vijandige sfeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:29

xSlvna schreef:
"Ik zou de DA bellen" is gewoon een mening en advies in een, je verteld wat je het beste vind. Zie er zelf niks gemeens in.

Nee ik ook niet, maar ik zie ook wel TS-ers die vinden dat het wel gemeen is, zeker als het meerdere keren door anderen wordt herhaald en dat door een advies / mening ze het gevoel krijgen dat ze moeten doen wat er in een reactie staat. En daar zijn ze niet van gediend.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:29

Ik zeg ook niet dat het vijandig overkomt, in mijn ogen vidt ik dit ook niet vijandig, en klopt, het is niet verplicht.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:30

Ja dat denk ik ook wel, maar er zitten personen van 12 misschien wel nog jonger, en oudere van misschien boven de zestig...
En niet iedereen kan een tactisch antwoord of advies geven.

Cajushe

Re: vijandige sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:32

ik zie ook veel jongeren vaak fel reageren, en vaak zie ik dan de volwassene hierop terug reageren met nog meer vijandige reacties, heel begrijpelijk, maar (ik denk) niet de juiste manier, kinderen kunnen vaak nog niet de consequenties van hun daden inschatten

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:36

Volgens mij wordt zo'n opmerking als in het voorbeeld hierboven ook niet snel als vijandig gezien. Dat gebeurt pas als de TS aangeeft de dierenarts níet te bellen, om welke reden ook, en anderen vervolgens boos reageren of gaan schelden omdat zij wel zouden bellen. Mensen kunnen vaak lastig accepteren dat iemand ergens anders over kan denken dan zij, zeker als -in hun ogen- welzijn in het geding komt. Die emotie ("je paard heeft pijn, DOE iets!") leidt al gauw tot boze reacties, terwijl de TS misschien van mening is dat de dierenarts weinig kan doen en het paard er stomweg even doorheen zal moeten.

Daarnaast zijn er nog wel eens discussies waar meningen als feiten worden gepresenteerd en dat leidt ook tot irritaties, vooral bij de mensen die de werkelijke feiten kennen en/of veel ervaring hebben op het betreffende vlak. Vaak zie je dan ook dat "het is nu eenmaal mijn mening" een beetje misbruikt wordt in dergelijke discussies, alsof je dan ineens geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen voor je uitspraken en ook niet hoeft te luisteren naar de argumenten van een ander. Dan ontstaan er snel twee kampen en valt de nuance weg, wat de sfeer meestal niet ten goede komt. Zeker als het een onderwerp is waar mensen veel emotie bij voelen omdat het over menselijk of dierlijk leed gaat.

Bovenal is het nu eenmaal een forum waar heel veel mensen komen en waar je dus regelmatig in een topic belandt met mensen die je in het echte leven nooit in je vriendenkring zou hebben. Daar kan je veel van leren, maar dat kan ook wel eens botsen als je totaal anders in het leven staat. Dat is ook een kwestie van accepteren en je niet te snel aangevallen voelen en defensief gaan reageren. Je wéét dat je wel eens een rotopmerking zal krijgen, je wéét dat mensen niet altijd goed lezen, je wéét dat niet iedereen genuanceerd zal reageren. Die mensen reageren in het echte leven waarschijnlijk ook zo, alleen kom je ze daar minder snel tegen. Accepteer dat gewoon. En bedenk ook wat je eigen aandeel kan zijn: als je regelmatig nare reacties krijgt kan je wel stampvoetend roepen dat iedereen vijandig doet en normaal moet reageren, maar je kan ook kijken naar jouw reacties en hoe je die kan aanpassen om een leuker topic te krijgen. Het gedrag van anderen kan je niet veranderen, dat van jezelf wel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:59

Kiwipitje schreef:
Petrichor schreef:
Tja laatst een reactie in een topic waar iedereen vol trotst zijn bruine of zwarte paard laat zien, waarop een bokker reageert: Een enkeling springt eruit en verder is het een behoorlijke manege bij elkaar haha.

Dat soort reacties vind ik het jammer en wat mij betreft mag daar wel wat aan gedaan worden. :)

Verder vind ik bokt erg gezellig!
Ja want het mag allemaal alleen maar ja en amen en totale adoratie zijn. <3 <3 <3

Pfff ben blij dat er af en toe nog eens iemand wat durft te zeggen :j

Ik denk dat je de rest van haar reacties ook even moet lezen, wellicht dat je dan begrijpt waar ik op doel. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:12

Iris82 schreef:
lieveli schreef:
En als het je niet bevalt op bokt, dan gá je toch gewoon? Niemand dwingt je hier te blijven.

Nou, dat is wel kort door de bocht. Ik kan me wel 101 redenen bedenken waarom iemand wel op Bokt zou willen blijven. En een forum als FZ is natuurlijk wel de plek om je mening te ventileren.

Ik ook, ik bok al jaren met veel plezier. Maar sommige mensen zijn zó negatief dat ik me afvraag of ze gedwongen worden. En het is de toon die de muziek maakt, ik zie bokkers in verscheidene topics clashen met andere bokkers. Als dat zo regelmatig gebeurt, mogen ze ook wel eens kritisch naar zichzelf kijken.

xSlvna schreef:
Een beetje roddelen via een topic over iemand die jullie niet kennen, dat is een top sfeer moet ik zeggen. _O-

Lig er gelukkig niet wakker van.

