[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:27

Brainless schreef:
Bij zijn de foto's echt wel wat groter dan 8x4cm.

overigens was ik nieuwschierig en heb het plaatje hier op mijn scherm met meetlintje gemeten en hier is het plaatje exact!! 8 x 4 cm... ;)

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:27

Ik post bijna nooit, maar zou het echt jammer vinden als er geen uitgelicht meer zou zijn :(

Duidelijke taak tussen fotograaf en topic plaatser - plaats je je foto's die je niet zelf genomen hebt? Check met je fotograaf of hij / zij het okee vind als je die op bokt plaatst, met het "risico" in uitgelicht te komen. Vind je fotograaf het niet ok, vermeld dan duidelijk en expliciet dat er niet mag worden getemd voor uitgelicht. Klaar. Vind dit helemaal geen taak voor bokt, fotografen weten heel goed dat op het moment dat ze een shoot doen van een paard de foto's op bokt en in uitgelicht geplaatst kunnen worden. Logo verwijderen vind ik not done.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:28

Nou kimmie ik zal je uit een droom helpen, dit is geen "issue uit mijn leven" maar iets waar ik (en anderen) het beheer op wees om te zorgen dat Bokt gewoon blijft bestaan. Je hebt maar een enkele fotograaf nodig die er echt moeilijk over gaat doen en je had een ander forum kunnen zoeken. Erg flauw om het zo op de klokkenluiders te steken. Het beheer heeft fouten gemaakt, niet degenen die de fout opmerkten. Maar dat is te moeilijk voor een groot deel van de bokkers. Als het zo'n onzin was waren ze er waarschijnlijk niet op ingegaan om een oplossing te zoeken of wel soms?.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:29

Ik merk dat ik waarschijnlijk met een (veel) groter scherm werk dan jullie, want bij mij zijn de foto's veel groter dan 8x4 en kan ik de kleine letters van nini_roosje duidelijk lezen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:29

kimmie261 schreef:
Brainless schreef:
Bij zijn de foto's echt wel wat groter dan 8x4cm.

overigens was ik nieuwschierig en heb het plaatje hier op mijn scherm met meetlintje gemeten en hier is het plaatje exact!! 8 x 4 cm... ;)

Ik heb een 22 en 24 inch scherm, en daar zijn ze veel groter op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:30

Believe schreef:
Maar ik heb een hele tijd gedacht dat ze je foto's ook verscherpen, wat ze volgens mij ook doen.
Bij uitgelicht zie ik altijd super scherpe foto's maar als je op het topic klikt is het veel minder scherp,
bij vorige topic [FZ] Bokt shopt logo weg? in de OP zie je ook de originele foto en de foto hoe die op uitgelicht stond, en op uitgelicht is hij toch echt scherper?

Dat kan zo lijken omdat de foto verkleind is. Daardoor krijg je verhoudingsgewijs meer pixels. Ook de reden dat foto's op het scherm van je camera vaak scherper zijn dan uitvergroot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:32

Bizzybijtje schreef:
Believe schreef:
Maar ik heb een hele tijd gedacht dat ze je foto's ook verscherpen, wat ze volgens mij ook doen.
Bij uitgelicht zie ik altijd super scherpe foto's maar als je op het topic klikt is het veel minder scherp,
bij vorige topic [FZ] Bokt shopt logo weg? in de OP zie je ook de originele foto en de foto hoe die op uitgelicht stond, en op uitgelicht is hij toch echt scherper?

Dat kan zo lijken omdat de foto verkleind is. Daardoor krijg je verhoudingsgewijs meer pixels. Ook de reden dat foto's op het scherm van je camera vaak scherper zijn dan uitvergroot.

Oh, vandaar, dat is wel echt heel poedersuiker denk je ah deze foto is echt gaaf en dan is hij op m'n laptop gewoon 10x niks.. }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:33

Bizzybijtje schreef:
Nou kimmie ik zal je uit een droom helpen, dit is geen "issue uit mijn leven" maar iets waar ik (en anderen) het beheer op wees om te zorgen dat Bokt gewoon blijft bestaan. Je hebt maar een enkele fotograaf nodig die er echt moeilijk over gaat doen en je had een ander forum kunnen zoeken. Erg flauw om het zo op de klokkenluiders te steken. Het beheer heeft fouten gemaakt, niet degenen die de fout opmerkten. Maar dat is te moeilijk voor een groot deel van de bokkers. Als het zo'n onzin was waren ze er waarschijnlijk niet op ingegaan om een oplossing te zoeken of wel soms?.

