Op dit soort dingen zou geen taboe meer mogen rusten. Het is doodnormaal om ongesteld te worden en het is heel fijn als mensen hun ervaring daarin delen. Ik was op mijn 11e al ongesteld en ook nog eens super erg, ik had graag wat meer over de "slijmerige details" geweten, voor ik er zelf mee werd geconfronteerd. Ik wist in grote lijnen wel hoe het in zijn werk ging, maar op het moment dat je het bent, zijn persoonlijke ervaringen een stuk geruststellender dan de standaard voorlichtingsinfo. En in dat soort informatie staat niets over stolsels en heftige menstruatie, dat heb ik allemaal zelf uit moeten vogelen (wou ik destijds niet steeds aan m'n moeder vragen, want tsja, een puber he...).
En een werkgever die erachter komt dat zijn personeel ongesteld wordt en daar online met andere meiden over praat? Boeiend! Ik heb artistiek naakt geposeerd, als je goed zoekt zou je dat misschien kunnen vinden als werkgever. Ik maak me daar echt niet druk over en ik heb het zelfs ooit een keer vermeld tijdens een sollicitatiegesprek en guess what? Ze vonden dat zo gaaf, dat ik dat had gedurfd en dat ik daar eerlijk voor uit durfde te komen, dat ik 2 uur later een telefoontje kreeg dat ik was aangenomen. En nee, dat gesprek was niet met een man