Je roept het op bij mensen doordat je vaak op een nare manier je mening ventileert. Ik heb niet over je 'geroddeld' hier, maar ik vond het voorbeeld in het tatoeagetopic heel treffend. Kort gezegd: Veel mensen zitten niet op je te wachten en zetten hun stekels al op als jij ergens een topic binnenkomt.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:15

Ik snap heel goed wat TS bedoeld.
Toen ik 12 was heb ik ooit een topic geopend over sporen. Ik heb netjes het commentaar opgevolgd en ben er niet tegen in gegaan. Toch ben ik toen heel erg afgekraakt met 'penny' etc.
Heb een hele tijd lang geen topics meer durven te plaatsen :')
Zou het topic anders nog wel even opzoeken als jullie dat willen ? :o?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:18

Negativiteit blijft gewoon langer hangen. Als er 50 topics op een dag geopend worden waarvan er 2 licht negatief zijn en 2 regelrechte reltopics, dan lijkt het alsof heel bokt in ruzie ligt. Dat er 46 topics zijn die gewoon neutraal of positief verlopen, dat valt minder op.

Af en toe zijn er inderdaad wel sneren of opmerkingen waarvan ik denk dat het niet hoeft. Maar die zal ik zelf ook al wel eens gepost hebben. Ik zal ook al wel eens iemand op de tenen getrapt hebben. Dat vermijd je gewoon niet en eigenlijk moet je dat ook niet willen mijden. Hou er een positieve ingesteldheid op na en je zult zien dat de mooie dingen de slechte overstijgen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:20

Eline_S_S schreef:
Toen ik 12 was heb ik ooit een topic geopend over sporen. Ik heb netjes het commentaar opgevolgd en ben er niet tegen in gegaan. Toch ben ik toen heel erg afgekraakt met 'penny' etc.

Ik was ook zo oud en deed America's next top model na met m'n vriendinnen. Kon ik het circus gaan werken als clown zo niet mooi dat ik was. Achja wie het laatst lacht ;D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:34

Cajushe schreef:
xSlvna schreef:
"Ik zou de DA bellen" is gewoon een mening en advies in een, je verteld wat je het beste vind. Zie er zelf niks gemeens in.
Ik denk ook niet dat sammie dat bedoelt, ik denk dat zij bedoeld dat het voor de TS handig zou zijn om te weten Waarom zij/hij de dierenarts zou moeten bellen. ipv dat er alleen wordt gezegd dat de DA gebelt moet worden, maar deze niet weet waarom.

Klopt :j
xSlvna schreef:
Alsnog is een "Ik zou de DA bellen" niet vijandig bedoeld en zo komt het ook niet over (imo). Uitleg is leuk voor erbij, maar niet iets wat 'verplicht' is.
Het reageren an sich is al niet verplicht :D , maar je kunt je wel afvragen wat jouw reactie toevoegt als je niet uitlegt waarom :) Als je <bepaalde topics> geen zin hebt om het uit te leggen kun je er ook voor kiezen om gewoon niet te reageren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:35

Daar heb je een punt.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:37

Eline_S_S schreef:

ehm dit heb ik nu ook. Ik heb een probleem met mijn pony, en gelijk word er verteld dat het mijn schuld is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:39

Het is nooit de schuld van een dier.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 04-06-14 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:39

Uggy, jouw topic verloopt echt heel normaal hoor.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:44

Gini schreef:
Uggy, jouw topic verloopt echt heel normaal hoor.

weet ik, en toch vond ik die reactie best wel naar.
Je kunt dat toch niet via een beeldscherm gaan bepalen?
Dat is in mijn ogen een beetje een vooroordeel.
Ik heb een serieus probleem, en dat ligt niet alleen bij mij. (ben ik van mening)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:44

Ik heb even gespiekt, maar in jouw geval zou ik de reactie even afwachten of vraag gewoon specifiek wil je uitleggen wat je bedoel?.Er staat niet letterlijk dat het jouw schuld is en ik snap wat die persoon probeert te zeggen (denk ik :P). iig niet het is jouw schuld, maar meer zoiets als stoppen met lessen was niet verstandig, het gevolg is een 'stoute' pony.

Maar dit is dus een mooi geval van niet uitleggen wat er bedoeld wordt en dus ts achterlaten met een wat moet ik hiermee gevoel. Je hebt iig aangegeven dat je het een nare opmerking vindt, dus wellicht komt de persoon nog met meer uitleg. Wacht dat gewoon even af :)

Overigens vind ik er verder geen nare sfeer hangen :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:46

xSlvna schreef:
Een beetje roddelen via een topic over iemand die jullie niet kennen, dat is een top sfeer moet ik zeggen. _O-

Bokkers doen niet anders dan roddelen. Ze hebben er zelfs een speciale site voor :)) :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:49

Geryon schreef:
xSlvna schreef:

Bokkers doen niet anders dan roddelen. Ze hebben er zelfs een speciale site voor :)) :')

_O- sorry die is echt leuk :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:54

xSlvna schreef:
Het is nooit de schuld van een dier.

Niet mee eens...
Maar dat is een andere discussie.

Dat is natuurlijk ook zo he
Bokt is een onwijs groot media.
Met als gevolg dat je dus allemaal mensen uit verschillende lagen van de samenleving hebt, met verschillende leeftijden, opvoedingen, meningen, karakters, hobby's en landen, en eigenlijk is er maar 1 echte gemeenschappelijke factor... Het paard...

Hierdoor krijg je ook gewoon dat mensen elkaar niet snappen, niet mogen of het moeilijk vinden om anders te reageren...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:13

Geryon schreef:
xSlvna schreef:

Roddelen is kwaadspreken.

En er word (wat heel logisch is) over elkaar gepraat, maar zeker niet alleen gemeen en achterbaks.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:16

Ik heb het over de site pp. ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:27

Dan had ik moeten schrijven:
Over elkaar geschreven.
Maar als jij te stom bent.... ~~}>

Geintje :+

Geryon