Het gaat ook over de manier waarop het gebeurde. En daarbij kun je zo'n probleem aankaarten. Dat doe je een keer, en word daar niks mee gedaan kun je ook denken "tsja dat is jullie risico dan".

Ipv er over door te hameren. En mensen zwart te maken. Want dat is gebeurt in het topic. En daar is het op zwart gaan van uitgelicht een gevolg van.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:35

nogmaals,vind het echt gewoon oprecht fijn voor mensen dat ze zich er zo in kunnen verdiepen hoe erg het wel niet is dat hun onleesbare logootje niet te zien was op een minifotootje,wat hun dan óók nog eens een hoop extra aandacht gegeven heeft,waarvoor dan natuurlijk geen dank..

zou er bij mijn forum zo'n gezeik komen,dan zou ik echt geen enkele foto met logo meer gebruiken,dan maar niet,dan zien deze 'fotografen' maar zelf aan hun extra kontveren te komen...

Brainless

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:37

Ik ben ook niet degene die er last van heeft hoor, ik ben geen fotograaf, post alleen sporadisch een foto in een HK topic.
Maar heb er wel moeite mee als mensen met dingen gaan roepen als: de foto is zo klein...enz.

Dat is geen goede reden om een punt te zetten.

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:40

Wat kinderachtig allemaal. Het is toch een paardenforum, geen fotografieforum!
Als je niet wil dat er iets met je foto's gedaan wordt, of als ze niet op een bepaalde manier in uitgelicht mogen staan moet je ze niet op internet plaatsen, en al helemaal niet op zo'n forum als dit. Hoeveel foto's worden er hier wel niet geknipt en geplakt om ergens anders weer tegen te komen met een ander logo.
Helaas... dat is internet. Als je dat niet wil hou je foto's dan voor jezelf.

Ik denk dat je juist blij kan zijn met een foto in uitgelicht, veel meer mensen bekijken het = gratis reclame!

Mijn voorstel, zet ergens in de kleine lettertjes dat je bij het plaatsen van foto's akkoord gaat dat je foto gebruikt kan worden voor uitgelicht. En dat je foto daardoor iets kan worden bijgesneden zodat het beter overkomt op het kleine fotootje. (als je op de foto klikt kom je ja bij de originele foto).
Mensen die daar dan nog problemen mee hebben kunnen beter geen foto's meer plaatsen. Scheelt een hoop gezeur.

ooeveoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:41

Wanneer de foto's geplaatst worden, zoals ze zijn gemaakt door de fotograaf, inclusief het logo en wellicht nog een vermelding naar de website van deze fotograaf dan zou het toch goed moeten zijn...? Of moet er dus altijd toestemming worden gevraagd aan de desbetreffende fotograaf... Ik vind het in ieder geval HEEL jammer als uitgelicht niet meer komt. :( Het is altijd het allereerste waar ik naar kijk op deze site. Ook wat deze site uniek maakt... Hopelijk komt er dus snel een oplossing! *\o/*

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:43

Gaan we de discussie nu volledig opnieuw voeren :') ?

Jammer maar zeer begrijpelijk dat Uitgelicht (al dan niet tijdelijk) weg is gevallen. Goede keuze denk ik. Het viel me wel meteen op, de voorpagina is een beetje saai zo.

Kimmie261, ik ben het met je eens, ik snap de commotie ook niet zo en vind het jammer dat dit het gevolg is. Had men gewoon een PB-tje gestuurd, was dit niet zo opgeblazen...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:44

ooeveoo schreef:
Wanneer de foto's geplaatst worden, zoals ze zijn gemaakt door de fotograaf, inclusief het logo en wellicht nog een vermelding naar de website van deze fotograaf dan zou het toch goed moeten zijn...? Of moet er dus altijd toestemming worden gevraagd aan de desbetreffende fotograaf... Ik vind het in ieder geval HEEL jammer als uitgelicht niet meer komt. :( Het is altijd het allereerste waar ik naar kijk op deze site. Ook wat deze site uniek maakt... Hopelijk komt er dus snel een oplossing! *\o/*

