erom dat slachtoffer opgevangen is door een particulier en hier eigenlijk niet de hulp krijgt of zal krijgen die ze zou moeten hebben. Maar lees trouwens in ander topic dat slachtoffer geen meiske is van een jaar of 18 maar een volwassen vrouw die nergens is ingeschreven of wat dan ook...... Vind ik persoonlijk heel vreemd. Wist niet eens dat iemand in dienst genomen kan worden zonder vaste woon of verblijfplaats.
Ken haar dus niet persoonlijk maar ik vind het raar dat iemand van die leeftijd zich in zo'n onmogelijke situatie weet te brengen.
Maar ik hoop ook voor haar dat het allemaal voor haar geregeld gaat worden.... en dat ze daar zelf ook haar steentje aan bij draagt.
Shiloh schreef:chocobroodje schreef:iedereen zomaar overal gelijk kan posten.
Iederen? = 1 persoon in nood
zomaar = op straat staan, al een nacht hebben gezworven en dringen hulp nodig hebben lijkt me niet zomaar
Maar nee, we zijn rechtlijnig, regels boven alles ... en een hart voor onze medemens hebben we niet.
Desnoods had je haar nu toegang gegeven voor dit topic, en als de situatie was opgelost of tot rust was gekomen die rechten weer ingetrokken tot ze die 25 nuttige posts wel had geplaatst.
Ik kan er gewoon niet bij dat bokt zo harteloos is, dat je iemand in nood zo laat stikken!
Mars schreef:Je zult bokkers eens horen als er straks 10 man per week zich aanmeldt op zoek naar een verblijfsplek. Of als er eens een uitzondering gemaakt wordt voor iets anders. Dan staat men op de achterste benen in het kader van 'meten met 2 maten'. Bokt doet het hoe dan ook nooit goed.
Mars schreef:Je zult bokkers eens horen als er straks 10 man per week zich aanmeldt op zoek naar een verblijfsplek. Of als er eens een uitzondering gemaakt wordt voor iets anders. Dan staat men op de achterste benen in het kader van 'meten met 2 maten'. Bokt doet het hoe dan ook nooit goed.
prugelpiet schreef:Dus.. eindconclusie Bokt doet het idd nooit goed.Als voor dit topic een uitzondering gemaakt werd, hadden er wellicht een aantal geroepen "nah, zo werkt dat niet"
PenP2014 schreef:Ik snap niet zo goed waarom je dit op jou persoonlijk trekt. Ik heb iig geen waarde oordeel geveld over jou. En imo staat dat er ook compleet los van. Iemand kan prima vinden dat het terecht is dat het topic gesloten is én jouw actie mooi/leuk/ top etc. vinden.Jaja, we weten het nu wel. Bokt is niet blij met mij, ik gelukkig wel even heeeel erg met bokt
elenaMM77 schreef:ik zal mij hier niet populair mee maken,
maar de bokt moderators hebben correct gehandeld..
gisteren zag ik nog een topic over dat men wilde dat de markt werd afgesloten als je geen twee maanden lid was, omdat sommige oplichters een profiel aanmaken, posten en vervolgens met je geld ervandoor zijn..
Nu is het al niet altijd zeker dat je met een medebokker weet waar je aan toe bent, maar in ieder geval zie je iets van geschiedenis van diegene... je kunt dus een klein beeld vormen in hoeverre je diegene kunt vertrouwen..
stel je voor iemand maakt een profiel aan hangt een 'huil verhaal op' iemand helpt diegene uit de brand en vervolgens is ze er vandoor met je halve inboedel..
als mensen profielen aanmaken om je zo geld afhandig te maken, dan kan dat ook verder groeien in pogingen die nog meer impact hebben..
het is in mijn ogen mede ter bescherming van boktgebruikers.
in dit geval had de persoon een bokker die voor haar in kon staan en names haar de vraag kon stellen.. heel mooi..
maar wat als dat nu niet het geval was.. of zoals een mod hier al aangaf, het iemand is die zelfs niets met bokt verder heeft, maar gewoon overal post in de wereld? dat is niet de manier.
blij dat het zo opgelost is..
zoals ik aangaf, in mijn ogen is er niets gedaan waarvoor bokt zich zou moeten schamen..
ze zouden zich pas hoeven schamen als ze het toestonden en het oplichterij was met een medebokker als slachtoffer