Vermelding naar de website van de fotograaf? Het moet niet gekker worden, alsof ze al niet genoeg gratis reclame krijgen op deze manier :') .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:50

Bizzybijtje schreef:

Maar dat blijkt dus niet zo te zijn, zie JannePauli's post. Overigens vind ik het niet erg dat de 'klokkenluiders' er wat van gezegd hebben, je moet dingen toch aan de kaak kunnen stellen als je meent dat er wat fout zit. Wat ik wel suf vind is dat veel fotografen die het merendeel van hun handel bij bokt vandaan halen of iig hier opgebouwd hebben -en nog steeds gratis adverteren- hier maar over door blijven ouweneelen.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:50

Ik ben ook fotograaf en zou er absoluut geen probleem mee hebben, zoals eerder genoemd is het een doorverwijzing naar het topic waar wel gewoon netjes alle foto's instaan met logo.

ik zou het als een vompliment zien en niet als schending vd auteursrechten. Maargoed dat is mijn mening.

vind de eerder genoemde optie over het aanvinken wel/niet in uitgelicht bij het starten van een topic een goed idee :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:51

Daar vragen ze zelf niet om Sees. Onzin.

Anoniem

ooeveoo schreef:

Goh, website van de fotograaf. Moeten we dan ook maar meteen de tarieven op de voorpagina zetten? :+ Het is een visitekaartje, geen reclamebord.

Misschien moet de user die de foto's in eerste instantie op bokt zet in een fototopic dat lekker zélf regelen, dat de fotograaf zijn naam en website in het topic vermeld en zélf eerst even netjes toestemming vragen aan de fotograaf, of deze zijn foto's op bokt wil hebben of niet.

Jammer hoor, we lijken wel een peuterspeelzaal hier inmiddels. 'Pietje liet dat plaatje zien en nu ben ik boos'.

senna21

Ik stel voor: bokt helemaal zonder foto's: back to basic. Geen gezeur meer.
Eens kijken of de betreffende fotografen dan nog blij zijn }> .

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:53

Ik heb het altijd overdreven gevonden van fotografen met de toestemming van foto's. Je betaalt je blauw aan een fotoshoot en dan mag je nog wat bedelberichten naar de fotograaf sturen of je de foto's even op Bokt mag laten zien of er een tekening van mag laten maken.
Ik vind dit ronduit belachelijk, op elke foto zit er wel een copyright (meestal toch) en dan is het plaatsen van foto's op internet toch meer reclame dan schending van auteursrechten?

Nu ja, ik ken helemaal niks van de wetgeving errond. Ik dacht alleen dat zulke foto's niet voor commerciële doeleinden mochten gebruikt worden. En dat is het plaatsen van foto's op Bokt bij mijn weten niet...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:54

Snap best dat de fotografen het niet waarderen dat het merkje wordt weggeshopt.
Waarom niet gewoon laten staan dan? Ik vind dat persoonlijk niet storend bij de foto's hier. En dus ook niet bij uitgelicht!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:58

Courses schreef:
Daar vragen ze zelf niet om Sees. Onzin.

Nou indirect vind ik van wel in dit en het andere topic als je alle reacties doorleest ;).

Volgens mij als we een stemming zouden doen, kom je nog bedrogen uit hoeveel mensen er nu écht problemen hadden met de oude vorm van uitgelicht ;). Maar goed, een oplossing die volledig voldoet aan de regels (als die er übehaupt is) is uiteraard beter. Ik vermoed echter dat de commotie die hier is onstaan geen stand zou houden, zou er echt werk van gemaakt worden. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat andere sites nooit met dat bijltje hebben gehakt en die bestaan ook nog steeds ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:58

senna21 schreef:
Ik stel voor: bokt helemaal zonder foto's: back to basic. Geen gezeur meer.
Eens kijken of de betreffende fotografen dan nog blij zijn }> .

Dan is 99% van de "fotografen" hier zijn zakcentje kwijt :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-07-14 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:01

Fotografen bedoel je Nini? ;)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:01

Nog een optie..... Geen fotos van fotografen in uitgelicht!! :j moeten ze maar niet zo moeilijk doen :')